Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

(Wiadomość niepotwierdzona) Koniec Baleno III
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=86&t=16820
Strona 7 z 7

Autor:  keram11 [ 19-11-2019, 13:38 ]
Tytuł:  Re: (Wiadomość niepotwierdzona) Koniec Baleno III

Remote pisze:

Ja tu sie nie zgodzę. Trudno o podobne do Baleno auto, tak samo mało zaawansowane konstrukcyjnie.


Mógłbyś napisać co konkretnie masz na myśli?

Autor:  Remote [ 19-11-2019, 14:25 ]
Tytuł:  Re: (Wiadomość niepotwierdzona) Koniec Baleno III

Konstrukcja auta czyli silnik, zawiieszenie, wyciszenie nadwozia, skrzynia biegow etc.
Te elementy w Baleno są moim zdaniem przestarzałe technologiczne i nie daja komfortu uzytkowania jak inne konstrukcje ktore wymieniłem..

Autor:  keram11 [ 19-11-2019, 14:55 ]
Tytuł:  Re: (Wiadomość niepotwierdzona) Koniec Baleno III

Odniosę się do silnika 1.2 - jest on konstrukcją nowoczesną i oszczędną, czterocylindrową, o przyzwoitych osiągach.
Taka jest opinia o tym silniku chociażby na motobenzyna.pl (Silnik 1.2 16V DualJet K12C).

Może masz na myśli trzycylindrowy silnik 1.0 12V BoosterJet K10C, ale on też ma dobre opinie i do tego był stosowany także w Vitarach :-)

Autor:  covax2 [ 19-11-2019, 18:18 ]
Tytuł:  Re: (Wiadomość niepotwierdzona) Koniec Baleno III

hm.... jadąc ibizą czy fabią nie poczułem by miały jakiś lepszy zawias - a jechałem po serpentynach... co do silników.... grupa vw nie ma dobrego wolnossaka.... no niby jest to 1.0 ale ono nie ma osiągów, a TSI to już inna półka cenowa i tu suzuki też ma 1.0 turbo - ponoć fajne . Co do wyciszenia hm.... może jestem jakiś nieczuły, ale też nie czuje różnicy :D. Na minus suzuki na pewno są - plastiki baleno ma tragiczne ale u konkurencji w podstawowych wersjach też nie ma cudów - choć faktycznie gorsze ma juz chyba tylko dacia... :D, nie wiem jak ma się to w baleno w najwyższych wersjach - czy mają lepsze plastiki bo nie siedziałem.

Autor:  Makiwara [ 19-11-2019, 20:43 ]
Tytuł:  Re: (Wiadomość niepotwierdzona) Koniec Baleno III

Co do jakości plastików w Baleno w najwyższej wersji jest tak samo jak w tańszych modelach, czyli bardzo słabo.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Autor:  Remote [ 19-11-2019, 22:44 ]
Tytuł:  Re: (Wiadomość niepotwierdzona) Koniec Baleno III

Pisząc o silniku miałem na myśli jedyny dostępny teraz u nas w Baleno czyli 1.2
1.0T jest o 2 generacje nowszą jednostką i jeździ się nim bardzo dobrze.

Autor:  keram11 [ 20-11-2019, 23:53 ]
Tytuł:  Re: (Wiadomość niepotwierdzona) Koniec Baleno III

Remote jak znajdziesz chwilę czasu to napisz proszę coś jeszcze o tej przewadze dwóch generacji.
Na czym to polega?

Autor:  Remote [ 21-11-2019, 10:09 ]
Tytuł:  Re: (Wiadomość niepotwierdzona) Koniec Baleno III

Wyższy moment obrotowy, wyższa moc, lepsza elastyczność, lepsze przyspieszenie, niższe obroty przy tej samej prędkości, niższy hałas, mniejsze spalanie.

Autor:  wawax [ 21-11-2019, 13:37 ]
Tytuł:  Re: (Wiadomość niepotwierdzona) Koniec Baleno III

i prawdopodobnie krótszy żywot. :-)

Autor:  Remote [ 21-11-2019, 14:16 ]
Tytuł:  Re: (Wiadomość niepotwierdzona) Koniec Baleno III

Słowo "prawdopodobnie" robi dużą różnicę :)

Autor:  Xyloos [ 21-11-2019, 17:12 ]
Tytuł:  Re: (Wiadomość niepotwierdzona) Koniec Baleno III

motobenzyna.pl/silniki/4102-silnik-1-2-dualjet-90km.html do wklejenia i poczytania

Autor:  Remote [ 21-11-2019, 18:08 ]
Tytuł:  Re: (Wiadomość niepotwierdzona) Koniec Baleno III

http://motobenzyna.pl/silniki/4099-siln ... -k10c.html

Autor:  Migucio [ 22-11-2019, 08:19 ]
Tytuł:  Re: (Wiadomość niepotwierdzona) Koniec Baleno III

Remote pisze:
Wyższy moment obrotowy, wyższa moc, lepsza elastyczność, lepsze przyspieszenie, niższe obroty przy tej samej prędkości, niższy hałas, mniejsze spalanie.


Wszystko może się i zgadza ale na pewno nie niższy hałas i kultura pracy - w tej dziedzinie przewaga 1.2 jest wyraźna. Spalanie też jest bardzo podobne. Jedynie osiągi są gorsze, ale nie każdy ich potrzebuje zwłaszcza, że 1.2 też zawalidrogą nie jest dzięki niskiej masie (mówię o Swift ale w Baleno pewnie jest podobnie).

Autor:  krzysztof4000 [ 22-11-2019, 08:53 ]
Tytuł:  Re: (Wiadomość niepotwierdzona) Koniec Baleno III

Pewnie ten silnik 1.0 też był bardzo dobry jak tu piszecie, tylko dlaczego już ich nie produkują :D ??

Autor:  Remote [ 22-11-2019, 10:36 ]
Tytuł:  Re: (Wiadomość niepotwierdzona) Koniec Baleno III

Produkują i sprzedają - niestety nie w Polsce :( W Niemczech mozesz nadal konfigurować Swifta z 1.0T.
Baleno już nie, bo całkowicie wycofali ten model ze sprzedaży.

Baleno/Swift były za drogie w PL z tym silnikiem - kosztowały tyle co lepsze auta i sprzedazy nie było :(

Autor:  keram11 [ 25-11-2019, 20:46 ]
Tytuł:  Re: (Wiadomość niepotwierdzona) Koniec Baleno III

O przewadze dwóch generacji silnika 1.0 nad silnikiem 1.2
Remote pisze:
Wyższy moment obrotowy, wyższa moc, lepsza elastyczność, lepsze przyspieszenie, niższe obroty przy tej samej prędkości, niższy hałas, mniejsze spalanie.


Moim zdaniem silnik 1.2 dual-jet w Baleno mniej spala, jest cichszy i ma podobne obroty przy tej samej prędkości co 1.0.
Do tego nie brak mu witalności :-) i można go zagazować jakby ktoś chciał.
Oba silniki zostały wprowadzone na rynek w tym samym czasie.
Przewagę mocy i dynamiki trzycylindrowiec zawdzięcza turbinie.
Gdzie ta różnica dwóch generacji ?

Autor:  Xyloos [ 25-11-2019, 21:13 ]
Tytuł:  Re: (Wiadomość niepotwierdzona) Koniec Baleno III

Istotne czego 1.2 nie ma. Nie ma turbo i wielomasy. Ma łańcuch rozrządu i EGR no i 4 cylindry bez wałków równoważących...

Autor:  BogdanK [ 15-01-2020, 00:30 ]
Tytuł:  Re: (Wiadomość niepotwierdzona) Koniec Baleno III

Wczoraj sprawdziłem i można jeszcze kupić nowe Baleno z rocznika 2019. Są to egzemplarze, które nie sprzedały się w ubiegłym roku, co ciekawe, to nie ma żadnej wyprzedaży rocznika czy upustów na zeszłoroczne Baleno (ceny są nadal takie jak w 2019r.).

Obrazek

Strona 7 z 7 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/