Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-04-2024, 16:20

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 138 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 01-08-2012, 07:54 
Offline

Rejestracja: 24-01-2012, 18:12
Posty: 85
Lokalizacja: Wrocław
Ja kupiłem takie:
http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dzie ... 42611.html
Jak zamontuję to wstawię opis.


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-08-2012, 09:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
w sumie to nigdy bym tyle nie dał ale twoja decyzja!!!!!! bo za 200 to kupi już [cenzura] , i oprócz tego nigdy ci się to nie wróci.


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-08-2012, 10:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-06-2012, 22:19
Posty: 39
Lokalizacja: Zakopane
Oj może i się wróci... . Ksenony są w cholerę drogie, jedna taka żarówka dobrej firmy kosztuje więcej niż cały ten komplet ledów. W GV I, gdzie są zwykłe światła może i nie robiłoby to różnicy, ale jeśli w dwójce miałbym dzięki temu zaoszczędzić na wymianie kompletu Boscha za 400zł to już różnica jest.


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-08-2012, 13:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
miskov9933 a wymieniałeś już ksenony w swoim aucie? Moja GV jest z 2005 i ma już ponad 220 tys km. Żarniki są ciągle oryginalne i świecą dobrze.


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-08-2012, 14:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-01-2012, 20:34
Posty: 16
Lokalizacja: Mrągowo
A czy te ostatnie okrągłe dzienne da się zamontować w GV I w miejsce halogenów? Musiałbym wycinać dziury w zderzaku. Od jakiegoś czasu myślę na wyborem jakiś dziennych. Te z ostatniego linku Kolegi xcracing są chyba od GV II i nie wiem czy będą pasowały do mojej GV I? Ewentualnie może ktoś mi podpowie jakie wybrać i jak zamontować.


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-08-2012, 20:46 
Offline

Rejestracja: 24-01-2012, 18:12
Posty: 85
Lokalizacja: Wrocław
Montując światła dzienne oczywiście oszczędności na paliwie mam gdzieś bo są symboliczne.
Bardziej martwię się o zużycie ksenonów.
Mojemu bratu wypaliły się w A4 z 2005r po ok 190000 przebiegu.
Patrząc na Allegro myślał że kupi niedrogo, ale jak się okazało trzeba bardzo uważać na chińskie podróby, np. Philipsa. Kosztują mało ale potrafią po niedługim czasie zniszczyć przetwornice. A pojawiają się nawet w sklepach.
Brat popłynął za dwie żarówki z pewnego źródła 800 zł.
Nie wiem jaki model żarówek jest w GVII ale przy jeździe na codzień na światłach, roczniku samochodu i tym, że mam zamiar nim jeszcze parę lat pojeździć to raczej nie stracę tych 170 zł.

A jak jest z ich dopasowaniem do GVI niestety nie wiem, jak chcesz mogę Ci podać wymiary.


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-08-2012, 10:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-08-2012, 06:22
Posty: 44
Lokalizacja: Żywiec
Oszczędności paliwa wcale nie są takie małe, gdzieś czytałem że nawet do 0.5 l na 100km, (i tak mniej więcej zauważyłem u siebie) wystarczy podliczyć ile zużywają prądu wszystkie żarówy po wł. świateł (około 100W).
Ta zsumowana moc obciąża alternator tenże silnik więc wiadomo, z tego można wyliczyć w wh/Kwh zużycie np. miesięcznie poglądowo na zł.
Oczywiście oszczędzamy też wszystkie żarówki tył/przód więc montaż świateł dziennych jest bardzo opłacalnym rozwiązaniem wszędzie tam gdzie trzeba świecić przez dzień, względy estetyczne też nie bez znaczenia.
Oczywiście tylko ledy, przy zakupie trzeba też pamiętać o homologacji oznaczonej na kloszu lampy, najlepiej kupić lampy z zainstalowanymi wewnątrz przekaźnikami, w komplecie jest zawsze instrukcja montażu wraz ze schematem.
Trzeba poszukać dobrego miejsca do montażu i pod to dopasować kształt lamp, (można podpatrzeć jak mają inni) na aledrogo coś się znajdzie.

Szczerze polecam, oto moje lampy:
Obrazek

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-08-2012, 10:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-06-2012, 22:19
Posty: 39
Lokalizacja: Zakopane
Wunsch pisze:
miskov9933 a wymieniałeś już ksenony w swoim aucie? Moja GV jest z 2005 i ma już ponad 220 tys km. Żarniki są ciągle oryginalne i świecą dobrze.


No to nieźle, ja już niestety wymieniałem, choć 2008 rok :zly:
Bo u Ciebie też świecą non-stop?


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-08-2012, 20:17 
Offline

Rejestracja: 24-01-2012, 18:12
Posty: 85
Lokalizacja: Wrocław
Ja już prawie zamontowałem, muszę tylko jeszcze podłączyć prąd.
Czy ktoś mi może podpowiedzieć gdzie najlepiej się wpiąć pod maską w GV2 aby prąd był po przekręceniu do zapłonu?


Na górę
 Tytuł: Oświetlenie
Post: 03-08-2012, 06:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-08-2012, 06:22
Posty: 44
Lokalizacja: Żywiec
Najprościej znaleźć napięcie "z zapłonu" w skrzynce z bezpiecznikami/przekaźnikami, np. napięcie które wysterowywuje cewkę przekaźnika załączającego pompę paliwa, albo z obwodu samej pompy, albo z innego przekaźnika załączającego się po przekręceniu zapłonu, można śmiało obciążyć te obwody ponieważ lampy typu led pobierają b niewielki prąd rzędu mA.
Będzie nie do końca super profesjonalnie ale łatwo/szybko, i w sumie dobrze, zatem odszukaj właściwy przekaźnik, taki który się załącza nawet na słuch namierzysz.
Później trzeba odnaleźć właściwy kabel do tego przekaźnika, jak go znajdziesz sprawa prosta trzeba nieco odizolować, dolutować drugi porządnie zaizolować,
Na tym kablu warto dać bezpiecznik o małym amperażu żeby zabezpieczyć ten obwód przed przypadkowym zwarciem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-08-2012, 22:04 
Offline

Rejestracja: 24-01-2012, 18:12
Posty: 85
Lokalizacja: Wrocław
Światła dzienne zamontowane.
Prąd znalazłem właśnie w skrzynce z przekaźnikami i wpiąłem się w wiązkę wychodzącą z niej, konkretnie grubszy różowy przewód (ciekawe od czego jest? :) )
Jeszcze tylko bezpiecznik przy okazji wstawię, ilu amperowy dać?
Do montażu najwygodniej było zdjąć zderzak i lekko wyjąć lewą lampę, bo tam do światła pozycyjnego podpiąłem kabel do wyłączania LEDów podczas włączania świateł pozycyjnych/mijania.
Całość pracy, jeśli się wie co robić to góra 40min. Mi to zajęło ok półtora godzinki.
Jutro wrzucę fotki.


Na górę
 Tytuł: Oświetlenie
Post: 04-08-2012, 06:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-08-2012, 06:22
Posty: 44
Lokalizacja: Żywiec
Twoje lampy pobierają pewnie około 10W, przekaźnik znajdujący się w nich jest sterowany/zasilany z obwodu świateł, zresztą cewka takiego przekaźnika to też tylko mA bierze.
Najmniejszy/najsłabszy bezpiecznik samochodowy to chyba 1A, i tyle styknie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-08-2012, 18:37 
Offline

Rejestracja: 24-01-2012, 18:12
Posty: 85
Lokalizacja: Wrocław
Dzięki za pomoc zimny
Światła wyglądają tak:
Obrazek

Obrazek


Na górę
 Tytuł: Oświetlenie
Post: 05-08-2012, 08:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-08-2012, 06:22
Posty: 44
Lokalizacja: Żywiec
No ładnie, zaraz Suzi lepiej wygląda ;) .
Mocne światło ile diodowe? mam nadzieje że homologowane kupiłeś, pisałem inni też, lampy do jazdy dziennej muszą posiadać znaczek RL (nie DRL) i oznaczenie kraju homologacji np E4 lub E20.
Na większości lamp np. z aledrogo jest napisane tylko E4 i sprzedający opisują je jako homologowane, więc uwaga na oszustów.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-08-2012, 09:59 
Offline

Rejestracja: 24-01-2012, 18:12
Posty: 85
Lokalizacja: Wrocław
Te lampy maja homologacje RL 00 0021 i E4, jest 18 diód, świecą dosc mocno ale nie oślepiają. Dostałem tez papier powierzający homologacje.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-08-2012, 10:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-08-2012, 06:22
Posty: 44
Lokalizacja: Żywiec
Ha, to chyba te same co mam ja :lol: :lol: :lol: .

Proszę trzymać się tematu. Wpisy nie na temat oświetlenia usunąłem - Sebastian


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-08-2012, 07:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
miskov9933 pisze:
Wunsch pisze:
miskov9933 a wymieniałeś już ksenony w swoim aucie? Moja GV jest z 2005 i ma już ponad 220 tys km. Żarniki są ciągle oryginalne i świecą dobrze.


No to nieźle, ja już niestety wymieniałem, choć 2008 rok :zly:
Bo u Ciebie też świecą non-stop?


Wyłączam tylko, jak nie jeżdzę ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-08-2012, 08:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-06-2012, 22:19
Posty: 39
Lokalizacja: Zakopane
To u mnie włączają się automatycznie. Jakiś feler chyba się trafił albo w salonie wsadzili stare a nowe wzięli... :lol: Teraz to wszystko możliwe :zly: Przynajmniej humor poprawia to, jak świecą, bo nie mogę powiedzieć że gorzej niż w Touaregu, z którym też mam wiele do czynienia ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-08-2012, 08:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
miskov9933 automatyczne włączanie świateł można dezaktywować.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-08-2012, 08:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-06-2012, 22:19
Posty: 39
Lokalizacja: Zakopane
O! Jaki ja niedoinformowany jestem... :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-08-2012, 10:00 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12230
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Nieźle to wygląda. Na pewno lepiej niż to 2 w 1 z przeciwmgłowym, chociaż taka opcja dla mnie byłaby idealna z punktu widzenia funkcji.
Niestety do SX4 nie widzę takich kombinowanych...


Na górę
Post: 21-10-2012, 09:30 
Offline

Rejestracja: 09-10-2012, 08:04
Posty: 13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam,

moja SGV2 posiada ksenony i z uwagi na ich zywotnosc i koszty zastanawiam sie na zalozeniem oswietlenia do jazdy dziennej.

Czy macie jakies doswiadczenie w tej materii?
Moze jakies fotki jak to zmienia oblicze Suzi?

pozdrawiam

PWA

_________________
Piotr


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-10-2012, 09:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-03-2012, 20:42
Posty: 391
Lokalizacja: Hajnówka
wystarczy poszukać, ale prosze poniżej masz link do takiego tematu:
viewtopic.php?t=7556&highlight=dziennej
Ja też zastanawiałem się nad montażem świateł do jazdy dziennej, ale bardziej skłaniałem się ku takiej opcji:
http://allegro.pl/swiatla-led-drl-dzien ... 78043.html
Niestety cena jest troche zaporowa i póki co dałem spokój. Jeżeli chodzi o ksenony to myśle że nie ma się co martwić ich żywotnoscią. Zawsze możesz kupić żarniki z zamienników, które wcale nie będą gorsze od oryginałów. W moim poprzednim aucie jeździłem 5 lat na żarnikach "chinskich" i nic złego się z nimi nie działo


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-10-2012, 13:38 
Offline

Rejestracja: 09-10-2012, 08:04
Posty: 13
Lokalizacja: Bydgoszcz
dzieki za podpowiedz
problem w tym, ze pojazd uzytkuje glownie moja malzonka,
ktora do pracy ma 2,5 km i z powrotem

dlatego tez jest to pierwsza benzyna
boje sie ciaglego doladowywania akumulatora

pozdrawiam

pwa

_________________
Piotr


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-10-2012, 13:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-03-2012, 20:42
Posty: 391
Lokalizacja: Hajnówka
Przy takich trasach bardzo dobrze że wybrałeś benzyne. Jeżeli chodzi o doładowywanie akumulatora myśle że nie będzie takiej potrzeby. Ja co prawda mam do pracy prawie 10 km, ale w swoim poprzednim aucie miałem załozony bixenon jeździłem nim bardzo mało i w krótkie trasy i nie było potrzeby doładowywania akumulatora.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 138 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 53 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]