Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 16:06

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 345 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 1114 Następna
Autor Wiadomość
Post: 03-10-2018, 11:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-10-2018, 12:37
Posty: 4
Suzuki: Swift
dawidk, mam to samo odczucie, jeśli chodzi o układ kierowniczy. Dodatkowo uważam, że w stary swift miał lepszą skrzynię b. (krótsze, bardziej precyzyjne przełożenia).

_________________
Swift HYBRID 2018 1,2 Elegance


Na górę
Post: 03-10-2018, 11:30 
Offline

Rejestracja: 21-08-2018, 20:14
Posty: 260
Tak, to też potwierdzam. Lewarek pracował głośniej, ale nie uważam tego za wadę.


Na górę
Post: 03-10-2018, 12:24 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Do systemu ostrzegania należy się nauczyć odpowiednio jeździć ;)
Bywa przewrażliwiony, ale po 2 latach używania stwierdzam, że lepiej niż 50 razy w roku mnie ostrzeże (faktycznie zdarza się to 1-2 razy w miesiącu), a w tym choć raz potrzebnie, niż żeby wypłacać komuś ze swojej polisy.

Jechałem 1.2 Elegance i 1.0 Premium Plus. Ten drugi jest wyraźnie żwawszy. Ideałem byłby 1.0 Elegance, ale z jakiegoś powodu SMP go nie oferuje. Zresztą podobnie jest w innych krajach.


Na górę
Post: 03-10-2018, 13:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Nowy Swift jest lepiej wyciszony przy przepisowej jezdzie. Powyzej 120 podobnie .
Dane dla 1.2:

Stary Swift:
80 km/h = 66db
100 km/h = 70db
120 km/h = 72 db

Nowy Swift:
80 km/h = 63db
100 km/h = 67db
120 km/h = 72 db


Dla porównania najlepsza (najcichsza) aktualnie konkurencja:

Nowa Fiesta 1.1
80 km/h = 58db
100 km/h = 65db
120 km/h = 67db

Nowe Polo 1.0T
80 km/h = 61db
100 km/h = 64db
120 km/h = 66 db

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 03-10-2018, 16:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-10-2018, 12:37
Posty: 4
Suzuki: Swift
No cóż. Jeżdżę, jak jeżdżę. System ostrzegania raczej tego nie zmieni ;) Nie da się w zakorkowanym mieście jeździć inaczej. Tzn da się, tylko trzeba mieć dużo czasu i praktykować medytację :)

A ja mam jeszcze takie pytanie... Gdy odbierałam samochód z salonu, to tak na samo do widzenia powiedziano mi, żeby może lepiej nie doprowadzać do tego, samochód nie będzie dłużej jeździł i mało to związek z tą hybrydą. Gdy zapytałam jak długo, to pracownik salonu stwierdził, że max 3 tyg. Później bateria może się rozładować i będzie "duży problem z uruchomieniem auta". Dopytywałam co zrobić, jeśli jednak tak się stanie, to nic mi nie odpowiedział.
Ja generalne nie miewam długich przerw w prowadzeniu samochodu, co najwyżej 2 tyg urlopu, jeśli lecę a nie jadę, ale w życiu różnie jest.
Ktoś coś wie na ten temat? Ja do końca nie ufam tym informacją.

_________________
Swift HYBRID 2018 1,2 Elegance


Na górę
Post: 03-10-2018, 17:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
To jest prawda.
Aku w hybrydach nie lubia długiego postoju. W Toyotach Hybrid nie zaleca sie dłuższych przestojów niz 4 tygodnie.
Jest to związane z nierownomiernym napięciem na tzw. celach.

Z tym, że Suzuki nie ma takich akumulatorów, bo ta hybrydowość jest ciut "udawana" (mild hybrid), więc nie wiem czy aku to te same typy co w pełnych hybrydach...

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 03-10-2018, 17:17 
Offline

Rejestracja: 21-08-2018, 20:14
Posty: 260
Chodzi o ten mały akumulator hybrydowy pod fotelem kierowcy. To jest taki sam typ akumulatora, co np. w smartfonach. Fakt faktem takie akumulatory uszkadzają się, gdy są nadmiernie rozładowane (choćby właśnie na skutek długiego nieużywania). Ale z tym problemem z uruchomieniem samochodu to jest kompletna bzdura - silnik jest uruchamiany normalnym rozrusznikiem wykorzystując główny (tradycyjny) akumulator.

Po prostu po dłuższym postoju, jak już rozgrzejesz silnik normalną jazdą, poprzyspieszaj gwałtownie wykorzystując cały zakres obrotów silnika, to ją szybko naładujesz do pełna.


Na górę
Post: 03-10-2018, 18:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-10-2018, 12:37
Posty: 4
Suzuki: Swift
I właśnie dlatego pytam, ponieważ mi to wszystko nie pasowało. Wiem, że to nie jest prawdziwa hybryda i nie wierzyłam w tą niemożność odpalenia silnika po przerwie z powodu tej baterii.
Tak, czy siak, raczej nie dane mi będzie sprawdzić, co niesie za sobą przerwa miesięczna w użytkowaniu samochodu.

_________________
Swift HYBRID 2018 1,2 Elegance


Na górę
Post: 03-10-2018, 19:23 
Offline

Rejestracja: 27-11-2017, 08:49
Posty: 45
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-Cross i Swift
Avalanche pisze:
... Ideałem byłby 1.0 Elegance, ale z jakiegoś powodu SMP go nie oferuje. Zresztą podobnie jest w innych krajach.


yyy... :? przecież jest 1.0 Elegance, przynajmniej w cenniku na stronie

tylko cena kosmiczna


--
pozdr
janku


Na górę
Post: 03-10-2018, 19:39 
Offline

Rejestracja: 21-08-2018, 20:14
Posty: 260
Koledze może chodziło o wersję 1.0 Elegance ale bez hybrydy. U nas jest taka wersja, ale z automatyczną skrzynią biegów.


Na górę
Post: 03-10-2018, 21:45 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Tak jest :)
Gdyby był tańszy o tę różnicę (dopłatę za pseudo-hybrydę), to może by ktoś kupił.
A tak 1.0 SHVS chyba tylko salony zakupiły ;)


Na górę
Post: 04-10-2018, 16:33 
Offline

Rejestracja: 27-11-2017, 08:49
Posty: 45
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-Cross i Swift
Wersje AT są w Suzuki droższe od MT o 7k PLN, zatem teoretycznie 1.0 MT Elegance bez SHVS kosztowałby 67,900

--
pozdr
janku


Na górę
Post: 04-10-2018, 16:57 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Trudno powiedzieć.
Różnica w cenie między Baleno 1.2 Elegance a 1.0 Elegance to tylko 3 tysiące. W Swifcie by to wychodziło 62,900.


Na górę
Post: 04-10-2018, 19:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Avalanche pisze:
Różnica w cenie między Baleno 1.2 Elegance, a 1.0 Elegance to tylko 3 tysiące.


Raczej 10 tys pln.

1.2 DualJet 2WD 5MT Elegance 58900 zł
1.0 BOOSTERJET 2WD 5MT Elegance 68900 zł

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 04-10-2018, 19:36 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Chodziło mi o tego 1.2 z systemem SHVS jako droższy :)
Takie Baleno kosztuje 65 900 zł

A Swift 1.2 SHVS Elegance - 59 900 zł

Gdyby podobna była różnica w Swifcie, tzn. byłby o 3 tys. droższy od tego 1.2 "hybrydowego", to może znaleźliby się chętni.


Na górę
Post: 14-11-2018, 17:59 
Offline

Rejestracja: 12-11-2018, 14:42
Posty: 4
Suzuki: Swift
Witam serdecznie,
Poniżej subiektywne przemyślenia z porównania nowego Swifta’2018 1.2 90 KM, 120 Nm (przejechane 3,5 tys. km) wersja premium plus z wcześniej użytkowaną Fabią II 1.4 86 KM 132 Nm benzyna (przejechane 115 tys.km)– w wersji golas.
Silnik – mocniejszy w użytecznym zakresie w Fabii – większy moment skutkował sprawniejszym ruszaniem, nie trzeba było mocno dociskać, Swifta trzeba lekko przytrzymać na obrotach by żwawo ruszył, Skoda lepiej się zbierała u dołu. Po ruszeniu wrażenia z przyspieszania podobne. Silniki w zasadzie w obydwu bezawaryjne przy zachowaniu podstawowej opieki. Potwierdzam, że momentu mogłoby być więcej, ale i tak jest subiektywnie lepiej niż w Yarisie 1,33.
Spalanie – zdecydowanie lepiej Swift – jazda po Krakowie i na trasie Kraków-Wieliczka spalanie na poziomie ok. 5,5 litra, (Fabia niecałe 8l.). Jazda na trasie ok. 4,5 l (Fabia ok. 6). Wskazania zmierzone i potwierdzone wielokrotnie, nie są to odczyty z komputera, który zaniża tak o ok. 0,3 litra a wynik z tankowania w tym samym miejscu, styl jazdy raczej dynamiczny, ale bez sprintów z butem w podłodze.
Widoczność – ogólnie ok, natomiast pod światłami słabo – ani sygnalizatora zawieszonego ani stojącego z boku nie widać z pierwszej pozycji na skrzyżowaniu. Trzeba się wychylać. W Fabii było nieco lepiej.
Poziom hałasu – podobny, choć przy 140 w Swifcie jest ciszej.
Poziom bezpieczeństwa – lepiej o 2 poduszki w Swifcie (dochodzą kurtyny) + esp
Jakość materiałów – podobna, choć w Swifcie lepsze są siedzenia
Bolączki – Skoda była goła jeśli chodzi o wyposażenie, w Swifcie jest sporo dodatków. Tak z marszu to czego nie było w Fabii, a się przydaje – są halogeny z przodu, automatyczne światła, mocne światła wsteczne, kamera cofania, podgrzewane fotele (rzadko na razie wykorzystane, ale w zimie pewnie lepiej mieć niż nie mieć), bluetooth i wyświetlacz bardzo przydatny z apką AA do nawigacji. Klima całkiem spokojnie daje radę.
Irytujący problem Swifta to brak chęci powrotu kierownicy do jazdy na wprost przy niewielkich wychyleniach kierownicy - tak o szerokość dłoni w lewo lub prawo. Wymusza to konieczność czuwania nad jazdą na wprost, gdy zazwyczaj nie odczuwałem wkładania niewielkiej siły w korektę toru jazdy. Przy większym wychyleniu kierownicy problem nie występuje. Podjechałem z tym do serwisu – wynik – „ten typ tak ma”, z potwierdzeniem takiego werdyktu na zleceniu. Serwis rozłożył mnie na łopatki stwierdzając, że: faktycznie jest jak zgłaszam, ale to normalne, bo tak pracuje wspomaganie elektryczne. Niedowierzając poprosiłem o jazdę próbną identycznym nowym Swiftem – efekt taki sam, dodatkowo potwierdził tę przypadłość dość doświadczony sprzedawca tej marki w JC. Niestety szkoda, że nie wspomniał o tym przy zakupie. Przypadkiem odkryłem, że wyraźna poprawa nastąpiła kilka dni temu po zmianie całych kół (były salonowe alusy 16’’) na zimówki o węższym profilu (zakupione okazyjnie 15” na stalówkach z nowego baleno z czujnikami). Kierownica chętniej sama wraca do pozycji 0. Można się do tego przyzwyczaić, choć irytuje pilnowanie jazdy na wprost, bo nie bardzo da się prowadzić auto jedną ręką, jest to mniej odczuwalne przy trzymaniu oburącz kierownicy. I tu porównanie z Fabią, która również miała elektryczne wspomaganie – tam w ogóle taki problem nie występował. Zastanawiam się czy to przeszkadza tylko mi, czy może macie podobne odczucia w nowych Swiftach 1.2?
W Swifcie są lipne dywaniki gumowe - otrzymane w salonie - wprawdzie z napisem, ale zdecydowanie za płytkie i krótkie na warunki jesienno zimowe. Chyba muszę dopasować jakieś inne - z rantem by wykładzina nie mokła. I jeszcze jedno - podłoga pod nogami kierowcy nie jest równa - ma wyraźny garb - niby nic, ale może dziwić.
Bardzo przydałyby się chlapacze - w Fabii były. Chętnie dołożę, ale cena nowych mocno zaporowa, a zamienników jeszcze nie ma.
Nie bardzo dowierzając fabrycznemu zabezpieczeniu korozyjnemu dołożyłem 1200 zł za położenie dodatkowego zabezpieczenia na podwoziu i w profilach zamkniętych. W Fabii nie było takiej potrzeby.

Ogólnie autko sympatyczne, znacznie ładniejsze, choć nie bez wad.


Na górę
Post: 15-11-2018, 08:31 
Offline

Rejestracja: 21-08-2018, 20:14
Posty: 260
Z tą kierownicą to ten typ tak ma. Poruszałem to wcześniej - ja jestem przekonany, że to wynika z jakiegoś nietypowego rozstawu kół (mówię o fabrycznych felgach i oponach) jak na polskie warunki przynajmniej. Nawet jeśli problemu by nie było, to kierownicę zawsze trzymaj 14:45 :).

Wydaje mi się, że zabezpieczenie antykorozyjne w tym modelu jest zbędne - podwozie prawie w całości jest osłonięte plastikami (z wyjątkiem tyłu, w miejscu zestawu naprawczego/miejsca na koło zapasowego. Dla przykładu rodzinny Suzuki Ignis 2005 od nowości nigdy nie był konserwowany (ten model nie ma plastików w podwoziu), pierwsze naloty pojawiły się dopiero w tym roku - a na nadwoziu zero rdzy.

Za to problemy będą z felgami polerowanymi, jeżeli takie masz. Nie powinno się nimi jeździć zimą, inaczej momentalnie będą się utleniać. Będzie to wyglądać fatalnie, zwłaszcza przy tym wzorze felgi, gdzie część polerowana jest bardzo duża.


Na górę
Post: 13-01-2019, 12:45 
Offline

Rejestracja: 12-01-2019, 09:25
Posty: 38
Suzuki: Swift Premium + 2018
Witam użytkowników Swifta.

Jestem po jeździe próbnej tym autem z silnikiem 1.2 w wersji Premium Plus, czyli takiej jaką planuję ewentualnie zakupić, generalnie auto jest bardzo ok. Zaskoczyła mnie przestrzeń w środku i wystarczający na moje potrzeby bagażnik.

Odniosłem natomiast wrażenie, że prędkościomierz jest strasznie nieczytelny. Czy to jest kwestia przyzwyczajenia, czy też z trudem odczytujecie aktualną prędkość?

Czy ktoś z was odważył się zamówić podłokietnik - bagatela - za 1300 zł:O? Niestety dla mnie konieczny dodatek, bo schowków w tym aucie mało, ale cena poraża...

Kierownica faktycznie nie wraca sama do pozycji środkowej, ale chodzi z takim fajnym lekkim oporem, że to chyba plus, jak to odczuwacie po dłuższym użytkowaniu?


Na górę
Post: 13-01-2019, 13:45 
Offline

Rejestracja: 21-08-2018, 20:14
Posty: 260
Regularnie spoglądam na prędkościomierz i nie uważam, żeby był nieczytelny. Nie ustawiłeś czasem kierownicy w ten sposób, że zasłoniłeś sobie część prędkościomierza?

Co do kierownicy również nie mam zastrzeżeń.

W zasadzie wszystko to kwestia przyzwyczajenia...


Na górę
Post: 13-01-2019, 15:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-01-2019, 10:30
Posty: 73
Suzuki: swift 1.2 dualjet'18
Od niecałego tygodnia jestem zadowolonym posiadaczem wolnossaka w wersji premium plus (uważam że ta wersja ma najlepszy stosunek ceny do wyposażenia). Wybór auta nie był przypadkowy - po objeżdżeniu aut konkurencji swift dawał najwięcej frajdy z jazdy i miał do tego atrakcyjną cenę.
Plusy:
+ żwawy silnik z małym apetytem na paliwo,
+ dobre wyciszenie jak na małe miejskie auto (do 120 jest przyjemnie cicho),
+ niska waga (dobrze przyspiesza i nieźle hamuje),
+ dobra pozycja za kierownicą,
+ wygodne fotele,
+ bardzo zwrotny,
+ zawieszenie (dobry kompromis pomiędzy stabilnością a komfortem) chociaż wydaje mi się że dostałem jakieś strasznie twarde zimówki, na jazdach próbnych na letnich oponach jeździło się jeszcze przyjemniej)
+/- układ kierowniczy (który jest jednocześnie plusem i minusem) z jednej strony pracuje pewnie i lekko ale z drugiej ma jeden denerwujący problem (o nim niżej)

Minusy:
- układ kierowniczy - jak nie trzyma się kierownicy obiema rękami ciężko jest jechać prosto, jakby nie wracała do swojego położenia (może kwestia regulacji), szczególnie daje się we znaki przy prędkościach 80+ jak jedną ręką klika się w ekran / reguluje nawiewy
- skrzynia biegów mogła by być bardziej precyzyjna ale tragedii nie ma.

Gdyby udało mi się pozbyć bolączki z układem kierowniczym to auto niemal idealne.

_________________
czerwony swift 1.2 Premium Plus


Na górę
Post: 13-01-2019, 17:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-10-2018, 15:49
Posty: 12
Suzuki: swift
NerfMe pisze:
Witam użytkowników Swifta.

......Czy ktoś z was odważył się zamówić podłokietnik - bagatela - za 1300 zł:O? Niestety dla mnie konieczny dodatek, bo schowków w tym aucie mało, ale cena poraża...

Odpuść sobie. Kup sobie tańszy. Jest ok, wykonanie naprawdę dobre.
http://podlokietnik.eu/podlokietnik-arm ... t-2017-549

_________________
Pozdrawiam
Paweł
Swift 2018 1.2 Premium Plus


Na górę
Post: 13-01-2019, 21:32 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 23:09
Posty: 100
Lokalizacja: Inowrocław
Suzuki: Swift 1.2
superczesiu pisze:
Gdyby udało mi się pozbyć bolączki z układem kierowniczym to auto niemal idealne.
Cisnij ASO - masz auto tydzien i tego typu rzeczy moga wychodzic. Niech chociaz sprawdza zbieznosc (u mnie dwie korekty robili zanim zaczeli marudzic ze sie czepiam - bez nich trzeba bylo caly czas leciutko kontrowac w lewo przy jezdzie w trasie).


Na górę
Post: 13-01-2019, 22:12 
Offline

Rejestracja: 12-01-2019, 09:25
Posty: 38
Suzuki: Swift Premium + 2018
argawen pisze:
Odpuść sobie. Kup sobie tańszy. Jest ok, wykonanie naprawdę dobre.
http://podlokietnik.eu/podlokietnik-arm ... t-2017-549


Dziękuję za alternatywę, rozważę taką opcję jako ostateczność, bo wolałbym jednak firmowy wraz ze schowkiem w tunelu środkowym.


Na górę
Post: 13-01-2019, 22:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
argawen pisze:
NerfMe pisze:
Witam użytkowników Swifta.

......Czy ktoś z was odważył się zamówić podłokietnik - bagatela - za 1300 zł:O? Niestety dla mnie konieczny dodatek, bo schowków w tym aucie mało, ale cena poraża...

Odpuść sobie. Kup sobie tańszy. Jest ok, wykonanie naprawdę dobre.
http://podlokietnik.eu/podlokietnik-arm ... t-2017-549


Mam podlokietnik Amster w Vitarze ( dokupilem pozniej na allegro) jestem zadowolony.


Na górę
Post: 14-01-2019, 08:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-01-2019, 10:30
Posty: 73
Suzuki: swift 1.2 dualjet'18
Moje zastrzeżenia zgłoszę przy pierwszej wizycie w salonie (po 1000 km) czyli bardzo niedługo.
Mam pytanie o ten podłokietnik Amster - ma ktoś jakieś zdjęcie / filmik jak wygląda w swifcie 2017+ ?

_________________
czerwony swift 1.2 Premium Plus


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 345 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 1114 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]