Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 08:02

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Post: 03-08-2021, 12:00 
Offline

Rejestracja: 21-07-2021, 21:05
Posty: 10
Suzuki: Swift 1.2, Baleno
Dzień dobry, autko kupione półtora tygodnia temu, przebieg w momencie zakupu 7 km, model przedliftowy
zastanawia mnie praca kierunkowskazów, przy zwykłych skrzyżowaniach normalna praca, naciskasz, skręcasz, powrót kierownicy, kierunkowskaz odskakuje na luz...
prawie każde rondo - dajesz kierunek, zjeżdżasz z ronda, prostujesz koło kierownicy a kierunkowskaz dalej mruga. Żeby "zluzować" trzeba ręcznie.

pytanie - czy to tak jest w tym modelu, czy tylko taki egzemplarz się trafił?
niedługo przegląd przy 1kkm, musze żonie zrobić kartkę co ma robić i mówić na przeglądzie :P

_________________
jest: Citroen C4 Coupe 1.6 HDi, Suzuki Swift 1.2 SHVS, Baleno 1.2
było: Fiat 126p, Opel Astra GT 1.6i, Skoda Octavia 1.9 TDI, Hyundai Tucson 2.0 4WD CRDI...


Na górę
Post: 03-08-2021, 20:56 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 23:09
Posty: 100
Lokalizacja: Inowrocław
Suzuki: Swift 1.2
Hej, cos masz nie tak i zglaszaj przy przegladzie, u mnie raczej w druga strone, jak o tym pomyslec to czesciej trzeba dobijac przy skretach kierunek bo za wczesnie potrafi wyskoczyc...


Na górę
Post: 03-08-2021, 22:03 
Offline

Rejestracja: 10-07-2020, 21:59
Posty: 44
Lokalizacja: Szczecin
Suzuki: Swift 1.2 CVT
Też nie zauważyłem niczego takiego. Może przy bardzo łagodnych skrętach nie odbija, a mój poprzedni samochód by pewnie odbił, ale to zdecydowanie nie można o tym powiedzieć, że "prawie każde rondo", raczej wyjątkowo łagodne zakręty.


Na górę
Post: 04-08-2021, 08:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-01-2019, 10:30
Posty: 73
Suzuki: swift 1.2 dualjet'18
Prawdopodobnie na dużych rondach jest za mały promień skrętu (mam podobnie na jednym łagodnym skrzyżowaniu).
Jak będzie taka możliwość to jadąc w łuku postaraj się na chwilę mocniej skręcić kierownice wtedy przy wyprostowaniu powinien odbić.

_________________
czerwony swift 1.2 Premium Plus


Na górę
Post: 04-08-2021, 18:57 
Offline

Rejestracja: 17-12-2014, 15:28
Posty: 93
Suzuki: Swift
Normalna sprawa.


Na górę
Post: 05-08-2021, 06:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-09-2019, 10:44
Posty: 30
Suzuki: S-Cross 2022
Normalne zachowanie. Promień skrętu za łagodny. Sam się przekonasz że po jakimś czasie za szybko ci będzie odbijał "na luz" :)

_________________
:piwo:


Na górę
Post: 05-09-2021, 11:10 
Offline

Rejestracja: 04-05-2015, 13:22
Posty: 72
Zachowanie normalne, występuje nie tylko w Swift, ale w innych modelach również np. w moim s-cross.
Nie próbowałem tego skorygować bo raptem na palcach jednej ręki mogę wskazać skrzyżowania gdzie ten efekt się ujawnia więc nie czułem potrzeby, ale jeżeli komuś udało się to wyeliminować to będę wdzięczny za wskazówki jak.

_________________
S-Cross Elegance AllGrip 1.6 benzyna (rocznik 2014)


Na górę
Post: 05-09-2021, 12:50 
Offline

Rejestracja: 01-04-2019, 09:05
Posty: 3
Lokalizacja: Świnoujście
Suzuki: Swift 1.2 pp
U mnie tak samo. W miescie mam jedno rondo ktore "nie odbija".


Na górę
Post: 05-09-2021, 12:59 
Offline

Rejestracja: 21-08-2018, 20:14
Posty: 260
superczesiu pisze:
Prawdopodobnie na dużych rondach jest za mały promień skrętu (mam podobnie na jednym łagodnym skrzyżowaniu).
Jak będzie taka możliwość to jadąc w łuku postaraj się na chwilę mocniej skręcić kierownice wtedy przy wyprostowaniu powinien odbić.


Na górę
Post: 07-09-2021, 15:18 
Offline

Rejestracja: 04-05-2015, 13:22
Posty: 72
Nie stosuję tej metody.
Na początku faktycznie tak próbowałem, ale:
1. Niezbyt przyjemne wrażenie bo robi się wtedy taki mały "test łosia", u mnie trzeba mocno "majtnąć" autem aby kierunkowskaz odbił
2. Na dodatek taki "zygzak" może wystraszyć kierowcę jadącego z naprzeciwka czy sąsiednim pasem (szczególnie przy dużym natężeniu ruchu)

Z perspektywy kilku lat jazdy przekonałem się, że zdecydowanie prościej i bezpieczniej jest po prostu powrotnie machnąć wajchą.

_________________
S-Cross Elegance AllGrip 1.6 benzyna (rocznik 2014)


Na górę
Post: 07-09-2021, 20:37 
Offline

Rejestracja: 13-09-2017, 14:08
Posty: 248
Suzuki: Vitara
Uważam również, że to zupełnie normalne zachowanie- mam tak samo w Baleno, miałem w Hondzie, ma tak żona w Nissanie Micra itd.

_________________
ex Suzuki Swift III
ex Suzuki Swift V
ex Suzuki Baleno 1.2 Premium Plus
ex Suzuki Baleno 1.0 Elegance
Suzuki Vitara 1.4 129 hp mild hybrid Premium 2WD


Na górę
Post: 08-09-2021, 07:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-01-2019, 10:30
Posty: 73
Suzuki: swift 1.2 dualjet'18
dekar pisze:
Nie stosuję tej metody.
Na początku faktycznie tak próbowałem, ale:
1. Niezbyt przyjemne wrażenie bo robi się wtedy taki mały "test łosia", u mnie trzeba mocno "majtnąć" autem aby kierunkowskaz odbił
2. Na dodatek taki "zygzak" może wystraszyć kierowcę jadącego z naprzeciwka czy sąsiednim pasem (szczególnie przy dużym natężeniu ruchu)

Z perspektywy kilku lat jazdy przekonałem się, że zdecydowanie prościej i bezpieczniej jest po prostu powrotnie machnąć wajchą.


Zgadzam się, lepiej i bezpieczniej po prostu wyłączyć ale ten test ma na celu sprawdzenie czy wyłączy się sam czy jest jakaś usterka.

_________________
czerwony swift 1.2 Premium Plus


Na górę
Post: 08-09-2021, 11:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 425
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
Ogólnie, to chyba Suzuki tak mają - skręt kierownicy do odbicia kierunkowskazów jest większy niż w innych samochodach.
Zauważyłem to w swifcie, lianie i samuraiu.

_________________
Swift 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 09-09-2021, 21:32 
Offline

Rejestracja: 21-07-2021, 21:05
Posty: 10
Suzuki: Swift 1.2, Baleno
f72 pisze:
Uważam również, że to zupełnie normalne zachowanie- mam tak samo w Baleno, miałem w Hondzie, ma tak żona w Nissanie Micra itd.



no nie nazwałbym tego normalnym, chyba że tylko w suzuki

miałem fiata 126p (1983), opla astrę gt 1.6i (1992), skodę octavię 1.9 tdi (2000), hyundaia tucsona 2.0 4wd CRDI (2005), citroena c4 coupe 1.6 hdi (2007) i teraz swifta 2020...
jedynie tak robi w swifcie... i to nie tylko na dużych rondach, potrafi też na małych, gdzie skręt jest większy
a innego dnia normlanie potrafi odbić na tych samych skrzyżowaniach

dziwne.

_________________
jest: Citroen C4 Coupe 1.6 HDi, Suzuki Swift 1.2 SHVS, Baleno 1.2
było: Fiat 126p, Opel Astra GT 1.6i, Skoda Octavia 1.9 TDI, Hyundai Tucson 2.0 4WD CRDI...


Na górę
Post: 10-09-2021, 19:26 
Offline

Rejestracja: 13-09-2017, 14:08
Posty: 248
Suzuki: Vitara
okobar pisze:
f72 pisze:
Uważam również, że to zupełnie normalne zachowanie- mam tak samo w Baleno, miałem w Hondzie, ma tak żona w Nissanie Micra itd.



no nie nazwałbym tego normalnym, chyba że tylko w suzuki

miałem fiata 126p (1983), opla astrę gt 1.6i (1992), skodę octavię 1.9 tdi (2000), hyundaia tucsona 2.0 4wd CRDI (2005), citroena c4 coupe 1.6 hdi (2007) i teraz swifta 2020...
jedynie tak robi w swifcie... i to nie tylko na dużych rondach, potrafi też na małych, gdzie skręt jest większy
a innego dnia normlanie potrafi odbić na tych samych skrzyżowaniach

dziwne.



No tak- Suzuki produkuje Hondę i Nissana

_________________
ex Suzuki Swift III
ex Suzuki Swift V
ex Suzuki Baleno 1.2 Premium Plus
ex Suzuki Baleno 1.0 Elegance
Suzuki Vitara 1.4 129 hp mild hybrid Premium 2WD


Na górę
Post: 18-09-2021, 17:22 
Offline

Rejestracja: 21-07-2021, 21:05
Posty: 10
Suzuki: Swift 1.2, Baleno
f72 pisze:
okobar pisze:
f72 pisze:
Uważam również, że to zupełnie normalne zachowanie- mam tak samo w Baleno, miałem w Hondzie, ma tak żona w Nissanie Micra itd.








No tak- Suzuki produkuje Hondę i Nissana



cóż, to widać tylko japońce tak mają

czyli normalne w japońskich autach? lepiej?

_________________
jest: Citroen C4 Coupe 1.6 HDi, Suzuki Swift 1.2 SHVS, Baleno 1.2
było: Fiat 126p, Opel Astra GT 1.6i, Skoda Octavia 1.9 TDI, Hyundai Tucson 2.0 4WD CRDI...


Na górę
Post: 19-09-2021, 11:55 
Offline

Rejestracja: 13-09-2017, 14:08
Posty: 248
Suzuki: Vitara
...jeśli nawet, to czym są niewracające kierunkowskazy w "japońcach" od usterek w innych samochodach opisywanych szeroko na forach.

_________________
ex Suzuki Swift III
ex Suzuki Swift V
ex Suzuki Baleno 1.2 Premium Plus
ex Suzuki Baleno 1.0 Elegance
Suzuki Vitara 1.4 129 hp mild hybrid Premium 2WD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]