Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 23:21

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 23-02-2016, 00:56 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 260
Jako że zastanawiam się nad podniesieniem auta do prześwitu Foresterka to podzielę się przemyśleniami na forum.
Po pogrzebaniu w necie znalazłem 2 strony z podwyższeniem zawieszenia:
Austriacki kit sprężyn przód/tył +35/+40mm
http://www.4x4styling.com/Lift-Kit-susp ... -JY-My-13-
Całkiem fajna opcja i kto wie czy jej nie spróbuje jak będę planował wakacje w plenerze.

i Niemiecki (chyba) lift przez wkładki sprężyn.
http://www.spaccer.com/pl_PL/?countrySu ... rect=-2-pl
To trochę dla mnie druciarstwo za kosmiczną cenę. Za taką "wkładkę" to mógłbym dać ze 100zł za sztukę max :sciana:

A dla tych którzy będą twierdzić że bez sensu i się nie da,
podniesiona wersja "dilerska" niestety z za zachodniej granicy:
http://handel.suzuki.de/wado/verkauf/verkauf2.html
Jak widać da się to sensownie zrobić i diler nie ma problemów żeby dawać na to gwarancję. Szkoda że nie oferują tego u nas.
BTW Z wyposażenia bagażnika widać że do wożenia zdobyczy myśliwskich :]

A na koniec fotka z boku
Załącznik:
s-cros12s.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 23-02-2016, 06:55 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Też jestem tematem zainteresowany :roll: choć wolałbym tańszą wersję :]
niestety przy max obciążeniu w koleinach przytarłem osłona dyfra :sciana:
Może wystarczą twardsze sprężyny ? W skodzie miałem, w ramach pakietu na bezdroża, podkładki 2 cm na sprężynach.


Na górę
Post: 23-02-2016, 07:26 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Ten na załączonym zdjęciu wygląda jak zupełnie inny samochód :szok:
I nie powiem, że źle :ok:


Na górę
Post: 23-02-2016, 08:19 
Offline

Rejestracja: 04-10-2015, 11:27
Posty: 116
Lokalizacja: Białystok
Przesyłam link do strony jak mozna zwiększyć prześwit w naszych samochodach,chodzi o jakies podkładki. Nie mam pojęcia czy to w ogóle ma sens. Mozna zwięszyć prześwit od 12mm do 48mm, najdrożasza opcja 48mm na cały samochód jak liczyłem kosztuje 1175$, czyli b. drogo.

http://www.spaccer.com/en_US/makes-and- ... cross.html


Na górę
Post: 23-02-2016, 09:09 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Do GV II wychodzi tak samo, chora cena. W Polsce takie podkładki można dostać dużo taniej, a w tej cenie kompletny lift do GV II (4 amorki i 4 sprężyny) wraz z montażem i na piwo zostanie ;) Osobiście nie widziałem (bo nie szukałem) liftu takiego jak do GV II do S-Crossa, ale zapewne jest.

Co do sensu - jeśli często zjeżdżasz z asfaltu na drogi gruntowe, leśne to moim zdaniem ma, zawsze mniejsza szansa, że coś uszkodzisz pod spodem.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 25-02-2016, 08:22 
Offline

Rejestracja: 04-10-2015, 11:27
Posty: 116
Lokalizacja: Białystok
A propos, zobaczcie jak mozna w tani sposób podnieść (może na wyrost powiedziane podnieść ale zwiększyć prześwit) nasz samochód o 1.5 cm, 2.5 godziny pracy i sprawa załatwiona. Jednak Rosjanie potrafią, u nas już próżno szukać takich domorosłych konstruktorów. Ciekawe jak u nich rozaptrują gwarancję po takich modyfikacjach, może przymykaja na takie zmiany oko. Prześwit jest mierzony od podwozia do dolnej krawędzi deski.

http://suzuki-club.ru/threads/72614/page-2

Post nr 59, na pierwszym zdjęciu prześwit wynosi 16 cm, a po zmianach 17.5 cm. Po modyfikacjach zdjęcie wspornika post 64.


Na górę
Post: 25-02-2016, 22:37 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 260
czarmar pisze:
A propos, zobaczcie jak mozna w tani sposób podnieść (może na wyrost powiedziane podnieść ale zwiększyć prześwit) nasz samochód o 1.5 cm, 2.5 godziny pracy i sprawa załatwiona. Jednak Rosjanie potrafią, u nas już próżno szukać takich domorosłych konstruktorów. Ciekawe jak u nich rozaptrują gwarancję po takich modyfikacjach, może przymykaja na takie zmiany oko. Prześwit jest mierzony od podwozia do dolnej krawędzi deski.

http://suzuki-club.ru/threads/72614/page-2

Post nr 59, na pierwszym zdjęciu prześwit wynosi 16 cm, a po zmianach 17.5 cm. Po modyfikacjach zdjęcie wspornika post 64.


Ale to jest zwiększenie prześwitu z założoną już akcesoryjną płytą pod silnik.
Te przespawane wsporniki są elementem tej właśnie płyty.
Bez niej ten prześwit byłby i tak większy niż te 17 cm

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 26-02-2016, 08:51 
Offline

Rejestracja: 04-10-2015, 11:27
Posty: 116
Lokalizacja: Białystok
Rozumiem, powiem szczerze nie zaglądałem jak jest zbudowany jest spód auta, a czytając forum rosyjskie natknąłem sie ten post dotyczący zwiększenia prześwitu nie wnikając w szczegóły. Dziękuje za wyjasnienie.


Na górę
Post: 26-02-2016, 22:09 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
znane mi ASO nie ma w swojej ofercie podniesienia nadwozia :placze:


Na górę
Post: 26-02-2016, 22:25 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 691
Po pierwsze ja jestem przeciwnikiem podnoszenia zawieszenia, choc troche rozumiem, ze zycie zmusza, bo niewiele jest samochodow w rozsadnej cenie, gdzie jest duzy przeswit. Ale nigdy nie wiadomo jak taki samochod bedzie sie zachowywal w awaryjnych sytuacjach (hamowanie awaryjne, bardzo sliska nawierzchnia itd).

Po drugie przypominam, ze zgodnie z polskimi przepisami samochod moze miec podniesione zawieszenie tylko na homologowanych elementach do tego modelu. Inaczej samochod nie ma prawa przejsc przegladu technicznego (jesli diagnosta da stempel i to wyjdzie na jaw, od razu traci uprawnienia). Dodatkowo moze to mocno utrudniac wyplate odszkodowania w razie wypadku itd.

Lepiej maja Niemcy, gdzie przepisy sa bardziej precyzyjne i mozna uzyskac wbicie w dowod, ze podniesienie zawieszenia odbylo sie zgodnie z przepisami.


Na górę
Post: 26-02-2016, 22:27 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 260
MS pisze:
znane mi ASO nie ma w swojej ofercie podniesienia nadwozia :placze:

Stawiam że żadne ASO w PL nie ma tego w ofercie.
A i w DE pewnie też tylko to co w linku.

Swoją drogą napisałem do nich maila z zapytaniem o zestaw podwyższający bo w opisie było że oferują każdy element z wersji Ranger osobno ale jak na razie odzewu brak.
Może dlatego że napisałem po angielsku bo nie szprecham w dojczu :]

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 26-02-2016, 22:47 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 260
ken-wawa pisze:
Po pierwsze ja jestem przeciwnikiem podnoszenia zawieszenia,

Nikt Cię nie zmusza do tego żeby to robić :P

ken-wawa pisze:
nigdy nie wiadomo jak taki samochod bedzie sie zachowywal w awaryjnych sytuacjach (hamowanie awaryjne, bardzo sliska nawierzchnia itd).

Nowe auto mimo że minimalnie podniesione zachowa się na pewno dużo lepiej niż spory procent aut z wytłuczonymi amorami i zawieszeniami które widuje się codziennie na naszych drogach.

ken-wawa pisze:
Po drugie przypominam, ze zgodnie z polskimi przepisami samochod moze miec podniesione zawieszenie tylko na homologowanych elementach do tego modelu. Inaczej samochod nie ma prawa przejsc przegladu technicznego (jesli diagnosta da stempel i to wyjdzie na jaw, od razu traci uprawnienia). Dodatkowo moze to mocno utrudniac wyplate odszkodowania w razie wypadku itd.
Hmm
Już widzę diagnostę lub policjanta mierzącego prześwit mojego auta żeby sprawdzić w tabeli homologacji czy się zgadza :roll: . Podobnie w razie wypadku ubezpieczyciel stwierdzi po pierwszym spojrzeniu na auto że to "zmota" i brak wypłaty z AC gotowy :]

A co do przepisów to nie ma co przesadzać. W Polsce niestety są one robione często pod dyktando wielu grup interesów (patrz rejestracja aut typu SAM) i nie są ze sobą spójne więc łamiemy je codziennie nawet o tym nie wiedząc. Ale to już zupełny OT i nie miejsce na taką dyskusję. :D

Konkludując: każdy z nas jest świadom że tego typu modyfikacje robi na własną odpowiedzialność i co najwyżej w ASO mogą się czepiać jakby coś siadło w czasie gwarancji. Cała reszta w mojej opinii nie ma żadnego znaczenia i nie pogorszy bezpieczeństwa przy normalnej jeździe samochodem.

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 26-02-2016, 23:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
TUTAJ widze niemieckie zestawy +35/+40 mm dla tych, ktorzy "chca lub musza", w cenie 459,-/480,-EUR (benzyna/diesel).
Dodatkowo w ofercie oslony silnika i dyfra.

_________________
****** Pozdrawiam! ******
Obrazek


Ostatnio zmieniony 29-10-2016, 10:13 przez SX4ever, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 27-02-2016, 13:40 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Miałem w skodzie tzw pakiet na bezdroża - dopłata 800 zł- podkładki na sprężyny i podłoga pod silnikiem, zakupiony od nowego, nikt nigdy tego ni sprawdzał, i nie było na to żadnej homologacji.Jedyny ślad to pozycja na fakturze


Na górę
Post: 01-03-2016, 22:07 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 691
Coraz wiecej diagnostow zwraca na to uwage.

Ponadto pol biedy jak tylko rozwalisz auto. Gorzej jesli zrobisz komus krzywde. Wtedy ten ktos moze naprawde robic ci pod gorke z byle powodu, a to jest wlasnie dobry powod, by narobic ci problemow.


Na górę
Post: 02-03-2016, 10:59 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
ken-wawa pisze:
nigdy nie wiadomo jak taki samochod bedzie sie zachowywal w awaryjnych sytuacjach (hamowanie awaryjne, bardzo sliska nawierzchnia itd).

Wiadomo, gorzej niż niemodyfikowane :) Poniesienie środka ciężkości nie wpływa dobrze, na zachowania auta.

ken-wawa pisze:
Po drugie przypominam, ze zgodnie z polskimi przepisami samochod moze miec podniesione zawieszenie tylko na homologowanych elementach do tego modelu. Inaczej samochod nie ma prawa przejsc przegladu technicznego (jesli diagnosta da stempel i to wyjdzie na jaw, od razu traci uprawnienia). Dodatkowo moze to mocno utrudniac wyplate odszkodowania w razie wypadku itd.

Możesz mi podesłać źródło (link, akt prawny)? Nie chodzi o to, ze nie wierzę, ale chciałbym doczytać, czy nie ma tam nic o roku produkcji. W przypadku "kangurek" czy zderzaków jest tak (a przynajmniej na 100% było ;) ), że jeśli auto jest wyprodukowane przed 2008 (albo 2009 nie pamiętam), to rzeczona kangurka/zderzak, nie musza mieć homologacji.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 02-03-2016, 19:32 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
W moim odczuciu tu będzie chodziło o to, że pojazd uzyskał homologację w określonej specyfikacji. Wszelkie modyfikacje zawieszenia przeprowadzane w niekontrolowany sposób mogą być niebezpieczne. No bo czym sie różni takie podniesienie nadwozia na jakichś (nie wiadomo na jakich i z czego wykonanych podkładkach), od obniżenia przez obcięcie sprezyn albo zastosowanie jakichś zamienników rzemieślniczych?
Ja osobiście pewnie bym zaufał (pomijając kwestie homologacji) poza fabrycznym kitem, wyrobom znanych firm typu Koni albo Bilstein. Innych wynalazków bym się bał w zawieszeniu.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 03-03-2016, 22:16 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 260
macioo pisze:
W moim odczuciu tu będzie chodziło o to, że pojazd uzyskał homologację w określonej specyfikacji. Wszelkie modyfikacje zawieszenia przeprowadzane w niekontrolowany sposób mogą być niebezpieczne. No bo czym sie różni takie podniesienie nadwozia na jakichś (nie wiadomo na jakich i z czego wykonanych podkładkach), od obniżenia przez obcięcie sprezyn albo zastosowanie jakichś zamienników rzemieślniczych?
Ja osobiście pewnie bym zaufał (pomijając kwestie homologacji) poza fabrycznym kitem, wyrobom znanych firm typu Koni albo Bilstein. Innych wynalazków bym się bał w zawieszeniu.

Ja jak się zdecyduję to raczej nie będę miał problemu żeby zaufać zestawowi podanemu przez SX4ever. Jak podają na stronie mają niemiecki TUV więc nie skręcili tych sprężyn z siatki ogrodowej. :]

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 03-03-2016, 23:32 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
To od SX4ever, akurat wygląda porządnie i profesjonalnie Bałbym się jakichś "no name" z warsztatu pana Henia, który chałupniczo do emerytury dorabia. A surowiec pozyskuje na miejscowym złomowisku. ;)

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 04-03-2016, 08:16 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
SGS (DE) oferuje zestawy do S-Crossa w cenie 458 EUR za komplet.
Uzyskuje się +40 mm z tyłu i +35 mm z przodu

W podobnej cenie do SX4 (Classic), ale tu tylko + 25 mm.
Mają też zestawy do nowej Vitary.

http://www.sgs4x4.de/structure_default/ ... u60294&R=0


Na górę
Post: 05-03-2016, 23:27 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 691
czoboki pisze:
Możesz mi podesłać źródło (link, akt prawny)? Nie chodzi o to, ze nie wierzę, ale chciałbym doczytać, czy nie ma tam nic o roku produkcji. W przypadku "kangurek" czy zderzaków jest tak (a przynajmniej na 100% było ;) ), że jeśli auto jest wyprodukowane przed 2008 (albo 2009 nie pamiętam), to rzeczona kangurka/zderzak, nie musza mieć homologacji.


Tak jest cos takiego, ale to dotyczy duzo starszych pojazdow.

Polecam zerknac na Dziennik Ustaw z 10 czerwca 2015 pozycja 776 Obwieszczenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 21 kwietnia 2015 r. w sprawie w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach

Dziennik Ustaw z 5 marca 2015 pozycja 305 Obwieszczenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 30 stycznia 2015 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

tu masz wyszukiwarke http://isap.sejm.gov.pl/search.jsp

I jeszcze pare rzeczy jest bezposrednio w samym kodeksie drogowym.


Na górę
Post: 12-04-2016, 15:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:04
Posty: 332
Lokalizacja: Skoczów
Suzuki: S-Cross & CX7
Podniosl moze ktos juz swojego S-Crossa ? Coraz bardziej sie zastanawiam nad zamowieniem tych sprezyn z SGS lub tej wczesniejszej podanej strony ale niestety nie ma ani w jezyku angielskim nic napisane ani czy dostawa jest po zagranice "niemieckie" ... Do tego oponki 225/55r17 i powinno byc w miare bardziej "SUVovo" niz "hatchbackowo" :)

_________________
S-Cross GLX 1.6 DDiS Allgrip


Na górę
Post: 13-04-2016, 12:50 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
ken-wawa pisze:
czoboki pisze:
Możesz mi podesłać źródło (link, akt prawny)? Nie chodzi o to, ze nie wierzę, ale chciałbym doczytać, czy nie ma tam nic o roku produkcji. W przypadku "kangurek" czy zderzaków jest tak (a przynajmniej na 100% było ;) ), że jeśli auto jest wyprodukowane przed 2008 (albo 2009 nie pamiętam), to rzeczona kangurka/zderzak, nie musza mieć homologacji.


Tak jest cos takiego, ale to dotyczy duzo starszych pojazdow.

Polecam zerknac na Dziennik Ustaw z 10 czerwca 2015 pozycja 776 Obwieszczenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 21 kwietnia 2015 r. w sprawie w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach

Dziennik Ustaw z 5 marca 2015 pozycja 305 Obwieszczenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 30 stycznia 2015 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

tu masz wyszukiwarke http://isap.sejm.gov.pl/search.jsp

I jeszcze pare rzeczy jest bezposrednio w samym kodeksie drogowym.


Pisałem o tym na forum GVII - nie musi być homologacji dla aut, które po raz pierwszy były REJESTROWANE w PL (nie rok produkcji) pzed 20/10/2007r.

_________________
Pozdrawiam,
MarekC


Na górę
Post: 01-08-2016, 17:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:04
Posty: 332
Lokalizacja: Skoczów
Suzuki: S-Cross & CX7
Nikt nic jeszcze nie zrobil ze swoim S-Crossem ewentualnie Vitara 2015 ? ...

_________________
S-Cross GLX 1.6 DDiS Allgrip


Na górę
Post: 01-08-2016, 18:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-02-2014, 21:38
Posty: 322
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: S-cross Allgrip CVT
Suzuki to zrobiło ze swoim S-Crossem ;)

_________________
S-cross AllGrip CVT


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]