Zderzak zdjęty i założony. Przed zdjęciem warto spryskać dolny wspornik jakimś płynem penetrującym wnętrze dolnego wspornika, w które jest wkręconych łącznie 5 śrub M6 - 3 mocujące zderzak i 2 osłony. Podobnie trzeba potraktować 2 wkręty mocujące zderzak do błotników (w nadkolu), a można też zapinki. Można też trysnąć w szczelinę na połączeniu błotnika i zderzaka
Po jakimś czasie, najlepiej na drugi dzień, podnosimy przód samochodu (podnośnik pod belką za silnikiem), zdejmujemy koła, odpinamy zapinki z przodu nadkola i osłon silnika (jedna zapinka jest wspólna, dwie są od dołu) i otwieramy maskę, wyciągamy dwie zapinki, odkręcamy 4 śruby M6.
Teraz trzeba jeszcze szarpnięciem rozłączyć zderzak od błotnika na zatrzasku po lewej i prawej - ciągniemy w kierunku mniej więcej prostopadłym do krawędzi połączenia.
Po tych czynnościach trzeba chwycić zderzak na dole po środku i pociągnąć lekko do góry i do przodu.
Przed montażem zapinki warto umyć w ciepłej wodzie z płynem do mycia naczyń, a śruby przesmarować smarem grafitowym, aby nie skorodowały (przećwiczone z sukcesem na polonezie)
|