I ja dorzucę swoje 5 gr... Widząc po wypowiedziach chyba tylko ja przejechałem zimę na letnich (?) AT Cooper discoverer AT3 235/65/17 z oznaczeniem M+S.
Z moich obserwacji wynika, że opony robią dobrze jeśli chodzi o trakcję, zapewne z racji bieżnika. Jeśli chodzi o 2 stronę, czyli hamowanie jest gorzej. Ja pochodzę z Małopolski, mniejsze miasteczko więc drogi polne nie są obce, a w styczniu byłem też na feriach z Zakopanem. Co do opon sprawdziły się, tam gdzie szwagier kopał się Astra IV na zimówkach GVII dawała radę (zasługa napędu). Pamiętam natomiast jak przy średnim nachyleniu drogi, dobre 50-70m przede mnie, wyszedł góral z koniem i saniami, szedł w poprzek drogi - GVII wyhamowała ledwo, ledwo....
Nie wiem czy była to zasługa letnich opon, tego, że śniegu było dużo i był świeży i mokry czy też prędkości bo jechałem ok 80km/h, a może wszystkich tych czynników. (Mam nie do końca miarodajne porównania z zimowymi oponami, bo w Suzuki po zakupie miałem 4-5 mm zimówki Dunlopy WinterSport 3d aż na cały miesiąc zimy i z racji kiepskiego bieżnika były raczej śliskie na błocie pośniegowym).
Wniosek dla mnie jest taki, że trzeba bardziej uważać, a w GVII ABS załącza się się nawet przy małej prędkości, ale jeździć się da. Ja nie należę do osób, które jeżdżą wolno i przestrzegają przepisów, raczej jeżdżę szybko i dość agresywnie, a sezon zimowy przejechałem bez większego stresu i kolizji. Jako konkluzje dodam jeszcze, że trzeba zaakceptować to, że zimą jest ślisko i wziąć na to poprawkę i dać sobie większy odstęp,a co za tym idzie dłuższą drogę hamowania do pojazdu poprzedzającego i będzie dobrze.
Co do samych opon mam je dopiero 1 sezon więc przyszła zimę pewnie przejadę na nich ponownie, nie czuje dużego dyskomfortu, że są to opony letnie, zwłaszcza, że prawdziwej zimy mamy raptem miesiąc, a na lód każda opona jest słaba.
https://youtu.be/0B_MpOxz1ZMhttps://youtu.be/rok4nF2z3wUhttps://youtu.be/tSxSJNCcr4Ahttps://youtu.be/yYkARIc4Opg