Jeśli kontrolka DPF się pali, to trzeba się martwić i koniecznie wypalić DPF. Nie wypalenie DPF może spowodować zapchanie go na "amen". Przejście auta w tryb awaryjny to sygnał, że jest już bardzo źle.
Poza tym trzeba ustalić przyczynę zapchanego DPF. Jeśli to z powodu krótkich odcinków lub jazdy tylko po mieście, to nie ma problemu, bo to normalne, ale jeśli auto robi też dłuższe odcinki w trasie, to znaczy, że coś jest nie tak (wtryskiwacze, zjadanie oleju, nieszczelność IC, itp).
Te czujniki, o których wspomina kolega, to bardzo częsta przyczyna. Informacyjnie - można je stosować zamiennie, to znaczy ten "z przed" DPF będzie działa w miejscu tego "za", trzeba tylko podmienić wtyczkę ze starego i przedłużyć przewód.
Używane czujniki, to koszt 150 pln.
Nowy DPF (zamiennik) to koszt około 700-800 pln.
W instrukcji auta jest opisana procedura wypalania DPF - warto się jej trzymać.
Jeśli auto jeździ głównie w mieście lub na krótkich odcinkach, to warto też, co jakiś czas, wybrać się na wycieczkę z równą prędkością, tak z pół godziny do godziny S-ką lub autostradą w jedną stronę i tak samo wrócić.
_________________
Pozdrawiam, Marek"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't"
I już bez klekocika