Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-06-2019, 09:31

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
Post: 14-05-2018, 08:34 
Offline

Rejestracja: 21-03-2018, 15:18
Posty: 78
Suzuki: none
Jasno i prosto wysłałęm zapytanie do SMP - czy te oleje są ok i spełniają czego producent aut wymaga:
Ravenol EFE SAE 0w16 CleanSyntho; Mitasu Gold hybrid SN 0w16
Dane olejów:
http://www.mitasuoil.com.pl/produkty/si ... ,p69845143
https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe- ... Synto.html

I odpowiedź... "Ze względu na warunki atmosferyczne zalecamy 5W30"... Męczę ich dalej, bo na moje pytanie nie odpowiedzieli ;P Oba te oleje mają podane spełnienie norm API SN. Wg mnie powinny być ok zatem :)

_________________
Baleron Premium+ 1.2
Obrazek


Na górę
Post: 16-05-2018, 10:44 
Offline

Rejestracja: 21-03-2018, 15:18
Posty: 78
Suzuki: none
I update. Info z SMP - podane wyżej oleje są ok, spełniają API SN więc to wystarczy, aby je stosować. Również wg SMP ASO oferują oleje ECSTAR (czyli "suzuki") o różnych parametrach - w tym 0w16.
(PS. dlaczego nie mogę edytować posta wyżej? nie ma ikonki "edytuj"...)

_________________
Baleron Premium+ 1.2
Obrazek


Na górę
Post: 20-04-2019, 18:58 
Offline

Rejestracja: 13-04-2019, 20:52
Posty: 10
Suzuki: Swift 1.2 2019
misioooo pisze:
Tak czytam i dalej nie wiem, który spełnia, a który nie tych norm wymaganych przez Suzuki ;)
Odbiorę auto w maju, podjadę sobie do hurtowni olejów do znajomego i coś się znajdzie pewnie.


Ale dlaczego ? :)
Suzuki podaje wyraznie ze zaleca oleje o lepkosci 0W-16 lub 0W-20 lub 5W30.
Klasy API SL lub SM lub SN
do tego ACEA A1/B1, A3/B3, A3/B4 A5/B5.

To sugeruje ze:
Silnik Suzuki jest ciasno spasowany (A1/B2 i A5/B5)
Ze Suzuki przylacza sie do ekologow ktorzy chca aby zuzycie paliwa bylo jak najznizsze (0W-16 i 0W-20).

Natomiast prawda jest, ze oleje 0W-16 i 0W-20 to oleje oszczedzajace paliwo (niska lepkoosc) ale mniej oszczedzajace silnik.
Trudno przy tak niskiej lepokosci zapewnic smarowanie przy wiekszym obciazeniu.

Wnioski ?
Jezdzac na krotkich dystansach nie katujac auta warto wlac 0W-20.
Jezdzac dalej i majac nieco ciezsza noge warto wlac 5W-30

pozdrawiam


Na górę
Post: 15-05-2019, 16:45 
Offline

Rejestracja: 14-04-2019, 16:40
Posty: 11
Lokalizacja: Podlaskie
Suzuki: Baleno Premium Plus
U mnie jest 5W-30. Weszło 3.1l. Poprosiłam o litr na dolewkę ... a tak, jak w każdym innym aucie - w bagażniku się wozi ;-) , przyda się czy nie...lepiej niech jest taki jaki mu zalano. Dostałam... Nissana


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 16-05-2019, 10:20 
Offline

Rejestracja: 27-07-2017, 09:07
Posty: 43
Suzuki: Baleno 90KM
ANNA83 pisze:
U mnie jest 5W-30. Weszło 3.1l. Poprosiłam o litr na dolewkę ... a tak, jak w każdym innym aucie - w bagażniku się wozi ;-) , przyda się czy nie...lepiej niech jest taki jaki mu zalano. Dostałam... Nissana


Klient nasz Pan. Chcesz olej na dolewki to masz. Miejmy nadzieję że nie skorzystasz z dodatkowego oleju. Ja, jak kupowałem Baleno, to też po pierwszej wymianie oleju w ASO chciałem na dolewkę, ale w serwisie mnie od razu usadzili, że nie ma prawa silnik "brać" oleju, a jakby co to mam od razu do nich przyjechać. Z początku co jakiś czas sprawdzałem stan oleju ( tak z przyzwyczajenia jak to w starych autach) ale jak widzę, że nic nie ubywa to przestałem sprawdzać i teraz jeżdżę od wymiany do wymiany. Tak na marginesie prawie we wszystkich instrukcjach różnych producentów jest informacja o możliwym zużyciu oleju na 1000 km. Zużycie instrukcyjne dopuszczało jak np. w moim poprzednim Oplu H nawet do 1l oleju /1000km. Zabezpieczają sie tak na wszelki wypadek gdyby ktoś zgłaszał że musi dolewki robić. :D
Pozdrawiam.


Na górę
Post: 16-05-2019, 19:34 
Offline

Rejestracja: 14-04-2019, 16:40
Posty: 11
Lokalizacja: Podlaskie
Suzuki: Baleno Premium Plus
Do: krzysztof4000

Mi też sugerowano, że nie będę potrzebowała ale jak chciałam to nie protestowali. Zostali też poproszeni o sprawdzenie płynu chłodniczego i 200ml dolano za całe 4zeta :-)
Co do kontroli oleju w starszych... ja w każdym sprawdzam co jakiś czas, takie małe zboczenie ;-) i w każdym woziłam ten litr na dolewkę. Ten litr w bagażniku miejsca wiele nie zabiera, a niech jest, tak jak linka holownicza, kable do aku, czy w zimę saperka. Do tej pory nie były te dolewki potrzebne. W 10letnim w momencie zakupu Passacie, przez 5 lat nie dolewałam bo nie było trzeba i w obecnym moim drugim japończyku już od 7 lat też nie. Znajomi za to w nowych np astrach mówią że potrzebowali.
Teraz czytając zalecenia, to wiele marek idzie w long life, niby takie dobre te oleje...a ja cenię Suzuki za tę wymianę po pierwszym tys i kolejnych za rok lub ok 15tys. bo nie słyszałam żeby jazda na czystszym zaszkodziła nowemu autku a te long life to czas pokaże. Raczej filtry oleju do nich podobne dają więc jak na nie wpłynie wydłużony dystans :niewiem:
Prywatne auto, więc taka wymiana to nie majątek a jak chcę cieszyć się nim dłużej (jeśli ruda nie zacznie się panoszyć, lub bliskiego spotkania z innym pojazdem nie będzie) to nie zaszkodzi :]
Również pozdrawiam :-)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl