Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 23-07-2019, 21:05

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Post: 21-08-2016, 08:43 
Offline

Rejestracja: 25-06-2013, 21:51
Posty: 15
Lokalizacja: Olsztyn
Witam.
Mam problem z gasnącym silnikiem.
Auto ma przejechane 155 tyś km., LPG BRC.

Luzy zaworowe sprawdzane przy 140 tyś km.

Sprawa wygląda tak, że na zimnym silniku auto po odpaleniu pracuje normalnie. Po przejechaniu kilkuset metrów, po wciśnięciu sprzęgła auto gaśnie. Jest problem, aby je odpalić (trzeba dłużej pokręcić rozrusznikiem).
Na ciepłym silniku na biegu jałowym obroty nie zawsze, ale często falują w zakresie 600-800, a nawet 500-800. Na ciepłym nie gaśnie.

Pojechałem do mechanika, sprawdziłem kompresję - 13/13/13/13,5.

Silnik 2.0, 140KM.

Czy auto posiada regulator biegu jałowego (silnik krokowy)?

Co sugerujecie?

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.


Na górę
Post: 21-08-2016, 08:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 269
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
Mi pierwsze co przychodzi do głowy to przepustnica, bo to ona jest odpowiedzialna za falowanie obrotów. Najlepiej się do niej dobrać, wyczyścić ja i zobaczyć czy będzie poprawa.
Nie chce cie martwić, ale ponoć pierwsze modele miały problem z przepustnicami, a niestety nie są rozbieralne.

Druga myśl to odwiedzić gazownika, bo może masz zawory zalewane gazem, co by sugerowało dłuższe odpalanie po zgaśnięciu, miałem podobnie w Fiacie.


Na górę
Post: 21-08-2016, 09:01 
Offline

Rejestracja: 25-06-2013, 21:51
Posty: 15
Lokalizacja: Olsztyn
Mechanior to samo mi sugerował.

Dzieki za pomoc. We wtorek jadę i zobaczymy co i jak.

Pozdrawiam.


Na górę
Post: 21-08-2016, 20:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 269
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
Daj znać co wynikło, dla potomności ;-)


Na górę
Post: 23-08-2016, 15:06 
Offline

Rejestracja: 23-01-2013, 00:10
Posty: 103
Lokalizacja: opolskie
ja miałem podobne objawy jak były wypalone gniazda zaworowe, ale kompresji nie było- głowice do roboty musiałem oddać

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jimny 1.3 02r
GVII 06r, 2.7 v6


Na górę
Post: 23-08-2016, 21:03 
Offline

Rejestracja: 25-06-2013, 21:51
Posty: 15
Lokalizacja: Olsztyn
Dziś przeczyściliśmy przepustnicę - była mocna zafajdana. Na ciepłym póki co jest ok. Jutro sprawdzę jak auto się zachowuje na zimnym silniku - czy gaśnie.

Podpowiedzcie jeszcze proszę, gdzie w GVII jest czujnik temperatury?

Pozdrawiam.


Na górę
Post: 26-08-2016, 10:47 
Offline

Rejestracja: 26-08-2016, 10:37
Posty: 1
Suzuki: Grand Vitara II
Dzień dobry, Ja mam problem z moim Suzuki Grand Vitarą II, silnik 2.0, benzyna+ gaz. Auto po nocnym postoju nie odpala od razu i wymaga długiego kręcenia, jednak gdy silnik jest ciepły ta sytuacja się nie pojawia, odpala od razu. Świece oraz akumulator zostały wymienione.

Proszę o pomoc.


Na górę
Post: 27-08-2016, 08:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 269
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
Asiek, jak wspominałem wcześniej. Odwiedź gazownika i sprawdź czy zawory nie są zalane gazem. Szybka korekta powinna pomoc.


Na górę
Post: 20-01-2017, 12:23 
Offline

Rejestracja: 20-01-2017, 12:04
Posty: 5
Lokalizacja: Zabrze
Suzuki: GV
Witam
Mam taki sam problem jak b77
Niestety kolega nie napisał co było przyczyną usterki wieć odgrzewam temat Dziękuje za odpowiedż
Moja GV 2009 2,0 benz i też na zimnym gaśnie przepustnica czyszczona w serwisie bo niby to miał być powod ale niestety wieczorem jak silnik był zimny problem nadal się ujawnił.
Dziękuje za Pomoc Adam


Na górę
Post: 21-01-2017, 22:52 
Offline

Rejestracja: 20-01-2017, 12:04
Posty: 5
Lokalizacja: Zabrze
Suzuki: GV
nikt nic nie wie na temat


Na górę
Post: 22-01-2017, 23:08 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 2891
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: GV II 2007 DDIS
Daj ludziom chwilę. Weekend był. Wrócą do pracy zaczną pisać ;)

_________________
Pozdrawiam
Marek

GV II 2007 5d DDIS
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
Post: 23-01-2017, 23:48 
Offline

Rejestracja: 20-01-2017, 12:04
Posty: 5
Lokalizacja: Zabrze
Suzuki: GV
Tak już wszystko jasne 8 płytek reszte podam po zabiegu w środe mam nadzieje Pozdrawiam


Na górę
Post: 26-01-2017, 12:53 
Offline

Rejestracja: 20-01-2017, 12:04
Posty: 5
Lokalizacja: Zabrze
Suzuki: GV
Cześć wiec tak 10szt płytek czyszczenie adaptacja przepustnicy i jest nowe życie.
Polecam serwis suzuki w Zabrzu na Wolności. Wczesniej te same zabiegi były robione na innym watsztacie i jak dla nich wszystko było OK. Byłem przy tym w serwisie i widziałem jak wygląda przepustnica itd. Czasem nie warto ufac do konca mechanikowi do jakiego sie jezdziło od lat. Przy okazji wyszły inne babole jakie miały być zrobione wczesniej a nie było nic tkniete. Wniosek taki ze czasem warto pojechac na inny wersztat i przetestowac uczciwosc. W moim przypadku zawiodłem sie na mechaniku no i wiecej tam nie pojade.
GV w pełni sprawna :)


Na górę
Post: 30-01-2017, 09:57 
Offline

Rejestracja: 17-08-2016, 12:17
Posty: 148
Suzuki: Grand Vitara II
jaki koszt płytek i całej zabawy z regulacją?


Na górę
Post: 30-01-2017, 10:13 
Offline

Rejestracja: 20-01-2017, 12:04
Posty: 5
Lokalizacja: Zabrze
Suzuki: GV
Robocizna ok 250zł płytka ok 60zł szt bez uszczelki + środki wd-40 itd.


Na górę
Post: 25-02-2019, 17:35 
Offline

Rejestracja: 01-03-2017, 17:37
Posty: 37
Suzuki: GV II 2.0
Witam
Podepne sie pod temat.
Mam GV2 z silnikiem 2.0 benzynka (J20A)
Czyscilem przepustnice i zawor EGR i od tego momentu obroty na biegu jalowym przy zimnym silnimu to 1800 RPM.
Po nagrzaniu spada do 700RPM.
Pytanie, jakie powinny byc obroty na zimnym starcie dla tego silnika?
Po pojeciem zimnego silnika mam na mysli odpalenie w okolicy 0 C , a nie przy -30.
Kalibracje przepustnicy zrobilem, brak zmian.
Pozdrawiam.


Na górę
Post: 28-02-2019, 20:49 
Offline

Rejestracja: 01-03-2017, 17:37
Posty: 37
Suzuki: GV II 2.0
Szkoda ze nikt nie podpowie...
Poszukalem na sieci i jest ryzyko ze problemem jest uszkodzona uszczelka przepustnicy.
W instrukcji serwisowej jest informacja ze powinno sie ja wymienic po kazdym zdjeciu przepustnicy.
Zamowilem nowa w ASO, bo nikt inny nie mial.
Jak wymienie to dam znac dla potomnych
Pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl