Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 19:06

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: 11-04-2017, 18:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Chcialem zamontowac te sruby, ale zaparkowalem autem na rownym betonie i kurcze, efekt tatry zaginął. Teraz jestem w kropce, bo ewidentnie widac, ze problem jest, ze zbieznoscia, ale felgi stoją prosto, względem karoserii i podloza. To chyba nie ma co ruszac poki co ?


Na górę
Post: 11-04-2017, 18:47 
Offline

Rejestracja: 20-02-2013, 18:35
Posty: 141
Podjedź na stację diagnostyczną to sprawdzą


Na górę
Post: 13-04-2017, 07:17 
Offline

Rejestracja: 18-04-2016, 20:34
Posty: 87
Lokalizacja: Puławy
Dobra, dla tych co jeszcze tego nie robili, rozumiem, że...
zestaw podkładek pod sprężyny, pozostańmy przy tych 30 mm
śruby mimośrodowe na przód koniecznie ??
i ustawiamy geometrię

Tak by to wyglądało??? czy coś jeszcze trzeba zrobić???

A jak podniesienie ma się do systemu ESP nic się tam nie dzieje???
Ksenonów nie posiadam, wiec tematu samopoziomowania nie poruszam.


Na górę
Post: 13-04-2017, 07:35 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Z ESP nie będzie żadnych problemów.

Śruby... Moje doświadczenia są inne niż te które prezentuje LukaszL :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 13-04-2017, 13:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Geometrii bez zmiany śrub nie ustawisz, ale ja jeszcze ich nie założyłem, bo "tatra" się zniwelowała", zrobie chyba tylko zbieznosc.


Na górę
Post: 13-04-2017, 14:05 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
BARTEK W. pisze:
czoboki pisze:
Ciekawe, bo jak pamiętam moje zabawy z liftem, to problemem była zbieżność z tyłu nie z przodu :) A lift mi w pewnym momencie wyszedł prawie 10 cm :D

Zgadza się. Z przodu też mam mimosrody, z tyłu skończyła się regulacja , ale jest ok. Sam Lift wyszedł ok 7 -8cm
plus większe oponki, już wystarczy.


Może jest tak, że w niektórych rocznikach fabrycznie były mimośrody...

Tak czy inaczej, najlepiej sprawdzić co się ma zanim się kupi :D

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 19-04-2017, 15:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Żeby wyjaśnić kwestie pojechałem na geometrię. Po lifcie kąt koła się zmienił, ale o 0,25 stopnia i mieści się to w normie ;)


Na górę
Post: 19-04-2017, 21:00 
Offline

Rejestracja: 18-04-2016, 20:34
Posty: 87
Lokalizacja: Puławy
LukaszL pisze:
Żeby wyjaśnić kwestie pojechałem na geometrię. Po lifcie kąt koła się zmienił, ale o 0,25 stopnia i mieści się to w normie ;)

Czyli same podkładki pod sprężyny (30 mm) i jest OK ? Wiadomo geometria profilaktycznie... :lol:


Na górę
Post: 19-04-2017, 21:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Tak, bedzie OK. Myślę, że efekt " tatry" zrobil się dlatego,że dosyć wysoko podlewarowałem GV i dopiero po przejazdzce sie to ułożyło. Jesli nie masz śrub mimośrodowych z przodu to i tak na geometrii facet nic nie ustawi ;) Tylko przy zakladaniu podkladek ja zostawilem orginalne gumy, bo mozna je wyrzucic, ale wtedy odejmujac ich grubosc (-10mm) i dokladajac podkladki (+30) wyjdzie +20mm.


Na górę
Post: 12-05-2017, 22:37 
Offline

Rejestracja: 22-01-2015, 22:21
Posty: 92
Odnośnie liftu jest coś lepszego niż te podkładki, amorki pracują w standardowej pozycji :)
Tylko nie ma tego jak dostać, jedynie postawić GV u zdolnego mechanika i samoróbka na podstawie wzoru

https://drive.google.com/open?id=0B_y7j ... ngtOFFWR1k

lub gotowe, ale tył trzeba dorabiać

http://www.ebay.com/itm/Suzuki-Grand-Vi ... a5&vxp=mtr


Na górę
Post: 13-05-2017, 07:42 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Znam kilka aut jeżdżących na takich podkładkach.
Chyba w dwóch przypadkach te podkładki popękały i prawie odpadła kolumna :)
Tył - nie pamiętam do ilu cm wystarczają standardowe amortyzatory, ale 45mm nie powinno stanowić problemu..

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 13-05-2017, 11:44 
Offline

Rejestracja: 22-01-2015, 22:21
Posty: 92
Czy według właścicieli cokolwiek się zmieniło jeśli chodzi o prowadzenie auta ?

Ps.
Przy tych podkładkach amortyzator pracuje w swoim normalnym zakresie


Na górę
Post: 13-05-2017, 16:05 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Z przodu tak, z tyłu nie :)

Zmieniło się jak przy każdym lifcie. Auto traci nieco na stabilności, ale bez tragedii. Byli zadowoleni.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 14-05-2017, 15:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Ja tam nie zauważyłem jakiś negatywnych zmian w prowadzeniu auta, zwiekszyl sie komfort psychiczny,ze nie szoruje podlogą ;) Ogólnie to GV ma twarde zawieszenie, więc nie buja nim jak wozem drabiniastym, nawet z podkładkami. Ciekawe czy na ironmanach jest troche lepiej z komfortem podczas szybkiego przejazdu po malych nierównościach ?


Na górę
Post: 15-05-2017, 11:07 
Offline

Rejestracja: 18-04-2016, 20:34
Posty: 87
Lokalizacja: Puławy
czoboki pisze:
Chyba w dwóch przypadkach te podkładki popękały i prawie odpadła kolumna :)

Mówisz o poliuretananch Olkusz?


Na górę
Post: 15-05-2017, 11:13 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Nie. W jednym przypadku to były podkładki Trailmastera. To był komplet: podkładki pod kolumny i komplet amortyzatorów ze sprężynami na tył. W drugim, nie jestem pewny.
Spróbuję poszukać, bo przynajmniej jeden przypadek był opisany na tym forum lub na KSP.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 15-05-2017, 12:56 
Offline

Rejestracja: 20-02-2013, 18:35
Posty: 141
Dokładnie, co innego podkładki pod ( w sumie nad) sprężyny, co innego dystanse nad mcpersona.


Na górę
Post: 15-05-2017, 13:27 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Jeden przypadek znalazłem :)
http://forum.klubsuzuki.pl/viewtopic.ph ... 53#p167153

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 27-05-2017, 17:49 
Offline

Rejestracja: 22-01-2015, 22:21
Posty: 92
To teraz interesują mnie dwie opcje liftu bo już się gubię:
Budżetowa, ale nie druciarstwo żeby się nie rozsypało na wyjeździe, do 500 ?
Zrobienie zgodnie ze sztuką czyli amorki ze sprężynami ale może przy okazji coś co da od razu więcej komfortu, 3-4tyś


Na górę
Post: 18-06-2017, 14:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Do 500 to chyba tylko podkładki z poliuretanu, dystanse mcphersona raczej nie wzbudzaja mojego zaufania.


Na górę
Post: 06-07-2017, 14:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 228
Lokalizacja: śląsk
te podkładki montować pod czy nad sprężynami? - na googlach widze i pod i nad....
Aha i czy jest problem z odkręceniem łącznika od amortyzatora?

Dziś mam plan się za to zabrać :-)


Na górę
Post: 06-07-2017, 16:32 
Offline

Rejestracja: 20-02-2013, 18:35
Posty: 141
1.Nad sprężynami.
2 Nieraz jest problem z odkręceniem


Na górę
Post: 07-07-2017, 10:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 228
Lokalizacja: śląsk
tył założyłem... z przodem jest problem bo łączniki mega zardzewiałe i nie ma szans odkręcić.... zamówiłem już nowe i będzie cięcie :-)


Na górę
Post: 10-07-2017, 15:27 
Offline

Rejestracja: 22-01-2015, 22:21
Posty: 92
Robiłeś może pomiary przed założeniem żeby zobaczyć ile "realnie" podniesie GV ?


Na górę
Post: 10-07-2017, 21:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 228
Lokalizacja: śląsk
ok 2cm, na oko widać, że wyżej...
W lusterku wstecznym zawsze przyczepe widziałem... teraz jej nie widac - nawet myślałem, że się odczepiła :-)
Auta we wstecznym też mniej widać - szybe i dach jedynie :-)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]