Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

[Grand Vitara II] Światła do jazdy dziennej
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=8826
Strona 1 z 6

Autor:  Gab [ 26-09-2007, 12:49 ]
Tytuł:  [Grand Vitara II] Światła do jazdy dziennej

Witam!
Chcialbym otworzyc nowy temat i dyskusje. Zastanawiam sie nad zalozeniem w nowej GV swiatel dodatkowych do jazdy w dzien. np. diodowe firmy hella (http://www.tagfahrlicht.de/PL).
Czy ktos to juz robil? Czy ma to sens?
Hella sprzedaje zestawy do smodzielnego montazu, czy ktos to juz przechodzil. Jakies doswiadczenia?

Powod zalozenia jest oczywisty, ale jednoczenie chce oszczedzac zarowki ksenonowe (koszt w przypadku zuzycia ksenona to lekko ponad 1000PLN).
Pozdrawiam wszystkich klubowiczow
Gab

Autor:  -pawel- [ 26-09-2007, 14:43 ]
Tytuł:  Re: Dodatkowe swiatla do jazdy w dzien w GV

Też sie nad tym zastanawiam. Nawet znalazłem:
http://www.allegro.pl/item249348350_dio ... ktura.html
http://www.allegro.pl/item245849541_swi ... ella_.html

Pytanie tylko gdzie to zamontować?

A tak na marginesie:

Gab pisze:
koszt w przypadku zuzycia ksenona to lekko ponad 1000PLN.


Skąd taka cena?

Autor:  czoboki [ 26-09-2007, 19:51 ]
Tytuł:  Re: Dodatkowe swiatla do jazdy w dzien w GV

Gab pisze:
Powod zalozenia jest oczywisty, ale jednoczenie chce oszczedzac zarowki ksenonowe (koszt w przypadku zuzycia ksenona to lekko ponad 1000PLN).
Pozdrawiam wszystkich klubowiczow
Gab


Hmmm... a jaki to powód? Jakoś nie bardzo go widzę :|

I jeszcze: jaka jest żywotność ksenona?

Autor:  keraj [ 26-09-2007, 20:00 ]
Tytuł: 

Xsenony wytrzymują parę tysięcy godzin , więc czy jest sens zakładać dodatkowe światła dzienne ;)

Autor:  Gab [ 27-09-2007, 10:33 ]
Tytuł:  Re: Dodatkowe swiatla do jazdy w dzien w GV

czoboki pisze:

Hmmm... a jaki to powód? Jakoś nie bardzo go widzę :|

I jeszcze: jaka jest żywotność ksenona?



Powod to uzywanie swiatel w dzien stoajc w korku (a spedzam do 4h z/do pracy).

Co do zywotnosci ksenona i cen. Cztajac reklamowki na temat ksenonow ladnie pisze ze sa to swiatla "prkatycznie dozywotnie", co jednak stanowi roznice, poniewaz faktycznie ksenony wytrzymac moga kilka tysiecy godzin i temat bylby zapewne zamkniety. Trik polega na tym, ze te kilka tysiecy godzin dotyczy ciaglego swiecenia bez wlaczania/wylaczania.
W przypadku kilkakrotnego zalaczania i wylyaczania w ciagu dnia (a wynika to z mojego uzytkowania samochodu - jezdze tu i tam z przerwami) zywotnosc zdecydowanie sie skraca.

Koledze w nowej Megance ksenon padl po 1,5 roku - koszt lampy wyladowczej, albo jak ktos woli "zarowki" 890PLN (Serwis Renault Krakow). Druga lampa juz zmienia kolor na zoltawo pomaronaczowy i swieci slabiej. Zapwene padnie do pol roku.

Inna cena - we fiacie stillo (tescia) zarowka ksenonowa padla po 3 latach - koszt 1100PLN (serwis Fiata Krosno).

Dlatego chcialbym zalozyc diodowe lampy "Hella" do jazdy w dzien. Przedstawion cena na allegro "kup teraz" 450PLN wyglada "sensownie". W sklepie HSKauto w Krakowie (Przedstawiciel Hella) ok 750 PLN.

Autor:  -pawel- [ 27-09-2007, 14:52 ]
Tytuł: 

Z ciekawości zadzwoniłem do serwisu zapytać o cenę żarników ksenonowych - 850 zł z wymianą ...

Autor:  czoboki [ 27-09-2007, 14:54 ]
Tytuł:  Re: Dodatkowe swiatla do jazdy w dzien w GV

Gab pisze:
czoboki pisze:

Hmmm... a jaki to powód? Jakoś nie bardzo go widzę :|

I jeszcze: jaka jest żywotność ksenona?



Powod to uzywanie swiatel w dzien stoajc w korku (a spedzam do 4h z/do pracy).

/ciach resztę/


Poniał, dziekuje. Pytałem zreszta całkiem serio. Po raz pierwszy mam autko z ksonami więc doświadczenie w tej materii mam 4-ro tygodniowe :D

Autor:  adamosak [ 27-09-2007, 21:01 ]
Tytuł:  ksenony

A jaki jest rodzaj palnika w naszych GV? - D2R ? D2S ? D1S ? D4S ?

jesli ktos wie to prosze o odpowiedz

Autor:  -pawel- [ 28-09-2007, 08:20 ]
Tytuł:  Re: ksenony

adamosak pisze:
A jaki jest rodzaj palnika w naszych GV? - D2R ? D2S ? D1S ? D4S ?

jesli ktos wie to prosze o odpowiedz


D2S

Autor:  adamosak [ 29-09-2007, 06:28 ]
Tytuł: 

No to jesli D2S to na ALLEGRO zaczynaja sie od 100zł nowe;

OSRAM XENARC D2S 100zł

Philips D2S 120zł

Autor:  -pawel- [ 30-09-2007, 11:33 ]
Tytuł: 

Wracając do świateł. Jak dokładnie mówi przepis czy trzeba jeżdzić na swiatłach mijania czy można też uwżywać świateł do jazdy w dzień. Jeżeli przepis mówi tylko o światłach mijania to dodatkowe światła nie załatwiają sprawy :?

Autor:  dan911 [ 25-03-2010, 23:06 ]
Tytuł:  dan

Swiatała do jazdy dziennej powinny sie włączać automatycznie po właczeniu silnika i wyłączać w momencie włączenia świateł mijania lub długich, powinny mieć oczywiscie odpowiednią homologacje, i do jazdy dzień świecą sie wyłącznie te światła i tylko z przodu, wiec ma to sens

Autor:  genesis [ 28-03-2010, 11:26 ]
Tytuł:  Re: Dodatkowe swiatla do jazdy w dzien w GV

Gab pisze:
Powod zalozenia jest oczywisty, ale jednoczenie chce oszczedzac zarowki ksenonowe (koszt w przypadku zuzycia ksenona to lekko ponad 1000PLN).

Koszt palnika ksenonowego waha się między 150 a 250 zł. W zależności od sklepu motoryzacyjnego. Ceny w aso to liczenie na idiotę, który tyle zapłaci. Raczej się rzadko zdarzają takie przypadki.

Cytuj:
Zastanawiam sie nad zalozeniem w nowej GV swiatel dodatkowych do jazdy w dzien. np. diodowe firmy hella (www.tagfahrlicht.de/PL).

Nie wiem czy wiesz, ale właśnie ta firma lobbowała za wprowadzaniem obowiązku jazdy z włączonymi światłami w dzień. Chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego.

Poza tym koszt takich świateł raczej nigdy się nie zwróci. Jednak palniki wymieniamy co najwyżej dwa razy w ciągu 7-8 lat, a to dopiero generuje koszt równy tym światełkom.

Autor:  dan911 [ 12-04-2010, 23:07 ]
Tytuł: 

niestety razem z pozycyjnymi, swiecą sie również wszystkie kontrolki podświetlenia tylne światła pozycyjne- to idiotyzm w środku dnia, a niektóre żarówki podświetlające niejest łatwo wymienić a niepotrzebnie sie wyswiecaja w srodku dnia, podobnie jak tylne światła pozycyjne jak i przednie-światła do jazdy dziennej sa jednak znacznie bardziej energooszczędne-do tego odpada często kłopotliwa wymiana nieraz drogich, żarówek

Autor:  Daro_72 [ 11-01-2011, 23:21 ]
Tytuł: 

hmmm... też myślałem o światłach dziennych i po pobieżnym przeglądnięciu reflektora (zima brr...) znalazłem pusty klosz przy zewnątrznej części reflektorów, z tyłu zaślepiony białą nasadką. Czyżby to było fabryczne miejsce na światła dzienne?

Autor:  trucha0 [ 10-02-2011, 21:41 ]
Tytuł:  Światła do jazdy w dzień zamiast halogenów...

Witam,przeglądając ostatnio kolorowa prasę motoryzacyjną natrafiłem na ciekawy pomysł jaki zastosowali Czesi w Skoda Fabia RS,mianowicie ten samolot jest wyposażony w bardzo podobne halogeny jak u nas w GVII i oni tam wrzucili światła do jazdy w dzień na ledach,posiadajac Xenony zauważyłem że te nasze halogeny nic nie dają z przodu wiec nawet ich nie wykorzystujemy,a tak jak dla mnie wygląda estetycznie bo nie trzeba dokładać żadnych innych lamp,jest funkcjonalne nie psuje wizerunku samochodu i myślę że najważniejsze ekonomia,rzadziej wymieniamy żarówki bądź palniki,spalanie może nie zauważalny spadek ale kto wie w skali roku ile to się uzbiera,a i design samochodu zmienia się myślę na lepsze:P,do rzeczy jako że u nas siedzą żarówki w halogenach H11 to bez problemu na Allegro są zamienniki na smd które widziałem w akcji i świecą ekstra mocniej od tych założonych w Audi i podobnych do samodzielnego montażu,wiązkę myślę ze dałoby rade wykorzystać oryginalną,bo byłaby tylko kwestia wpiąć się obok włącznika halogenów z automatycznym włącznikiem świateł oczywiście z Allegro,wyłączyć oryginalny włącznik zastosowany w GVII odpalający główne lampy w samochodzie,jako że dzienne wymagane są tylko z przodu to nie ma potrzeby podpinać podświetlenia zegarów,tablicy lub tylu samochodu,przy okazji robiąc na oryginalnej wiązce mamy kontrolkę ze zapalone są halogeny i nic nie trzeba samemu dokładać,ewentualnie trzeba byłoby wymodzić jakiś wyłącznik tych lampek bo zauważyłem ze czasem trzeba podjechać gdzieś bez świateł bądź postać i na kogoś poczekać i lipa nie da się ich wyłączyć mając aktywowany oryginalny włącznik świateł są też włączniki na Allegro że wykrywają długie i wyłączają krótkie światła,tu też można byłoby taki zastosować,za krótkie przyjmijmy te na led-ach za długie normalne światła w lampach głównych i włączając lampy,wygaszają się nam Ledy a zapala wszystko co powinno świecić,koszty: 2x żarówka na ledach po ok 45zł szt.,włącznik automatyczny 30zł,1m kabla do poprowadzenia sygnału i prądu do włącznika 1-2zł,myślę że pomysł fajny,zekam na opinie i ewentualne sugestie,ja jestem bardzo za założeniem tylko co z gwarancją...muszę o tym porozmawiać w serwisie...

lub ewentualnie na ebay znalazłem coś takiego ale kwestia włączania pozostaje bez zmian:
http://cgi.ebay.de/LED-Tagfahrlicht-Tag ... 2ead3b868d

Autor:  trucha0 [ 11-02-2011, 15:20 ]
Tytuł: 

A więc uaktualniam swój pomysł,jako że może być problem z policją i przeglądami to po poszukiwaniach znalazłem na naszym oczywiście Allegro te oto lampki:
http://allegro.pl/swiatla-jazdy-dzienne ... 18774.html
co jeszcze lepsze mają mocowania i średnicę taką samą jak u nas w GVII idą w halogenach i banalne podłączenie nawet dla laika bo maja w sobie już moduł włączania,koszt też śmieszny ale zalety te które pisałem powyżej i są na 100% legalne więc jak się trochę ociepli to się chyba o nie pokuszę i założę sobie bo prościej chyba być nie może pozdrawiam

Autor:  wolk13 [ 13-02-2011, 08:41 ]
Tytuł: 

Ciekawe to i chyba też się skuszę. Jak byś mógł to po założeniu z chęcią bym zobaczył efekt końcowy i ewentualne wskazówki z montażem

Autor:  Wunsch [ 13-02-2011, 12:34 ]
Tytuł: 

Ja się tylko zastanawiam po co tak kombinować? Wydaje mi się, że światła do jazdy dziennej są nieopłacalne przy ksenonach w GV. Ja mam ciągle oryginalne żarniki (auto z końca 2005 r.) i ok. 198 tys km przejechane. W sumie w oświetleniu wymieniłem tylko trzy razy po jednej postojówce i raz jedną żarówkę oświetlenia tablicy rejestracyjnej. Wbrew pozorom halogeny w gęstej mgle się sprawdzają.

Autor:  otic [ 22-02-2011, 18:32 ]
Tytuł: 

A ja chce sie zapytac, czy takie światła do jazdy dziennej można by skonfigurować z czujnikiem zmierzchu, tylko pytanie czy w Grand Vitarach takowy występuje? Bo automatyczny włącznik jest....

Autor:  milu [ 25-03-2011, 12:49 ]
Tytuł:  światła do jazdy dziennej zamiast halogenów

Czy ktoś z was znalazł okrągłe światła do jazdy dziennej które można by było zamontować w miejsce halogenów ??

ja znalazłem coś takiego ale nie wiem czy pasuje? uchwyty wydają się być te same.
http://allegro.pl/swiatla-jazdy-dzienne ... 00882.html

Autor:  trucha0 [ 25-03-2011, 17:57 ]
Tytuł: 

Ale po co kombinować z czujnikiem zmierzchu chyba że do gaszenia ich,bo skoro te lampki mają w sobie układ zapalający i gaszący po zapaleniu innych świateł...druga sprawa jak dobrze kojarzę to wersje na Europę rzadko która ma takowy czujnik jak źle myślę niech mnie ktoś poprawi...

Autor:  sewmustaf [ 08-04-2011, 21:57 ]
Tytuł: 

ja właśnie mam za 130 zł wyciąłem otworki w miejscu halogenów i pasuje super!! polecam
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-jazdy ... 59475.html
a te twoje całkiem całkiem

Autor:  Motórzysta [ 20-04-2011, 16:48 ]
Tytuł: 

A ja mam pytanie zwiazane z tematem. Otóz jakbym załozył sobie cost takiego zamiast halogenow (na przyklad wczesniej podane przez kolege http://allegro.pl/swiatla-jazdy-dzienne ... 00882.html) to one swieciłyby mocniej od tych oryginalnych, standardowych? czy roznica niezauwazalna. Sporo po lesie jezdze wieczorami i zauwazylem, ze czesto gasze swiatla mijania i zapalam sobie przeciwmgielne i jest wystarczajaco jasno jak na taka wolna spacerowa jazde, wiec zastanawiam sie, czy jakbym takie zalozyl, to moze byłoby ciut jasniej. I wtedy jak one by sie sprawdzały tam gdzie maja sie sprawdzac oryginalne, czyli we mgle?

Autor:  sewmustaf [ 20-04-2011, 21:24 ]
Tytuł: 

dzienne dają białe światło ale na jakieś 2 do 3m je widzisz, za to jesteś widoczny z przeciwka . wg. mnie nie nadają sie wogóle do jazdy w nocy!!!

Strona 1 z 6 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/