Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 24-04-2024, 11:21

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 534 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 522 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 22-09-2015, 10:23 
Offline

Rejestracja: 23-06-2015, 14:26
Posty: 19
w piątek jestem umówiny w ASO. Dam znać co to było


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-09-2015, 12:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-06-2015, 17:33
Posty: 459
Cob pisze:

hehe albo właśnie niekoniecznie bo kupa małych tematów wychodzi dopiero później i salony uczą się na pierwszych klientach, jeśli temat mało denerwujący to lepiej poczekać aż się nauczą w salonie czegoś więcej niż TTTM ... miałem długo Qashqaia I generacji i byłem tym na którym się uczyli hehe


W sumie racja, bo ilekroć kontaktuję się z ASO z jakimkolwiek pytaniem dot. nowej Vici to za każdym razem mam wrażenie, że mimo pytania wiem więcej niż oni:p


Na górę
 Tytuł: Drobny niesmak?
Post: 29-09-2015, 10:51 
Offline

Rejestracja: 26-03-2015, 07:41
Posty: 39
Dopiero przejechałam nową Vitarą 10 000 km. i wczoraj wieczorem miałam pierwszą "przygodę". Jadący obok mnie kierowca poinformował mnie, że mam z tyłu kompletną ciemność. Jechałam po zmroku po centrum miasta. Przepaliły się obie żarówki świateł pozycyjnych i bezpiecznik stopów. Czy aby nie za szybko? Vitarę mam od połowy kwietnia.

Mam drobny niesmak. Czy słusznie?


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-09-2015, 11:07 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Nie było ingerencji w układ elektryczny?
Instalował ktoś coś dodatkowego w ASO (hak, czujniki)?

Jeżeli samo z siebie, to słusznie :|


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-09-2015, 11:52 
Offline

Rejestracja: 26-03-2015, 07:41
Posty: 39
Czujniki instalowano mi przy zakupie. Hak 2 miesiące później. Hmm... może więc ten hak. Jednym słowem problem może się powtórzyć. Jechać zatem do ASO czy do warsztatu, gdzie mi hak montowano?


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-09-2015, 11:58 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Zacząłbym od tych od haka.


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-09-2015, 12:54 
Offline

Rejestracja: 26-03-2015, 07:41
Posty: 39
Dzięki :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-09-2015, 18:44 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Hak poza serwisem ? Co z gwarancją ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-09-2015, 06:17 
Offline

Rejestracja: 26-03-2015, 07:41
Posty: 39
Dealer przy sprzedaży poinformował mnie, że mogę hak zamontować gdzie indziej i nie stracę gwarancji.


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-09-2015, 08:14 
Offline

Rejestracja: 26-08-2015, 09:55
Posty: 34
Pytanie co z wiązką elektryczną i wbiciem się do istniejącej instalacji? Sądząc po powyższych problemach raczej ktoś tu popełnił błąd...
Zdecydowanie sugeruję wizytę w warsztacie, który montował hak, tym bardziej, iż od razu będą wiedzieć gdzie się wbijali... Obstawiam, iż ASO od razu odrzuci sprawę tłumacząc się ingerencją użytkownika w instalację elektryczną.


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-10-2015, 21:28 
Offline

Rejestracja: 02-10-2015, 13:15
Posty: 27
Lokalizacja: Kuj-pom.
24 h od odbioru wymiana w ASO czujników od alarmu - centralny nie zamykał drzwi. Oby ostatnia z takich niespodzianek bo mi żona na zawał padnie. :]


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-10-2015, 20:08 
Offline

Rejestracja: 13-05-2015, 10:11
Posty: 29
Lokalizacja: Łódź
Nie znalazłem w wątku, więc dodam ze swojej strony:
Przy delikatnym skręceniu kierownicy słyszę pisk dochodzący z okolic kierownicy. Najpierw był sporadyczny tylko przy kręceniu w prawo, teraz występuje znacznie częściej i również przy obrocie kierownicy w lewo. Co ciekawe ma to miejsce tylko w czasie jazdy. Dźwięk przypomina pocieranie styropianu o styropian, i występuje tylko przy delikatnym, wstępnym ruchu kierownicy w czasie jazdy.

Chyba w końcu się przejadę do ASO... :|

_________________
Vesper
Vitara AllGrip MT Premium


Na górę
 Tytuł: Spalony olej
Post: 10-10-2015, 11:06 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 890
Koledzy poradźcie - od jakiegoś czasu czuć z wentylacji spalony olej - nie cały czas tylko czasami.
Przy aktualizacji oprogramowania RBS w serwisie nic nie wypatrzyli i zastanawiam się gdzie może być wyciek (niczego nie widać). Pewnie wywala olej gdzieś na gorący element i wtedy czuć. Może coś podpowiecie?


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-10-2015, 13:25 
Offline

Rejestracja: 06-05-2015, 17:25
Posty: 57
Lokalizacja: Wrocław
Od siebie dodam małą ciekawostkę z wczoraj - po wyciszeniu radia nie dało się przez pewien czas uruchomić dźwięku. Wyciszam je dosyć często ale pierwszy raz mi się w taki sposób zawiesiło ;)

mayya pisze:
Koledzy poradźcie - od jakiegoś czasu czuć z wentylacji spalony olej - nie cały czas tylko czasami.
Przy aktualizacji oprogramowania RBS w serwisie nic nie wypatrzyli i zastanawiam się gdzie może być wyciek (niczego nie widać). Pewnie wywala olej gdzieś na gorący element i wtedy czuć. Może coś podpowiecie?

W jakieś konkretnej sytuacji, czy zupełnie losowo?
Jesteś pewien, że to olej, a nie na przykład sprzęgło?


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-10-2015, 19:08 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 890
Rafal pisze:
Od siebie dodam małą ciekawostkę z wczoraj - po wyciszeniu radia nie dało się przez pewien czas uruchomić dźwięku. Wyciszam je dosyć często ale pierwszy raz mi się w taki sposób zawiesiło ;)

mayya pisze:
Koledzy poradźcie - od jakiegoś czasu czuć z wentylacji spalony olej - nie cały czas tylko czasami.
Przy aktualizacji oprogramowania RBS w serwisie nic nie wypatrzyli i zastanawiam się gdzie może być wyciek (niczego nie widać). Pewnie wywala olej gdzieś na gorący element i wtedy czuć. Może coś podpowiecie?

W jakieś konkretnej sytuacji, czy zupełnie losowo?
Jesteś pewien, że to olej, a nie na przykład sprzęgło?


Nie palę sprzęgła :P raczej losowo - może częściej przy hamowaniu i podjeździe pod górkę.


Na górę
Post: 12-10-2015, 09:42 
Offline

Rejestracja: 22-05-2015, 14:51
Posty: 30
Lokalizacja: Sanok
Pierdoły, ale denerwują - dodam, że cześć z nich jakby ustała, ale.....

1. Standardowy problem z zamykaniem drzwi oraz z zamknięciem tylnej klapy - trzeba czasami mocno trzasnąć.

2 Podczas jazdy z włączonym radiem, nagle wyłączył się ekran zestawu audio, oraz przestał działać port USB. Pomimo czarnego ekranu wyświetlacza w głośnikach nadal było słychać nadawany sygnał radiowy. Po chwili na ekranie pojawiło się logo SUZUKI i dalej zestaw pracował normalnie.

3. podczas zatrzymania auta, zgasł silnik (system start/stop zadziałał), jednak po ruszeniu (włączył się silniki) pojawił się na wyświetlaczu pomarańczowy komunikat: RADAR BRAKE SUPPORT FCN TEMPORARILY DISABLED. Komunikat wyświetlał się cały czas (podczas jazdy) i zgasł dopiero po zatrzymaniu auta i ponownym uruchomieniu silnika

4. Po uruchomieniu silnika wcisnąłem przycisk wyłączający sysytem start/stop - wszystko działało dobrze, wielokrotnie zatrzymywałem się podczas jazdy na skrzyżowaniach silnik nie był wyłączany. Jednak na kolejnym skrzyzownaiu pomimo włączonej kontrolki deaktywacji tego systemu (pomarańczowa kontrolka) silnik wyłączył się i dodatkowo włączyła się kontrolka (zielona) aktywnego systemu start/stop, czyli obie kontrolki świeciły się na desce jednocześnie! Nie mogłem autem ruszyć z miejsca (wciskanie sprzęgła, zmiana biegu nie uruchomiła silnika) dopiero wyciągnięcie kluczyków ze stacyjki i ponowne uruchomienie auta (z kluczyka) pozwoliło wrócić do normy.

5.Po zatrzymaniu i wyciągnięciu kluczyka - stacja nadal odtwarzała dźwięk z radia a ekran był jakby zawieszony z kilkoma ukośnymi zielonymi kreskami w prawym dolnym roku wyświetlacza. Nie pomogło ponowne uruchomienie auta i próba włączenia/wyłączenia radia/silnika. W związku z tym że się śpieszyłem, zamknąłem auto z radiem grającym! Po powrocie, radio było już wyłączone i po włączeniu pracowało normalnie.

6. Podczas jazdy do przodu i odtwarzania stacji radiowej - nagle włączyła się kamera cofania pokazując obraz za autem! Nie pomogło zatrzymanie i wyłączenie silnika. Po ponownym uruchomieniu silnika cały czas wyświetlany był obraz z tylnej kamery i grało radio. Nie mogłem też wybrać żadnej opcji z menu bocznego. Po wyłączeniu auta na ok 1 - 2 minuty też nic się nie zmieniło, dopiero po dłuższym postoju (ok 1h wyłączony silnik i zamknięte auto) wszystko wróciło do normy.

7. Lewy klosz kierunkowskazu w którym skrapla się woda, oraz czarna listwa krawędzi prawego tylnego błotnika i prawej części tylnego zderzaka, który zaczyna się odbarwiać i teraz ma kolor szary - powinien być czarny - Nie pomaga umycie auta....

To wszystko w ciągu 6 miesięcy od odbioru auta - a co będzie dalej? :(

Teraz oczekuję na wezwanie do serwisu w sprawie wymiany/aktualizacji niewłaściwie działającego oprogramowania radaru (dostałem pismo z Suzuki Polska) :(


Na górę
Post: 12-10-2015, 10:28 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
yotez pisze:
Pierdoły, ale denerwują - dodam, że cześć z nich jakby ustała, ale.....

4. Po uruchomieniu silnika wcisnąłem przycisk wyłączający sysytem start/stop - wszystko działało dobrze, wielokrotnie zatrzymywałem się podczas jazdy na skrzyżowaniach silnik nie był wyłączany. Jednak na kolejnym skrzyzownaiu pomimo włączonej kontrolki deaktywacji tego systemu (pomarańczowa kontrolka) silnik wyłączył się i dodatkowo włączyła się kontrolka (zielona) aktywnego systemu start/stop, czyli obie kontrolki świeciły się na desce jednocześnie! Nie mogłem autem ruszyć z miejsca (wciskanie sprzęgła, zmiana biegu nie uruchomiła silnika) dopiero wyciągnięcie kluczyków ze stacyjki i ponowne uruchomienie auta (z kluczyka) pozwoliło wrócić do normy.


I oto kolejny powód, żeby nie montować tych debilnych systemów w standardzie. :(


Na górę
Post: 14-10-2015, 00:36 
Offline

Rejestracja: 05-10-2015, 21:50
Posty: 102
Avalanche pisze:
yotez pisze:
Pierdoły, ale denerwują - dodam, że cześć z nich jakby ustała, ale.....

4. Po uruchomieniu silnika wcisnąłem przycisk wyłączający sysytem start/stop - wszystko działało dobrze, wielokrotnie zatrzymywałem się podczas jazdy na skrzyżowaniach silnik nie był wyłączany. Jednak na kolejnym skrzyzownaiu pomimo włączonej kontrolki deaktywacji tego systemu (pomarańczowa kontrolka) silnik wyłączył się i dodatkowo włączyła się kontrolka (zielona) aktywnego systemu start/stop, czyli obie kontrolki świeciły się na desce jednocześnie! Nie mogłem autem ruszyć z miejsca (wciskanie sprzęgła, zmiana biegu nie uruchomiła silnika) dopiero wyciągnięcie kluczyków ze stacyjki i ponowne uruchomienie auta (z kluczyka) pozwoliło wrócić do normy.


I oto kolejny powód, żeby nie montować tych debilnych systemów w standardzie. :(

Po co Wy to na siłę chcecie wyłączać. Żonka jeździ z tym w Mazdzie 3 od ponad roku, za wiele nie oszczędziła, ale nie myśli o tym by odpalać auto jak helikopter by stosować procedurę startu wyłączając lub włączając rożne systemy. Nie jestem zwolennikiem tych pseudo oszczędności, natomiast jeśli powołujecie sie na ceny części, to gwarancja 5 lat załatwia w większości sprawę + nawet jeśli ktoś zamierza jeździć tym autem dłużej niż 5 lat to akumulator i tak warto wtedy wymienić, czy ze start-stopem czy bez. Rozrusznik? Regeneracja jakieś 250 zł Max. Słuchajcie, raz na 5 lat można sobie pozwolić.. Dodam, że ja tez czasami jeżdzę Mazdą mojej Żony - w użytkowaniu nigdy nie odczułem żadnego dyskomfortu. Jest to jest - kupowałem, miałem świadomość co biorę.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-10-2015, 06:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
Fabs pisze:
w Mazdzie 3 (...) w użytkowaniu nigdy nie odczułem żadnego dyskomfortu
Ja na kilku kilometrach jazdy próbnej się zraziłem jak raz zgasiło mi silnik na światłach które w tym samym momencie się zmieniły i trzeba było ruszać. Nie zareagowała na gaz, musiałem wrócić hamulec-gaz a takie coś mnie w-denerwuje.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-10-2015, 08:00 
Offline

Rejestracja: 05-10-2015, 21:50
Posty: 102
piomic pisze:
Fabs pisze:
w Mazdzie 3 (...) w użytkowaniu nigdy nie odczułem żadnego dyskomfortu
Ja na kilku kilometrach jazdy próbnej się zraziłem jak raz zgasiło mi silnik na światłach które w tym samym momencie się zmieniły i trzeba było ruszać. Nie zareagowała na gaz, musiałem wrócić hamulec-gaz a takie coś mnie w-denerwuje.

Nie reaguje na gaz, tylko na sprzęgło.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-10-2015, 09:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
Nie interesuje mnie na co reaguje: Dojeżdżam do świateł, hamulec, sprzęgło, luz, samochód się zatrzymuje, silnik gaśnie, światło się zmienia więc jedynka, noga na gaz, puszczam sprzęgło a tu doopa. Nie odpala. Jeden taki numer skutecznie zniechęca, poczułem się jak w maluchu '78.


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-10-2015, 08:03 
Offline

Rejestracja: 05-10-2015, 21:50
Posty: 102
piomic pisze:
Nie interesuje mnie na co reaguje: Dojeżdżam do świateł, hamulec, sprzęgło, luz, samochód się zatrzymuje, silnik gaśnie, światło się zmienia więc jedynka, noga na gaz, puszczam sprzęgło a tu doopa. Nie odpala. Jeden taki numer skutecznie zniechęca, poczułem się jak w maluchu '78.

Z tego co piszesz, nie musi odpalać bo w całe nie zgasł. Skoro nie puściłeś sprzęgła - przeczytaj dokładnie swój post powyżej - to system nie wyłączy silnika.


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-10-2015, 09:48 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 263
Fabs pisze:
piomic pisze:
Nie interesuje mnie na co reaguje: Dojeżdżam do świateł, hamulec, sprzęgło, luz, samochód się zatrzymuje, silnik gaśnie, światło się zmienia więc jedynka, noga na gaz, puszczam sprzęgło a tu doopa. Nie odpala. Jeden taki numer skutecznie zniechęca, poczułem się jak w maluchu '78.

Z tego co piszesz, nie musi odpalać bo w całe nie zgasł. Skoro nie puściłeś sprzęgła - przeczytaj dokładnie swój post powyżej - to system nie wyłączy silnika.

Fabs, jak pisze że mu zgasł to nie udowadniaj mu że nie zgasł :]
Nie napisał że puścił sprzęgło ale pewnie to zrobił skoro stał na światłach.

Silnik powinien zastartować po wciśnięciu sprzęgła przed wrzuceniem biegu ale jak się na to nie zwraca uwagi i nie zna systemu to trudno od razu wyczuć co jest impulsem do odpalenia silnika.


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-10-2015, 11:02 
Offline

Rejestracja: 05-10-2015, 21:50
Posty: 102
Joozwa pisze:
Fabs pisze:
piomic pisze:
Nie interesuje mnie na co reaguje: Dojeżdżam do świateł, hamulec, sprzęgło, luz, samochód się zatrzymuje, silnik gaśnie, światło się zmienia więc jedynka, noga na gaz, puszczam sprzęgło a tu doopa. Nie odpala. Jeden taki numer skutecznie zniechęca, poczułem się jak w maluchu '78.

Z tego co piszesz, nie musi odpalać bo w całe nie zgasł. Skoro nie puściłeś sprzęgła - przeczytaj dokładnie swój post powyżej - to system nie wyłączy silnika.

Fabs, jak pisze że mu zgasł to nie udowadniaj mu że nie zgasł :]
Nie napisał że puścił sprzęgło ale pewnie to zrobił skoro stał na światłach.

Silnik powinien zastartować po wciśnięciu sprzęgła przed wrzuceniem biegu ale jak się na to nie zwraca uwagi i nie zna systemu to trudno od razu wyczuć co jest impulsem do odpalenia silnika.

Nic nie próbuję udowodnić, po prostu w warunkach o których pisze Kolega i przy poprawnie działającym systemie, nie możliwe jest wyłączenie silnika tym systemem. W manualu, jak wiemy chyba wszyscy, bez wciśnięcia sprzęgła nie zainicjujemy ruchu pojazdu jedynie pedałem tzw. gazu. Choć da sie inaczej, ale mówimy tu o standardowym podejściu.
Wiec nic nie udowadniam bo byc może Kolega pisze o teoretycznej sytuacji.


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-10-2015, 09:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 922
Suzuki: Vitara xLed Sun
Kolega nie pisze o teoretycznej tylko o próbnej jeździe Mazdą 3 w full opcji. Na chyba kilkanaście zatrzymań system zadziałał może pięć razy – w tym o ten jeden za dużo, w dużym stopniu dzięki niemu (no, nie tak dużym – niewygodne fotele i kiepska reakcja na boczny wiatr były ważniejsze) dziś nie jeżdżę Mazdą tylko czekam na Vitarę.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 534 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 522 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]