pf72, Ile kosztują miększe plastiki i bardziej dopracowane wnętrze? Takie zadałeś pytanie.
"Suzuki nie przykłada się do wykończenia wnętrza tak, jak producenci europejscy"- często tak się słyszy, niektórzy nawet twierdzą, że firma ta nie szanuje klientów. Proponuję zatem, taką krótką kalkulację na zastanowienie: Tak napisałeś.
Zatem odpowiadam na Twoje pytanie, oczywiście się zastanowiłem
- szacunek dla klienta nie powinien kosztować firmy Suzuki złamanego szeląga - dopracowane wnętrze też nic nie kosztuje /jakość montażu/ do wykończenia wnętrz można się przyłożyć? Ależ tak, nie wydając grosza więcej. - lepsze plastiki / bardziej miękkie, np. kolorowe przyjazne, które ocieplą wnętrze kabiny/ 9000-10000 zł ? Idąc tym tropem pojazd powinien kosztować 100000 PLN, może nawet więcej. Moim zdaniem lepszy materiał w postaci kolorowego proszku to max 200 PLN więcej, wszak mamy do czynienia z produkcją masową, a nie jednostkową.
1."Silniki Suzuki wykazują ponadprzeciętną ekonomiczność, myślę, że spokojnie i ostrożnie można założyć, że palą średnio 1,5l/100km mniej, niż konkurencja, co daje rocznie, przy średnio 1500 przejechanych kilometrach i cenie paliwa 4,55zł około 1200zł oszczędności. Po średnio 6 latach eksploatacji to kwota 7200zł." Tak piszesz.
Ad.1 powinno być przy 15000 km, ale co tam-omskła Ci się rączka na klawiaturze, liczymy dalej. 1,5 l/100 km mniej, 7200 zł po 6 latach zgoda. A teraz moje refleksje po lekturze wpisów na forum, możesz to uznać za Science fiction. Liczymy: Po 3-latach /koniec gwarancji/ 3600 zł oszczędności przyjmując Twoje założenia. Zakładam że nastąpiła awaria skrzyni biegów, skrzynia do wymiany - koszt 9000 zł bez robocizny. 9000 - 3600 = 5400, tylko 5400 zetów w plecy. Z lektury wpisów i nie tylko wynika że: skrzynia biegów nie jest mocną stroną Suzuki. Na koniec: Warranty Direct, ich głos w rankingach nie ma wydźwięku, liczą się: DEKRA, TUV, ADAC i inne. PS. pf72, jak możesz, napisz coś w nowo utworzonym temacie o konserwacji profili i podwozia, idzie zima. Pozdrawiam, steja
|