Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 12:21

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
Post: 16-09-2017, 14:21 
Offline

Rejestracja: 26-08-2016, 15:42
Posty: 122
Witam,
"Inna sprawa- zastanawiam się na ile problem był rzeczywisty a na ile wynikał z subiektywnych odczuć, przyzwyczajeń z innych samochodów oraz zwykłej konieczności "dotarcia" układu kierowniczego". Tak napisał f72, i potwierdził Specjalista Suzuki. Jako że przesiadłem się z pojazdu o długości 4,60 m z układem hydraulicznym, do Baleno 4,00 z układem elektrycznym, to do 2000 km odnosiłem wrażenie że progresja układu elektrycznego jest inna niż hydraulicznego. Bo tak jest. Potem się przyzwyczaiłem i nie mam zastrzeżeń do pracy układu wspomagania w moim Baleno. Dotarły też się opony/mają wpływ/, masa pojazdu, trudne warunki atmosferyczne nie mają wpływu na pracę układu, ale kierowca odnosi często wrażenie że układ kierowniczy zachowuje się dziwnie.
Mocowanie się z kierownicą, czyli jak rozumiem użycie dużej siły przy manewrach, kierownica nie wraca- to wady układu. Tylko Serwis, do oporu.

Baleno Premium 08/2016


Na górę
Post: 16-09-2017, 14:59 
Offline

Rejestracja: 17-12-2016, 13:57
Posty: 253
Lokalizacja: Sadowie
Suzuki: Baleno
Po odbiorze auta z salonu też miałem takie odczucie teraz wszystko jest ok ,hydraulika inaczej się zachowuje niż elektryka.

_________________
Hellboy :takjest:


Na górę
Post: 11-01-2018, 21:52 
Offline

Rejestracja: 13-09-2017, 14:08
Posty: 247
Suzuki: baleno
Przejechałem Baleno 16 tyś km.
Przez pierwsze około 3 tyś układ był bardzo "ciasny", teraz jest wyraźnie inaczej- lepiej!
Może po prostu testujcie samochody z większym przebiegiem, choć u dilerów o takie będzie ciężko.

Podobny układ kierowniczy miałem kiedyś w Hondzie Jazz i teraz w rocznym Nissanie K13 u żony.

Rzeczywiście może układ powinien być bardziej "luźny" w pozycji zero, ale problemu z niepowracaniem kierownicy nie zauważyłem.

Maciej Pertyński na YouTube tłumaczył to kiedyś specyfiką ustawienia geometrii kół a nie układu kierowniczego- ponoć auto z takim ustawieniem jest bardziej zwrotne ( mniejszy promień zawracania ) ale właśnie ma taki ciasnawy układ ;-)

_________________
Suzuki Swift III
Suzuki Swift V
Suzuki Baleno 1.2 Premium Plus
Suzuki Baleno 1.0 Elegance
Suzuki Vitara 1.4 129 hp mild hybrid Premium 2WD


Na górę
Post: 20-11-2018, 12:02 
Offline

Rejestracja: 13-09-2017, 14:08
Posty: 247
Suzuki: baleno
Moje zdanie nt. układów kierowniczych w obecnych modelach Suzuki, po przejechaniu dwoma Baleno ok. 30 tyś km i obserwowaniu tematu na forach:

1. Ostrożny byłbym z postrzeganiem tego jako wady albo nieumiejętności Suzuki zaprojektowania dobrego układu kierowniczego a raczej widziałbym to raczej jako taki pomysł na strojenie tego układu, który mi np. odpowiada.

Według Macieja Pertyńskiego z kanału na YT "Pertn Ględzi" (i chyba tylko jego) problem jest w niewłaściwej geometrii zawieszenia, według mnie to kwestia zbyt małego wspomagania w pozycji zero.

2. Ktoś na forach zwrócił uwagę, że układ tak "ciasno"ustawiony ma przewagę nad tym luźniejszym na drogach gorszej jakości, co osobiście potwierdzam i generalnie daje poczucie, co ważne- po wczuciu się w auto- lepszej kontroli prowadzenia.

Poobserwujcie sobie na testach, jak najczęściej testerzy mocno "walczą" z kierownicą, by utrzymać auto ( np. Hyunaday I20 albo niejedna Skoda) w jeździe na wprost.Ja w Baleno tych ruchów wykonuję przynajmniej połowę mniej!
Wiadomo, gdzie Suzuki sprzedaje najwięcej aut i jakiej jakości są tam drogi. Może coś jest na rzeczy.

Oczywiście inaczej zachowuje się też układ po przejechaniu 8 tyś km, niż ten "świeży" na jeździe testowej albo tuż po wyjechaniu z salonu.


3. Podobny "pomysł" na układ kierowniczy miała swego czasu Honda ( nie wiem jak teraz), konkretnie w Jazzie, co mi też bardzo odpowiadało

4. Dla kontrastu proponuję przejechać się np. Citroenem C5- życzę sukcesu w trafieniu w asfalt
5. Rozpętał chyba całą burzę w swoim teście Marek Wieruszewski- być może była rzeczywiście kwestia wadliwego oprogramowania w początkowych egzemplarzach, ale przecież jest coś takiego, jak choroby wieku dziecięcego.

Zdecydowana większość recenzentów kompletnie nie zwraca na to uwagi albo zapytana jest wielce zdziwiona.

_________________
Suzuki Swift III
Suzuki Swift V
Suzuki Baleno 1.2 Premium Plus
Suzuki Baleno 1.0 Elegance
Suzuki Vitara 1.4 129 hp mild hybrid Premium 2WD


Na górę
Post: 20-11-2018, 12:24 
Offline

Rejestracja: 17-12-2016, 13:57
Posty: 253
Lokalizacja: Sadowie
Suzuki: Baleno
Zgadzam się z kolegą f72 i potwierdzam wszystko co napisał wyżej!

_________________
Hellboy :takjest:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]