Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 13:54

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 21-05-2016, 20:26 
Offline

Rejestracja: 14-09-2012, 13:25
Posty: 161
Lokalizacja: mazowsze
Hejka,

powiedzcie mi prosze czy w Baleronie tak jak za dawnych lat wykonuje sie ten przeglad olejowy po 1tkm? Czy pierwszy przeglad wypada po 15tkm?

Jezdzilem dzis Baleno w salonie i zapomialem sie zapytac...

Pozdro


Na górę
Post: 21-05-2016, 20:54 
Tak, po 1000 jest pierwszy przegląd. Wymiana oleju i sprawdzenie czy części się zużywają prawidłowo.
Koszt jaki mi podali w Mawro to tyle co olej i filtr - 230 zł


Na górę
   
Post: 22-05-2016, 09:19 
Offline

Rejestracja: 14-09-2012, 13:25
Posty: 161
Lokalizacja: mazowsze
k_radek pisze:
Tak, po 1000 jest pierwszy przegląd. Wymiana oleju i sprawdzenie czy części się zużywają prawidłowo.
Koszt jaki mi podali w Mawro to tyle co olej i filtr - 230 zł

Dzieki, myslalem, ze Suzuki odeszlo juz od tego procederu.

Kurcze, leja Shella, ktory w InterCars kosztuje 100 zl za 3l i filtr pewnie za 30zl, a kasuja, ze hej.


Na górę
Post: 22-05-2016, 11:30 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12208
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Nie wiem co leją w Baleno, ale w pobliskim serwisie usłyszałem, że do Vitary jakiś własny olej Suzuki.
Coś takiego chyba:
Obrazek


Na górę
Post: 22-05-2016, 11:37 
Offline

Rejestracja: 14-09-2012, 13:25
Posty: 161
Lokalizacja: mazowsze
Avalanche pisze:
Nie wiem co leją w Baleno, ale w pobliskim serwisie usłyszałem, że jakiś własny olej Suzuki.
Coś takiego chyba:

Jakby lali tez 0w20 to spoko, ale pewnie w wiekszosci serwisow beda bez zastanowienia walic nawet 5w40 ;)


Na górę
Post: 22-05-2016, 12:50 
Do K12 powinni nalać 0w16 i taki będę chciał mieć wlany.

P.s. wcześniej podałem mylnie 0w40


Ostatnio zmieniony 22-05-2016, 12:50 przez k_radek, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
   
Post: 22-05-2016, 19:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1503
Suzuki: TM3 LR Highland
Mowili mi w salonie ze leja 5w30.
Choc fabrycznie zalany jest chyba 0w20 (podobnie jak w Swift)

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 22-05-2016, 19:29 
To dziwne.
Książkę od auta mam w samochodzie i teraz nie sprawdzę, ale z tego co pamiętam to tam jest podane że do k10 powinien być 5w30, natomiast do k12 0w16.

Wysłałem zapytanie do Mawro odnośnie tego oleju, zobaczę co odpiszą i dam znać.

- - -
Właśnie odczytałem wiadomość z serwisu, leją Shell 5w30. Wysłałem im zapytanie o 0w16 i czekam na odpowiedź.

- - -

@Remote: te 0w20 z fabryki to pewne? Zdałem pytanie firmie Mitasu Japan w Polsce o poniższy olej, ale ponoć jego zastosowanie jest uzależnione od tego jaki olej jest teraz wlany.

Logiczne jest że fabryczny olej powinien być gęstszy niż docelowy bo ma wypłukać "śmiecie" z układu podczas docierania, więc jeżeli na starcie jest 0w20 to paranoją by było stosowanie potem 5w30.

http://www.mitasuoil.com.pl/produkty/si ... ,p69845143




- - - - - - - - - - - -

Dziś dostałem odpowiedź z autoryzowanego serwisu:

Dzień Dobry,

Po sprawdzeniu w Dziale Serwisu Suzuki Motor Poland otrzymałem wyjaśninie, ze olej do silników k12c jest zalecany od lepkości 0W16 do 10W50 w zalezności od terenów geograficznych gdzie jest użytkowany samochód. W wypadku Polski Centrala Suzuki zaleca stosowanie oleju 5W30. Wszystkie oleje niezaleznie od lepkości muszą spełniać własciwe kryteria jakościowe które określa SUZUKI. Olej wymieniony przez Pana 0W16 jest olejem który w naszej strefie klimatycznej przy temeraturach pomiedzy -5 a 25stopni Celsjusza powodował by gorsze smarowanie niż olej o lepkości 5W30 nie wspominając już o cenie. Olej o mniejszej lepkości jest dużo drozszy od zalecanego w Polsce oleju 5W30

- - - - - - - - - - - -

Zadzwoniłem więc do działu serwisu w Suzuki Polska i tam dostałem taką informację:

Proszę Pana, skoro producent zaleca 0w16 jako preferowany to proszę wlać 0w16.
0w16 jest niestety droższy niż sugerowany przez serwis ale to już zostawiam do Pana decyzji.

- - - - - - - - - - - -

Jaki więc wlać na pierwszym przeglądzie? :D


Na górę
   
Post: 30-05-2016, 08:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-05-2016, 07:34
Posty: 284
Lokalizacja: PO
Suzuki: S-Cross FL
Powiedzcie mi proszę jaka jest górna granica od tego 1000km? Mam przejechane 1300km i nie miałem mozliwośc zrobienia przeglądu blizej tego 1000....auto mam 2 tygodnie


Na górę
Post: 30-05-2016, 08:56 
Offline

Rejestracja: 21-04-2015, 10:39
Posty: 372
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Suzuki: S-Cross 1.6 Pb
M3ntoR pisze:
Powiedzcie mi proszę jaka jest górna granica od tego 1000km? Mam przejechane 1300km i nie miałem mozliwośc zrobienia przeglądu blizej tego 1000....auto mam 2 tygodnie

Po prostu zadzwoń do ASO albo i do SMP bezpośrednio ...


Na górę
Post: 30-05-2016, 09:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-05-2016, 07:34
Posty: 284
Lokalizacja: PO
Suzuki: S-Cross FL
MiPr pisze:
M3ntoR pisze:
Powiedzcie mi proszę jaka jest górna granica od tego 1000km? Mam przejechane 1300km i nie miałem mozliwośc zrobienia przeglądu blizej tego 1000....auto mam 2 tygodnie

Po prostu zadzwoń do ASO albo i do SMP bezpośrednio ...


Dzwoniłem ale babka z recepcji powiedziała, że nie wie ale że to nie będzie problem. Więc jutro jade i zoabczymy :)


Na górę
Post: 30-05-2016, 18:54 
To ja czekam na odpowiedź od Ciebie, wymiana oleju w piątek a mam na liczniku 945km.


Na górę
   
Post: 31-05-2016, 07:52 
Offline

Rejestracja: 30-11-2015, 19:09
Posty: 221
M3ntoR pisze:
Powiedzcie mi proszę jaka jest górna granica od tego 1000km? Mam przejechane 1300km i nie miałem mozliwośc zrobienia przeglądu blizej tego 1000....auto mam 2 tygodnie


ja miałem na przeglądzie prawie 1200 km i nie było problemu. Tobie też nie będą robić problemów, bo przecież już więcej byś się (u nich) w ASO nie pojawił, jak by ci powiedzieli, że tracisz gwarancję. ;-)

_________________
Suzuki SX4 S-Cross Comfort


Na górę
Post: 31-05-2016, 21:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
Cytuj:
ja miałem na przeglądzie prawie 1200 km i nie było problemu. Tobie też nie będą robić problemów, bo przecież już więcej byś się (u nich) w ASO nie pojawił, jak by ci powiedzieli, że tracisz gwarancję. ;-)

To nie zupelnie do konca jest tak jak piszesz, bo gwarancje daje producent/ importer a nie ASO, wiec to nie ASO decyduje o tym, czy koszty jakiejkolwiek naprawy zostana przejete przez dawce gwarancji.

W zwiazku z tym jest im zupelnie obojetne jaki przebieg ma samochod podstawiony przez Klienta do obslugi serwisowej, bo za jej wykonanie otrzymuja od Klienta gotowke.
Nie omieszkaja jednak odnotowac w ksiazce serwisowej faktycznego przebiegu przy ktorym dokonali serwisu.

W tym momencie wydaje sie to nie miec wiekszego znaczenia, ale w przyszlosci moze odegrac role w przypadku faktycznej potrzeby skorzystania z naprawy gwarancyjnej. Wowczas dawca gwarancji moze w tym wpisie dopatrzec sie "niedotrzymania warunkow umowy gwarancyjnej" i na tej podstawie odrzucic wniosek o przejeciu kosztow naprawy.
ASO na tym nie musi stracic, bo prawdopodobnie i tak dokona naprawy, ale kosztami obciazy Klienta.

Nie wszyscy producenci podchodza jednakowo do tego tematu, niektorzy sa mniej lub wiecej tolerancyjni, a inni - niestety zdecydowana wiekszosc - dosyc rygorystyczni.

Kilka lat temu pisalem juz o tym TUTAJ, cytujac dane z sondazu przeprowadzonego w tej sprawie wsrod producentow i importerow na rynku niemieckim.

_________________
****** Pozdrawiam! ******
Obrazek


Ostatnio zmieniony 29-10-2016, 11:55 przez SX4ever, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 01-06-2016, 04:40 
Offline

Rejestracja: 21-04-2015, 10:39
Posty: 372
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Suzuki: S-Cross 1.6 Pb
SX4ever pisze:
Wowczas dawca gwarancji moze w tym wpisie dopatrzec sie "niedotrzymania warunkow umowy gwarancyjnej" i na tej podstawie odrzucic wniosek o przejeciu kosztow naprawy.

Tak z ciekawości przejrzałem książkę gwarancyjną (pobieżnie, przyznaję) i nie znalazłem informacji na temat dopuszczalnych odchyłek od przebiegu. Jeśli zatem dawca gwarancji tego nie określa to moim zdaniem istnieje dość duża swoboda co do tego jaki faktycznie przebieg musi być w momencie przeglądu (w granicach rozsądku oczywiście). Tak mi się kojarzy, że w ASO coś wspominali +- ile kilometrów może być w momencie przeglądu, ale nie pamiętam dokładnie ile. Ale skoro tak, to czemu nie podano tego wprost w warunkach gwarancji? Chyba nie jest kłopotliwe podanie zakresu kilometrów, podobnie jak podawane są zakresy dat?


Na górę
Post: 01-06-2016, 06:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-05-2016, 07:34
Posty: 284
Lokalizacja: PO
Suzuki: S-Cross FL
Ok, pierwszy przeglad po 1000km odbyty.
Nie bylo problemow pomimo 1452km przejechanych
Kobieta na telefonie powiedziala ze mam przygotowac 600-1000zl....wydawalo mi sie to za duzo
Jak sie okazalo, mialem racje :D Zaplaciem 154 zl za wymiane oleju, filtra i uszczelki ;)


Na górę
Post: 01-06-2016, 07:08 
Offline

Rejestracja: 30-11-2015, 19:09
Posty: 221
SX4ever pisze:
Cytuj:
ja miałem na przeglądzie prawie 1200 km i nie było problemu. Tobie też nie będą robić problemów, bo przecież już więcej byś się (u nich) w ASO nie pojawił, jak by ci powiedzieli, że tracisz gwarancję. ;-)

To nie zupelnie do konca jest tak jak piszesz, bo gwarancje daje producent/ importer a nie ASO, wiec to nie ASO decyduje o tym, czy koszty jakiejkolwiek naprawy zostana przejete przez dawce gwarancji.

W zwiazku z tym jest im zupelnie obojetne jaki przebieg ma samochod podstawiony przez Klienta do obslugi serwisowej, bo za jej wykonanie otrzymuja od Klienta gotowke.
Nie omieszkaja jednak odnotowac w ksiazce serwisowej faktycznego przebiegu przy ktorym dokonali serwisu.


Masz rację, dlatego mówisz im jaki masz przebieg, przynajmniej ja tak zrobiłem. Nikt mi do auta nie zaglądał i nie sprawdzał przebiegu, tylko wpisali to co powiedziałem (czyli prawdę). Tak samo zresztą było jak byłem parę miesięcy później na wymianie gwarancyjnej. A nawet jeśli zaglądnie...to jako, że właśnie u nich zostawiasz gotówkę, to w ich interesie też jest, żeby Tobie pójść na rękę i w razie jakichś rozbieżności...zmniejszyć je. ;-)

edit. Oczywiście nikogo nie namawiam do naciągania przeglądów ponad limity, napisałem tylko, że opóźnienie przeglądu nie powinno mieć większego znaczenia przy skorzystaniu z ewentualnej naprawy gwarancyjnej silnika po przejechaniu kilku(nastu) kolejnych tysięcy km.

_________________
Suzuki SX4 S-Cross Comfort


Na górę
Post: 01-06-2016, 12:37 
Offline

Rejestracja: 24-04-2016, 14:16
Posty: 4
Suzuki: Baleno
M3notoR, proszę podaj w którym ASO ten przegląd i jaki olej masz obecnie w silniku


Na górę
Post: 01-06-2016, 12:39 
Offline

Rejestracja: 24-04-2016, 14:16
Posty: 4
Suzuki: Baleno
M3ntoR przepraszam za przekręcenie NIKU


Na górę
Post: 01-06-2016, 13:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-05-2016, 07:34
Posty: 284
Lokalizacja: PO
Suzuki: S-Cross FL
Szczerze mówiąc to nie wiem jaki olej. Musze sprawdzić na fakturze. A ASO suzuki Autoclub w Poznaniu na Opłotki 15
PS. Spoko, nic się nie stało ;)


Na górę
Post: 01-06-2016, 19:19 
No to mnie zmartwiłeś @SX4ever. Dziś wybiło 1000 a wymiana w piatek o 8 rano w serwisie 15km od domu. Trzeba jeszcze jutro do pracy dojechać.
W razie czego będę się podpierał emailem jaki mam od ich pracownika (co prawda sprzedawcy, ale ich pracownik) który mi odpisał że jak JA będę miał mniej niż 1250 to mogę jeździć. Wysyłałem zapytanie w poniedziałek i obawiałem się że dobiję do 1200km, na szczęście wyjazd odpadł i będzie mniej niż 1050km.

@kcurylo: ja w ciemno obstawiam że Shell 5w30, ciekawe czy trafiłem

M3ntoR pisze:
Ok, pierwszy przeglad po 1000km odbyty.
Nie bylo problemow pomimo 1452km przejechanych


Ile wpisali w kartę gwarancyjną?


Na górę
   
Post: 01-06-2016, 22:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1132
k_radek pisze:
No to mnie zmartwiłeś @SX4ever. Dziś wybiło 1000 a wymiana w piatek o 8 rano w serwisie 15km od domu. Trzeba jeszcze jutro do pracy dojechać.
W razie czego będę się podpierał emailem jaki mam od ich pracownika...

Bez przesady, 1050 km to ciagle jeszcze ok. 1000 km, wiec zadna podstawa do podwazania kiedykolwiek w przyszlosci prawa do gwarancji.
MiPr pisze:
Tak z ciekawości przejrzałem książkę gwarancyjną (pobieżnie, przyznaję) i nie znalazłem informacji na temat dopuszczalnych odchyłek od przebiegu. Jeśli zatem dawca gwarancji tego nie określa to moim zdaniem istnieje dość duża swoboda co do tego jaki faktycznie przebieg musi być w momencie przeglądu (w granicach rozsądku oczywiście). Tak mi się kojarzy, że w ASO coś wspominali +- ile kilometrów może być w momencie przeglądu, ale nie pamiętam dokładnie ile. Ale skoro tak, to czemu nie podano tego wprost w warunkach gwarancji?

Takiej informacji nie znajdziesz w zadnej ksiazce gwarancyjnej, z bardzo prozaicznego powodu. Gwarantodawca nie jest zainteresowany tym abys mial jakies pole do manewru/ dyskusji.
Kazdy z nas wie, jak potrafimy wszystko "naciagac" do wlasnych potrzeb, chociazby ograniczenia predkosci...
Znak ogranicza rowniez predkosc do konkretnie okreslonej wartosci,bez podawania zakresu tolerancji, ale zdecydowana wiekszosc kierowcow wprowadza na wlasne potrzeby pojecia "predkosci licznikowej" i "predkosci wedlug GPS", przekraczajac swiadomie o jakis tam procent wskazania "zanizajacego predkosciomierza"...
Przekroczenie limitu kilometrow do przegladu "w granicach rozsadku" jak to sam okresliles, nie bedzie wiec w zdecydowanej wiekszosci przypadkow zadnym "wyrokiem skazujacym", jezeli tyko nie powtarza sie systematycznie.
Chodzi po prostu o to, aby takie przypadki byly wyjatkowe, a nie stawaly sie obowiazujaca zasada.
goliat pisze:
Oczywiście nikogo nie namawiam do naciągania przeglądów ponad limity, napisałem tylko, że opóźnienie przeglądu nie powinno mieć większego znaczenia przy skorzystaniu z ewentualnej naprawy gwarancyjnej silnika po przejechaniu kilku(nastu) kolejnych tysięcy km.

W zasadzie juz wszystko na ten temat zostalo powiedziane, moze jeszcze tylko tyle, ze wszyscy doskonale wiemy, ze to czy przeglad/ usluga serwisowa zostanie przeprowadzona przy dokladnie 1000 km czy tez przy 1273,5 km nie ma absolutnie zadnego znaczenia dla stanu technicznego pojazdu, czy tez jakiegokolwiek wplywu na jego pozniejsza trwalosc.
Malo tego, przeglad po 1000 km obowiazuje juz tylko w bylych krajach "demokracji ludowej". W zachodniej Europie te same samochody pojawiaja sie do pierwszego przegladu z reguly dopiero po 15.000 km i jakos jezdza, malo tego, maja rowniez gwarancje, ktora - nawiasem mowiac - rowniez moze byc zagrozona w przypadku przeciagniecia tego limitu kilometrow...
Dawca gwarancji jest zawsze strona dyktujaca warunki i tego nikt nie zmieni, biorac pod uwage ze "gwarancja jest dobrowolnym zobowiazaniem producenta".
M3ntoR pisze:
Kobieta na telefonie powiedziala ze mam przygotowac 600-1000zl....

A zona pewnie nawet nie podejrzewa ze wydzwaniasz na takie numery... :D

_________________
****** Pozdrawiam! ******
Obrazek


Ostatnio zmieniony 29-10-2016, 11:55 przez SX4ever, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 02-06-2016, 09:46 
Offline

Rejestracja: 21-04-2015, 10:39
Posty: 372
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Suzuki: S-Cross 1.6 Pb
A ja dzisiaj spytałem w ASO czy mają jakieś wytyczne od SMP i w zasadzie nie. Z odpowiedzi wynikało, że podejście jest zdroworozsądkowe - byle nie przeciągać struny. Plus minus miesiąc nie robi różnicy, plus minus 200km też powinno być OK - zależy jak czas pozwala i np. wyjazdy. Ja dla przykładu w S-Crossie miałem przegląd przy liczniku 1001 a Baleno zostawiliśmy dzisiaj z 1024 (ładna okrągła liczba ;)). Jak sądzę wszystko będzie fajnie dopóki nie przyjdzie z gwarancji skorzystać - wtedy się okaże co i jak, ale mam wrażenie, że SMP raczej jest mocno pro-kliencko nastawione i nie powinien problemów robić.


Na górę
Post: 02-06-2016, 18:06 
Offline

Rejestracja: 21-04-2015, 10:39
Posty: 372
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Suzuki: S-Cross 1.6 Pb
No i po pierwszym przeglądzie. JM Auto jest rewelacyjne - lubię do nich jeździć ;) Nie dość że pierwszy przegląd miałem gratis (z okazji zamówienia w dniu premiery) to jeszcze dostałem rabat na dojazdówkę i na usługę GlassCoat. No i można sobie pogadać zawsze. Atmosfera jest zawsze bardzo dobra.

Przy okazji zagadnąłem jeszcze raz o wytyczne w sprawie przebiegów przy przeglądach i dostałem potwierdzenie, że SMP stosuje zdroworozsądkowe podejście: odchyłka o 10% od przebiegu czy miesiąca od terminu nie stanowi problemu.

Aha, pan Andrzej z JM Auto powiedział, że przy okazji przeglądu zaktualizowali oprogramowanie bo z fabryki auto wyjechało ze starym (ciekawe, nie?). Nie wiem co się zmieniło i czy zmiany są odczuwalne dla kierowcy bo nim nie jeżdżę, ale pewnie będzie teraz dwa razy szybsze i dwa razy mniej paliwa spali ;)

Aha (po raz drugi ;)): olej jaki mi zalano to Castrol 5W30.


Na górę
Post: 05-06-2016, 20:32 
Też już po pierwszym, 1058km, chcieli zalać standardowo 5w30, ale zalałem własnym 0w20 (0w16 brak na tą chwilę). Spytałem o to utwardzanie się wspomagania przy dużych prędkościach i "znają problem, zgłaszali do SMP bo sporo osób się skarży. Czekają na wytyczne co z tym zrobić." Ja z własnego doświadczenia już widzę że jest troszeczkę lepiej jak opony mają idealnie takie samo ciśnienie na jednej osi.
Na teraz pozostaje czekać na aktualizację oprogramowania wspomagania.


Na górę
   
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]