Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 20:57

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 446 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 111 12 13 14 1518 Następna
Autor Wiadomość
Post: 08-03-2018, 22:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
Wydaje się.
Cały myk jest w tym, że pedał wciśnięty np. do 1/3 w auto i snow daje załóżmy 30% mocy a po przełączeniu na sport 50%. Stąd wrażenie większej mocy, żwawości. Ten sam efekt uzyskasz w auto deptając do oporu.


Na górę
Post: 08-03-2018, 22:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Jacek Wo. pisze:
DS pisze:
A propos tego:
https://www.youtube.com/watch?v=zRwF4hB0b4g
Kiedy ciąg dalszy, bo już wiemy, że te Kumho to szajs jakich mało i absolutnie nie mają podstaw do nazywania się "M+S"?
Obawiam się, że ciąg dalszy w następnym sezonie zimowym, w obecnym nie udało mi się trafić na takie same warunki jak podczas wyżej wspomnianego testu :-/

piomic pisze:
Cały myk jest w tym, że pedał wciśnięty np. do 1/3 w auto i snow daje załóżmy 30% mocy a po przełączeniu na sport 50%. Stąd wrażenie większej mocy, żwawości. Ten sam efekt uzyskasz w auto deptając do oporu.
Kiedyś kolega @Jakubos twierdził, niby na podstawie info od Suzuki, iż w trybie Auto mamy do dyspozycji 111 KM, w trybie Sport 120 KM.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 08-03-2018, 23:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
DS pisze:
Kiedyś kolega @Jakubos twierdził, niby na podstawie info od Suzuki, iż w trybie Auto mamy do dyspozycji 111 KM, w trybie Sport 120 KM.


Wiem. Z tego samego źródła miał też precyzyjne informacje o działaniu sprzęgła międzyosiowego które nie znalazły potwierdzenia w wynikach rzeczywistych pomiarów prądu - stąd wnoszę, że to bełkot marketingowy.
Jeżdżę tym samochodem już trzeci rok i niejednokrotnie próbowałem przełączania trybów w przeróżnych sytuacjach, do takich wniosków doszedłem - nie musicie przyjmować ich jako prawdę objawioną, próbujcie, testujcie. Dodam tylko że moje wyjaśnienie jest też najtańsze w produkcji.


Na górę
Post: 08-03-2018, 23:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Informacji, które podawał @Jakubos nie ma w żadnych materiałach marketingowych.
Pomiary prądów nie zgadzały się nawet z materiałami serwisowymi Suzuki (chyba, że soft All Grip w S-cross sprzed FL jest inny niż w Vitarze S).
Ja nie wykluczam, że w trybie Auto moc może być ograniczona, ale tylko przy spokojnym traktowaniu pedału gazu. Podobnie jak np. w Renault Captur - tryb Eco - zmula samochód okrutnie, ale gwałtowne wciśnięcie gazu tymczasowo dezaktywuje ten tryb i pozwala wykorzystać pełną moc.
W przypadku 1.4 AT różnica jest spora, ale zupełnie inaczej pracuje skrzynia, więc ciężko określić jak to naprawdę jest.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 09-03-2018, 06:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
Mam manualną więc nie sprawdzę ale to logiczne że sport powinien wyżej kręcić żeby wykorzystać górę.
Gdyby rzeczywiście była różnica mocy to gdzie byłaby największa? Blisko odcinki i z gazem w podłodze. Tymczasem w takich warunkach pasażer nic nie zauważy podczas zmiany trybów (w AT prawdopodobnie będzie redukcja), żadnej zmiany. To gdzie te 9 koni? W połowie obrotomierza? Bo tam czuje się największą różnicę i to nie tylko organizmem - Torque podłączony do OBD natychmiast unosi wskazówkę "throttle".


Na górę
Post: 09-03-2018, 09:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Ja się na tym nie znam, ale wytłumacz proszę w jaki sposób zwiększany jest moment obrotowy bez zmiany pozycji pedału gazu oraz obrotów silnika? I dlaczego wersje 2WD i 4WD (w trybie Sport, pomiarów w trybie Auto nie znalazłem) przyśpieszają podobnie, pomimo 70-80 kg różnicy mas?

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 09-03-2018, 21:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
Bo tu gaz jest cyfrowy, na przewodach nie lince. Nie ma mechanicznego połączenia między pedałem a przepustnicą (czy co tam steruje zasilaniem silnika w paliwo) tylko komputer interpretuje położenie pedału i na tej podstawie dawkuje paliwo.


Na górę
Post: 09-03-2018, 21:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Sprawa pedału gazu jest jasna, ale w jaki sposób zwiększany jest moment obrotowy bez zmiany obrotów silnika? I dlaczego wersje 2WD i 4WD (w trybie Sport, pomiarów w trybie Auto nie znalazłem) przyśpieszają podobnie, pomimo 70-80 kg różnicy mas?

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 10-03-2018, 07:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
DS pisze:
w jaki sposób zwiększany jest moment obrotowy bez zmiany obrotów silnika?


Nie rozumiem pytania. A w jaki sposób przyspieszasz? Masz stałe obroty, samochód jedzie ze stałą prędkością, wciskasz gaz i zaczynasz przyspieszać (czyli moment obrotowy wzrasta przy początkowo tych samych obrotach). Przełączenie na sport dodaje gazu za Ciebie.
Przecież moment nie jest stały dla obrotów, to co na wykresie pokazuje tylko jego maksimum przy optymalnym zasilaniu (znaczy z gazem w podłodze), inaczej zdjęcie nogi z gazu nie powodowałoby hamowania silnikiem - przecież wciąż jest 5000 obrotów...


Na górę
Post: 10-03-2018, 09:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
W wielu autach tryb SPORT zmiana mapy silnika, może tutaj jest podobnie? Poza tym, ja nadal mam wrażenie, że w trybie AUTO ten silnik jest sztucznie zamulany.

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 10-03-2018, 10:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
piomic pisze:
DS pisze:
w jaki sposób zwiększany jest moment obrotowy bez zmiany obrotów silnika?
Nie rozumiem pytania.
Moment generowany przez silnik jest taki sam dla Auto i Sport mniej więcej w zakresie 95-100% wciśnięcia pedału gazu. Poniżej ~95%, przy określonych obrotach i określonym poziome wciśnięcia pedału gazu silnik generuje więcej Nm w trybie Sport niż w Auto (a jeśli generuje więcej momentu, to i więcej mocy, bo tę wyliczamy z momentu). W jaki sposób? Musi dostawać więcej paliwa, powietrza itp., zgadza się? Czy zatem, tak jak pisze @dominiq, inne są mapy?

I nadal pozostaje pytanie dlaczego wersje 2WD i 4WD przyśpieszają podobnie, pomimo 70-80 kg różnicy mas?

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 10-03-2018, 10:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
Skoro dotąd nie łapiesz ja się poddaję - nie potrafię jaśniej napisać. Przy gazie np. na 70% silnik w "sport" jakby "myśli" że jest 80%. EOT.


Na górę
Post: 10-03-2018, 11:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
I od tego 'myślenia' wersje 2WD i 4WD przyśpieszają w zasadzie tak samo?
Tak wygląda to w materiałach serwisowych Suzuki (APP - pozycja pedału gazu).

Obrazek

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 10-03-2018, 14:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-06-2017, 06:45
Posty: 777
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Suzuki: Vitara 1.6 AT 4WD
Czyli jednak :)

_________________
Vitara 1.6 AT AllGrip | Ford Ranger Wildtrak 3.2 AT 4x4


Na górę
Post: 10-03-2018, 14:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
@dominiq, to jest wykres momentu w zależności od pozycji pedału gazu (przy gazie w podłodze wybór trybu nie będzie miał znaczenia), nie mylić z wykresem momentu Nm/rpm :)
Kolega @piomic może mieć po części rację, ale jego teoria nie idzie w parze z osiągami 2WD/4WD. Przy tak lekkim aucie i słabym silniku te 70-80 kg różnicy to ogrom, a różnica w sprincie do setki to 0,06 sekundy.
Nie wiem jak w wersji 1.6 AT, ale w 1.4 AT włączenie trybu Sport jest także wyczuwalne na postoju (bieg D) pod pedałem hamulca.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 12-03-2018, 11:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
piomic pisze:
Torque podłączony do OBD natychmiast unosi wskazówkę "throttle".
I obniża wskazówkę "load" (obciążenie silnika). W trybie Auto gaz w podłogę i wskazówka dochodzi do 100%, w trybie Sport nie przekracza 80%. Na postoju, bez dotykania pedału gazu, włącznie trybu Sport obniża wskazówkę "load" ponad dwukrotnie, "throttle" bez zmian (takie sama wskazania są w OBD Car Doctor). Zatem o co tu chodzi? :niewiem:

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 12-03-2018, 15:18 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
To mi jeszcze proszę wyjaśnić działanie sprzęgła, w trybie SPORT. Skoro nic się nie zmienia to dlaczego wyżej bierze ?


Na górę
Post: 12-03-2018, 18:23 
Offline

Rejestracja: 16-12-2016, 19:47
Posty: 1570
Suzuki: Vitara
No ewidentnie bierze wyżej, czasem ciężko wyczuć przy zmianie.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 12-03-2018, 18:38 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Na szybko zmierzone przyśpieszenie na 3 biegu od 40 do 60 km/h , auto ok 6,2 sek. sport 5,9.
Jak ktoś ma czas to można to zweryfikować, najlepiej na wyższych biegach, i przy większych prędkościach, no i wyższych obrotach. Ja nie miałem czasu i miejsca, aby dokonać kilku pomiarów.
Chociaż dla mnie to mniej ważne, bo moje i pasażerki odczucia, mõwią nam że SPORT robi robotę, a używam go tylko przy dużym ruchu i częstym wyprzedzaniu.


Na górę
Post: 13-03-2018, 08:59 
Offline

Rejestracja: 27-05-2014, 16:12
Posty: 183
Suzuki: S-Cross 1.4
:D dziś kurier dowiezie czytnik pod gniazdo serwisowe to się pobawię w testowanie przyspieszeń :D i z power box i bez :D W tyg. raczej nie znajdę czasu ale sobota spędzona na pasie startowym :D


Na górę
Post: 14-03-2018, 09:42 
Offline

Rejestracja: 31-05-2007, 12:42
Posty: 107
Lokalizacja: Toruń
DS pisze:
Jacek Wo. pisze:
DS pisze:
A propos tego:
https://www.youtube.com/watch?v=zRwF4hB0b4g
Kiedy ciąg dalszy, bo już wiemy, że te Kumho to szajs jakich mało i absolutnie nie mają podstaw do nazywania się "M+S"?
Obawiam się, że ciąg dalszy w następnym sezonie zimowym, w obecnym nie udało mi się trafić na takie same warunki jak podczas wyżej wspomnianego testu :-

Ponoć w piątek/sobotę ma sypnąć śniegiem - bądź gotowy :D 8)

_________________
Jacek

była Vitara 2.0 V6 Long
jest SX4 1.6 4WD
miał być S-Cross 1.4 4WD, ale nie ma i chyba nie będzie, bo jest Captur 1.2 Tce


Na górę
Post: 14-03-2018, 21:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Mam nadzieję, że sypnie i w końcu uda się nagrać ciąg dalszy :)
A tymczasem - dzięki uprzejmości salonu Suzuki Auto-Broker w Lublinie dziś miałem okazję przetestować na rolkach Ignisa 4WD (All Grip Auto), wkrótce filmik z testów :reggae:

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 15-03-2018, 18:14 
Offline

Rejestracja: 27-05-2014, 16:12
Posty: 183
Suzuki: S-Cross 1.4
:D

viewtopic.php?f=68&t=16178#p140644

testy moje pierwsze :D


Na górę
Post: 16-03-2018, 18:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1361
Suzuki: Vitara S 4WD AT
All Grip Auto - test na rolkach:
https://youtu.be/rvrbamSbS0E

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 17-03-2018, 15:12 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Wypadł lepiej niż bym przypuszczał.
Przy obu normalnie napędzanych kołach na rolkach + jednym tylnym wiadomo, że nie ruszy, ale pozostałe sytuacje zaskakująco dobrze.

Widać postęp względem poprzednich generacji Ignisa (I i II), ale tam przeważnie nie było ESP/TCS.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 446 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 111 12 13 14 1518 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]