No to się Fiat wstrzeli w niszę:
https://www.autocarindia.com/car-news/suzuki-to-stop-selling-jimny-in-europe-415721
"Suzuki wkrótce przestanie sprzedawać popularny SUV Jimny na rynku europejskim. Firma rozpoczęła już komunikację ze swoją europejską siecią dealerów, aby przestać przyjmować nowe zamówienia na Jimny, ze skutkiem natychmiastowym. Odejście Jimny'ego z europejskiego składu Suzuki ma związek z bardziej rygorystycznymi europejskimi normami dotyczącymi emisji CO2, które wejdą w życie w 2021 r.
Prawodawstwo UE ustanawia obowiązkowe cele redukcji emisji dla nowych samochodów, a na 2021 r. Każdy producent samochodów może mieć maksymalną średnią floty wynoszącą 95 g CO2 / km. Chociaż zasada ta wejdzie w życie dopiero w przyszłym roku, zaczęła się ona stopniowo wprowadzać od tego roku, zgodnie z prawodawstwem UE. Aby osiągnąć ten cel, marka wycofywała pojazdy z silnikiem Diesla od 2018 r., A obecnie jest w trakcie wprowadzania wersji łagodnej hybrydy 48 V dla SUV-a Vitara, który będzie pierwszym modelem Suzuki w Europie, który skorzysta z tego nowy zespół napędowy.
Jimny sprzedawany w Europie jest wyposażony w 1,5-litrowy silnik benzynowy Suzuki K15B, który nie jest poddawany żadnej hybrydyzacji. SUV jest dostępny z 5-biegową manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Jimny emituje stosunkowo wysoki poziom CO2 - ma moc 154 g / km lub 170 g / km, w zależności od tego, czy 1,5-litrowy silnik jest sparowany z manualną czy automatyczną skrzynią biegów.
Według naszej siostrzanej publikacji Autocar UK , sprzedaż większej liczby modeli Jimnysa niż bardziej ekologicznych modeli, takich jak Ignis i Swift, spowoduje wzrost średniej emisji CO2 Suzuki w Europie, co doprowadzi do nałożenia kar z Unii Europejskiej, jeśli przekroczy ona cel.
Odtąd Suzuki będzie sprzedawać wszystkie pojazdy w Europie z pewnym stopniem hybrydyzacji. Firma już sprzedaje Ignis i Swift z układem 12V, a droższe modele, takie jak S-Cross i Vitara SUV, są wyposażone w układ hybrydowy 48V w połączeniu z nowym silnikiem benzynowym 1,4 litra K14D.
Jimny powróci jednak na wybrany rynek w Europie w 2021 roku jako pojazd użytkowy N1. Oznacza to, że Suzuki będzie sprzedawać Jimny'ego jako pojazd użytkowy bez tylnych siedzeń i z drobnymi poprawkami wewnętrznymi, ale z tym samym 1,5-litrowym silnikiem benzynowym, co wersja pasażerska. Pojazdy użytkowe kategorii N1 nie są zobowiązane do przestrzegania ścisłej regulacji 95 g CO2 / km. Źródła mówią nam, że Jimny powróci na rynek europejski jako pojazd pasażerski w przyszłości z aktualizacją silnika, która pomogłaby marce osiągnąć cele marki w zakresie CO2.
Suzuki buduje Jimny'ego na wszystkie rynki w swojej fabryce w Kosai w Japonii. Mały samochód terenowy już stał się dla Suzuki niespodziewanym sukcesem, z niektórymi okresami oczekiwania do roku na niektórych rynkach. Wyjście SUV-a z rynku europejskiego można uznać za ulgę dla klientów czekających na Jimny'ego w innych regionach, dzięki przyzwoitej redukcji zaległości w zamówieniach.
Suzuki po raz pierwszy zaprezentuje Jimny'ego w Indiach na nadchodzącym Auto Expo 2020 . Jednak nie oczekuje się, że model wejdzie do sprzedaży na indyjskim rynku krajowym w obecnej wersji trzydrzwiowej"
Kto nie kupił to już tylko z trzeciej ręki....ewentualnie czekać na 1.4 turbo za nie wiadomo ile czasu
|