Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 03:29

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 05-05-2007, 19:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-10-2006, 14:49
Posty: 221
Lokalizacja: Milanówek / warszawa
Na nieszczęście mam jednak problem z szerokimi oponami w moim Swifcie. Są one o niecały centymetr za szerokie. Problem polega na tym, że przy większym obciążeniu i przy większych prędkościach na wybojach opony z tyłu ocierają się o blachę i niszczą w ten sposób. Załączam kilka fotek, które pozwolą na zrozumienie problemu. Szukam tymczasowego oszczędnościowego rozwiązania tej sytuacji. Czy można np. póki co wygiąć lekko blachę, a pozniej jak będą środki zamocować poszerzenia? Proszę, pomóżcie... Za miesiąc wielka wyprawa do Włoch i wolałbym usunąć przed nią ten problem, z drugiej strony potrzebuje pieniedzy na wyjazd i póki co nie mam srodków na profesjone rozwiazanie problemu...

fotka wyjaśniająca problem:
Obrazek

klika fotek ukazujących przetartą przez blachę opone:
Obrazek

Zdjęcie ukazujące, że opona jest na równi z obrysem, a powinna być nieco schowana, tak aby nie ocierała o blachę:
Obrazek

Różnica między oponą z przodu, a przetartą oponą z tyłu:
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-05-2007, 19:16 
Mam to samo z przodu, ale tylko ciecie blachy rozwiązało by problem.


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 05-05-2007, 23:22 
może takie bump stops - klick on:niewiem:


Na górę
   
 Tytuł: 205
Post: 06-05-2007, 08:22 
Offline

Rejestracja: 11-04-2007, 16:14
Posty: 39
Lokalizacja: Gdynia
w tej sytuacji trzeba podkreślić że do swifta przeznaczonego do

normalnej jazdy są najlepsze nie większe felgi niż 16" plus opony

max 195-50R16

sam chciałem wziąść szersze ale jakiś cudem wybrałem optymalne

rozwiązanie

ps poprostu tak jak w swift sport


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-05-2007, 09:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-10-2006, 14:49
Posty: 221
Lokalizacja: Milanówek / warszawa
A jakby póki co tylko wygiąć lekko blachę, a później ją uciąć i założyć poszerzenia?

JASNE a jak się nazywają te bumpstopy po polsku? Gumy usztywniające?

EDIT: Chyba znalazłem rozwiązanie: http://moto.allegro.pl/item190267225_gumy_usztywniajace_zawieszenie_najlepsza_jakosc.html

Cytuj:
Drogi Kierowco jeśli poczułeś że w twoim samochodzie:


• twoje sprężyny zrobiły się miększe, przez co samochodem bardziej buja


• podczas pokonywania zakrętów twój samochód stał się mniej stabilny, a tobie wydaje się że go znosi przy większych prędkościach

• twoje koła obcierają o nadkola przy nie wielkim załadunku lub komplecie osób

• założyłeś GAZ do samochodu przez co twojemu samochodowi doszły dodatkowe kilogramy które działają negatywnie na żywotność sprężyn


• kupiłeś nowe amortyzatory i nie chcesz ich za szybko zużyć na starych sprężynach


• chcesz za niewielkie pieniądze poprawić bezpieczeństwo i komfort jazdy w swoim samochodzie

To właśnie do tego przeznaczone są te GUMY!!!



Na górę
 Tytuł:
Post: 06-05-2007, 11:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04-03-2007, 17:28
Posty: 654
Lokalizacja: Świnte miacho
Jatayu pisze:
A jakby póki co tylko wygiąć lekko blachę, a później ją uciąć i założyć poszerzenia?

JASNE a jak się nazywają te bumpstopy po polsku? Gumy usztywniające?

EDIT: Chyba znalazłem rozwiązanie: http://moto.allegro.pl/item190267225_gumy_usztywniajace_zawieszenie_najlepsza_jakosc.html

Cytuj:
Drogi Kierowco jeśli poczułeś że w twoim samochodzie:


• twoje sprężyny zrobiły się miększe, przez co samochodem bardziej buja


• podczas pokonywania zakrętów twój samochód stał się mniej stabilny, a tobie wydaje się że go znosi przy większych prędkościach

• twoje koła obcierają o nadkola przy nie wielkim załadunku lub komplecie osób

• założyłeś GAZ do samochodu przez co twojemu samochodowi doszły dodatkowe kilogramy które działają negatywnie na żywotność sprężyn


• kupiłeś nowe amortyzatory i nie chcesz ich za szybko zużyć na starych sprężynach


• chcesz za niewielkie pieniądze poprawić bezpieczeństwo i komfort jazdy w swoim samochodzie

To właśnie do tego przeznaczone są te GUMY!!!



ucinajac i poszerzajac nadkola stracisz gwarancje , zreszta juz po malowaniu straciles :(
W kazdym razie albo maszynka do podginannia rantow , albo rzeczywisci mik z zawiecha , ale napewno nie z gumami .


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-05-2007, 15:01 
dokładnie..
dłuższe odboje.
czasem wystarczy kilka mm
8)


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 06-05-2007, 16:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-10-2006, 14:49
Posty: 221
Lokalizacja: Milanówek / warszawa
Hellsin pisze:
ucinajac i poszerzajac nadkola stracisz gwarancje , zreszta juz po malowaniu straciles :(
W kazdym razie albo maszynka do podginannia rantow , albo rzeczywisci mik z zawiecha , ale napewno nie z gumami .


Stracilem tylko na lakier i perforację.

Gumy to chyba najlepsze rozwiązanie tymczasowe, licząc się z tym, że nie mam kasy, ani czasu na coś lepszego.

HELLSIN powiedz prosze coś więcej o tej maszynce do podginania rantów. Gdzie takie rzeczy robią? i czy po odgięciu trzeba malować czy nie koniecznie?


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-05-2007, 21:39 
Gumy to ewidentnie rozwiązanie tymczasowe. Prawda jest taka, że na dłuższą metę to rozwiązanie dość niebezpieczne. Osobiście nie polecam (na stałe oczywiście).


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 07-05-2007, 12:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-05-2006, 07:24
Posty: 691
Lokalizacja: Nowy Sącz
Looknij na ten watek:
http://forum.japanese-riders.pl/viewtop ... 6b44#25322
i tę stronę:
http://www.jedrasik.com/informacje.php?id=11
Do Łodzi chyba nie tak daleko :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-05-2007, 22:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-04-2006, 10:34
Posty: 99
Lokalizacja: Warszawa
To teraz już wiesz czemu panowie sprzedawcy polecali Ci do tak dużych felg opony o niższej średnicy - żeby wysokość całego koła była mniejsza od fabrycznych wymiarów.

Do Włoch załóż stare felgi i opony (chyba jeszcze je masz?). Toyki pokaż u dobrego wulkanizatora, niech je obejrzy i koniecznie przesmaruje płynnym kauczukiem w miejscach nacięć.

Tych gumek z allegro nawet bym nie dotykał.

Odboje na amory to tylko półśrodek. Jak chcesz pozostać przy tym rozmiarze opon i felg to załóż sprężyny progresywne i wymień wszystkie elementy połączniowe w zawieszeniu na sztywniejsze, np. z poliuretanu
(takie http://www.powerflex.co.uk lub inne).

Zacznij też szukać dobrego blacharza, który podegnie do góry krawędzie błotników i zabezpieczy je antykorozyjnie po takim zabiegu.

PZDR
korel


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-05-2007, 22:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-05-2007, 20:24
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
hmm, a czy opony o nizszym profilu (np. 205/45 R16) beda pasowac do swifta?


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-06-2007, 22:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-04-2006, 10:34
Posty: 99
Lokalizacja: Warszawa
Tak


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]