apede pisze:
A ja widzę sens ze względu na ochronę silnika.
Pamiętajcie - obecnie producenci rekomendują pod kątem ekologii nie trwałości.
A mnie się jednak wydaje, że to producent wie najlepiej, dla jakiego oleju zaprojektował swój silnik i jaki olej dla tego silnika jest optymalny. Jeśli więc mamy bardzo ciasno spasowaną jednostkę, w której optymalnym olejem jest 0W16, to do 5W30 podchodziłbym jak do jeża.
apede pisze:
0W16 czy 20 wystarczą jeśli głównie stoisz w korkach
Ale jak przejedziesz się latem ekspresówką, 2-3 godziny z 3500 obr, to wolałbym mieć tą 30 w silniku.
To mit. 0W20 lepiej odbiera ciepło od 5W30 i też dobrze się nadaje do ostrej jazdy. 911 GT3 i i30N też fabrycznie mają zalewany 0W20 (Hyundai chyba nawet 0W16) i jakoś nie słychać, by silniki padały co chwilę. To co, producent jest durny, bo powinien lać 10W60 do takiego silnika?
Słowo klucz - silnik zaprojektowany do takiego oleju. Jak zalejesz 0W20 do Poloneza i zaczniesz go upalać, to długo nie pojeździsz.
Ale oczywiście niech każdy leje na co ma ochotę, nie zamierzam się upierać
