Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 10:48

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: 08-05-2019, 09:05 
Offline

Rejestracja: 14-06-2018, 20:41
Posty: 17
Suzuki: GVI
Drodzy,

Posiadam lift 2" na dystansach, śruby mimośrodowe z przodu, dystans panharda z tyłu. Niedawno pozbyłem się stabilizatora (łącznik zweryfikował się szybko w terenie).

Po tych modyfikacjach samochód prowadzi się lekko mówiąc... nie prowadzi się... Pomijam przechyły w zakrętach, ale generalnie auto stało się niepewne w prowadzeniu. W trasie trzeba cały czas pilnować kierownicy, delikatne podmuchy wiatru nadają kierunek jazdy, dużo trzeba kontrować. Moim zdaniem problem leży w geometrii zawieszenia z przodu - pomimo, że po założeniu liftu auto było na geometrii (podobno), to wydaje mi się, że z przodu mam dość mocną tatrę.

Dzwoniłem po kilku warsztatach, oczywiście wszędzie lasery, 3D, bajery itp. ale jak słyszą, że lift to boją się tego dotykać i krzyczą że wszystko na moją odpowiedzialność. Niestety w takim przypadku muszę doinformować się sam, żeby iść i im wyłożyć co chce jak krowie na rowie...

Moje pytania:
- czy przy lifcie na dystansach ustawiamy geometrię wg. oryginalnych wytycznych Suzuki? Tatrę można zniwelować na mimośrodach na 0 stopni, zbieżność na łącznikach, ale pozostaje jeszcze pochylenie kolumny w kierunku wzdłużnym pojazdu. Ten kąt jest wynikowy. Czy jego zmiana przez lift nie powinna być jakoś zniwelowana innym ustawieniem zbieżności?
- czy przy regulowaniu geometrii auto stoi na płytach pływających? W sensie, czy jeśli wyregulujemy kąt 'tatra' to czy zawieszenie od razu się podda i ustawi w położeniu neutralnym do ustawiania zbieżności, czy ciągle będzie napięte? W sumie nie wyobrażam sobie jak ustawić geometrię na McPersonie w inny sposób bez nieskończonych prób (zawieszenie przy złej zbieżności albo wstaje do góry, albo koła ciągną wahacze na zewnątrz i zawieszenie w dół), ale nigdy nie wnikałem, a może ktoś jest w temacie.

Będę wdzięczny za wymianę doświadczeń.


Na górę
Post: 08-05-2019, 09:55 
Offline

Rejestracja: 28-09-2018, 19:52
Posty: 10
Przede wszystkim stabilizator, powyżej 50km/h ciężko już się jeździ na wprost, załóż staba z powrotem, i dopiero wtedy zobaczysz różnicę w prowadzeniu,

Kontrola przedłużenia panharda, czy się przypadkiem nie przemieszcza,


Na górę
Post: 15-05-2019, 06:34 
Offline

Rejestracja: 14-06-2018, 20:41
Posty: 17
Suzuki: GVI
Dzięki za odpowiedź. Jeśli chodzi o dystans panharda to na pewno siedzi sztywno, nie jest to ten popularny montowany po jednej śrubie na stronę.

Jeśli chodzi o stabilizator to jestem zdziwiony, bo słyszałem kilka opinii, że praktycznie nie ma bez niego różnicy. Założę i sprawdzę, czy poprawa jest zauważalna.


Na górę
Post: 15-05-2019, 07:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-09-2017, 22:16
Posty: 67
Lokalizacja: Radom
Suzuki: Grand Vitara 2.5V6
Opinii tyle co ludzi :szok:
Ja teraz wybieram się w dłuższą trasę i zakładam go z powrotem...ciekaw jestem jak to będzie ;/
Dwa lata jeździłem bez :zakrecony:


Na górę
Post: 15-05-2019, 16:01 
Offline

Rejestracja: 28-09-2018, 19:52
Posty: 10
Dużo zależy od twardości springow, jak są już zmęczone to bez staba można się spodziewać niespodzianek w prowadzeniu, a jak springi są np z w124 300, to można nie zauważyć różnicy.
Ale dla wykluczenia, warto założyć powrotem i wtedy b3dzie coś wiadomo


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]