Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 19:15

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
Post: 31-03-2018, 16:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
dominiq pisze:
Automaty są szybsze i mają większą ilość biegów. Nawet gdy w tabelce automat ma kilka dziesiątych mniej do setki to w praktyce i tak trzeba wziąć czynnik ludzki pod uwagę i wychodzi na to, że z automatem przyśpieszę szybciej.
PerformanceDrive przeprowadza bardzo dokładne pomiary przyśpieszeń, robią kilka-kikanaście prób w tym samym miejscu, później wybierają najlepszy wynik. W przypadku najnowszego Swifta Sport wersja z automatem pędzi do setki prawie 0,4 sekundy szybciej niż manual.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 31-03-2018, 17:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Nie jest to dla mnie zaskoczeniem.

Ja w moim poście popełniłem błąd. Z tymi tabelkami to rzecz jasna chodziło o manual.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 08-06-2018, 10:29 
Offline

Rejestracja: 09-07-2017, 23:00
Posty: 11
Suzuki: VITARA
Cześć.

No i doczekałem się :skoczek:
Od tygodnia mam Vitarę 1,6 AT 2wd, przejechane 500km, spalanie komputerowe 6,9.
Automat wymaga przyzwyczajenia i nauczenia się reakcji na operowanie gazem.
Klapa bagażnika zamyka się średnio za 2 razem, odczucia co do kierownicy: odkręca (prostuje) się sama ale niezbyt chętnie i nie do końca natomiast nie ma żadnego oporu przy przejściu przez punkt 0 ani skokowego działania.
Co do zarzucanej głośności to do 120km/h jest dobrze, 140 robi się głośniej ale da się wytrzymać przynajmniej przez te 10 min kiedy sobie pozwoliłem na autostradzie. Szybciej jeszcze nie jechałem. Gwałtowniejsze przyspieszenia czyli obroty 4-5 tyś słychać bardzo wyraźnie ale to samo było w Aronie 1,0 TSI którą testowałem. Kolega jeżdżący Lexusem wsiadł do Vitary na postoju i stwierdził, że jest bardzo cicho :D
Ogólne wrażenie: podoba mi się coraz bardziej, automat daje coraz więcej radości z jazdy, AA działa poprawnie aczkolwiek raz się obraził i zawisł, spalanie - ok, dynamika - dla mnie wystarczająca. Chyba dokupię poduszkę po lędźwie bo plecy jednak bolą a regulacji w oparciu fotela w tym miejscu brak.
Nie wziąłem czujników cofania (bo jest kamera) i trochę mi ich brakuje (przyzwyczajenie z drugiego samochodu) - chyba domówię w ASO.
Brałem dojazdówkę i dealer wrzucił ją po prostu do bagażnika - nie mam wytłoczki ani śruby mocującej - można to dokupić?
Pytanie do tych co się znają: czy stojąc w korku (w trybie D) zamiast trzymać nogę na hamulcu mogę zaciągnąć ręczny?


Na górę
Post: 08-06-2018, 18:07 
Offline

Rejestracja: 15-07-2015, 16:48
Posty: 255
U wujaszka w Grand Vitarze można zaciągnąć ręczny zamiast cisnąć pedał. Natomiast nie wiem, czy wszędzie tak to działa, czy tylko w wybranych przypadkach. Lajkonik ze mnie w kwestii automatów.


Na górę
Post: 09-06-2018, 00:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
Zbitom pisze:
Pytanie do tych co się znają: czy stojąc w korku (w trybie D) zamiast trzymać nogę na hamulcu mogę zaciągnąć ręczny?

Może nie starczyć do powstrzymania crawla (u mnie w automacie nie starcza, ale samochód nie-Suzuki) poza tym chyba trochę szkoda mechanizmu? Ja po prostu trzymam hamulec i tyle.


Na górę
Post: 14-06-2018, 08:52 
Offline

Rejestracja: 23-04-2018, 11:51
Posty: 15
Cześć Wam wszystkim 
Stało się! Od 3 tygodni w garażu parkuje Vitara 1,6 Premium 2WD AT Galactic Grey Metalic. Przejechane 1600 km, więc jest już po pierwszym przeglądzie (272 zł). Wrażenia? Będąc około 50-tki głupie pomysły na drodze człowiekowi już przeszły, Wybór, zarówno wolnossącego 1,6 połączonego z automatem jak i wielkości samochodu, był w pełni świadomy. Do normalnej, ale jeszcze nie emeryckiej, jazdy zestaw napędowy w zupełności wystarczający. Fakt – demonem prędkości nie jest ale i zawalidrogą też nie.
Po odbiorze czekała mnie trasa ok. 500 km – 300 km autostradą i ok. 200 km drogami krajowymi. Autostrada pokonana z prędkościami od 100 do 130 km/h (jak trzeba było „uciekać” z lewego pasa trafiło się i 160 km/h) – średnie zużycie paliwa (wg. komputera) 6,5l. Pozostały odcinek, ze względu na spory ruch, pokonany z prędkościami do 110 km/h + manewry wyprzedzania (więc pedał gazu w podłodze) – średnie zużycie paliwa (oczywiście wg. komputera) 4,9l. Automat – sprawnie, miękko i przyjemnie (tym bardziej jak się go porównuje do „nibyautoamtu” jakim jest skrzynia MM-T w Corolli, która obecnie musi parkować przed garażem ;) ). Łopatki pod kierownicą – bardzo dobre rozwiązanie, bo zauważyłem, że są sytuacje kiedy skrzyni trzeba „pomóc”, przeważnie klikając łopatką „+”. Duży plus z mojej strony za to, że łopatki działają w trybie „D” więc nie trzeba dźwigni przestawiać na pozycję „M”.
Inne wrażenia (ogólne)? W ciągu tych 3 tygodni, ja i żona, opanowaliśmy „procedurę startu”  Tzn.: zapnij pas, odpal silnik, kliknij przycisk wyłączający S&S i ruszaj. S&S jest bardzo irytujący (może to tylko nasze odczucia?). Poza tym: obsługa „ołówkiem” wskazań komputera pokładowego- mało komfortowa. Ale, z drugiej strony – czy aż tak często się z tego korzysta podczas jazdy? Kolejną sprawą jest stacja multimedialna – okazuje się, że są dwie ich wersje, jedna z a druga bez modułu nawigacji – moja jest bez (tragedii z tego nie robię, aczkolwiek nic by na szybie nie wisiało). Ostatnio odkryłem zbyt duże oszczędności „skośnookich Madziarów” – chcąc zamontować siatkę w bagażniku stwierdziłem, że nie ma do czego! Nosz k… - zamiast „oczek” w bagażniku są tylko zaklejone taśmą otwory w podłodze bagażnika. Poza tym, jeszcze jesteśmy w „fazie” euforii z nowego nabytku  Pozdr.


Na górę
Post: 14-06-2018, 15:41 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 890
Nie masz w Boschu modułu GPS? :roll:


Na górę
Post: 14-06-2018, 19:21 
Offline

Rejestracja: 29-03-2018, 19:49
Posty: 222
Lokalizacja: Bydgoszcz
Suzuki: Vitara, obecnie Jeep
moduł ma, tylko karty SD brak ;) chyba że dostał wybrakowany model, wtedy należy sprawdzić "skokowy układ kierowniczy i klamrę pasa pasażera"


Na górę
Post: 15-06-2018, 07:05 
Offline

Rejestracja: 23-04-2018, 11:51
Posty: 15
baart77 - co do karty SD masz rację. Nie mam . Ale napisałem to co wyczytałem w instrukcji stacji multimedialnej i co naocznie widzę na ekranie stacji. Po prostu w lewym dolnym prostokącie mam "Multimedia" a nie "Jazda" co wg. instrukcji znaczy to co napisałem. Jeżeli faktycznie wystarczy karta SD z mapami i oznaczenie zmieni się na "Jazda" to wystarczyło tak napisać a nie, od razu, że... Co do "skokowego układu kierowniczego" i "klamry pasa pasażera" to jeszcze przed odbiorem samochodu się z tymi tematami na forum zapoznałem :)


Na górę
Post: 15-06-2018, 07:33 
Offline

Rejestracja: 29-03-2018, 19:49
Posty: 222
Lokalizacja: Bydgoszcz
Suzuki: Vitara, obecnie Jeep
haha domyślam się, oj taki mały żarcik, bez urazy:)


Na górę
Post: 20-06-2018, 22:17 
Offline

Rejestracja: 29-05-2018, 21:30
Posty: 23
od paru dni jestem szczęśliwym posiadaczem konfiguracji z tematu, co do dynamiki to jestem zadowolony, przesiadłem się z 22 letniego auta (a4 b5 1.8 ), automat nie szarpie. Na chwilę obecna to co mnie denerwuje to: "patyczki" przy zegarach, w wiekowym audi miałem od tego przyciski na manetce przy kierownicy, brak "automatycznej" szyby pasażera z przodu oraz funkcji domykania szyb z pilota; tandetne kluczyki w wersji premium, mogliby dać kluczyk w scyzoryku..
Co do układu kierowniczego to nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów o których wspominają niektórzy forumowicze, hamulce tez w porządku , spalanie wg komputera po około 400 km na poziomie 6,5 litra... rewelacja ;)) Pewnie jak nabije więcej kilometrów to będę miał więcej uwag i spostrzeżeń.
Co do miejsca w kabinie: mam 1,97 m wzrostu i mieszczę się wygodnie za kierownica, fotel jest minimalnie przed maxem do tylu, a za mną usiądzie wygodnie osoba o średnim wzroście, sam za sobą też usiądę ale nie mam wtedy miejsca na głowę ;)
Głośność do 120/130 jest ok, powyżej jest już większy szum powietrza.


Na górę
Post: 31-07-2018, 14:44 
Offline

Rejestracja: 23-04-2018, 11:51
Posty: 15
Po 2 m-cach i przejechanych 4500 km (z czego 1900 km w ostatnim tygodniu) mogę ciut więcej napisać o tej konfiguracji. Automatyczna skrzynia sprawuje się znakomicie. Przeważnie bez problemu wie co i kiedy ale... ostatni wyjazd ujawnił, moim zdaniem, pewne niedociągnięcia oprogramowania. Podczas jazdy drogą ekspresową lub autostradą z włączonym tempomatem skrzynia "czuje" zbyt wcześnie nawet niewielkie wzniesienie i redukuje z 6 na 4, pomijając, moim zdaniem, właściwy i w zupełności wystarczający bieg nr 5. Więc ja łopatką na 5, skrzynia po chwili znowu na 4. Ja ponownie na 5, skrzynia na 4 i.... “kłótnia“ trwa do szczytu wzniesienia ;) Tak jest tylko podczas jazdy z włączonym tempomatem. Z wyłączonym bez problemu redukuje na 5. Natomiast podczas jazdy po drogach, nazwijmy je, górskich skrzynia dość długo ciągnie, podczas jazdy pod górę, na np. 2 biegu gdy moim zdaniem spokojnie mogłaby zmienić na 3. Więc łopatka "+" w ruch i... o dziwo, inaczej niż podczas jazdy na tempomacie po autostradzie, skrzynia się nie "kłóci" z kierowcą :) Ale może to tylko moje, subiektywne, odczucia :)


Na górę
Post: 31-07-2018, 21:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
robbert pisze:
skrzynia "czuje" zbyt wcześnie nawet niewielkie wzniesienie i redukuje z 6 na 4, pomijając, moim zdaniem, właściwy i w zupełności wystarczający bieg nr 5. Więc ja łopatką na 5, skrzynia po chwili znowu na 4. Ja ponownie na 5, skrzynia na 4 i.... “kłótnia“ trwa do szczytu wzniesienia


Widać skrzynia wie lepiej jakie obroty lubi ten silnik.


Na górę
Post: 31-07-2018, 22:25 
Offline

Rejestracja: 23-04-2018, 11:51
Posty: 15
piomic - może i tak ale ja pozostanę przy swoich, jak zaznaczyłem - subiektywnych, odczuciach :)


Na górę
Post: 13-10-2020, 15:17 
Offline

Rejestracja: 13-10-2020, 15:10
Posty: 1
Witam, mam pytanie czy ktoś mógłby podać oznaczenie automatycznej skrzyni biegów jaka jest w tym samochodzie i napisać coś o eksploatacji tej skrzyni, czy wymieniany był olej i ewentualnie czy są jakieś problemy z tą skrzynią.


Na górę
Post: 18-11-2020, 00:39 
Offline

Rejestracja: 18-11-2020, 00:23
Posty: 4
Suzuki: Vitara II 17
Ja chętnie dowiedziałbym się czegoś od osób, która mają >80tys KM - obecnie mam przejechane 50tys i zastanawiam się jak wyglądać będzie eksploatacja dalej, czego się spodziewać? Póki co na 50k wszystko ok.


Na górę
Post: 24-03-2023, 17:14 
Offline

Rejestracja: 20-08-2019, 21:13
Posty: 24
Lokalizacja: Szczecin
Suzuki: Vitara ll
Szanowni jak z tym szarpnięciem z 1 na 2 przy gazie w podłodze?
Olej wymieniony a szarpnięcie dalej występuje Może za mało oleju wlali? Przy spokojnym przyspieszaniu nie ma szarpnięć Jest płynnie niczym dwusprzęgłowa w manualu ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]