Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 13:35

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 255 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 811 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 30-03-2015, 15:29 
Offline

Rejestracja: 26-02-2015, 18:58
Posty: 209
Ja biore zestaw z intercarsu. Tam dostarcza Jakoparts czyli inaczej Herth+Buss ktora to pod swoja marka pakuje bardzo dobre zamienniki albo nawet oryginaly. Po rabatach wychodzi okolo 1100zl.


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-03-2015, 10:17 
Offline

Rejestracja: 22-07-2011, 19:19
Posty: 207
J włożyłem ten angielski ze sklepu slawka


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-03-2015, 10:41 
Offline

Rejestracja: 20-02-2013, 18:35
Posty: 141
BGA ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-03-2015, 12:13 
Offline

Rejestracja: 26-02-2015, 18:58
Posty: 209
A ja właśnie się dowiedziałem od mechanika, że już dotarły graty do mojego... I jak się fartownie okazało, za 1100zł udało mi się kupić komplet oryginalnych części, wszystko z logo Suzuki:) :] :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-03-2015, 13:17 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
No właśnie zdania są podzielone co do zestawu. Jedni tylko oryginał, inni że spokojnie może być BGA. Nie wiadomo co brać.

BARTEK W. - montowałeś BGA, jak się sprawuje, ile km już nalatałeś ?

_________________
GVII + BRC


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-03-2015, 17:37 
Offline

Rejestracja: 20-02-2013, 18:35
Posty: 141
Nie nie montowałem, bo jeszcze nie trzeba, ale gdy będzie taka konieczność taki właśnie zamontuję, dlaczego taki? Bo polecił go człowiek który zna się na marce Suzuki :)
Patrz post @kipulo ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-04-2015, 20:21 
Offline

Rejestracja: 26-02-2015, 18:58
Posty: 209
Dużo gadania i myślenia i już po robocie:)

Rozrząd wymieniony, jako, że dopiero co kupiłem Vitarę i mam zamiar nią jeszcze sporo pojeździć postawiłem na oryginalne części. To co było główną rozterką, czyli dzwonienie w zakresie obrotów 800-1000 zniknęło. Mechanik potwierdził to co tutaj już nie raz było powiedziane, że luźny łańcuch po prostu dzwonił o górny ślizg. Poza tym, że teraz silnik pracuje niesamowicie cicho i równo to jest jeszcze jedna poważna zaleta. Samochód bardzo zyskał na elastyczności. Dotknięcie gazu od razu skutkuje zbieraniem się samochodu. Najwyraźniej wyciągnięty łańcuch miał negatywny wpływ na fazy rozrządu.

Tak więc aby zamknąć temat mojego przypadku polecam zrobić rozrząd.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-04-2015, 10:10 
Offline

Rejestracja: 07-04-2015, 10:04
Posty: 5
Hej,
mam pytanie czy długo taka robota trwa, ile kosztuje i co najważniejsze czy po wymianie rozrządu trzeba jeszcze coś ustawiać (np. zapłon???)

Sorki za pytanie ale nie mam zaufanego mechanika i pewnie będzie to robił jakiś polecony, dlatego chciałbym mieś podstawową wiedzę.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-04-2015, 11:17 
Offline

Rejestracja: 26-02-2015, 18:58
Posty: 209
Ja oddałem samochód o 8 rano i o 17 był do odbioru. Dodatkowo wymieniłem olej i filtr oleju bo trzeba było spuścić i szkoda było lać stary.
Co do ustawień zapłonu to nie powinno być takiej potrzeby po wymianie rozrządu, ale pewny nie jestem i nie wiem czy mi to robili czy nie.

Co do kosztów, ja na oryginalnych częściach z olejem i filtrem oraz robotą zapłaciłem 1900zł.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-04-2015, 17:51 
Offline

Rejestracja: 07-04-2015, 10:04
Posty: 5
Zamówiłem już zestaw BGA od Pan Sławka (swoją drogą bardzo miły i pomocny człowiek). Mam pytanko czy w tym zestawie jest uszczelka pokrywy rozrządu bo nie zapytałem a w sklepie www.suzuki-czesci.pl nic nie znalazłem?


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-04-2015, 18:28 
Offline

Rejestracja: 20-02-2013, 18:35
Posty: 141
Do tego pokrywy zaworów, na fotkach nie ma w zestawie, dzwoń, pytaj :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-04-2015, 18:34 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
Tam w ogóle chyba nie ma uszczelki. Jest chyba klejone.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-04-2015, 19:37 
Offline

Rejestracja: 22-07-2011, 19:19
Posty: 207
Ja sam wymieniałem w vitarce,teraz w gv dwa razy juz rozbierałem rozrzad bo głowice robiłem ,nic trudnego ważne aby dobrze ustawic na znaki i musi hulac.Pod deklem rozrzadu nie ma uszczelki skałada się na silikon.Mozna wymienic pod deklem zaworów lepiej brac komplet z oringami które idą w gniazda swiec.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-04-2015, 21:14 
Offline

Rejestracja: 26-02-2015, 18:58
Posty: 209
A jeszcze zapomniałem, dodać, że wymienił mi też mechanik uszczelniacz wału. Podobno jedna robota a warto zrobić przy tej okazji.


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-04-2015, 07:23 
Offline

Rejestracja: 22-07-2011, 19:19
Posty: 207
uszczelniacz siedzi w obudowie którą bedziecie mieli w reku,tylko trzeba pamiętac ze sa dwa rozmiary, mniejszy idzie do nowszej wersii po 2004 chyba


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-04-2015, 08:22 
Offline

Rejestracja: 07-04-2015, 10:04
Posty: 5
Cześć opiszę wam co się stało.


Kupiłem części i zawiozłem do mechanika. Facet pracuje w serwisie i jest ogólnie chwalony.

Na drugi dzień dzwoni mechces i mówi, że jest źle. Wymienił rozrząd ale włożył stary klin bo w zestawie nie było nowego. Stary był już lekko sfatygowany. Zapalił samochód pochodził chwilę i po kilku minutach ścięło stary klin i... dalej już wiadomo. Kolizja na pierwszy cylindrze. Trzeba zwalać głowicę i wymieniać zawór(y).

Opadły mi ręce i jestem podłamany. Zobaczymy jak się dalej to skończy. Napiszę więcej po robocie...


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-04-2015, 15:46 
Offline

Rejestracja: 22-07-2011, 19:19
Posty: 207
U mnie dokładnio to samo było,scieło klin auto chodziło na 3,pierwszy od kabiny poleciał.Zawór wydechowy podgięty,kupiłem u tu https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Zawor-wyd ... 2.7-v6/656 komplet uszczelek,planowanie głowicy,nowe uszcelniacze koszt ok 1000 zeta ,.Jak bedziecie wkładac głowice to najperw przykrec kolektor ssący i razem zgłowicą bo potem straszna kombinacja jest


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-04-2015, 19:02 
Offline

Rejestracja: 07-04-2015, 10:04
Posty: 5
A więc tak,
głowica zdjęta i na pierwszym tłoku do wymiany ssące i na trzecim wydechy. Głowica idzie do szlifu, przy okazji wymienimy uszczelniacze, uszczelniacz w pokrywie rozrządu. Jeden plus, że silnik jest w idealnym stanie. Stan starego rozrządu - tragiczny( przebieg około 200kkm). Mechanik obiecał, że silnik będzie chodził w połowie tygodnia.

Ogólnie wniosek jest jeden, że klin jest bardzo ważnym elementem i nie można montować starego,( a w zestawie BGA go nie ma) bo źle się to może skończyć. :( :( :(
A wygląda do gówno tak :( https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Klin-walu ... uzuki/1412


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-04-2015, 21:14 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
i znów oszczędności na najtańszym na rynku zestawie odbiły się nie lada wydatkami...


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-04-2015, 22:08 
Offline

Rejestracja: 20-02-2013, 18:35
Posty: 141
A w innych zestawach są ? A czy dobry mechanik nie powinien o tym klinie wspomnieć jak zauważył że w zestawie brak, a stary jest zużyty?


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-04-2015, 05:16 
Offline

Rejestracja: 07-04-2015, 10:04
Posty: 5
BARTEK W. pisze:
A w innych zestawach są ? A czy dobry mechanik nie powinien o tym klinie wspomnieć jak zauważył że w zestawie brak, a stary jest zużyty?


Z mojej wiedzy w innych zestawach też go nie ma. A co do mechanika to z jego doświadczeniem to rzecz podstawowa i dlatego to już nasze wspólne zmartwienie.

gajowy pisze:
i znów oszczędności na najtańszym na rynku zestawie odbiły się nie lada wydatkami...


Kolego gajowy akurat nie ma to nic wspólnego z taniością. Zestaw BGA jest bardzo przyzwoicie wykonany. Szkoda tylko, że sklep nie ma wiedzy żeby proponować do zestawu jeszcze ten kawałek metalu za kilkanaście złotych, od którego tak wiele zależy.

Mój przypadek oraz kolegi kipulo niech będzie nauką i przestrogą dla innych.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-04-2015, 07:35 
Offline

Rejestracja: 22-07-2011, 19:19
Posty: 207
Z tego co widziałem to nawet w orginalnym zestawie rorządu klina brak.Teraz już te rozrządy są tansze ,jak miałem to 2.0 w starej budzie to w serwisie krzyczeli 5 tysiaków,ja płaciłem chyba 1300 za to samo co teraz jest oferowane,i też był bez klina dobrze ze jest gdzie dokupic


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-04-2015, 09:30 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
Japońska marka a trwałość jak w Polonezie z lat 90'tych.......gdzie rozrząd robiło się po 50 tys.km....

_________________
GVII + BRC


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-04-2015, 09:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Takie czasy,że już dla żadnej marki trwałość sie nie liczy-wręcz przeciwnie,liczy się to ile moga zarobić na częściach zamiennych.

_________________
GV I 04 2,5 V6 A/T-była i znowu jest, wielki powrót :takjest:


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-04-2015, 11:19 
Offline

Rejestracja: 22-07-2011, 19:19
Posty: 207
Porzadna motoryzacja skonczyła się na latach 90


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 255 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 811 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]