osy4 pisze:
Z info w necie, pobór prądu tej kamerki to 0.2-0,3A przy ciągłej pracy dla wersji z GPS.
Przy zmianie firmware na v2.1 w górę rejestrator przy braku ruchu auta automatycznie przełącza się w tryb parkingowy czyli korzyta z tzw. detekcji ruchu co dodatkowo zmniejsza zużycie prądu. Kwestia tylko ominięcie automatycznego wyłączania prądu po 15min. Ktoś wie czy i jak to zrobić?
Znalazłem wersje z krótszym kablem w sam raz dla mnie
https://allegro.pl/oferta/przetwornica- ... e=facebookoraz
https://allegro.pl/oferta/mini-usb-5v-1 ... e=facebookTylko zastanawiam się do czego można wykorzystać gniazdo USB pod sufitem
Witaj @osy4. Podobnie jak Ty planuję zakup tej samej kamerki i montaż w moim S-crossie. Bardzo fajny model, ciekawy kształt, dobre parametry
, myślę że fajnie się wkomponuje w miejsce pod lusterkiem - montaż na taśmę dwustronną w zakropkowanym polu szyby
. I tak samo myślałem o podaniu napięcia spod panelu lampek oświetlenia na podsufitce. Ktoś pisze o rzekomym napięciu podtrzymywanym przez 15 min. Wydaje mi się, że to nie może być prawdą, bo lampkę - bez włączonego zapłonu - można włączyć włącznikiem w każdej chwili.
Ten przetwornik napięcia (z długim kablem) ma 3 żyły zasilania, tzn.: masa(-), plus(+) [taki gdzie napięcie występuje cały czas - bez zapłonu] oraz plus(+) tzw. po stacyjce, czyli z włączonym zapłonem. Plus(+) /ten obecny cały czas/ zasila nam kamerkę w trybie parkingowym, zaś ten po zapłonie dopiero włącza ciągłą pracę kamery (normalne nagrywanie). I to ma jak najbardziej sens dla zastosowania z rzeczonym modelem VIOFO A119 V3 GPS. Jednakże oba modele przetwornic, które wskazałeś, nie będą mogły realizować trybu parkingowego (brak trzeciego przewodu dla plusa "ciągłego").
Wracając zatem do pomysłu zasilania kamerki spod lampki podświetlenia wnętrza (nad lusterkiem), moja obawa jest taka, że nie wiem czy znajdzie się tam "plus po stacyjce" - dla wzbudzenia i zasilnia kamery w trybie normalnej rejestracji (nie parkingowej)
.