Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 20:09

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kontrolka DPF
Post: 02-06-2018, 23:17 
Offline

Rejestracja: 31-05-2018, 22:06
Posty: 6
Suzuki: II
Witam,
Wczoraj po odpaleniu silnika zaświeciła się kontrolka DPF (na początku nie wiedziałem o co chodzi, więc zgasiłem silnik odczekałem chwile i ponownie odpaliłem) niestety po dłuższej jeździe na obrotach 2-3tys kontrolka nie zgasła.
Auto kupione tydzień temu z przebiegiem 190 000 km. 2007r. 1.9ddis.

Jakie macie rady koledzy?
-mechanik i wymuszenie wypalania przez system ?
-usunięcie DPF ?

Czy można jeździć przez kilka dni max. tydzień z tą kontrolką czy lepiej poczekać na wizytę u elektronika w celu podpięcia i sczytania błędu ?


Na górę
Post: 03-06-2018, 08:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-04-2017, 08:50
Posty: 196
Lokalizacja: Siedlce
Suzuki: Grand Vitara II
Jedź w trasę kilkanaście km na wysokich obrotach i się wypali.

_________________
Była GV II DDIS 2007 r.


Na górę
Post: 03-06-2018, 09:05 
Offline

Rejestracja: 31-05-2018, 22:06
Posty: 6
Suzuki: II
Zrobiłem trasę ok. 20km na 4 biegu na obrotach 2-2500 i nic z tego..


Na górę
Post: 03-06-2018, 12:18 
Offline

Rejestracja: 12-08-2016, 05:48
Posty: 165
Lokalizacja: Stalowa Wola
Suzuki: GVII, SX4, Wagon
Witam!
Przedostatnim razem DPF wypalił się po około 35 km. jazdy 2200-2800
Ostatnim razem wystarczyło około 15 km.
Możesz spróbować dodać środek do paliwa czyszczący DPF, kiedyś taki zastosował znajomy i pomogło, było to coś z produkcji STP.
Napisz jak sobie poradziłeś.

_________________
Pozdrawiam! Marek
GV II 1.9 DDiS ; SX4 1,6 M16 ; Wagon M13A


Na górę
Post: 03-06-2018, 16:25 
Offline

Rejestracja: 31-05-2018, 22:06
Posty: 6
Suzuki: II
Gdzieś natknąłem się na informację o tym, że nie należy dodawać środków czyszczących dpf..
Dziś zatankowałem paliwo ON Premium i spróbuję go "przegonić".
Jeśli to nie poskutkuje jutro podjadę po jakiś środek do paliwa i zobaczymy.

Pytanie czy podłączenie pod komputer i ustawienie wypalania wymuszonego coś daje? Czy jeśli pali się kontrolka auto właśnie wypala DPF ?


Na górę
Post: 03-06-2018, 20:04 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Zelus jedziesz tak długo aż zgaśnie. :)

Przejedź się do mechanika niech podepnie pod komputer nawet jeśli się nic nie świeci. Jazda z tą kontrolką grozi zapchaniem DPF i w konsekwencji konieczność wymiany na nowy lub czyszczenie chemiczne w specjalnej maszynie. Jazda z zapchanym DPF uszkodzeniem turbo (choć komp powinien turbinę odłączyć jakby co).


Pamiętajcie, że:
1. Nie wypalamy na tempomacie.
2. Kontrolka do jest ostatni dzwonek. :) Jeśli zapaliła się wam i po procedurze zgasła, to nie znaczy, że macie czysty DPF. Warto w najbliższym czasie przejechać dłuższą trasę ze stałą prędkością ~100km/h (bez tempomatu). Nasze auta robią sobie same wypalanie, ale niestety nie informują nas o tym. Jedyny sposób na zorientowanie się że wypalanie ma miejsce, to nagłe zwiększenie spalania chwilowego i czasem wyczuwalny zapach rozgrzanej blachy.
3. środki do czyszczenia DPF - nie wiem, jedni stosują - inni nie. Ja ostatnio użyłem (dwa zbiorniki z dodatkiem od STP). Nie wiem czy pomaga, bo ostatnio robię głównie trasy, a miałem robione wypalanie stanowiskowe.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 03-06-2018, 21:24 
Offline

Rejestracja: 31-05-2018, 22:06
Posty: 6
Suzuki: II
Rozumiem, że póki pali się kontrolka trwa wypalanie DPF ?
Kontrolka pali mi się już 2 dni, zrobiłem 2x trasę po ok 20min ( 4 bieg ok 3000 obrotów) i to nie pomogło..
Czy to oznaka zapchanego filtra i auto po prostu samo nie może go oczyścić ?


Na górę
Post: 03-06-2018, 22:44 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Nie. Kontrolka oznacza, że masz przeprowadzić wypalanie. Ty jako użytkownik. Zgaśnięcie oznacza, że się powiodło.
Wypalanie inicjowane przez komputer to inna bajka i nie wiesz kiedy jest uruchamiane. Próbowałem się czegoś dowiedzieć jakie musza być spełnione warunki itp, ale niestety nic jeszcze nie znalazłem.

A może zrób to zgodnie z instrukcją??? A jeśli koniecznie nie chcesz zgodnie z instrukcją, to pojedź z możliwie równo 90-100 km/h tak długo aż zgaśnie kontrolka. Warto też podjechać i podpiąć auto pod komputer.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 05-06-2018, 16:16 
Offline

Rejestracja: 31-05-2018, 22:06
Posty: 6
Suzuki: II
Zrobiłem ok.40 km jadąc na 3biegu 2500obrotów. (momentami 4 bieg ok 100km/h)
Wypalanie nie powiodło się kontrolka pali się nadal.
Chyba czas na usunięcie DPF..


Na górę
Post: 05-06-2018, 18:21 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Ciekawy sposób na wypalanie. Gdzie wyczytałeś o takim sposobie?

Usuń. Niedługo będzie zakładał ponownie. :D
Lepiej wyjąć i oddać do czyszczenia chemicznego, a wcześniej spróbować wypalania stanowiskowego.

Szkoda, że nie próbujesz zastosować rad od kogoś kto ma takie auto od prawie 11 lat, to raz a dwa że nie poczytasz wypowiedzi innych użytkowników o wypalaniu DPF na forum. Jest o tym dużo. No ale to Twoje auto i Twoje pieniądze.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 05-06-2018, 20:03 
Offline

Rejestracja: 31-05-2018, 22:06
Posty: 6
Suzuki: II
Widzę, co każdy pisze.. Jazda na 4 biegu ok 80km/h ok 2500 obrotów.
Ale robiłem juz 2 próby i żadna się nie powiodła więc nie wiem co mogę więcej zrobić.
Kupiłem nawet środek "wspomagający oczyszczanie DPF"


Na górę
Post: 05-06-2018, 20:16 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Podłącz auto pod komputer. Sprawdź jakie są kody błędów i jaki stopień zapchania DPF. Można spróbować zrobić wypalanie stanowiskowe, ale po nim trzeba wymienić olej.

Wcześniej napisałeś, żę wypalałeś tak:
zeluspl pisze:
Zrobiłem ok.40 km jadąc na 3biegu 2500obrotów. (momentami 4 bieg ok 100km/h)
Wypalanie nie powiodło się kontrolka pali się nadal.
Chyba czas na usunięcie DPF..

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 13-09-2018, 10:00 
Offline

Rejestracja: 29-08-2018, 12:37
Posty: 2
Suzuki: Grand Vitara
Witajcie!

Moje Suzuki Grand Vitara 1.9 DDiS w trakcie jazdy nagle łapie wysokie obroty i dymi. Mechanik przypuszcza,że to będzie DPF i szykuje mi się zakup nowego filtra, bo obecnego już się nie da wypalić. Jak myślicie nie lepsze byłoby regenerowanie /czyszczenie mojego?


Na górę
Post: 13-09-2018, 11:22 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Moment. W trakcie jazdy wchodzi na wyższe obroty i dymi. Jak często. Zatkany DPF powoduje odcięcie turbiny, czyli utrudnia wejście silnika na obroty.
Jakie kody błędów zostały odczytane? Jakieś kontrolki się zapaliły lub zapalają?
Jak był wypalany DPF? Chodzi o sposób (w trakcie jazdy, stanowiskowo).

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 25-09-2018, 11:01 
Offline

Rejestracja: 25-09-2018, 06:13
Posty: 1
Suzuki: Grand Vitara II
Miałam podobny problem, u mnie wystarczyło przejechać dłuższa trasę, DPF sam się przepalił, niestety disle nie lubią krótkich dystansów ( które niestety ostatanio robię) więc problem szybko powrócił.


Na górę
Post: 04-01-2019, 00:17 
Offline

Rejestracja: 11-06-2016, 18:56
Posty: 13
Witam czy w autach z przed 2009 jest dedykowana kontrolka od dpf, czy zapala się czek? Jeszcze jak to jest z tym wypalaniem, jak prawidłowo to powinno wyglądać, jaki bieg obroty itp?


Na górę
Post: 04-01-2019, 16:05 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Tak, jest dedykowana, ale...
Niestety nie zawsze się zapala, czasem zapala się kontrolka z zygzakiem jako problem z DPF, choć w takim przypadku warto poszukać innych problemów z autem.
Warto sprawdzić jakie błędy są sygnalizowane, bo kontrolka "check" to masa możliwości. :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 05-01-2019, 00:04 
Offline

Rejestracja: 11-06-2016, 18:56
Posty: 13
W takim razie czy kontrolka od dpf powinna być widoczna po przekręceniu kluczyka, bo u mnie jej nie widać?


Na górę
Post: 05-01-2019, 20:44 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Może nie być widoczna przy uruchamianiu. W moim aucie (207) zaczeła być widoczna (przez chwilę) po aktualizacji softu. Aktualizacja byłą chyba w 2008 lub 2009 roku.
Wypalanie - poczytaj instrukcję. Jest opisana procedura. Poza tym auto samo wchodzi w tryb wypalania, ale niestety nie sygnalizuje tego...

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 19-01-2019, 21:34 
Offline

Rejestracja: 09-01-2019, 06:07
Posty: 14
Suzuki: GVII
U mnie też komputer nie pokazuje żadnych błędów i po włączeniu zapłonu nie zaświeca się tak jak to mówi instrukcja sprawdzenie czy działa i gaśnie. I nie mam pojęcia co to moze być. Ale dodam że po wyczyszczeniu czujnika wody w filtrze i wymianie filtra kontrolka zgasła ale też nie zaświeca sie po włączeniu zapłonu.


Na górę
Post: 19-01-2019, 22:12 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Kontrolka DPF czy wody w filtrze? :)
Jak pisałem wcześniej niektóre wersje oprogramowania nie zapalały tych kontrolek przy uruchamianiu auta.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 31-01-2019, 12:26 
Offline

Rejestracja: 23-01-2019, 12:08
Posty: 2
Suzuki: brak
Cześć, mój problem polega na tym, że auto nie chce wypalić DPF'a czy pomoże wypalanie przez kompa, czy od razu regeneracja?


Na górę
Post: 31-01-2019, 20:45 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Taniej przez kompa, tylko pamiętaj o wymianie oleju i filtru oleju po wypalaniu.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 14-07-2020, 04:56 
Offline

Rejestracja: 12-08-2016, 05:48
Posty: 165
Lokalizacja: Stalowa Wola
Suzuki: GVII, SX4, Wagon
Witam!
Wczoraj po zapaleniu się kontrolki DPF postanowiłem zmierzyć o ile wzrasta spalenie paliwa w trybie wypalania.
Kontrolka zgasła po przejechaniu 30km. Uzupełniłem paliwo przejechałem tą samą trasę w bardzo podobnych warunkach
(ruch, prędkość, styl jazdy). Po ponownym uzupełnieniu paliwa i przeliczeniu wyszło mi że podczas wypalania zużycie paliwa było
większe o1,8 litra na 100km. Czy ktoś z Was próbował to sprawdzać?

_________________
Pozdrawiam! Marek
GV II 1.9 DDiS ; SX4 1,6 M16 ; Wagon M13A


Na górę
Post: 14-07-2020, 06:42 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Nigdy. Natomiast można to czasem wychwycić w trakcie jazdy, jeśli ma się włączone chwilowe spalanie. Wzrasta o te 2 litry, ale nie na stałe. Raz więcej raz mniej. Przypadkiem to kiedyś zauważyłem jadąc jako pasażer :) Skakało w obie strony choć przeważnie w górę. Nie pamiętam wartości, ale ewidentnie był moment, gdy spalanie się wahało.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]