fox pisze:
DS pisze:
Każdy tryb oprócz Lock domyślnie napędza jedną oś.
Zgadza się. Czy gdzieś napisałem, że jest inaczej?
Tylko doprecyzowałem Twoją wypowiedź.
fox pisze:
DS pisze:
Micro-slip wynikający z kontaktu opon z nawierzchnią o dobrej przyczepności jest znikomy i niemierzalny przez takie systemy (zakładając, że nie wciskamy gazu do podłogi), feed-back nic tu nie zweryfikuje. Co innego śliska nawierzchnia.
Faktycznie, jeśli nie ciśniemy gazu, jest znikomy. Jeśli jednak ciśniemy (przyspieszamy) już taki znikomy nie jest, a to wtedy właśnie potrzebujemy wsparcie AllGrip. Na śliskim, sprawa oczywista.
Nawet jeśli nie ciśniemy, to tylna oś też pracuje, bez żadnego wsparcia feedback.
fox pisze:
DS pisze:
Nie ma tu też nic do przyjmowania, najpierw działa feed-forward, od czasów Kizashi, z definicji nie może być inaczej.
Tutaj czepiasz się po prostu słówek. Natomiast AllGrip w Ignisie działa inaczej niż w Vitarze.
Trudno się nie czepiać, jeśli cały czas bronisz bzdurnej teorii, którą przedstawiłeś osobie zainteresowanej zakupem Vitary. Związku z Ignisem nie widzę.
fox pisze:
DS pisze:
A jeśli mowa o przyśpieszaniu, to w rzeczywistości tylna oś jest dołączona zanim samochód zacznie przyśpieszać.
Tutaj zacytują Twoją własną wypowiedź:
DS pisze:
... dołącza tylną oś (do ok. 1,6A) podczas przyśpieszania. Działa do ok. 100 km/h, powyżej tej prędkości nie ma żadnej aktywności sprzęgła.
No i co się nie zgadza? Od momentu wciśnięcia gazu do momentu wygenerowania przez silnik odpowiedniej mocy mija sporo milisekund. Ta zwłoka jest wykorzystywana przez system awd do dołączenia tylnej osi.
fox pisze:
A tak w ogóle to uważasz, że te wszystkie szczegóły miałem pisać osobie, która tylko zapytała, czy lepiej wybrać 2WD czy 4WD? Napisałem ogólnie, nie wdając się w niuanse.
Uważam, że jeśli ktoś pyta, to należy mu udzielić rzetelnej informacji, a nie wypisywać bzdury niczym nie poparte, że AllGrip działa od pewnej granicy uślizgu, podejmuje odpowiednie działania właśnie w momencie uślizgu etc.