maneko pisze:
Może macie jakieś inne argumenty od np ASO potwierdzone jakimiś podstawami prawnymi, które podważają powyższe?
A co Ci innego mają odpowiedzieć?
Auto jako model jest dopuszczone do ruchu, jak jest homologowane przez producenta. Konkretny egzemplarz jest rejestrowany w oparciu o świadectwo (wyciąg) homologacji. Tam są podane wybrane elementy. Miedzy innymi są podane homologowane rozmiary felg i opon, pewnie ktoś uznał to za na tyle ważny element, że się go w tym świadectwie jednoznacznie wskazuje. Na innych auto nie spełnia wymogów i tyle ...
U nas raczej nikt tego nie sprawdza, ani policja ani diagnosta - w sensie rozmiaru i parametrów. Ale np. w Niemczech masz rygory ABE, TUV, ECE - zależnie od tego, możesz albo nie stosować opony i felgi, czasem wymaga to dokonania modyfikacji pojazdu i zrobienia dodatkowych badań technicznych TUV.
Pewne elementy wymienne są homologowane do użytku "ogólnego" np. źródła światła czy akcesoria typu bagażniki dachowe, relingi itp.; jak żarówka ma homologacje, to można jej używać.