Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-02-2024, 01:22

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: 16-01-2024, 09:59 
Offline

Rejestracja: 16-01-2024, 09:32
Posty: 5
Dzień Dobry. To mój dziewiczy post, ale umieszczam go w dwóch wątkach ponieważ dotyczy hybrydy stosowanej tak w Swifcie , jak i w Baleno, a przymierzam się do zakupu któregoś z tych samochodów (używanego 4-5 latka) i chciałbym poprosić o rozwianie przez forumowiczów trapiących mnie wątpliwości. Na wstępie napiszę, że nie rozgraniczam samochodów na miejskie, podmiejskie, krótkodystansowe, długodystansowe etc., ponieważ używam tylko jednego i służy mi on do wszelakich podróży ( m.iIn dwa razy w roku wyjazdy w góry przez prawie całą Polskę) Do rzeczy: spotkałem się z opinią, że miękka hybryda w dalekie podróże się nie nadaje, bo w najlepszym przypadku nic nie daje (to mi akurat by nie przeszkadzało), ale, że wręcz więcej samochód spala. I tu wkleję link do artykułu dot. Baleno z taką opinią:https://autokult.pl/suzuki-baleno-1-2-dualjet-shvs-czy-mikrohybryda-ma-sens,6809114881443457a. Tu: https://www.wyborkierowcow.pl/uzywane-s ... e-usterki/ natomiast jest napisane: „Oprócz tego ze względu na brak wytrzymałości zintegrowanego generatora rozrusznika (ISG) w wersjach z miękką hybrydą (SHVS), pasek rozrządu może ulec poluzowaniu i/lub pęknięciu podczas jazdy.”. Byłem pewien, że Baleno ma łańcuch, a nie pasek. Ale to prowadzi do mojego kolejnego pytania: jak mają się sprawy z trwałością akumulatorów od hybrydy i z jakimi kosztami wiązać się może wymiana tychże. Poprosiłbym jeszcze o porównanie komfortu jazdy (zawieszenia) obydwu modeli. Z góry dziękuję za pomoc.
Dopiszę jeszcze, że wcześniej jeździłem kią Rio 1,2, a przedtem Fiatem Punto 1,2 więc samochody takiej wielkości właśnie najbardziej mi odpowiadają I jak widać unikam niemców i francuzów.


Na górę
Post: 16-01-2024, 12:29 
Offline

Rejestracja: 23-03-2018, 12:21
Posty: 206
Mylisz miękka hybrydę ze zwykłą. Hybrydy pełne, np. od Toyoty w trasie rzeczywiscie palą sporo, za to po mieście bardzo mało.
Hybrydy miękkie to zwykle spalinowce ze wspomaganiem silnika. Bateria jest tam na tyle mała że nie umożliwia jazdy w trybie EV a co za tym idzie oszczędności, wspomaga auto np. przy ruszaniu. W niektórych (np. Q5, masz wspomaganie przy żeglowaniu)
W moim (SCross), średnie spalanie w trasie to 6.3, w mieście z 8l.


Na górę
Post: 16-01-2024, 15:39 
Offline

Rejestracja: 16-01-2024, 09:32
Posty: 5
Nie tyle mylę, co skrótowo pisałem (mogło to faktycznie sugerować brak rozróżnienia). Ale nie zmienia to moich zapytań. Więc jeśli ktoś by mógł to będę wdzięczny.


Na górę
Post: 16-01-2024, 21:41 
Offline

Rejestracja: 13-12-2023, 20:09
Posty: 15
Suzuki: Baleno
arekws1 pisze:
Mylisz miękka hybrydę ze zwykłą. Hybrydy pełne, np. od Toyoty w trasie rzeczywiscie palą sporo, za to po mieście bardzo mało.

Regularnie jeździłem przez pewien czas trasy z gościem, który służbową Corollą hybrydową jeździ 95% trasy ekspresowe i autostrady. Prędkości 140 - 160 licznikowe.
Ma średnie spalanie 4,7


Na górę
Post: 17-01-2024, 13:49 
Offline

Rejestracja: 23-03-2018, 12:21
Posty: 206
Nemetiisto pisze:
Regularnie jeździłem przez pewien czas trasy z gościem, który służbową Corollą hybrydową jeździ 95% trasy ekspresowe i autostrady. Prędkości 140 - 160 licznikowe.
Ma średnie spalanie 4,7

Może w Corolli tak jest, ale nie znam tego auta. CHR brata spala około 7 na autostradzie, RAV4 pod 8 podchodzi. Bardziej chodziło mi o zarysowanie różnic, gdzie w mieście te auta palą o połowę mniej.


Na górę
Post: 17-01-2024, 21:12 
Offline

Rejestracja: 13-12-2023, 20:09
Posty: 15
Suzuki: Baleno
arekws1 pisze:
Nemetiisto pisze:
Regularnie jeździłem przez pewien czas trasy z gościem, który służbową Corollą hybrydową jeździ 95% trasy ekspresowe i autostrady. Prędkości 140 - 160 licznikowe.
Ma średnie spalanie 4,7

Może w Corolli tak jest, ale nie znam tego auta. CHR brata spala około 7 na autostradzie, RAV4 pod 8 podchodzi. Bardziej chodziło mi o zarysowanie różnic, gdzie w mieście te auta palą o połowę mniej.

Wygląda na to, że ostatnia generacja napędu hybrydowego od Toyoty pali tak samo mało w mieście i na trasie. Podobne wyniki zwracają użytkownicy najnowszych C-HR i RAV4.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]