Może komuś przyda się parę fotek z wymiany pompy paliwa.
Na początek prosty sposób na sprawdzenie czy to, aby na pewno pompa, czy może przekaźnik za nią odpowiedzialny.
Niestety konstruktorzy z Japonii nie ułatwili życia mechanikom i nie wykonali pod siedzeniami rewizji umożliwiającej dostęp do pompy.
Schemat jak to wygląda wg instrukcji serwisowej.
Mimo wszystko warto jest podnieść tylną kanapę, jest pod nią wtyk, na którym będziemy mogli sprawdzić czy jest do tego miejsca podawane napięcie. Potem biegnie już tylko krótki kabel pod auto, prosto do pompy paliwa. W pojedynkę raczej nie ma szans ściągnąć zbiornik, potrzebna jest dodatkowa para rąk, Zbiornik jest podwieszony na 4 śrubach, dużym ułatwieniem jest zdjęcie koła. Kilka fotek gdzie szukać śrub mocujących.
U mnie udało się odkręcić dwie, pozostałe dwie urwałem
Radzę zaopatrzyć się w nowe z nakrętkami i podkładkami, oraz w opaski zaciskowe, ewentualnie w dobre wiertło do rozwiercania
. Najtrudniejsza część operacji to kabel od pompy, przy opuszczaniu baku wypnijcie go wcześniej. Mi nie udało się tego zrobić bezpośrednio przy pompie z braku dostępu, wypiąłem wcześniej wskazany wtyk w kabinie i przepchałem więcej kabla pod auto. Dalej już sprawa prosta, demontaż silniczka z pompy jest banalny, ściągamy od spodu plastik przy filtrze odpinamy wtyczkę i wypychamy silniczek w dół, niestety nie wykonałem fotki
To tyle pozdrawiam.