Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 17:38

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Post: 22-06-2018, 12:40 
Offline

Rejestracja: 03-02-2018, 12:05
Posty: 65
Lokalizacja: Radom
Suzuki: Baleno
Witam. Jak pewnie wiecie w nowym Baleno jest nowy czynnik klimatyzacji czyli R-1234yf. Czy ktoś już może nabijał klimatyzację tym czynnikiem w salonie i wie jakie to są koszta?

Pozdrawiam.

_________________
Baleno 1.2 DualJet Premium Plus


Na górę
Post: 22-06-2018, 12:47 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Poczytaj wątki S-cross i Vitara


Na górę
Post: 22-06-2018, 13:07 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1570
Suzuki: Vitara
Za nowy liczą kolo 110zl za 100 gram. Można przerobić układ I nabijac starym

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 22-06-2018, 20:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 959
Lokalizacja: Górny Śląsk
… ale stary drożeje w strasznym tempie i czy warto przerabiać :?:


Na górę
Post: 22-06-2018, 20:47 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1570
Suzuki: Vitara
Nie będzie droższy I jest bezpieczniejszy I pracuje na niższym ciśnieniu.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 22-06-2018, 22:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Po co to ruszać i przerabiać? Taki to problem żeby dopić kilkadziesiąt gr. czynnika raz na kilka lat?

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 23-06-2018, 04:43 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1570
Suzuki: Vitara
W układzie nie tylko jest czynnik, więc warto częściej zmieniać. Jeśli samochód w rodzinie ma być dłuższy czas. Drugi aspekt to bezpieczeństwo, który przy rozszczelnieniu i w połączeniu z ogniem jest niczym gaz bojowy.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 23-06-2018, 10:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Powtarzasz jakieś przeczytane w internecie powielane bzdury :) Czynnika się nie wymienia. Jest to wręcz zabronione według nowych przepisów. Czynnik się ewentualnie uzupełnia, a przy sprawnym układzie i mowym aucie albo nie trzeba tego w ogóle robić, albo są to gramowe ilości. Z tym wybuchowym czynnikiem to też jakieś gruba przesadza. Tyle aut z tym jeździ. Słyszałeś o takim przypadku?

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 23-06-2018, 11:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1011
Lokalizacja: Warszawa
akir pisze:
Drugi aspekt to bezpieczeństwo, który przy rozszczelnieniu i w połączeniu z ogniem jest niczym gaz bojowy.

Tak, wszyscy czytaliśmy te testy przeprowadzone przez Niemców i oglądaliśmy zdjęcie świńskiego łba.
Tylko że warunki tego eksperymentu nijak się mają do warunków drogowych: te 500ml gazu jest pod ciśnieniem oraz R1234yf ma temperaturę wrzenia -30 st. C, co oznacza że w razie rozszczelnienia układu błyskawicznie się ulatnia, raczej bez szans na pojawienie się w kabinie pasażerskiej.
Ewentualny zapłon jest w ogóle bardzo mało prawdopodobny, testowano to przez kilka lat (m.in. amerykański SAE), nie udało się dokonać zapłonu tego gazu iskrą elektryczną. Zapłon się udał dopiero w temperaturze powyżej 900 st. C. Czyli jakby ten gaz przepuścić przez najgorętszy punkt płomienia od spalania benzyny. [1]

Aktualnie trwają badania nad mieszaniną 90% R1234yf i 10% R134A, taka mieszanina miałaby klasyfikację "właściwie nie do zapalenia". [2]

Osobiście bardziej mnie bulwersuje cena tego gazu wynikająca z obowiązywania patentu który jest w rękach wyłącznie dwóch firm. Wprowadzenie obowiązku stosowania tego czynnika ma wszelkie znamiona bardzo agresywnego lobbingu przemysłowego rękami francuskich reprezentantów. I dla samego zaprotestowania przeciw takiemu trybowi byłbym gotów przerobić instalację.

1: http://www.aa1car.com/library/hfo-1234y ... eywell.pdf
2: https://www.coolingpost.com/world-news/ ... flammable/


Na górę
Post: 25-06-2018, 06:31 
Offline

Rejestracja: 09-09-2016, 11:35
Posty: 237
Suzuki: baleno
ale nadal nie wiemy ile to kosztuje taka usługa w ASO


Na górę
Post: 25-06-2018, 15:02 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Pod warunkiem że jakiekolwiek ASO, obsługuje ten czynnik, a nie zleca.


Na górę
Post: 25-06-2018, 19:14 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1570
Suzuki: Vitara
Woow to bmw taniej uzupełnia w salonie

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 25-06-2018, 19:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2017, 20:57
Posty: 64
Poprawiam się :P
Ja miałem nabijaną na gwarancji, i tak:

Cena za 1kg to 886 zł brutto, nabite miałem 0,345 kg, co daje 886 * 0,345 = 305zł brutto za uzupełnienie czynnika
;)

_________________
Suzuki Baleno P+ 8)


Na górę
Post: 25-06-2018, 19:54 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Na gwarancji i płaciłeś????
Wg opinii specjalisty, nowy czynnik jest tak lotny, że w razie awarii wylatuje cały. Tak więc albo jest pełno, albo nie ma go wcale.
Jeżeli to prawda to chyba ktoś cię walnął w rogi.


Na górę
Post: 25-06-2018, 20:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2017, 20:57
Posty: 64
Nie zapłaciłem ani złotówki, ale mimo wszystko na rachunku zostało to uwzględnione.

MS pisze:
Wg opinii specjalisty, nowy czynnik jest tak lotny, że w razie awarii wylatuje cały.
Nie jest to prawda, nie ma co generalizować. U mnie ulatniał się powoli, przez około 3 miesiące od nabicia.

_________________
Suzuki Baleno P+ 8)


Na górę
Post: 25-06-2018, 21:41 
Offline

Rejestracja: 21-03-2018, 15:18
Posty: 82
Suzuki: Baleno '18
Wybuchy... To tak jak gaz LPG (propan-butan)... Jest wybuchowy, owszem, ALE... tylko jak w odpowiedniej proporcji z powietrzem się zmiesza. Na "otwartym powietrzu" cudem może wybuchnąć. Czynnik tak samo - ulotni się i tyle - nie osiągnie stężenia i proporcji z powietrzem odpowiednich do wybuchu, bo już się ulotni w eter ;P

Czy w lodówce też czynnik ktoś wymienia (tak, tam też jest czynnik chłodzący i kompresor)? Serio takie bzdury gdzieś piszą? Toć to działa kilkanaście/dziesiąt lat zwykle bez obsługi. Budowa lodówki ciut inna i układ mniej podatny na rozszczelnienie - dlatego w autach czasami trzeba coś uszczelnić/wymienić i dodać ubytek czynnika i tyle.

_________________
Baleron Premium+ 1.2
Obrazek


Na górę
Post: 25-06-2018, 21:46 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1570
Suzuki: Vitara
LPG z nieszczelnością pod maską jest bardzo niebezpieczny. Nie chciałbyś się przekonać jak drastyczny w skutkach.

Czynnik w lodówce inny...

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 25-06-2018, 21:51 
Offline

Rejestracja: 21-03-2018, 15:18
Posty: 82
Suzuki: Baleno '18
Łatwiej zapalić benzynę czy ropę niż LPG... Taka prawda ;) Zresztą jak pisałem - chodzi o gwałtowne rozszczelnienie układu przy np. zderzeniu. A nie uciekający gaz taki czy inny pod maską (gdzie ma szansę teoretycznie stworzyć mieszankę wybuchową z powietrzem - to samo paliwo - jak cieknie to DUŻO bardziej niebezpieczne niż lpg czy czynnik chłodzący).

_________________
Baleron Premium+ 1.2
Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]