Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Chip Tiuning w GV DDIS
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=507
Strona 3 z 6

Autor:  Robek [ 11-01-2008, 18:21 ]
Tytuł: 

A ja polecam panów z firmy Masters Tuning

Autor:  czoboki [ 11-01-2008, 22:27 ]
Tytuł: 

krystanty pisze:
Ty widziałeś a ja mam zrobione. Może robią to na kilka sposobów? Przy mnie gość wyjmował komputer ( pod maską od strony kierowcy) szedł z nim do laptopa podłączał i wgrywał. Polecam firma V-tech. Teraz jazda to przyjemność. Nie wiem co to znaczy wciskac gaz do podłogi.


Ot tak wgrali i juz? Bez sprawdzania na hamowni? Jak to wpłynie na filtr cząstek stałych?
Inna sprawa, że o firmie V-tech nie słyszałem zbyt wielu pochlebnych opinii :( Inna sprawa, że moze to być próba wygrania z konkurencją.

Autor:  krystanty [ 13-01-2008, 21:52 ]
Tytuł: 

Posiadają 3 czy 4 standartowe programy W zależności od wymagań klienta) przetestowane w siedzibie w Krakowie na GV 1,9 ddis. Więc nie bądżmy drobiazgowi. Jak ktoś chce 10% to dają , 20% itd., oczywiście wszystkow granicach rozsądku, a jak ktoś jest maniakiem to napiszą indywidualny program ale na odpowiedzialność klienta. Więc czy hamownia jest niezbędna? Myślę że są to profesjonaliści. W końcu ludziom trzeba trochę zaufać.

Autor:  Gienek [ 14-01-2008, 07:18 ]
Tytuł: 

wszystko zależy jak długo chcecie trzymać te auta, po ilu latach je sprzedać. Po chip tuningu trzeba mieć świadomość że nowa mapa zasilania auta mieszanką paliwową jest tworzona wyłącznie w oparciu o badanie osiągów auta na hamowni i być może też pod kontem zuzycia paliwa. Plus taki że normy wydzielania spalin, które trzymają fabryczną mapę tu można sobie odpuścić i ich kosztem podnieść moc i czasami jednocześnie zejść ze zużyciem paliwa /choć przy mapie na 160 km to raczej wątpliwe/. Jednak niezaprzeczalnym faktem jest że producent /czyli suzuki - mimo że silnik jest dzieckiem reanult to jednak myślę że pod to auto był strojony przez skośnookich- / tworząc mapę wtrysków badał też rozkład temperatur, smarowanie, oraz rozkład sił działających na poszczególne elementy układu korbowego. Przy fabrycznej mapie silnik ustawiony jest na trwałość i długowiecznośc, po tuningu i dłuższej eksploatacji - bo nie odrazu różnie może być.
Mam w motocyklu power commander /dodatkowy komputer pomiedzy fabrycznym a wtryskami, programowalny przez USB/, i trochę wzgłębiałem ten temat. Nie wiem czy dynoyet robi pod grand vitarę /ale pod większość aut i do wszystkich motorów robi/, ale to wydaje mi się lepszym rozwiązaniem. Do Power commandera można podłączyć "multi function hub /czy jakoś tak/, a do niego Map switchera. wgrać dwie mapy - zerówkę i tuningową i przełączać - wtedy jak chcesz poszaleć, albo np : wyprzedzić to możesz podczas jazdy przełączyć mapę i rura. Na codzień taką GV przecież się nie ścigasz. W stanach produkty dynoyet są prawie połowę tańsze niż tutaj i skłonny jestem twierdzić, że za 3000 zł kupi się już taki zestaw. Montaż nieskomplikowany i nie modyfikujesz oryginalnego eproma, tylko na bierząco komputer Dynoyeta modyfikuje koordynaty pokładowego sterownika.

Autor:  Gienek [ 14-01-2008, 20:15 ]
Tytuł: 

znaczysie nie dynoyet tylko "dynojet" ale są też komputery innych firm.

Autor:  DDiS [ 16-01-2008, 22:02 ]
Tytuł:  Auto Świat najnowszy numer STR 31

Bardzo prosiłbym o zapoznanie sie z artykułem w najnowszym AŚ str 31. na temat chipowania aut z FAP. Wytłuszczone na czerwono ,że zabrania sie dokonywania czegokolwiek z silnikami wyposażonymi w takowy filtr.
Co Wy na to Panowie i Panie ?
A ja już jestem na etapie umawiania się w Warszawie w ASO GADIMEX na modyfikację mojej DDiS .
Robić czy nie robić ????????????

Autor:  Gienek [ 17-01-2008, 16:58 ]
Tytuł: 

nie sąszę żeby w najbliższych 100 tys km coś się stało auto dostanie w kośc ale usterki wyjdą pewnie po dużych przebiegach, jak nie trzymasz długo auta po tuninguj
p.s. artykułu nie czytałem

Autor:  krystanty [ 19-01-2008, 10:37 ]
Tytuł: 

nie znam się na mechanice ale jak rozumiem filtr cząsteczek stałych jak każdy filtr ma za zadanie oczyszczać i ma określoną "przepustowość", ale skoro po chip tuningu spada spalenie lub zostaje na tym samym poziomie yo ilość cząstek stałych "przepływających" przez filtr nie zmienia się a nawet zmniejsza. Tak na logikę.

Autor:  -pawel- [ 19-01-2008, 10:42 ]
Tytuł: 

Polecam artykuł na który powoływał się DDiS. Jest tam opisane działanie filtra cząstek stałych.

Autor:  TSRALLY [ 19-01-2008, 11:35 ]
Tytuł: 

krystanty pisze:
nie znam się na mechanice ale jak rozumiem filtr cząsteczek stałych jak każdy filtr ma za zadanie oczyszczać i ma określoną "przepustowość", ale skoro po chip tuningu spada spalenie lub zostaje na tym samym poziomie yo ilość cząstek stałych "przepływających" przez filtr nie zmienia się a nawet zmniejsza. Tak na logikę.


ale dymienie najczęsciej wzrasta

Autor:  Piotrulec [ 02-02-2008, 13:17 ]
Tytuł: 

fajnie poczytałem troche pogadałem z Masterem i jestem ciekawy czy ktoś próbował piggy-back,power box-ów jak zwał tak zwał wiadomo o co chodzi, kit zwiększający ciśnienie paliwa w zasilaniu comon rail. Mocno mnie to zastanawia bo nie ma ingerencji w komputer, ani zmiany oprogramowania, przez co nie tracimy grawy na auto jak dobrze kumam :idea: jesli ktos ma sensowne doświadczenie z tego typu sprzętem, czekam na opinie

pozdro 4@ll

Autor:  Jacek1237 [ 22-02-2008, 16:18 ]
Tytuł: 

witam
przy przegladzie na 1000km poprosilem w ASO Suzuki o dolozenie firmowego chipa do GV'07 DDiS. ( Umawialem sie na chipa w nowym aucie, ale nie dali rady z terminem ) Wg oswiadczenia personelu serwisu gwarancja zostaje zachowana. Różnica jest odczuwalna, osobliwie pod względem momentu obrotowego. Spalanie spadło z 9.2 do 8.5-8.7 myślę że dzięki wzrostowi momentu w dolnym zakresie obrotów.

Autor:  WitekS [ 17-03-2008, 20:44 ]
Tytuł: 

A ja dziś dodałem parę "kucuków".
Oj, wigoru Suza dostała :)
Różnica w jeździe olbrzymia. Co do spalania jeszcze nie mogę się wypowiadać.

Autor:  mielnik6696 [ 17-03-2008, 21:21 ]
Tytuł:  MAPOWANIE

Powiem szczerze efekt fantastyczny - mniejsze spalanie. Chipa zrobiłem w firmie http://www.tdi-tuning.pl polecam gorąco jedyni którzy robią to bez wyciągania sterownika, po chipie byłem na przeglądzie w ASO czyli z gwarancją ok.

Autor:  Longicaudus [ 21-03-2008, 20:51 ]
Tytuł: 

Przy kupowaniu GV 07 w salonie sprzedawca przy jedzie probnej powiedzial, ze klienci wycofywali sie z chip tuningu i wracali na 129 KM ze wzgledu na duzo wieksza glosnosc silnika. Jak jest u Was?

Autor:  Piotrulec [ 23-03-2008, 11:32 ]
Tytuł: 

mielnik, troche cię oszukali w nowej GV kazda firma tuningowa jest w stanie wgrać nowy program(chipa) przez złącze diagnostyczne, bez rozkrecania kompa i wlutowywania chipa.

Autor:  WitekS [ 24-03-2008, 09:59 ]
Tytuł: 

Nie dokońca jest to prawda. W nowej GV może nastąpić rozprogramowanie immobilizera przy programowaniu przez złącze diagnostyczne. I wtedy zaczynają się schody, tj. laweta, serwis i pytania w jakich okolicznościach to nastąpiło.
Bezpieczniej jednak podłączyć się pod sterownik.

Autor:  mielnik6696 [ 25-03-2008, 13:26 ]
Tytuł: 

A dlaczego mówisz że mnie oszukali ??
nie chodzi o wymianę chipa tylko o wyciąganie sterownika, nie wiem w jakim celu to robią, może korzystają z innego złącza, na pewno w Krakowie wyciągają sterownik i już widać że była ingerencja.


Piotrulec pisze:
mielnik, troche cię oszukali w nowej GV kazda firma tuningowa jest w stanie wgrać nowy program(chipa) przez złącze diagnostyczne, bez rozkrecania kompa i wlutowywania chipa.

Autor:  mielnik6696 [ 25-03-2008, 13:36 ]
Tytuł: 

Jeżeli chodzi o spalanie po chipie . 150km po górach, 200km po autostradzie 120-130 km/h, 250 km spokojnej jazdy 80-100 km/h średnia 7,9 - 8,2.
Hałas bez zmian dalej głośno :)

Autor:  czoboki [ 25-03-2008, 15:15 ]
Tytuł: 

mielnik6696 pisze:
Jeżeli chodzi o spalanie po chipie . 150km po górach, 200km po autostradzie 120-130 km/h, 250 km spokojnej jazdy 80-100 km/h średnia 7,9 - 8,2.

8l/100km. No to bardzo ładnie, tak w okolicach 1,5-2l mniej niz u mnie na fabrycznym oprogramowaniu. Chociaż ja ostatnio z packiem na dachu ganiam to róznica wychodzi jeszcze większa, ale żeby w depresje nie wpasc to nawet nie sprawdzam ile wychodzi. ;)

A tak OT:
Tak patrze na twoj avatar i sie zastanawiam co ladniejsze: psisko czy GV ;) i wychodzi mi że psisko ;)

Autor:  mielnik6696 [ 25-03-2008, 15:22 ]
Tytuł: 

też tak uważam :)

Autor:  msab [ 28-03-2008, 17:36 ]
Tytuł: 

Mam pytanie. Z rozmowy z zaprzyjaźnionym dealerem wiem, że przy podniesieniu mocy, Austriacy nie robią żadnych zmian w chłodzeniu. Jako że przyrost mocy jest spory, czy nikt ze szczęsliwych posiadaczy "chipowanych" wersji nie miał problemów z przegrzewaniem się silnika, szczególnie pod dużym obciążeniem (długa jazda pod górę, teren, przyczepa itp)? :?:

Autor:  WitekS [ 08-04-2008, 15:54 ]
Tytuł: 

Już mogę coś powiedzieć na temat spalania.
Przejechane 1200 km.
650 km to wycieczka do Zakopanego na bardzo miękkich zimówkach, tempomat na 120.
Pozostały dystans to oryginalne Bridgestony duelery w mieście.

Wskaźnik średniego spalania zatrzymał się na 8,3 l.

Warto było :), a ile fajniejsza jazda po tuningu ....
Pozdrowionka dla wszystkich.

Autor:  Masmo [ 16-04-2008, 20:03 ]
Tytuł: 

msab pisze:
Mam pytanie. Z rozmowy z zaprzyjaźnionym dealerem wiem, że przy podniesieniu mocy, Austriacy nie robią żadnych zmian w chłodzeniu. Jako że przyrost mocy jest spory, czy nikt ze szczęsliwych posiadaczy "chipowanych" wersji nie miał problemów z przegrzewaniem się silnika, szczególnie pod dużym obciążeniem (długa jazda pod górę, teren, przyczepa itp)? :?:

Nie możesz cisnąć długo do deski bo chłodzenie faktycznie może nie wyrobić. Osobną kwestią jest to że bez zmiany IC będzie się przegrzewał dolot (zwłaszcza w upały) silnik będzie puchł i może mocniej dymić.
To doświadzczenia z TDI ;) . Mam Octavię trochę zmodyfikowaną ;) przez zmianę programu w ECU, wczesniej troszkę używałem prymitywnego box-a. I tak:
1. Z tym zużyciem paliwa to komputer Was po zmianie programu oszukuje. Te bajki że polepsza się spalanie to marketnigowy chwyt. Sprawdźcie realne zużucie klasyczną metodą. Mój komputer w Octavi oszukuje o ponad litr/100 :!: Nie ma takiej opcji żeby zmniejszyło się zużycie :!:
2. Dpf w dużej mierze utrudnia chipowanie. Filtr może mieć tendencje do zapychania się ponieważ silnik z chipsem znacznie mocniej dymi! Nie mam pojęcia jak jest w silnku Renault ale VAG-i z dpf-em mogą być chipsowane tylko nieznacznie. Na starych TDI uzyskiwano 25% mocy więcej, nowe silniki z dpf mogą o tym tylko pomażyć.
3. Co do szkodliwości: Seryjny silnik z seryjnym programem jest praktycznie idiotoodporny. Można cisnąć non stop gaz do dechy i nic się nie powinno sypnąć. Chipowane silniki już takie nie są. Jeśli używacie gazu z rozsądkiem (np podczas wyprzedaznia deska a potem grzecznie odejmujecie gaz) powinno to być bezpieczne, ale jak ktoś będzie katował chipowany silnik cisnąc ciągle deskę sypnie się: turbo, uszczelka pod głowicą. Pierwsza poleci turbina. Np w seryjnym TDI turbina daje 1,0 atm po chipsie daje 1,3 :!: więc nic dziwnego że szybko da ciała jak będzie się auto katować.
4. Mimo powyższego jednak WARTO chipsować nowoczesne diesle. Oczywiście silniki VAG są do tego szczególnie predysponowane. Moja Octavia z nową większą turbiną i większym IC leje na trasie auta droższe od niej kilkukrotnie ;) . Tylko trzeba robić to z głową i razczej unikać za mocnych programów i wybrać profesjonalnego tunera z dużym doświadczeniem. Polecam: http://www.tdi-tuning.pl Świadomość że producentem motorowni jest Renault też raczej zniechęca do mocnych programów ;) . Kolegi seryjny 1,5D Renault w Almerze ostatnio wystawił nogę (korbowód). ;)

To co napisałem wynika z doświadzczeń z silnikami VAG. Bardzo dużo już tych silników jest mniej lub bardzej zmodyfikowanych. P.S. Własnie nabyłem box-a do Corolki 1,4 D4D czekam na przesyłkę.

Niech MOC będzie z Wami :!:

Autor:  tomasfan [ 22-05-2008, 15:08 ]
Tytuł: 

powiem wam tak kilka miesięcy temu jak jeszcze się przymierzałem do gitary byłem w serwisie we wrocławiu i suzuki ma taki chip kosztuje to 4kpln i nadal jest gwarancja na wszystkie podzespoły!!! ponadto nadmieniłem im że właśnie boję się o ten nieszczęsny filtr i czy dałoby się go wymontować na co oni powiedzieli że z tym nie ma problemu ale trzeba to zrobić u nich bo będą musieli oszukać komputer hehe!!

Strona 3 z 6 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/