Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-04-2024, 08:02

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Post: 23-10-2016, 15:25 
Offline

Rejestracja: 22-11-2008, 21:02
Posty: 38
Nie wie może ktoś jak sprawdzić układ automatycznego hamowania. Postawiłem kartony, styropian rozpędziłem się
no i wjechałem, a system ani drgnął. Z kolei w czasie jazdy koleś przede mną zatrzymał się i system zaczął piszczeć.
W instrukcji jest napisane, że system może nie zadziałać jeżeli "inny pojazd jest zaparkowany na drodze w kierunku jazdy".
Jak to rozumieć? Że system nie rozpoznaje nieruchomych przeszkód?
Czy system działa na pieszych i rowerzystów? Mógłby postawić kogoś na próbę, ale szkoda maski, jeżeli nie działa.
Przy okazji w polu tempomatu adaptacyjnego pod ikoną szybkośćc mam trzy ikony z ludzikami w pasach i literkami L i R.
Co to oznacza? Gaśnie po krótkiej jeździe.


Na górę
Post: 23-10-2016, 15:34 
1. automatyczne hamowanie działa jeżeli auto przed tobą się zbliża bo jedzie wolniej ale w tym samym kierunku, jeszcze nie miałem tak aby wykrył samochód stojący - z pieszymi nie testowałem. Tak samo jest z aktywnym tempomatem, wyłapie jadące auto przed tobą ale auta jadącego z naprzeciwka już nie.
2.Ikonka z ludzikami i literkami L i R - to się odnosi do zapiętych pasów na tylnej kanapie. Brak zapiętego pasa z przodu (kierowca lub pasażer) to ta sama sygnalizacja.


Na górę
   
Post: 23-10-2016, 17:52 
Offline

Rejestracja: 21-04-2015, 10:39
Posty: 372
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Suzuki: S-Cross 1.6 Pb
System reaguje na nieruchome przeszkody np. ściana albo coś. W moim przypadku przetestowane na barierkach zagradzających drogę - jest remont i tuż przed barierkami skręca się na mijankę. Zazwyczaj jadę tam 40~50. System kilka razy mnie opiszczał a raz nawet za hamowanie się brał :)

Żonie nawet na szlaban przy wjeździe do pracy zareagował :)

Co do pieszych i rowerzystów - raczej nie działa, tj. skoro go producent nie certyfikował na taką okoliczność i się tym nie chwali to znaczy, że efektywnie nie działa.

Filmik z EuroNCAP (oglądać od 2:20): https://youtu.be/q-KrtWeTJqY?t=142


Na górę
Post: 23-10-2016, 17:59 
Ciekawe od czego to zależy czy złapie czy nie, ja jeszcze nie miałem sytuacji aby zareagował na coś co się nie ruszało.
Jak się minimalnie toczy to czasem załapie, ale tak to nie.


Na górę
   
Post: 23-10-2016, 21:24 
Offline

Rejestracja: 22-11-2008, 21:02
Posty: 38
Czyli w korku nie ochroni przed wjechaniem w tego z przodu. To trochę dziwne działanie -
zależne nie wiadomo od czego. Raz reaguje na nieruchome przeszkody, a raz nie.
Dzisiaj mnie opiszczał przed stopem, ale gdybym sam nie hamował, to system byłby już
bez szans zatrzymania za tym z przodu.


Na górę
Post: 24-10-2016, 08:24 
Offline

Rejestracja: 09-09-2016, 11:35
Posty: 237
Suzuki: baleno
Cześć wszystkim, z moich obserwacji dość krótkich (jestem w posiadaniu 2 tygodnie) zauważyłem że system reaguje dość często kiedy się rozpędzisz i wrzucisz na luz tocząc się zbliżasz się do pojazdu dość pewnie. W instrukcji podają, że może działać niepoprawnie też winnych okolicznościach np. studzienki metalowe wystające, przejścia dla pieszych nad ulicą, duże znaki i tablice informacyjne np. na autostradzie. Jadąc w korku czasami zadziała ale nie zawsze. Takie moje spostrzeżenia.


Na górę
Post: 24-10-2016, 13:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-05-2016, 07:34
Posty: 284
Lokalizacja: PO
Suzuki: S-Cross FL
Ja powiem szczerze, że nigdy nie zadziałał źle. Jedyne co się czasem zdarza to, to że opikuje mnie jak za pewnie zbliżam się do auta przede mną, niewazne czy stoi czy jedzie


Na górę
Post: 24-10-2016, 14:28 
Offline

Rejestracja: 09-09-2016, 11:35
Posty: 237
Suzuki: baleno
A ja tak przy okazji zapytuję czy przy zaciągniętym hamulcu ręcznym, po włożeniu kluczyka do stacyjki i odpaleniu oprócz ikony na wyświetlaczu sygnalizuje dźwiękowo ten stan hamulca ?

Mam wersje P+ i doczytałem w instrukcji.


Na górę
Post: 18-11-2016, 21:44 
Offline

Rejestracja: 22-11-2008, 21:02
Posty: 38
A jak ten system działa? U mnie najpierw piszczy, potem warczy, a potem to muszę sam hamować. Gdybym tego nie zrobił,
to zaparkowałbym już w zderzaku. Czy komuś ten system praktycznie wyhamował samochód? Poza tym często nie łapie samochodu
który zwalnia przede mną lub powoli się toczy.


Na górę
Post: 18-11-2016, 22:08 
Dokładnie to samo, ja już przestałem narzekać na to auto bo szkoda nerwów.
Teraz po uruchomieniu auta natychmiast wyłączam ten system. Kiedyś mi zaczął hamować gdy musiałem przyśpieszyć i ominąć samochód stojący na moim pasie.
Ja naciskam gaz aby nie przyblokować auta z sąsiedniego pasa ruchu, zaczynam zmieniać pas, a to ... zaczęło mi hamować. Żeby nie szybka reakcja i mocniejsze odbicie w bok (aby przestał łapać tamto auto) to bym spowodował kolizję.
Super uczucie jak naciskasz gaz aby przyśpieszyć natomiast auto robi niespodziankę i chce hamować :D

Drugi przypadek potwierdzający że ten system to g... montowane aby mieć więcej gwiazdek w Euro NCAP.
(m.in. o Baleno - https://www.youtube.com/watch?v=NA1JLDCC7eI)
Sprawdzałem z kolegą czy ten system działa, on jechał pierwszy ja za nim, on zwalniał itp, zero reakcji systemu. Zdziwiło mnie to bo przecież aktywny tempomat chyba korzysta z tych samych czujników i mimo to utrzymuje odpowiednią prędkość oraz odległość.

Skopane oprogramowanie, ciekawe czy w innych markach jest identycznie.


Na górę
   
Post: 20-11-2016, 13:12 
Offline

Rejestracja: 22-11-2008, 21:02
Posty: 38
A jak do tego ma się filmik z NCAP:
https://youtu.be/q-KrtWeTJqY ?
W minucie 2.25 najpierw sam hamuje przed przeszkodą stacjonarną- i to w odległości przed nią.
Potem to samo w ruchu. Mi ten system nigdy tak nie zadziałał.


Na górę
Post: 20-11-2016, 15:08 
ssbb pisze:
A jak do tego ma się filmik z NCAP:


Odpowiem tak, nie byłem aż tak szalony aby czekać na reakcję auta w takiej odległości.
Bywało że hamowałem w ostatniej chwili a system nawet nie zapikał, nie mówiąc o hamowaniu.


Na górę
   
Post: 21-11-2016, 08:59 
Offline

Rejestracja: 09-09-2016, 11:35
Posty: 237
Suzuki: baleno
Z moich obserwacji wynika, że reaguję możliwie skutecznie w przypadku kiedy rozpędziłem auto i wrzucam na luz gdzie pewnie zbliżam się bardzo szybko do pojazdu jadącego z przodu.
Zaczyna sygnalizować, w przypadku braku mojej reakcji zaczyna hamować (uruchamia system ABS bo słychać specyficzne odgłosy trykotania).
Co do aktywnego tempomatu to muszą być spełnione warunki określone w instrukcji (minimalna prędkość, bieg, odległość od pojazdu).
Jak dla mnie minusem jest fakt, że nie można sprawdzić czy system działa poprawnie (brak auto-testu).
Ciekawe czy można zweryfikować jakość działania tego systemu np. w ASO.


Na górę
Post: 22-11-2016, 19:54 
Aktywny tempomat już testowałem wielokrotnie i działa super, zero zastrzeżeń, aż żal że brak skrzyni automatycznej.
Niestety przy manualu aby zmienić bieg trzeba tempomat wyłączyć, zmienić bieg i włączyć.


Na górę
   
Post: 22-11-2016, 21:38 
Offline

Rejestracja: 22-11-2008, 21:02
Posty: 38
martinesq pisze:
Z moich obserwacji wynika, że reaguję możliwie skutecznie w przypadku kiedy rozpędziłem auto i wrzucam na luz gdzie pewnie zbliżam się bardzo szybko do pojazdu jadącego z przodu.
Zaczyna sygnalizować, w przypadku braku mojej reakcji zaczyna hamować (uruchamia system ABS bo słychać specyficzne odgłosy trykotania).
Co do aktywnego tempomatu to muszą być spełnione warunki określone w instrukcji (minimalna prędkość, bieg, odległość od pojazdu).
Jak dla mnie minusem jest fakt, że nie można sprawdzić czy system działa poprawnie (brak auto-testu).
Ciekawe czy można zweryfikować jakość działania tego systemu np. w ASO.

To terkotanie to nie jest aktywny ABS, bo samochód nie hamuje. Wczoraj przy większej szybkości doprowadziłem do tego, że oprócz
białego rysunku kolizji, wyżej i w lewo zapalił się żółty. Mam wrażenie, że wtedy zaczął hamować. Natomiast ASO musi mieć możliwość weryfikacji działania systemu. Jechałem za innym samochodem na tempomacie. Czyli radar go wykrył. Gdy tamten zaczął hamować, to mój też. Tylko że dalej awaryjne hamowanie go już nie wykryło i nie pikało. Co do innego postu - mam wrażenie, że u mnie przy zmianie biegów tempomat się nie wyłączył.


Na górę
Post: 22-11-2016, 21:47 
ssbb pisze:
Jechałem za innym samochodem na tempomacie. Czyli radar go wykrył. Gdy tamten zaczął hamować, to mój też. Tylko że dalej awaryjne hamowanie go już nie wykryło i nie pikało.


Bo nie musiał pikać, auto zareagowało prawidłowo zwalniając czy też nawet hamując.

ssbb pisze:
Co do innego postu - mam wrażenie, że u mnie przy zmianie biegów tempomat się nie wyłączył.


U mnie, gdy wcisnąłem sprzęgło to wszedł na obroty.


Na górę
   
Post: 22-11-2016, 21:49 
ssbb pisze:
Jechałem za innym samochodem na tempomacie. Czyli radar go wykrył. Gdy tamten zaczął hamować, to mój też. Tylko że dalej awaryjne hamowanie go już nie wykryło i nie pikało.


Bo nie musiał pikać. Auto zareagowało prawidłowo zwalniając czy też nawet hamując i było pewnie zdecydowanie dalej od poprzedzającego go auta niż jest to w przypadku awaryjnego hamowania.

ssbb pisze:
Co do innego postu - mam wrażenie, że u mnie przy zmianie biegów tempomat się nie wyłączył.


U mnie, gdy wcisnąłem sprzęgło to wszedł na obroty.


Na górę
   
Post: 22-11-2016, 21:54 
Offline

Rejestracja: 22-11-2008, 21:02
Posty: 38
k_radek pisze:
ssbb pisze:
Jechałem za innym samochodem na tempomacie. Czyli radar go wykrył. Gdy tamten zaczął hamować, to mój też. Tylko że dalej awaryjne hamowanie go już nie wykryło i nie pikało.

Bo nie musiał pikać. Auto zareagowało prawidłowo zwalniając czy też nawet hamując i było pewnie zdecydowanie dalej od poprzedzającego go auta niż jest to w przypadku awaryjnego hamowania.

Nie zareagował prawidłowo - tamten samochód się zatrzymał. Mój najpierw zwalniał, bo tempomat
to wykrył. Poniżej 40km/h tempomat się wyłącza. Przy dalszym zbliżaniu się powinien zadziałać
system awaryjnego hamowania. A nie zadziałał.


Na górę
Post: 22-11-2016, 22:02 
ssbb pisze:
Poniżej 40km/h tempomat się wyłącza.

To tego nie wiedziałem :skromny:, nie miałem jeszcze tak niskiej prędkości przy włączonym tempomacie.

ssbb pisze:
Przy dalszym zbliżaniu się powinien zadziałać system awaryjnego hamowania. A nie zadziałał.

To masz rację, dał ciała.


Na górę
   
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]