Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 20:45

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 295 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 512 Następna
Autor Wiadomość
Post: 06-01-2022, 03:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28-07-2017, 10:58
Posty: 120
Lokalizacja: Dublin, woj. irlandzkie
Suzuki: Nie posiadam :)
Paffcio pisze:
W Vitarze mam teraz regulację fotela pasażera. Nie ruszana od prawie 4 lat... a lusterko z wajchą mi nie przeszkadza. Ale ja mało wymagający jestem.


W dwóch poprzednich samochodach miałem fotochromatyczne. Teraz mam ręczne i przysięgam, że przy konfiguracji nowego auta to byłaby ostatnia rzecz, do której byłbym skłonny dopłacać. OK - jak jest, to bardzo dobrze. Fajna sprawa. Ale jak nie ma, to jaki problem raz dotknąć wajchy wieczorem i raz rano? Nie przesadzajmy. Lusterko "ściemniane" ręcznie jest tak samo skuteczne. Jedyna przewaga (nie wiem jak w Suzuki) że ściemnianie w Mercedesie obejmowało też lusterko boczne od strony kierowcy. I tego akurat mi brakuje.

_________________
Story of my life 8) : Fiat 126p wiśniowy. Fiat 126p pomarańczowy, Fiat CC600 błękitny, Fiat CC600 zielony, Astra I 1,4, Alfa Romeo 147 1,6TS, Fiat Punto I aka Złomek, Mercedes E200 Kompressor W211, Mercedes C220CDI W204, Mercedes E220CDI C207 polift


Na górę
Post: 09-01-2022, 08:59 
Offline

Rejestracja: 09-01-2022, 08:54
Posty: 8
Suzuki: S cross 2017 1.0 2WD
Pan Jakub pisze:
Bardzo fajny test po słowacku, ale wiele można zrozumieć.
Dodatkowo porównanie dynamiki 1.4 bez shvs poprzedniej generacji scrossa i nowego 1.4shvs
https://youtu.be/TGkyYkL9JH8


Na górę
Post: 09-01-2022, 09:07 
Offline

Rejestracja: 09-01-2022, 08:54
Posty: 8
Suzuki: S cross 2017 1.0 2WD
Z pomiaru natężenia dźwięku wykonanego w tym teście wynika, że po faceliftingu jest o dwa decybele głośniej (przy i tak już wysokim poziomie hałasu). Czy to niedokładność pomiaru w słowackim teście czy faktycznie jest istotnie głośniej? Dwa razy większe natężenie to 3 dB.


Na górę
Post: 09-01-2022, 16:07 
Offline

Rejestracja: 21-09-2021, 10:51
Posty: 237
Suzuki: S-Cross
Pytanie czy robili test w podobnych warunkach na tym samym odcinku drogi. Jakość asfaltu ma bardzo duże znaczenie.
Generalnie ja nie do końca rozumiem narzekania na wyciszenie w S-Crossie, bo moim zdaniem przynajmniej przedlift rocznik obecny jest pod tym względem całkiem dobry. Przydałoby się wygłuszyć nadkola ale poza tym tak do 100-120 km/h jest na prawdę cichutko.


Na górę
Post: 10-01-2022, 07:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28-07-2017, 10:58
Posty: 120
Lokalizacja: Dublin, woj. irlandzkie
Suzuki: Nie posiadam :)
Kaszkiet pisze:
Z pomiaru natężenia dźwięku wykonanego w tym teście wynika, że po faceliftingu jest o dwa decybele głośniej (przy i tak już wysokim poziomie hałasu). Czy to niedokładność pomiaru w słowackim teście czy faktycznie jest istotnie głośniej? Dwa razy większe natężenie to 3 dB.


Tutaj świeży test angielski. Gość jedzie 70 mph (w km/h to 112) i mówi że jest cicho. Mikrofon też nic strasznego nie zbiera.
https://www.youtube.com/watch?v=qSUo9S-kis0

_________________
Story of my life 8) : Fiat 126p wiśniowy. Fiat 126p pomarańczowy, Fiat CC600 błękitny, Fiat CC600 zielony, Astra I 1,4, Alfa Romeo 147 1,6TS, Fiat Punto I aka Złomek, Mercedes E200 Kompressor W211, Mercedes C220CDI W204, Mercedes E220CDI C207 polift


Na górę
Post: 10-01-2022, 18:32 
Offline

Rejestracja: 29-11-2020, 20:28
Posty: 106
Suzuki: Scross
Dla mnie s cross 2017 i tak cichutki. To akurat plus. 1.0 112 silnik.


Na górę
Post: 11-01-2022, 07:00 
Offline

Rejestracja: 09-01-2022, 08:54
Posty: 8
Suzuki: S cross 2017 1.0 2WD
Interesują mnie jeszcze dwa parametry najnowszej wersji: promień skrętu i droga hamowania. Czy tu się cokolwiek zmieniło względem poprzedników? Ja mam wersję 2017 i na oba te parametry nie narzekam (wersja 2wd) ale podobno w wersji 4wd promień skrętu jest większy. Co do drogi hamowania (zimne/rozgrzane tarcze) nie widziałem nigdzie danych. Przypuszczam, że nowa wersja jest cięższa stąd pytanie o drogę hamowania.


Na górę
Post: 11-01-2022, 09:50 
Offline

Rejestracja: 05-05-2019, 08:23
Posty: 232
Kaszkiet pisze:
Interesują mnie jeszcze dwa parametry najnowszej wersji: promień skrętu i droga hamowania. Czy tu się cokolwiek zmieniło względem poprzedników? Ja mam wersję 2017 i na oba te parametry nie narzekam (wersja 2wd) ale podobno w wersji 4wd promień skrętu jest większy. Co do drogi hamowania (zimne/rozgrzane tarcze) nie widziałem nigdzie danych. Przypuszczam, że nowa wersja jest cięższa stąd pytanie o drogę hamowania.


Szczerze ? jestem pełen podziwu dla wnikliwości :)

_________________
Vitara 1,4 Hybrid 4WD premium 129KM 2021r


Na górę
Post: 11-01-2022, 15:39 
Offline

Rejestracja: 26-09-2016, 09:05
Posty: 97
Lokalizacja: Grudziądz
Suzuki: S-cross 1,6 Premium
Od kiedy przesiadłem się do s-crossa też zacząłem doceniać i zwracać uwagę na promień skrętu.
Poprzednie auto o identycznych wymiarach i rozstawie osi miało 11.5m a Suzuki ma 10.5. To jesty kolosalna różnica, którą czuć np. podczas parkowania pomiędzy auta na ciasnych parkingach.


Na górę
Post: 12-01-2022, 06:59 
Offline

Rejestracja: 09-01-2022, 08:54
Posty: 8
Suzuki: S cross 2017 1.0 2WD
Tomasz62 pisze:
Kaszkiet pisze:
Interesują mnie jeszcze dwa parametry najnowszej wersji: promień skrętu i droga hamowania. Czy tu się cokolwiek zmieniło względem poprzedników? Ja mam wersję 2017 i na oba te parametry nie narzekam (wersja 2wd) ale podobno w wersji 4wd promień skrętu jest większy. Co do drogi hamowania (zimne/rozgrzane tarcze) nie widziałem nigdzie danych. Przypuszczam, że nowa wersja jest cięższa stąd pytanie o drogę hamowania.


Szczerze ? jestem pełen podziwu dla wnikliwości :)


Jak płaciłem za S Crossa 70 tyś. to wolałem nie być wnikliwy. Jak teraz mam zapłacić 120 tyś. to mi wnikliwość wzrosła :D


Na górę
Post: 12-01-2022, 14:58 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 231
W przypadku automatycznej skrzyni biegów i silnika boosterjet to trzeba się spieszyć, ja od dilera dostałem informację, że takie wersje prawdopodobnie już nie będą dostępne do zamówienia i sytuacja będize podobna jak w vitarze, manual z booster jet, a automat tylko z mocną hybrydą.
Zapewne cena też pójdzie w góre


Na górę
Post: 12-01-2022, 22:48 
Offline

Rejestracja: 26-11-2021, 11:50
Posty: 76
Suzuki: S-Cross (w planach)
E tam, zwykle naganiania zamówień. Dealerzy nic nie wiedzą. Mi jeden wmawiał, że cennik 2022 będzie droższy, a został taki sam jak 2021. Co do tej hybrydy pełnej, to ciekawe gdzie upchną baterie, pewnie bagażnik skurczy się do 350l a cena skoczy to poziomu kosmos.


Na górę
Post: 12-01-2022, 23:51 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 231
Takie info dostałem z kilku salonów, zreszta nie byłoby w tym nic dziwnego skoro tak właśnie wyglada to w Vitarze. W vitarze bagaznik skurczył się o 73 litry, wiec pewnie podobnie będzie w S-cross. Co do ceny to w Vitarze z tego co patrzę na cennik strong hybrid to różnica w stosunku do manuala to 15 tysięcy, wcześniej różnica dla boosterjeta wynosiła 8000, wiec wyglada, ze jest dodatkowe 7000.


Na górę
Post: 13-01-2022, 07:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28-07-2017, 10:58
Posty: 120
Lokalizacja: Dublin, woj. irlandzkie
Suzuki: Nie posiadam :)
Słowacki test wersji 4x4 z manualem. Radzi sobie dzielnie zimą w górach.
https://www.youtube.com/watch?v=xJIc0xqHzjM

_________________
Story of my life 8) : Fiat 126p wiśniowy. Fiat 126p pomarańczowy, Fiat CC600 błękitny, Fiat CC600 zielony, Astra I 1,4, Alfa Romeo 147 1,6TS, Fiat Punto I aka Złomek, Mercedes E200 Kompressor W211, Mercedes C220CDI W204, Mercedes E220CDI C207 polift


Na górę
Post: 13-01-2022, 09:09 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 231
Niezbyt rozumiem zdanie jakie tam pada o światłach drogowych, czy w tej wersji są automatyczne światła drogowe, czy też recenzent mówi, że fajnie gdyby były?


Na górę
Post: 14-01-2022, 16:33 
Offline

Rejestracja: 26-11-2021, 11:50
Posty: 76
Suzuki: S-Cross (w planach)
Jakbyście mieli z czegoś rezygnować, z powodu braku kasy, to z czego boli bardziej zjechać w konfiguracji, z AT, czy z 4x4?
Od pięciu lat używam automatu w aucie firmowym i wiem, co to za wygoda, co do 4x4, to ciężko wyczuć, w mieście to tylko lepsza przyczepność przy ruszaniu.
Ciężki dylemat :-)


Na górę
Post: 14-01-2022, 16:44 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 231
Zapewne jak jeździsz tylko po mieście to lepiej zrezygnować z 4x4, natomiast jeżeli jeździsz zimą w jakimkolwiek "trochę górskim" terenie to jak dla mnie 4x4 to super komfort i pewność, że przejedzie się w prawie każdych warunkach. Ten napęd to bardzo duży plus s-crossa, bo samochód z napędem na przód w tym segmencie jest bardzo dużo, ale już z napędem w tej cenie wybór jest bardzo ograniczony.


Na górę
Post: 14-01-2022, 17:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1504
Suzuki: TM3 LR Highland
Ja bym zrezygnował z 4x4.
AT to jednak jest mega komfort.

Co do 4x4 to jest konieczny przy mocach powyzej 180 KM i 350nm.
Jeżdżę na codzień 200 konnym dieslem (400nm) i 4x4 by się w nim przydało, bo każde mocniejsze wciśnięcie gazu to szukanie trakcji jak jest choćby trochę mokro.
Przy słabych autach to nie ma większego znaczenia.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 14-01-2022, 17:20 
Offline

Rejestracja: 28-08-2019, 10:16
Posty: 231
Jestem przyzwyczajony w tym momencie do jazdy samochodem z napędem, ale ostatnio miałem okazję troche pojeździć samochodami bez napędu i na mokrej drodze bez problemu można zerwać trakcje sporo słabszymi silnikami, o ile samochód nie jest niewidomo jaki ciężki. Mówię konkretnie o Tipo z 1.4 turbo i Vitarze 1.4. Oba samochody na oponach zimowych. Niby ESP zdusi taki poślizg, ale jest to zwyczajnie nieprzyjemne, bo cały samochód mocno wtedy wibruje od hamowania


Na górę
Post: 14-01-2022, 19:56 
Offline

Rejestracja: 29-11-2020, 20:28
Posty: 106
Suzuki: Scross
Dziś widziałem na żywo. Całkiem fajne autko. Zresztą zacząłem tez doceniać wcześniejszy model. Ale niestety drogo. 105k wobec 107k z rabatem dla grup zawodowych dla Sportage M plus Smart. Jedno i drugie auto w metaliku. Sportage troszkę ubozsze wyposażenie ale nieznacznie. Aktualnie najbardziej wyglądem przekonuje mnie Tucson. Auto musi miec fajny i wyrazisty przód.


Na górę
Post: 14-01-2022, 22:07 
Offline

Rejestracja: 18-12-2018, 20:00
Posty: 116
Lokalizacja: Katowice
Suzuki: Vitara 1.0 2019
Ja bym zrezygnował z AT i wziął 4x4, ale to dlatego, że mam domek w górach. Po tegorocznej "zabawie" z łańcuchami już wiem, że następne moje auto napęd na cztery koła będzie mieć. Na Vitarze przyoszczędziłem, ale przy następnym aucie mam nadzieję nie musieć tego robić.

A to następne auto, to albo będzie S-Cross, albo Subaru XV, albo jakiś SsangYong, jeśli kapuchy będzie brakować ;)


Na górę
Post: 15-01-2022, 08:43 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
Dla mnie sprawa jest prosta - 4x4 musi być, bo mieszkam w górzystym terenie, jeżdżę na narty i nie ma innej opcji.
Wczoraj byłem w salonie i widziałem po raz pierwszy na żywo. Jest OK, choć jakoś nie urzekło mnie bardzo. Mnie z kolei razi bok, a konkretnie te dziwnie wykrojone do kwadratu błotniki - wygląda to tak, jak by to było zrobione nierówno, "od ręki". No ale pewnie kwestia przyzwyczajenia...
Co do lusterka to powiedziano mi w salonie, że to może być efekt chwilowych braków w dostawach i możliwe, że za jakiś czas wejdzie do produkcji już automatyczne.


Na górę
Post: 15-01-2022, 11:01 
Offline

Rejestracja: 26-11-2021, 11:50
Posty: 76
Suzuki: S-Cross (w planach)
@psz, na Subaru XV uważaj, wersja 1.6 ma 13.9s do setki, to jakiś dramat: https://www.subaru.pl/datasheet/2021xv.pdf
Większa moc i dynamika to nie tylko kwestia "sportowej" nogi i mandatów od 1500 w górę, ale większe bezpieczeństwo na drodze.


Ostatnio zmieniony 15-01-2022, 12:13 przez peterx20, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 15-01-2022, 11:07 
Offline

Rejestracja: 26-11-2021, 11:50
Posty: 76
Suzuki: S-Cross (w planach)
Co się tyczy wybory AT czy 4x4, to w zasadzie to dość jasny wybór -> jeśli ktoś ma silne potrzeby terenowe np. Premium z 4x4 jest cenowo optymalny.
Premium z AT i 4x2, to mam już pewne wątpliwości bo podobnych cenowo cross overów w tym segmencie jest sporo (wystarczy filtr wyszukiwania na otomoto i widać dużo alternatyw) no i wówczas faktycznie zaczynają rolę odgrywać gusta i guściki (wygląd, niuanse wyposażenia, komfort wykończenia)


Na górę
Post: 15-01-2022, 11:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28-07-2017, 10:58
Posty: 120
Lokalizacja: Dublin, woj. irlandzkie
Suzuki: Nie posiadam :)
Automat jeśli wóz ma być do miasta, 4x4 jeśli jesteś myśliwym, wędkarzem, narciarzem, generalnie - człowiekiem aktywnym. Jedno i drugie jeśli masz hajs albo robisz koszty w swojej firmie. Niech Morawer płaci za Twoje przyjemności. :)

Nowe testy: włoski - wersja 4x4 na zimowych oponach w górach ;) chwalą za precyzję prowadzenia, dobry napęd 4x4 i wyciszenie (co jest w kontrze do Słowaków). Jeden z testujących ma poprzednią generację na własność, to chyba wiedzą co mówią. Ale pomiarów sonometrem nie było.
https://www.youtube.com/watch?v=El5yDGDN_GI

I test francuski - też zabrali 4x4 w góry. I kręcili bączki! :)
https://www.youtube.com/watch?v=6NqxHU1JUnI

Nie znam włoskiego ani francuskiego ale YT ma opcję automatycznego tłumaczenia napisów. Bardzo to kulawe ale sens można jakoś wychwycić.
Z wersji kolorystycznych nowej generacji S-Crossa najbardziej podoba mi się czerwony. Wiadomo - jest najszybszy! :)

_________________
Story of my life 8) : Fiat 126p wiśniowy. Fiat 126p pomarańczowy, Fiat CC600 błękitny, Fiat CC600 zielony, Astra I 1,4, Alfa Romeo 147 1,6TS, Fiat Punto I aka Złomek, Mercedes E200 Kompressor W211, Mercedes C220CDI W204, Mercedes E220CDI C207 polift


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 295 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 512 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]