kapselek pisze:
TU CHODZI O TEMP SILNIKA. Podczas ostatnich mrozów przy ekonomicznej,delikatnej jeździe nawet po paru kilometrach silnik jest niedogrzany. Wskaźnik na ok. 2/3 temp prawidłowej. A nawet jak złapie temp. to przy chwilowym zatrzymaniu na przykład na światłach czy jazda w korku temp.spada. Nie jest to chyba normalne aby termostat nie utrzymał temp. choć serwis twierdzi co innego. podobno ten typ tak ma, ponieważ bardzo dobrze jest wykorzystywany w tym motorze bilans energetyczny, i energia paliwa nie jest tracona na ogrzewanie silnika. Dlatego podobno tak mało pali. Trochę pokrętne tłumaczenie. silnik podczas tych mrozów w jeździe miejskiej jast cały czas niedogrzany.
To dobrze, że sprecyzowałeś o który rodzaj temperatury chodzi akurat tobie, bo kolega który zakładał temat też nie określił, że chodzi o temp silnika. Ze swojej strony mogę dodać, że mając dotychczas pojazdy marki japońskiej, to ich silniki ładnie trzymały temperaturę i wskazówka zawsze trzymała się w jednym miejscu . Tutaj również, niezależnie od temperatury zewnętrznej wskazówka osiąga swój poziom (ok 2 mm z prawej strony środkowego wskaźnika) i STOP żadnych wahań . Słychać tylko czasami wentylator chłodnicy który włącza się w zależności od potrzeb. Nie mam takich objawów o jakich piszesz i wydaje mi się że nie jest to normalne zjawisko. Chciałbym jeszcze nadmienić, że można do japońskich aut mieć różne uwagi, ale jeśli chodzi o silniki to nie mają sobie równych jeśli się o nie dba.