Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 20-09-2018, 13:50

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Temperatura!
Post: 27-02-2018, 10:34 
Offline

Rejestracja: 17-12-2016, 13:57
Posty: 184
Lokalizacja: Sadowie
Macie problem w swoich baleronikach z utrzymywaniem temperatury w te mrozy?

_________________
Hellboy :takjest:


Na górę
Post: 27-02-2018, 14:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-06-2016, 19:38
Posty: 184
Lokalizacja: Bytom
U mnie problemu brak,jak zwykle :) Ale ja robię dość długie dystanse więc nagrzewa się bez problemu.

_________________
Obrazek

Baleno 1.2 Dual Jet Elegance :milosc:


Na górę
Post: 27-02-2018, 17:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-09-2017, 15:39
Posty: 43
Lokalizacja: Łódź i okolice
bym powiedział, że nagrzewanie to kolejny problem Balena
- przy ustawieniu na szybę grzeje za mocno - teraz [-15] ok - ale przy -5 trzeba przełączać na nogi albo wyłączam nawiew bo za ciepło jest.

_________________
pozdrawiam Tux :)
Baleno III P++ 1.2 DualJet
Obrazek


Na górę
Post: 27-02-2018, 18:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-06-2016, 19:38
Posty: 184
Lokalizacja: Bytom
oj macie jakieś dziwne problemy,albo ja mam jakieś inne auto :) Cały rok jeżdżę na ustawieniu " AUTO" w każdym samochodzie z automatyczną klimatyzacją i samochód sam sobie dostosowuje nawiew do panujących warunków. Ustawienie na szybę służy do odparowania szyb w razie gdyby zaparowały. Uważam ,że system ogrzewania w Baleno nie odbiega normą od innych.

_________________
Obrazek

Baleno 1.2 Dual Jet Elegance :milosc:


Na górę
Post: 27-02-2018, 19:37 
Offline

Rejestracja: 18-02-2018, 23:07
Posty: 2
A ja jestem zadowolony - wersja Premium Plus.

Jak samochód w garażu to ustawienia pokrętła temp na neutralną plus 1 bieg przez cały czas dojazdu do pracy (13km) i w samochodzie przyjemnie.
Jak samochód na zewnątrz to podgrzewane fotele plus przez pierwsze 5min jazdy ustawienie temp maks plus 2 bieg i robi się gorąco. Następnie zmniejszam temp i ewentualnie bieg na niższy.

Generalnie jestem zadowolony jak szybko się nagrzewa - jak dla mnie ogromny plus.

Ustawienia kierunku zawsze na szybę i nogi - nigdy nie zmieniam tego - nie lubię jak dmucha prosto na mnie, a dzięki takiemu ustawieniu jest równowaga od góry i od dołu.


Na górę
Post: 27-02-2018, 22:01 
Offline

Rejestracja: 17-12-2016, 13:57
Posty: 184
Lokalizacja: Sadowie
U mnie jest spadek temperatury jak jadę rano po wsi z dozwoloną prędkością(czytaj 50km/h)a temperatura jest ustawiona na 3/4!

_________________
Hellboy :takjest:


Na górę
Post: 28-02-2018, 12:32 
Offline

Rejestracja: 09-09-2016, 11:35
Posty: 221
ja robię odcinki do pracy 3.5 km, odpala bez problemu, nagrzewa się stosunkowo szybko, ogrzewanie max ciepło i 2 bieg na szybę po krótkiej chwili redukcja na 1 bieg.
Ogólnie fantastic


Na górę
Post: 28-02-2018, 14:02 
Offline

Rejestracja: 27-07-2017, 09:07
Posty: 16
hellboy1976 pisze:
Macie problem w swoich baleronikach z utrzymywaniem temperatury w te mrozy?

Żadnych problemów z ogrzewaniem, a dzisiaj było u mnie -17 st. Odpalił bez zająknięcia i pojechałem do roboty. Po ok 1-2 km zaczyna łapać temperaturę właściwą. Poprzednio miałem Renault z automatyczna klimą tak jak obecnie ma atomik obecnie w swoim autku.. To była bajka przez cały rok jeździsz na klimie włączonej a żona ci nie mówi przy manualnej klimie : " za ciepło , za zimno" :D . No ale większość z nas tutaj ma wersje podstawowe lub premium. Szkoda że nie było opcji dokupu klimy automatycznej do wersji podstawowej. Nie chciałem eleganta ze względu na zawyżoną cenę jak na takie auto i dodatkowe gadżety elektroniczne które już z wiekiem przestały mnie bawić jak zaczną szwankować po latach. Ogólnie nie oczekujmy cudów bo jak mówi mój kolega : "fajnie , fajnie ale krawatów nie wiąże, więc do doskonałości mu daleko :lol: " Pozdrawiam.


Na górę
Post: 11-03-2018, 13:59 
Offline

Rejestracja: 16-04-2017, 11:38
Posty: 17
TU CHODZI O TEMP SILNIKA. Podczas ostatnich mrozów przy ekonomicznej,delikatnej jeździe nawet po paru kilometrach silnik jest niedogrzany. Wskaźnik na ok. 2/3 temp prawidłowej. A nawet jak złapie temp. to przy chwilowym zatrzymaniu na przykład na światłach czy jazda w korku temp.spada. Nie jest to chyba normalne aby termostat nie utrzymał temp. choć serwis twierdzi co innego. podobno ten typ tak ma, ponieważ bardzo dobrze jest wykorzystywany w tym motorze bilans energetyczny, i energia paliwa nie jest tracona na ogrzewanie silnika. Dlatego podobno tak mało pali. Trochę pokrętne tłumaczenie. silnik podczas tych mrozów w jeździe miejskiej jast cały czas niedogrzany.


Na górę
Post: 11-03-2018, 15:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 661
Lokalizacja: Wlkp
W Swifcie 1.2 nie mam tego problemu. Dochodzi do optymalnej temperatury i trzyma.

Ja jedzie na niedogrzanym to na pewno ma to wpływ na trwałość mechniczną całego silnika.
Moze termostat źle dobrany ? Po prostu nie na takie mrozy tylko pod południową Europę.

Mój kolega miał kiedyś Mazdę 2 i na nasz rynek szły modele przygotowane jak na kraje skandynawskie...

_________________
Suzuki Swift 1.2 Comfort 2015


Na górę
Post: 13-03-2018, 10:41 
Offline

Rejestracja: 27-07-2017, 09:07
Posty: 16
kapselek pisze:
TU CHODZI O TEMP SILNIKA. Podczas ostatnich mrozów przy ekonomicznej,delikatnej jeździe nawet po paru kilometrach silnik jest niedogrzany. Wskaźnik na ok. 2/3 temp prawidłowej. A nawet jak złapie temp. to przy chwilowym zatrzymaniu na przykład na światłach czy jazda w korku temp.spada. Nie jest to chyba normalne aby termostat nie utrzymał temp. choć serwis twierdzi co innego. podobno ten typ tak ma, ponieważ bardzo dobrze jest wykorzystywany w tym motorze bilans energetyczny, i energia paliwa nie jest tracona na ogrzewanie silnika. Dlatego podobno tak mało pali. Trochę pokrętne tłumaczenie. silnik podczas tych mrozów w jeździe miejskiej jast cały czas niedogrzany.

To dobrze, że sprecyzowałeś o który rodzaj temperatury chodzi akurat tobie, bo kolega który zakładał temat też nie określił, że chodzi o temp silnika. Ze swojej strony mogę dodać, że mając dotychczas pojazdy marki japońskiej, to ich silniki ładnie trzymały temperaturę i wskazówka zawsze trzymała się w jednym miejscu . Tutaj również, niezależnie od temperatury zewnętrznej wskazówka osiąga swój poziom (ok 2 mm z prawej strony środkowego wskaźnika) i STOP żadnych wahań . Słychać tylko czasami wentylator chłodnicy który włącza się w zależności od potrzeb. Nie mam takich objawów o jakich piszesz i wydaje mi się że nie jest to normalne zjawisko. Chciałbym jeszcze nadmienić, że można do japońskich aut mieć różne uwagi, ale jeśli chodzi o silniki to nie mają sobie równych jeśli się o nie dba.


Na górę
Post: 13-03-2018, 20:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-06-2016, 19:38
Posty: 184
Lokalizacja: Bytom
U mnie temperatura silnika stoi też w miejscu,bez względu na temperaturę powietrza,a nagrzewa się tak szybko jak pozwalają na to warunki atmosferyczne.

_________________
Obrazek

Baleno 1.2 Dual Jet Elegance :milosc:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl