Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 12:09

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 954 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 130 31 32 33 3439 Następna
Autor Wiadomość
Post: 15-11-2018, 18:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 365
Dla spokoju ducha może być i 100 Nm :) Ważne właśnie, aby nie przesadzić, by później nie mieć kłopotów z odkręceniem, no i żeby gwintów nie zerwać ;) Wszystko z wyczuciem :)

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 16-11-2018, 10:08 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Mam klucz dynamometryczny ale często zdarza mi się dokręcać bez niego. Po latach już jakieś wyczucie w ręce mam. Wypraktykowałem klucz teleskopowy (z lidla). Dokrecam solidnie naciskając ręką na "krótkim" kluczu , a odkręcam na "długim" bez wysiłku. Nigdy nie miałem problemu z mocowaniem kół.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 17-11-2018, 09:03 
Offline

Rejestracja: 28-10-2018, 23:16
Posty: 144
Suzuki: vitara
Pytanie.... Fabryka dała letnie 215/55r17. Po poprzednim aucie zostały mi swietne zimówki 205/60 R16. Wg oponeo są nieco za małe bo o 2.4%. Ktoś próbował takiej zmiany?

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 17-11-2018, 15:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-08-2007, 17:00
Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
dominiq pisze:
Też mam w planie dokręcić na 100 Nm. 85 Nm przy takim kole to mi się wydaje troszkę mało.


Panie i Panowie - jak byk jest napisane w instrukcji, ze moment dokręcenia śrub mocujących koło to 100 Nm - skąd wam się te 85 wzięło to nie wiem, może ze Swifta. Czytać instrukcje, po to ona jest!
Dodatkowo podzielę się informacją na temat opon, felg i czujników. Kupiłem opony premium z netu, felgi stalowe 16'' i czujniki ze sklepu koło domu w Wawie. Wszystko załatwione poza serwisem. Po zmontowaniu czujników (oryginale Suzuki 170zł sztuka) na nowych felgach stalowych z otworem centralnym 60,1 mm (wcześniej była dyskusja o tym czy 60mm czy 60,1mm) i założeniu opon, dziś zamontowałem komplet kół na autko. Nic nie piszczy, nie ma sygnału o błędzie z TPMS, wszystko tak jak gdyby zostały koła letnie. Żadnych problemów, ani jazdy kilka kilometrów żeby się czujniki nowe wczytały, wszystko bez problemu. Oczywiście wczytać to się one mogły w "tle" ale jak na razie, po 2000km przejechanych nigdy tpms nie wysłał komunikatu o jakimś błędzie. Ciśnienie w kołach 2.5 kazałem zrobić, nie sprawdzałem nawet jakie ciśnienie komputer odnotował. Działa bez problemu i ma działać!!!
A jeszcze dodam, że dziś wgrałem na swój chiński telefon android auto, podłączyłem kablem przez USB, autko wykryło wszystko bez problemu i cieszyłem się nawigacją oraz innymi funkcjami systemu android auto.
Podsumowując - kocham suzuki za prostotę, za funkcjonalność, za bezproblemową obsługę wszystkiego i cieszę się, że postawiłem na Vitarę a nie jakieś niemieckie, francuskie czy cholera wie jakie badziewie.


Na górę
Post: 17-11-2018, 15:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-08-2007, 17:00
Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
soplowatosc pisze:
Pytanie.... Fabryka dała letnie 215/55r17. Po poprzednim aucie zostały mi swietne zimówki 205/60 R16. Wg oponeo są nieco za małe bo o 2.4%. Ktoś próbował takiej zmiany?

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka


Po co próbować? w instrukcji obsługi są informacje o zalecanych oponach dla rozmiaru 16"
Zmiana szerokości opon to inna felga, to inna trakcja, inne prowadzenie itp.


Na górę
Post: 17-11-2018, 17:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Ja to jednak ślepy jestem, bo nie znalazłem w instrukcji :skromny: Sorry ;)

Założyłem dziś koła zimowe. Drugi komplet +czujniki. naczytałem się tutaj, że trzeba pojeździć, bo kontrolka itd. A tutaj nic. Przełożyłem, nic się nie zaświeciło, nawet po dłuższej jeździe.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 17-11-2018, 18:09 
Offline

Rejestracja: 28-10-2018, 23:16
Posty: 144
Suzuki: vitara
vipiusz pisze:
dominiq pisze:
Też mam w planie dokręcić na 100 Nm. 85 Nm przy takim kole to mi się wydaje troszkę mało.


Panie i Panowie - jak byk jest napisane w instrukcji, ze moment dokręcenia śrub mocujących koło to 100 Nm - skąd wam się te 85 wzięło to nie wiem, może ze Swifta. Czytać instrukcje, po to ona jest!
Dodatkowo podzielę się informacją na temat opon, felg i czujników. Kupiłem opony premium z netu, felgi stalowe 16'' i czujniki ze sklepu koło domu w Wawie. Wszystko załatwione poza serwisem. Po zmontowaniu czujników (oryginale Suzuki 170zł sztuka) na nowych felgach stalowych z otworem centralnym 60,1 mm (wcześniej była dyskusja o tym czy 60mm czy 60,1mm) i założeniu opon, dziś zamontowałem komplet kół na autko. Nic nie piszczy, nie ma sygnału o błędzie z TPMS, wszystko tak jak gdyby zostały koła letnie. Żadnych problemów, ani jazdy kilka kilometrów żeby się czujniki nowe wczytały, wszystko bez problemu. Oczywiście wczytać to się one mogły w "tle" ale jak na razie, po 2000km przejechanych nigdy tpms nie wysłał komunikatu o jakimś błędzie. Ciśnienie w kołach 2.5 kazałem zrobić, nie sprawdzałem nawet jakie ciśnienie komputer odnotował. Działa bez problemu i ma działać!!!
A jeszcze dodam, że dziś wgrałem na swój chiński telefon android auto, podłączyłem kablem przez USB, autko wykryło wszystko bez problemu i cieszyłem się nawigacją oraz innymi funkcjami systemu android auto.
Podsumowując - kocham suzuki za prostotę, za funkcjonalność, za bezproblemową obsługę wszystkiego i cieszę się, że postawiłem na Vitarę a nie jakieś niemieckie, francuskie czy cholera wie jakie badziewie.


A sprawdzałeś w ustawieniach czy TPMS nadal działa?


Na górę
Post: 17-11-2018, 18:12 
Offline

Rejestracja: 28-10-2018, 23:16
Posty: 144
Suzuki: vitara
vipiusz pisze:

Po co próbować? w instrukcji obsługi są informacje o zalecanych oponach dla rozmiaru 16"
Zmiana szerokości opon to inna felga, to inna trakcja, inne prowadzenie itp.


Pytam, bo te opony nie są z listy rekomendowanych. A ponieważ mi zostały 'na magazynie' to może je zużyję do końca.. Na poprzednim aucie spisywały się świetnie.


Na górę
Post: 17-11-2018, 19:17 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
No ale będziesz musiał obręcze i czujniki dokupić i tak. A rozmiar nie jest jakoś dramatyczny. Załóż i kropka. Tym bardziej, że zimą jeździ się ostrożniej. Następne kupisz w zalecanym rozmiarze. Vitara to nie bolid F1 żeby takie różnice robiły jakiś dramat w prowadzeniu.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 17-11-2018, 19:24 
Offline

Rejestracja: 28-10-2018, 23:16
Posty: 144
Suzuki: vitara
macioo pisze:
No ale będziesz musiał obręcze i czujniki dokupić i tak. A rozmiar nie jest jakoś dramatyczny. Załóż i kropka. Tym bardziej, że zimą jeździ się ostrożniej. Następne kupisz w zalecanym rozmiarze. Vitara to nie bolid F1 żeby takie różnice robiły jakiś dramat w prowadzeniu.
Felgi i czujki to oczywiste kupic. Zwłaszcza że mam alu 17, na zimę niespecjalnie dobre...

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 17-11-2018, 19:34 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1570
Suzuki: Vitara
Pewnie ze będą do dobre, bezstresowo

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 18-11-2018, 22:01 
Offline

Rejestracja: 28-10-2018, 23:16
Posty: 144
Suzuki: vitara
Rozumiem ze czujniki nowe a nie przełożone z latówek

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 18-11-2018, 23:00 
Offline

Rejestracja: 28-10-2018, 23:16
Posty: 144
Suzuki: vitara
igi pisze:
Chodziło mi raczej o jakieś prawdziwe źródło,...


Jest jakiś powód, dla którego opony lotnicze pompuje sie azotem.... Mniejsze różnice ciśnienia przy zmianie temperatury choćby...

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 19-11-2018, 06:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
soplowatosc pisze:
igi pisze:
Chodziło mi raczej o jakieś prawdziwe źródło,...


Jest jakiś powód, dla którego opony lotnicze pompuje sie azotem.... Mniejsze różnice ciśnienia przy zmianie temperatury choćby...

Wysrane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka


Nie z tego powodu. Azot rozszerza się identycznie jak powietrze. O ogień chodzi.


Na górę
Post: 19-11-2018, 08:36 
Offline

Rejestracja: 24-05-2018, 08:22
Posty: 232
Kolego piomic nie piszcie głupot :(


Na górę
Post: 19-11-2018, 09:05 
Offline

Rejestracja: 03-10-2017, 11:52
Posty: 306
vipiusz. Co z programowaniem nowych czujników. A może nie jest to konieczne i wystarczy założyć koła z nowymi czujnikami
i pojeździć, one same się zaprogramują.


Na górę
Post: 19-11-2018, 09:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Kilka postów wcześniej pisałem, że założyłem nowe koła z nowymi czujnikami i już. Przejechałem kilkanaście km zaraz po przekładce i nic się nie zaświeciło.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 19-11-2018, 09:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 365
vipiusz pisze:
dominiq pisze:
Też mam w planie dokręcić na 100 Nm. 85 Nm przy takim kole to mi się wydaje troszkę mało.


Panie i Panowie - jak byk jest napisane w instrukcji, ze moment dokręcenia śrub mocujących koło to 100 Nm - skąd wam się te 85 wzięło to nie wiem, może ze Swifta. Czytać instrukcje, po to ona jest!


Z instrukcji obsługi Vitary, str. 8-4 (399), do której link jest tutaj:

http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=15078

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 19-11-2018, 09:46 
Offline

Rejestracja: 03-10-2017, 11:52
Posty: 306
dominiq. Proponuję dalszą obserwację bo podobno trzeba przejechać ok. 20 km aby układ zadziałał. Jeżeli się nie zaświeci to trzeba jescze
wyświetlić ciśnienia kół co będzie oznaczać, że układ zadziałał.


Na górę
Post: 19-11-2018, 11:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Poobserwuję i dam znać :)

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 19-11-2018, 11:07 
Offline

Rejestracja: 28-10-2018, 23:16
Posty: 144
Suzuki: vitara
piomic pisze:
...


Nie z tego powodu. Azot rozszerza się identycznie jak powietrze. O ogień chodzi.


W temacie azotu.... http://m.loter.pl/ciekawostki-lotnicze-opony-samolotow

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 19-11-2018, 12:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 365
Kolega piomic ma akurat w temacie azotu rację. W przypadku azotu ciśnienie zmienia się wraz z temperaturą bardzo podobnie jak w przypadku powietrza.

str. 38 (8), rys. 9:
http://dlibra.utp.edu.pl/Content/1041/Kotyk_Troszynski.pdf

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 19-11-2018, 12:20 
Offline

Rejestracja: 28-10-2018, 23:16
Posty: 144
Suzuki: vitara
Jeden rabin powie tak, drugi powie nie. We wnioskach piszą : "Na podstawie otrzymanych wyników można stwierdzić, że azot jest w pewnym stopniu mniej wrażliwy na obniżanie się temperatury."


Na górę
Post: 19-11-2018, 12:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-12-2017, 14:24
Posty: 365
Tak, jest nieco mniej wrażliwy niż powietrze, ale generalnie jest istotnie wrażliwy.
Zatem zdanie "Opony lotnicze to bezdętkowe opony radialne wypełnione azotem. Jest to o tyle ważne, że azot jest niepalny i niewrażliwy na różnice temperatury" z podanego przez Ciebie linku jest nieprawdą.

_________________
Vitara 1.6 HalfGrip
https://www.youtube.com/watch?v=qYSSoIVB8x0


Na górę
Post: 19-11-2018, 13:19 
Offline

Rejestracja: 28-10-2018, 23:16
Posty: 144
Suzuki: vitara
Tyle że lotnicze pompuje się 200psi albo i więcej. A w przytoczonym badaniu było ciśnienie samochodowe.
W lotnictwie stosuje sie azot także ze względu na eliminację wilgoci, co na dużych wysokościach, niskich bądź wysokich temperaturach powodowałoby zamarzanie na przemian z parowaniem wody, znacząco wpływając na ciśnienie wewnątrz opon. Historia notuje też przypadki samozaplonu gazów uwalnianych z gumy we wnętrzu przegrzanych opon wypełnionych powietrzem (czytaj z tlenem) .
Źródła: wiki, Boeing


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 954 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 130 31 32 33 3439 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 27 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]