Cytuj:
Małe zestawienie usterek i problemów występujących w SX4, (...) znalezione w sieci:
(...)
- Utrata mocy silnika (silniki benzynowe przerobione na zasilanie LPG) - po 40-50.000 km z powodu wypalania gniazd zaworów
- Możliwe pęknięcie szkła przednich świateł przeciwmgielnych (wszystkie silniki z rocznika 2009) - w przypadku gwałtownego ochłodzenia podczas pracy, np. przy zachlapaniu wodą (przejazd przez większą kałużę)
- Szum łożysk kół tylnych (sporadyczne przypadki, wszystkie wersje europejskie)
- Zablokowane oryginalne radio (niektóre modele) - po odłączeniu akumulatora i ponowny podłączeniu radio żąda kodu zabezpieczającego.
W moim z tych występował tylko problem ze skrzypieniem foteli, usunięty na gwarancji.
A jak to wygląda u Was?
Cytuj:
No to ja dodam "słynny" katalizator w benzyniakach.
No to ja dodam wrazliwa na uderzenia kamieniem szybe przednia i pekajace (pod wplywem uderzenia samochodem marki BMW, prowadzonym przez kobiete) zderzaki,
mocowania reflektorow i kratek wlotow powietrza...
Panowie, za sianie defektyzmu powinno sie was tutaj zbanowac...
A tak na powaznie, to dwukrotnie wymieniano u mnie (w ramach gwarancji) konstrukcje fotela kierowcy, a w ramach pierwszej akcji serwisowej katalizator,
ktory moim zdaniem byl dobry, ale VIN mojego auta miescil sie w liscie "podejrzanych".
Aha i w szescioletnim samochodzie musialem wymienic antene, ktora - nawiasem mowiac - "wlasnorecznie zlamalem".
A wracajac do cytatu z listy to:
- utrata mocy... (silniki przerobione na zasilanie LPG) - toz to zadna wada silnika, tylko jego dewastacja przez uzytkownika.
- mozliwosc pekniecia szkla przednich swiatel... - fizyka, rozszeszylbym mozliwosc wystepowania na samochody wszystkich marek
- szum lozysk kol tylnych... sporadyczne przypadki, wiec o co chodzi, mnie padlo takie lozysko w Focusie a nie w SX4
- zablokowane oryginalne radio - po odlaczeniu akumulatora... - jezeli radio posiada
aktywna funkcje zabezpieczenia przeciw kradziezy, to koniecznosc "wklepania kodu"
po ponownym podlaczeniu zasilania nie jest zadna usterka, tylko logiczna konsekwencja prawidlowego funkcjonowania systemu
Reasumujac, moje doswiadczenia z niemal siedmioletniej eksploatacji SX4 sa pozytywne, zadnego z dotychczasowych samochodow nie trzymalem tak dlugo,
bo zazwyczaj zmienialem woz co trzy do czterech lat.
Drobne rzeczy tez mi sie nie podobaly, jak na przyklad korozja wszystkich opasek uciskowych na przewodach w komorze silnikowej juz po dwoch latach eksploatacji,
ale to "kosmetyka" i taki juz urok budzetowej marki. Na sprawnosc techniczna pojazdu nie mialo to w kazdym razie zadnego wplywu.
_________________
****** Pozdrawiam! ******