Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 15:07

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 615 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 120 21 22 23 24 25 Następna
Autor Wiadomość
Post: 11-05-2018, 17:41 
Offline

Rejestracja: 23-03-2016, 23:12
Posty: 49
Suzuki: sx4 s-cross
Suzuki s cross 2015r., 1.6 benzyna, 2WD, przebieg 22kkm
Trasa 346km w tym:
S8-ok. 50km
DK-ok. 120km
DW-ok.150km
reszta czyli ok.25 km to jazda po mieście
DK, S8, miasto tylko kierowca, DW to 2 osoby dorosłe i dziecko.
Jeżdżę raczej spokojnie chociaż tam gdzie "można" ;) to noga jakoś staję się cięższa
SPALANIE z komputera 5.7 przy dystrybutorze (tankowanie w tym samym miejscu) 5.8.


Na górę
Post: 14-05-2018, 10:50 
Offline

Rejestracja: 02-06-2016, 06:38
Posty: 36
Kolego airbuss możesz podać z jakimi prędkościami i na jakich obrotach jeździsz i robisz takie wyniki spalania?
Ja minimalne spalanie na trasie jakie raz tylko osiągnąłem to 6,9 litrów . Prędkość 100-120 , nie przekraczałem 130km/h (odczyty prędkości z GPS nie licznika). Wyprzedzały mnie nawet Corsy i Yarisy
Normalnie spalanie 8-9 litrów przy średno 120-150km/h


Na górę
Post: 14-05-2018, 14:52 
Offline

Rejestracja: 23-03-2016, 23:12
Posty: 49
Suzuki: sx4 s-cross
msmarcinek
Przyznam że też mnie ten wynik zdziwił i przetestowałem to spalanie tak przy okazji wyjazdu i mam nadzieję że nie wkradł gdzieś się błąd.
Zaraz jak odebrałem samochód to spalanie miałem ok. 8/8,5l i sukcesywnie spadało. Raz zrobiłem test na 200km (DW) i wg. komputera wyszło 5.8 a przy dystrybutorze 6.1 lub 6.2 już dokładnie nie pamiętam.
Jeżdżę raczej spokojnie nie przeciągam na biegach zmiana biegu przy ok 2500 obrotów, hamowanie silnikiem również, czyli coś z eko jest ale raczej nie stosuje się do tego co podpowiada komputer jeśli chodzi o zmianę biegów.
Prędkość na tasie to ok 120km/h, na tym krótkim ale fajnym odcinku S8 to 140 i nawet więcej ale wtedy już głośno i przy wietrze, szczególnie jak "wyjeżdżamy z ekranu" to pojawia się nieprzyjemne bujnięcie.
DW i DK to 80/90 wiadomo w granicach rozsądku i natężenia ruchu a jak jest możliwość to szybciej.
Generalnie to tak w okresie wiosenno/letnim czyli na letnich oponach spalanie srednie z komputera to ok. 5,7-6,2
adekwatnie zimą ok. 6,5/6.8
Kiedyś spróbowałem jazdy z tym asystentem podpowiedzi zmiany biegów, jazda mega spokojna dobra droga (DW) wczesny ranek, ruch znikomy spalanie 4,7 na 20km odcinku, taka ciekawostka.
Szykuje mi się trasa ok 1kkm więc jak będzie czas to coś po testuję.
Pozdrawiam wszystkich czytających


Na górę
Post: 15-05-2018, 23:09 
Offline

Rejestracja: 18-12-2017, 20:02
Posty: 15
W miesiącu kwietniu zrobiłem 700 km , jazda po lekko zakorkowanym Wrocku trochę z klimą auto już lekko dotarte (ponad 3000 km), info z kompa to 6,6 l na 100 km a przy pompie to 6,85 l na 100 km. Jestem pod dużym wrażeniem silnika 1.0. Zatankowałem 48 litrów a przejechałem 700 km.


Na górę
Post: 19-05-2018, 23:02 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Lekko zakorkowany Wrocek? To ty chyba w nocy jeździłeś albo ja z innego Wrocka właśnie wróciłem :)

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 19-07-2018, 13:07 
Offline

Rejestracja: 14-03-2018, 11:27
Posty: 15
Suzuki: sx4
1.4 naped na 4. Przy normalnej jezdzie troche miasto treoszke trasa 6,4, jaks ie wkurze zejde na 5,8 .... mam nadzieje ze spalanie spadnie jak sie to wszystko dotrze :)

ale fakt faktem w trybie sport jazda to przyjemnosc


Na górę
Post: 19-07-2018, 18:40 
Offline

Rejestracja: 22-02-2016, 21:13
Posty: 86
Suzuki: s-cross
Spalanie na poziomie 6,2-6,5 w trasie nie jest jakimś nadzwyczajnym wynikiem.U mnie jest to normalne spalanie,Jazda DK, S-ką i autostradą ,prędkości licznikowe 130-150. I nieważne czy robię 800km do Poznania czy 1700 w góry,średnie zawsze wyjdzie do 6,5 l/100. Jadąc na Mazury ,gdzie nie ma gdzie pogonić , bez problemu schodzi spalanie do 5,7-6,1 wg.kompa.Zawsze w trybie sport ,zawsze z rodziną . Jadąc autostradą ponad dopuszczalną prędkość może spalić do 8,6l/100. Wyższe spalanie ciężko jest osiągnąć,chyba że zimą po mieście.Jeżdżę s-crosem 4 rok. Nie stosuję eco-drivingu. Styl jazdy ma duże znaczenie. Przykład , jechałem za kimś przez 30km,duży ruch ,zakręty nie dało się wyprzedzić,gościu przede mną nacisnął hamulec 53 razy ,ja 7. Hamował przed każdym zakrętem,skrzyżowaniem,znakiem i siedział na ogonie innego samochodu.Często wystarczy trzymać odległość i zdjąć nogę z gazu ,auto będzie zwalniać ,w tym czasie kilkaset metrów jadę za darmo,dojeżdżam do skrzyżowania ,ronda ,torów,wsi ,miasta ,innego samochodu,noga z gazu.Nigdy nie siedzę nikomu na ogonie.Na odcinku 100km kilka kilometrów mam za darmo. Przy drogach stoją słupki co 100 m,łatwo sprawdzić jak szybko znikają bez wciskania gazu w podłogę.I żeby nie było,nie stosuję się do wskazań zmiany biegów w suzuki , Lubię wysokie obroty ,biegi zmieniam przy normalnej jeździe przy 2500-3000 obr,a żeby przyspieszyć z 80-90 redukuję do 3 biegu ,mam wtedy ponad 4500 obr. i auto chce jechać. Sorry niedowiarki ,ale tyle mi pali , 1.6 benzyna bez turbo allgrip.


Na górę
Post: 19-07-2018, 19:29 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Na autostradzie spokojnie da się uzyskać spalanie 11l/100km. Przy średniej 150/h zużycie miałem nawet nico ponad 11l. (300km w 2h05m) :D

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 06-08-2018, 23:09 
Offline

Rejestracja: 18-12-2017, 20:02
Posty: 15
Zrobiłem trasę Wrocław-Trogir i powrót. Przejechałem w dwie strony 2477 kilometrów i spaliłem 164 litry Pb95 to wychodzi około 6,6 litra na 100km. Tak samo mi pokazał komuter. Większość to autostrady z prędkością 130 a w Chorwacji 140-150 km/h. Jazda cały czas z klimą i bez korków. Mankament tego auta to niestety silnik 1.0 i słoweńskie objazdy płatnej autostrady. Auto załadowane i w 3 osoby i max 3 bieg. No cóż na silnik 1.4 w wersji premium mnie nie było stać, ale wjazd w Bardzie ładnie suzi pokonało na 3 biegu bez zmęczenia się. W Chorwacji na lokalnych drogach wjazd tylko na 2 biegu. Bardzo strome podjazdy.


Na górę
Post: 07-08-2018, 08:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
I tak dobrze, bo gdybyś miał 1.6 to musiałbyś schodzic jeszcze jeden bieg niżej :)

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 07-08-2018, 08:36 
Offline

Rejestracja: 26-12-2017, 13:17
Posty: 235
Ja w 1.4 na przez ostatnie kilka tyś km spalanie również około 6,5-7litrów/100km. Styl jazdy podobny. To jest właśnie ta pozorna oszczędność z obcinania cylindrów i pojemności. Trzeba ostro kręcić ten motor i spalanie wychodzi takie jak w 1.4.

_________________
SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 6AT AllGrip ’18


Na górę
Post: 07-08-2018, 10:19 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Remote pisze:
I tak dobrze, bo gdybyś miał 1.6 to musiałbyś schodzic jeszcze jeden bieg niżej :)

A w latach 90-tych Chorwaci, którzy mieli silniki 50-75KM musieli wychodzić i pchać samochód...
Dobrze, że mam płaski garaż, bo jakbym miał pod domem, to bym pewnie nie dal rady bez pomocy strażaków wyjechać! :sciana:

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 07-08-2018, 10:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:04
Posty: 332
Lokalizacja: Skoczów
Suzuki: S-Cross & CX7
macioo pisze:
Remote pisze:
I tak dobrze, bo gdybyś miał 1.6 to musiałbyś schodzic jeszcze jeden bieg niżej :)

A w latach 90-tych Chorwaci, którzy mieli silniki 50-75KM musieli wychodzić i pchać samochód...
Dobrze, że mam płaski garaż, bo jakbym miał pod domem, to bym pewnie nie dal rady bez pomocy strażaków wyjechać! :sciana:


Ale samochody wazyly po 500kg a nie 1500kg :D

_________________
S-Cross GLX 1.6 DDiS Allgrip


Na górę
Post: 07-08-2018, 11:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
macioo pisze:
A w latach 90-tych Chorwaci, którzy mieli silniki 50-75KM musieli wychodzić i pchać samochód...


Nie po prostu wjezdzali na jedynce. I silniki 8 zaworowe miały większy moment przy nizszych obrotach.
No i mieli inne przełożenia - dawniej skrzynie były o wiele "krótsze".

Więcej już nie chce mi się tłumaczyć, bo widzę "wszechwiedzącego kpiarza" po drugioej stronie...

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 07-08-2018, 15:09 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Ciekawe który ówczesny samochód ważył 500kg :D ?
Przejechałem S-crossem 1,6 ponad 97kkm i po różnych nachyleniach dróg. Przy bardzo dużym nachyleniu to redukcja ewentualnie do trójki. No chyba, że okoliczności drogi zmuszały do ograniczenia prędkości do 20-30km/h, to drugi bieg.

PS. po Chorwacji też jeździłem (np. na Sw.Jura wjeżdżałem) i moja "wszechwiedza" opiera się na 30letnim doświadczeniu za kółkiem i posiadanych samochodach wszelkiego autoramentu, od malucha począwszy. Mój pierwszy Golf miał 55KM i załadowany dawał jakoś radę objechać Polskę (jeszcze bez autostrad) od morza po górskie dróżki w Bieszczadach). Jeżeli komuś 120KM nie wystarcza do normalnej jazdy, to trudno. Może jeszcze nauczy się techniki jazdy.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 07-08-2018, 16:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
1.6 wystarcza do normalnej jazdy. Tyle ze jest po prostu gorszy od 1.0T.
Takie życie, taka technika, takie czasy.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 07-08-2018, 17:53 
Offline

Rejestracja: 03-03-2018, 14:58
Posty: 368
Sienką 1.2 75KM z 3 osobami na pokładzie, załadowaną na brzegi i jeszcze z boxem na dachu objechałem Norwegię i Austrię. Podjazdy w Jotunheimach i Aplach były niemałe, ale silnik spokojnie dał radę pod górę. Gorzej było na zjazdach, bo przy tej pojemności skokowej hamowanie silnikiem było raczej symboliczne. Tutaj pytanie jak zachowuje się 1.0T przy zjeździe, bo rozumiem, że hamować to on też specjalnie nie pomaga?

_________________
Vicia Premium 1.6 Allgrip


Na górę
Post: 07-08-2018, 19:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Silniki z turbo maja mniejsze obroty przy danej predkosci wiec z zasady zjezdza sie na nizszych biegach (jesli chcesz hamowac silnikiem).

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 07-08-2018, 21:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
A co ma turbo do hamowania silnikiem? Imo taka kosiarka słabej wyhamuje niż to stare, słabe, pradawne 1.6 ;)

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 07-08-2018, 23:53 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Remote pisze:
1.6 wystarcza do normalnej jazdy. Tyle ze jest po prostu gorszy od 1.0T.
Takie życie, taka technika, takie czasy.


To , który lepszy, a który gorszy, to już subiektywna ocena i kwestia założonych priorytetów. Dla mnie (i nie tylko) alternatywą dla 1,6 alternatywą jest tylko 1,4TB Ja uważam, że 1,6 jest po prostu lepszy niż 1.0T 3R

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 08-08-2018, 09:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
dominiq pisze:
A co ma turbo do hamowania silnikiem? Imo taka kosiarka słabej wyhamuje niż to stare, słabe, pradawne 1.6 ;)


Samo turbo nic.
Natomiast konsekwencją stosowania turbo jest wyzszy moment obrotowy w dolnym i średnim zakresie obrotów, a tym samym mozliwośc wydłużenia przełożen skrzyni biegów i mniejsze opory na analogicznych numerach biegów w stosunku do starszych konstrukcyjnie silników wolnossacych.


macioo pisze:
To , który lepszy, a który gorszy, to już subiektywna ocena i kwestia założonych priorytetów.


Miałem na myśli typowe próby dynamiczne, spalanie, generowany hałas przy okreslonych prędkościach czy elastyczność na poszczególnych biegach. Tutaj 1.0T jest po prostu lepszy.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 09-08-2018, 14:37 
Offline

Rejestracja: 18-05-2018, 11:09
Posty: 14
Lokalizacja: jelenia góra
Suzuki: S-CROSS
mam 1.4 AT ten silnik pracuje lepiej na mniejszych obrotach niż np HDI którym poruszam się w pracy , przy mniejszych obrotach jedzie z większą prędkośćią :-) powinien palić mniej od diesla , no ale to benzyna ale i tak mało pali jak na taką dynamikę


Na górę
Post: 10-08-2018, 11:32 
Offline

Rejestracja: 26-12-2017, 13:17
Posty: 235
Jaki jest sens porównywać PB z ON?

_________________
SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 6AT AllGrip ’18


Na górę
Post: 10-08-2018, 12:03 
Offline

Rejestracja: 18-05-2018, 11:09
Posty: 14
Lokalizacja: jelenia góra
Suzuki: S-CROSS
nie ma sensu, ale z tego wynika że teoretycznie 1,4 Turbo powinien być trwalszym silnikiem od 1,6 , który trzeba wkręcac na obroty


Na górę
Post: 10-08-2018, 12:20 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
A to ciekawe, zawsze silniki nieuturbione , jako mniej wysilone uchodziły za trwalsze .


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 615 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 120 21 22 23 24 25 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]