Pozwólcie, że się krótko wypowiem, temat mi bliski. Generalnie jeśli chodzi o montaż haka w Suzuki na gwarancji to tak naprawdę wszystko zależy od konkretnego dealera a najlepiej to sobie to wynegocjować przez zakupem auta. Jeśli nie dorzucą nam haka do wyposażenia, to chociaż montaż Gratis haka powierzonego, czyli kupujemy sobie tam gdzie chcemy i co chcemy np. solidnego polskiego Auto-Haka i prosimy dealera o montaż przed odbiorem samochodu. Najlepiej z wiązką dedykowaną, bo wtedy jest montaż bezinwazyjny, czyli taki jak Suzuki przewidziało, na wtyczki albo do Can, zależy co kto ma. Jak już samochód mamy kupiony i chcemy dołożyć hak najmniejszym kosztem trzeba rozmawiać z dealerem. Albo się zgodzi, bo dlaczego nie ma się godzić, są jakieś przepisy unijne, które zezwalają na montaż "nieoryginalnych" części o ile mają one stosowne homologacje. Nikt nie może nam tego zabronić. Dla haków są to homologacje europejskie na małe e albo aktualnie duże E (małe e cały czas ważne). Z tego co wiem, to dealerzy normalnie montują polskie haki z homologacją i tym kuszą klientów. Lepiej sprzedać niż nie sprzedaż haka niby OE za ponad 2000 zł, to jest przesada. Haki do różnych modeli są w różnych cenach, do tego wiązki uniwersalne można zerknąć w przykładowym sklepie Dobrehaki.pl np.
https://www.dobrehaki.pl/haki-holownicz ... _1648.html Jest jeszcze rozwiązanie, na które wpadłem w tej chwili, mówicie dealerowi, że chcecie inny hak, możecie go sami zamówić albo poprosić dealera, żeby on zamówił, bo na pewno dostanie dodatkowy rabat hurtowy i zarobi na haku z wiązką, poza tym na samej usłudze montażu. Jeśli chodzi o elektrykę inwestujcie z zestawy 13-pinowe, teraz nawet bagażniki na rowery muszą już mieć światło cofania, więc wtyczka będzie 13-tka. Do zwykłych przyczep stosuje się adapter na 7-pin, kosztuje niewiele.