Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 09:08

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 731 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 113 14 15 16 1730 Następna
Autor Wiadomość
Post: 09-07-2018, 12:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
Wątek allgrip już się przewinął na forum. Napęd dołączany nie działa w całym zakresie prędkości do vmax włącznie. Marketingowa ściema i to w roznych koncernach. Chocby znane wszystkim quattro , taki ''synonim'' stalego napedu. Znaczek quattro na klapie, ale moze byc na haldexie lub torsenie.


Na górę
Post: 09-07-2018, 19:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-10-2017, 20:00
Posty: 197
Lokalizacja: Kraków
Suzuki: Vitara 1.6 4WD
faktycznie były testy na forum i to chyba dzięki uprzejmości jakiegoś salonu robione ale za chiny nie pamiętałem że taki wynik wyszedł
w każdym razie dzięki za przypomnienie przed wyjazdem nad morze

subaru nadal mi się marzy ale z tego co pamiętam to tylko manual daje uczciwe 4x4, automat już nie
w każdym razie prawdziwe forestery skończyły się koło 2007 niestety


Na górę
Post: 10-07-2018, 10:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Bandit1 pisze:
Wątek allgrip już się przewinął na forum. Napęd dołączany nie działa w całym zakresie prędkości do vmax włącznie.

Tego tak naprawdę nie wiemy. Wiemy tyle, że powyżej 130 km nie dołącza tylnej osi podczas przyśpieszania. Nie wiemy natomiast, co przy takich prędkościach robi przy gwałtownych manewrach czy poślizgu.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 10-07-2018, 13:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 707
Przy gwałtownych manewrach powyżej setki, dachowanie. Fizyki się nie oszuka.


Na górę
Post: 10-07-2018, 14:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
Trochę nie wiem czego oczekujecie od napędu 4x4 przy 130 km/h. Na prostej nie pomoże, moc samochodów Suzuki spokojnie da się przenieść na asfalt jedną osią. Na suchym asfalcie przy zakrętach 4x4 pogarsza zwrotność. Jeśli ktoś na mokrym asfalcie bierze wysokim, pudełkowatym i miękko zawieszonym samochodem zakręt przy 130 km/h tak ostro, żeby napęd 4x4 zrobił różnicę -- to zachowuje się idiotycznie i prędzej zdachuje ten samochód. I na szczęście ESP ma szansę mu to utrudnić, bardziej niż 4x4.

Vitara to nie Subaru Impreza WRX ;)


Na górę
Post: 10-07-2018, 15:20 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 21:34
Posty: 332
Suzuki: Vitara
Jest ręczny na lince to oczekiwania rosną ;)


Na górę
Post: 10-07-2018, 19:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Bandit1 pisze:
Przy gwałtownych manewrach powyżej setki, dachowanie. Fizyki się nie oszuka.

Tomash pisze:
Trochę nie wiem czego oczekujecie od napędu 4x4 przy 130 km/h.


Miałem tu na myśli jakiś manewr w stylu ominięcia przeszkody na śliskiej nawierzchni czy gwałtowną zmianę pasa. Gdzieś jest granica utraty/odzyskania przyczepności i nie wiemy, czy powyżej 130 km/h All Grip jakkolwiek pomaga.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 10-07-2018, 23:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
DS pisze:
Miałem tu na myśli jakiś manewr w stylu ominięcia przeszkody na śliskiej nawierzchni czy gwałtowną zmianę pasa. Gdzieś jest granica utraty/odzyskania przyczepności i nie wiemy, czy powyżej 130 km/h All Grip jakkolwiek pomaga.

No dobra, ale napęd na cztery -- właściwie napęd na dowolną oś -- może robić różnicę tylko jeśli podczas tego manewru czy w tym łuku przyspieszasz. W teście łosia albo przy gwałtownej zmianie pasa raczej się nie przyspiesza, dodatkowo są to manewry na tyle szybkie i polegające raczej krótkim i gwałtownym zarzuceniu kierownicą że tu raczej napęd nie zdąży pomóc. Mam tylnonapędówkę i tam co prawda dodanie gazu pomaga domknąć zakręt, ale to następuje po jakiejś sekundzie skręcania i dodania gazu, zanim silnik wyprodukuje więcej momentu i zostanie on przeniesiony na koła, i zanim to zrobi różnicę w torze jazdy -- to trzeba chwili.

https://autokult.pl/30967,naped-na-czte ... reguly-nie


Na górę
Post: 11-07-2018, 07:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Powiem szczerze, że tak stronniczo napisanego artykułu to dawno nie czytałem. Porównania SUVa do kompakta to nie porównania napędów. A gdzie wzmianka o gorszych warunkach pogodowych, terenie, śniegu, czyli o sytuacjach, gdy taki napęd się przydaje?

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 11-07-2018, 07:53 
Offline

Rejestracja: 29-03-2018, 19:49
Posty: 222
Lokalizacja: Bydgoszcz
Suzuki: Vitara, obecnie Jeep
ostatnio chyba jakaś moda i lobbing na to aby deprecjonować AWD czy 4x4, kolejny artykuł do "śniadania"
https://moto.onet.pl/testy-nowych-samoc ... st/nhjx2ss


Na górę
Post: 11-07-2018, 08:01 
Offline

Rejestracja: 04-12-2016, 19:12
Posty: 261
Lokalizacja: małopolska
Suzuki: Vitara 1.6 4WD
dominiq pisze:
Powiem szczerze, że tak stronniczo napisanego artykułu to dawno nie czytałem. Porównania SUVa do kompakta to nie porównania napędów. A gdzie wzmianka o gorszych warunkach pogodowych, terenie, śniegu, czyli o sytuacjach, gdy taki napęd się przydaje?
A chyba najpiękniejszy jest argument, że 4x4 jest... nawet bardziej niebezpieczny.... bo kierowcy 4x4 mogą ... jeździć szybciej. :-D

Perełka po prostu

_________________
Vitara 1.6 Premium 4WD


Na górę
Post: 11-07-2018, 08:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
No niestety, w obecnych czasach każdy może zostać redaktorem :)

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 11-07-2018, 08:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Tomash pisze:
No dobra, ale napęd na cztery -- właściwie napęd na dowolną oś -- może robić różnicę tylko jeśli podczas tego manewru czy w tym łuku przyspieszasz. W teście łosia albo przy gwałtownej zmianie pasa raczej się nie przyspiesza, dodatkowo są to manewry na tyle szybkie i polegające raczej krótkim i gwałtownym zarzuceniu kierownicą że tu raczej napęd nie zdąży pomóc.
Otóż nie. All Grip Select (i inne aktywne napędy) przerzuca moment między osiami przy takich manewrach. Nawet przy odpuszczonym pedale gazu operuje sprzęgłem międzyosiowym, stabilizując w ten sposób tor jazdy.

Co do artykułu, to już kiedyś czytałem te wypociny bazujące na wypowiedzi Schlessera. Z całym szacunkiem dla niego, ale jakoś świat WRC nie podziela tej opinii...

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 11-07-2018, 09:10 
Offline

Rejestracja: 22-05-2017, 21:34
Posty: 332
Suzuki: Vitara
baart77 pisze:
ostatnio chyba jakaś moda i lobbing na to aby deprecjonować AWD czy 4x4, kolejny artykuł do "śniadania"

Co kto lubi...
Jedni w deszczu jadą błotnistą drogą (ale o co chodzi...), inni zatrzymują się, odpalają awaryjne i film z przestrzennym dźwiękiem, czekając na zbawienie :) Bo wyjazd z zasięgu LTE to już eksterum i bez zestawu przetwania Bear Grylls Survival Kit na pobocze się nie wychodzi :))


Na górę
Post: 11-07-2018, 11:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
baart77 pisze:
ostatnio chyba jakaś moda i lobbing na to aby deprecjonować AWD czy 4x4

Tutaj producenci próbujący opchnąć "SUVy bez napędu na cztery nawet w opcji" mogą lobbować, ale podałem taki a nie inny artykuł ponieważ rozmawiamy nie o przydatności 4WD w terenie tylko podczas ciśnięcia 130 km/h po asfalcie podwyższonym, miękko zawieszonym samochodem cywilnym.

DS pisze:
świat WRC nie podziela tej opinii...

Vitara nie jest rajdówką. Nie każda rajdówka ma 4WD. WRC to nie jest jeżdżenie 130 km/h po asfalcie.


Na górę
Post: 11-07-2018, 12:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Odwołałem się do wątku w linkowanym artykule, nie widzę związku z Vitarą.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 11-07-2018, 12:52 
Offline

Rejestracja: 03-08-2016, 06:43
Posty: 20
Suzuki: Vitara 2WD Premium
[/quote]A chyba najpiękniejszy jest argument, że 4x4 jest... nawet bardziej niebezpieczny.... bo kierowcy 4x4 mogą ... jeździć szybciej. :-D

Perełka po prostu[/quote]

Dlaczego twierdzisz że czynnik psychologiczny nie jest tutaj istotny? Dziennikarz w tym artykule przedstawia sytuację w której kierowca przewartościowuje systemy bezpieczeństwa i pozwala sobie na brawurową jazdę. Ja się z tym zgadzam. Rozumiem że nie dotyczy to Ciebie i innych doświadczonych kierowców, ale są tacy co przeceniają zarówno swoje umiejętności jak i możliwości swoich pojazdów.


Na górę
Post: 11-07-2018, 13:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Takiego argumentu można użyć dla każdego systemu bezpieczeństwa takiego jak pasy, airbagi, ESP. Skoro podnoszą nasze poczucie bezpieczeństwa, to jeździmy bardziej pewni siebie, przez co mniej bezpiecznie. Tak? Bzdura jak dla mnie.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 11-07-2018, 13:25 
Offline

Rejestracja: 03-08-2016, 06:43
Posty: 20
Suzuki: Vitara 2WD Premium
dominiq pisze:
Takiego argumentu można użyć dla każdego systemu bezpieczeństwa takiego jak pasy, airbagi, ESP. Skoro podnoszą nasze poczucie bezpieczeństwa, to jeździmy bardziej pewni siebie, przez co mniej bezpiecznie. Tak? Bzdura jak dla mnie.


Tak, tak właśnie uważam. Technika nas wspomaga i wyręcza i niektóre osoby mogą przeceniać jej możliwości. Co w tym bzdurnego?


Na górę
Post: 11-07-2018, 13:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
dominiq pisze:
Takiego argumentu można użyć dla każdego systemu bezpieczeństwa takiego jak pasy, airbagi, ESP. Skoro podnoszą nasze poczucie bezpieczeństwa, to jeździmy bardziej pewni siebie, przez co mniej bezpiecznie. Tak? Bzdura jak dla mnie.


No dokładnie tak to działa. U każdego.
Wyobraź sobie, że zamiast airbaga masz na środku kierownicy zamontowane widły. Będziesz jechał tak samo widząc lśniące szpice pod gardłem?


Na górę
Post: 11-07-2018, 13:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Fabią 1.2 i najnowszym XC60 jeżdżę dokładnie tak samo. Jak wsiadam do super bezpiecznej fury to jakoś rozumu mi nie odbiera. Może jestem inny, nie wiem.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 11-07-2018, 15:43 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Wyobraźnia przede wszystkim! Najlepszym przykładem jest to, że 4x4 świetnie się rozpędza na śliskim, ale hamuje dokładnie tak samo jak każda ośka.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 11-07-2018, 19:48 
Offline

Rejestracja: 04-12-2016, 19:12
Posty: 261
Lokalizacja: małopolska
Suzuki: Vitara 1.6 4WD
Bizonsky87 pisze:
Dlaczego twierdzisz że czynnik psychologiczny nie jest tutaj istotny? Dziennikarz w tym artykule przedstawia sytuację w której kierowca przewartościowuje systemy bezpieczeństwa i pozwala sobie na brawurową jazdę. Ja się z tym zgadzam. Rozumiem że nie dotyczy to Ciebie i innych doświadczonych kierowców, ale są tacy co przeceniają zarówno swoje umiejętności jak i możliwości swoich pojazdów.

No wybacz. Moim zdaniem to argument na poziomie "czerwone auta jeżdżą szybciej"
Ktoś kto zasuwa z absurdalną prędkością Audi RS6, robi to dlatego że to Audi RS6, a nie dlatego że ma quattro.
Sam fakt, że 4WD występuje właśnie w najmocniejszych wersjach modeli, nie oznacza, że to 4x4 dodaje "małpiego rozumu", tylko raczej te nadmiarowe KM...

Uważasz, że przeciętny kierowca Vitary 4WD jeździ szybciej niż przeciętny kierowca Vitary 2WD, z tym samym silnikiem? No błagam, stary....

Tomash pisze:
Tutaj producenci próbujący opchnąć "SUVy bez napędu na cztery nawet w opcji" mogą lobbować, ale podałem taki a nie inny artykuł ponieważ rozmawiamy nie o przydatności 4WD w terenie tylko podczas ciśnięcia 130 km/h po asfalcie podwyższonym, miękko zawieszonym samochodem cywilnym.

True.
Ale o ile dobrze pamiętam (poprawcie jeśli się mylę) rekord przy "teście łosia" nadal nie przekracza 90km/h (więc te bodajże? 74km/h Vitary to i tak całkiem nieźle).
A przy 130 i tak każdy się poturla.
Zostaje nam więc chyba zdrowy rozsądek + obserwowanie sytuacji na drodze + sprawne systemy bezpieczeństwa (w tej kolejności)

_________________
Vitara 1.6 Premium 4WD


Na górę
Post: 12-07-2018, 06:09 
Offline

Rejestracja: 03-08-2016, 06:43
Posty: 20
Suzuki: Vitara 2WD Premium
igi pisze:
Uważasz, że przeciętny kierowca Vitary 4WD jeździ szybciej niż przeciętny kierowca Vitary 2WD, z tym samym silnikiem? No błagam, stary....


Tak, jeżeli ten kierowca jest przekonany że napęd 4WD wyciągnie go z każdej opresji, to pozwoli sobie na odważniejsze manewry w trudniejszych warunkach. Nie widzę związku z mocą silnika, jak wchodzi się w zakręt na śliskiej nawierzchni z prędkością +100 km/h, gdzie ograniczenie jest do 60 km/h to jakie ma znaczenie czy ma się 90 czy 290 KM pod maską? O takich przypadkach tutaj mowa


Na górę
Post: 12-07-2018, 07:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Bizonsky87 pisze:
Tak, jeżeli ten kierowca jest przekonany że napęd 4WD wyciągnie go z każdej opresji

Ale to jest jest problem napędu/systemów bezpieczeństwa a nie danego kierowcy (nie każdego).

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 731 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 113 14 15 16 1730 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Rafael22 i 37 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]