Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl http://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Chip Tiuning w GV DDIS http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=507 |
Strona 3 z 6 |
Autor: | Robek [ 11-01-2008, 18:21 ] |
Tytuł: | |
A ja polecam panów z firmy Masters Tuning |
Autor: | czoboki [ 11-01-2008, 22:27 ] |
Tytuł: | |
krystanty pisze: Ty widziałeś a ja mam zrobione. Może robią to na kilka sposobów? Przy mnie gość wyjmował komputer ( pod maską od strony kierowcy) szedł z nim do laptopa podłączał i wgrywał. Polecam firma V-tech. Teraz jazda to przyjemność. Nie wiem co to znaczy wciskac gaz do podłogi.
Ot tak wgrali i juz? Bez sprawdzania na hamowni? Jak to wpłynie na filtr cząstek stałych? Inna sprawa, że o firmie V-tech nie słyszałem zbyt wielu pochlebnych opinii Inna sprawa, że moze to być próba wygrania z konkurencją. |
Autor: | krystanty [ 13-01-2008, 21:52 ] |
Tytuł: | |
Posiadają 3 czy 4 standartowe programy W zależności od wymagań klienta) przetestowane w siedzibie w Krakowie na GV 1,9 ddis. Więc nie bądżmy drobiazgowi. Jak ktoś chce 10% to dają , 20% itd., oczywiście wszystkow granicach rozsądku, a jak ktoś jest maniakiem to napiszą indywidualny program ale na odpowiedzialność klienta. Więc czy hamownia jest niezbędna? Myślę że są to profesjonaliści. W końcu ludziom trzeba trochę zaufać. |
Autor: | Gienek [ 14-01-2008, 07:18 ] |
Tytuł: | |
wszystko zależy jak długo chcecie trzymać te auta, po ilu latach je sprzedać. Po chip tuningu trzeba mieć świadomość że nowa mapa zasilania auta mieszanką paliwową jest tworzona wyłącznie w oparciu o badanie osiągów auta na hamowni i być może też pod kontem zuzycia paliwa. Plus taki że normy wydzielania spalin, które trzymają fabryczną mapę tu można sobie odpuścić i ich kosztem podnieść moc i czasami jednocześnie zejść ze zużyciem paliwa /choć przy mapie na 160 km to raczej wątpliwe/. Jednak niezaprzeczalnym faktem jest że producent /czyli suzuki - mimo że silnik jest dzieckiem reanult to jednak myślę że pod to auto był strojony przez skośnookich- / tworząc mapę wtrysków badał też rozkład temperatur, smarowanie, oraz rozkład sił działających na poszczególne elementy układu korbowego. Przy fabrycznej mapie silnik ustawiony jest na trwałość i długowiecznośc, po tuningu i dłuższej eksploatacji - bo nie odrazu różnie może być. Mam w motocyklu power commander /dodatkowy komputer pomiedzy fabrycznym a wtryskami, programowalny przez USB/, i trochę wzgłębiałem ten temat. Nie wiem czy dynoyet robi pod grand vitarę /ale pod większość aut i do wszystkich motorów robi/, ale to wydaje mi się lepszym rozwiązaniem. Do Power commandera można podłączyć "multi function hub /czy jakoś tak/, a do niego Map switchera. wgrać dwie mapy - zerówkę i tuningową i przełączać - wtedy jak chcesz poszaleć, albo np : wyprzedzić to możesz podczas jazdy przełączyć mapę i rura. Na codzień taką GV przecież się nie ścigasz. W stanach produkty dynoyet są prawie połowę tańsze niż tutaj i skłonny jestem twierdzić, że za 3000 zł kupi się już taki zestaw. Montaż nieskomplikowany i nie modyfikujesz oryginalnego eproma, tylko na bierząco komputer Dynoyeta modyfikuje koordynaty pokładowego sterownika. |
Autor: | Gienek [ 14-01-2008, 20:15 ] |
Tytuł: | |
znaczysie nie dynoyet tylko "dynojet" ale są też komputery innych firm. |
Autor: | DDiS [ 16-01-2008, 22:02 ] |
Tytuł: | Auto Świat najnowszy numer STR 31 |
Bardzo prosiłbym o zapoznanie sie z artykułem w najnowszym AŚ str 31. na temat chipowania aut z FAP. Wytłuszczone na czerwono ,że zabrania sie dokonywania czegokolwiek z silnikami wyposażonymi w takowy filtr. Co Wy na to Panowie i Panie ? A ja już jestem na etapie umawiania się w Warszawie w ASO GADIMEX na modyfikację mojej DDiS . Robić czy nie robić ???????????? |
Autor: | Gienek [ 17-01-2008, 16:58 ] |
Tytuł: | |
nie sąszę żeby w najbliższych 100 tys km coś się stało auto dostanie w kośc ale usterki wyjdą pewnie po dużych przebiegach, jak nie trzymasz długo auta po tuninguj p.s. artykułu nie czytałem |
Autor: | krystanty [ 19-01-2008, 10:37 ] |
Tytuł: | |
nie znam się na mechanice ale jak rozumiem filtr cząsteczek stałych jak każdy filtr ma za zadanie oczyszczać i ma określoną "przepustowość", ale skoro po chip tuningu spada spalenie lub zostaje na tym samym poziomie yo ilość cząstek stałych "przepływających" przez filtr nie zmienia się a nawet zmniejsza. Tak na logikę. |
Autor: | -pawel- [ 19-01-2008, 10:42 ] |
Tytuł: | |
Polecam artykuł na który powoływał się DDiS. Jest tam opisane działanie filtra cząstek stałych. |
Autor: | TSRALLY [ 19-01-2008, 11:35 ] |
Tytuł: | |
krystanty pisze: nie znam się na mechanice ale jak rozumiem filtr cząsteczek stałych jak każdy filtr ma za zadanie oczyszczać i ma określoną "przepustowość", ale skoro po chip tuningu spada spalenie lub zostaje na tym samym poziomie yo ilość cząstek stałych "przepływających" przez filtr nie zmienia się a nawet zmniejsza. Tak na logikę.
ale dymienie najczęsciej wzrasta |
Autor: | Piotrulec [ 02-02-2008, 13:17 ] |
Tytuł: | |
fajnie poczytałem troche pogadałem z Masterem i jestem ciekawy czy ktoś próbował piggy-back,power box-ów jak zwał tak zwał wiadomo o co chodzi, kit zwiększający ciśnienie paliwa w zasilaniu comon rail. Mocno mnie to zastanawia bo nie ma ingerencji w komputer, ani zmiany oprogramowania, przez co nie tracimy grawy na auto jak dobrze kumam jesli ktos ma sensowne doświadczenie z tego typu sprzętem, czekam na opinie pozdro 4@ll |
Autor: | Jacek1237 [ 22-02-2008, 16:18 ] |
Tytuł: | |
witam przy przegladzie na 1000km poprosilem w ASO Suzuki o dolozenie firmowego chipa do GV'07 DDiS. ( Umawialem sie na chipa w nowym aucie, ale nie dali rady z terminem ) Wg oswiadczenia personelu serwisu gwarancja zostaje zachowana. Różnica jest odczuwalna, osobliwie pod względem momentu obrotowego. Spalanie spadło z 9.2 do 8.5-8.7 myślę że dzięki wzrostowi momentu w dolnym zakresie obrotów. |
Autor: | WitekS [ 17-03-2008, 20:44 ] |
Tytuł: | |
A ja dziś dodałem parę "kucuków". Oj, wigoru Suza dostała Różnica w jeździe olbrzymia. Co do spalania jeszcze nie mogę się wypowiadać. |
Autor: | mielnik6696 [ 17-03-2008, 21:21 ] |
Tytuł: | MAPOWANIE |
Powiem szczerze efekt fantastyczny - mniejsze spalanie. Chipa zrobiłem w firmie http://www.tdi-tuning.pl polecam gorąco jedyni którzy robią to bez wyciągania sterownika, po chipie byłem na przeglądzie w ASO czyli z gwarancją ok. |
Autor: | Longicaudus [ 21-03-2008, 20:51 ] |
Tytuł: | |
Przy kupowaniu GV 07 w salonie sprzedawca przy jedzie probnej powiedzial, ze klienci wycofywali sie z chip tuningu i wracali na 129 KM ze wzgledu na duzo wieksza glosnosc silnika. Jak jest u Was? |
Autor: | Piotrulec [ 23-03-2008, 11:32 ] |
Tytuł: | |
mielnik, troche cię oszukali w nowej GV kazda firma tuningowa jest w stanie wgrać nowy program(chipa) przez złącze diagnostyczne, bez rozkrecania kompa i wlutowywania chipa. |
Autor: | WitekS [ 24-03-2008, 09:59 ] |
Tytuł: | |
Nie dokońca jest to prawda. W nowej GV może nastąpić rozprogramowanie immobilizera przy programowaniu przez złącze diagnostyczne. I wtedy zaczynają się schody, tj. laweta, serwis i pytania w jakich okolicznościach to nastąpiło. Bezpieczniej jednak podłączyć się pod sterownik. |
Autor: | mielnik6696 [ 25-03-2008, 13:26 ] |
Tytuł: | |
A dlaczego mówisz że mnie oszukali ?? nie chodzi o wymianę chipa tylko o wyciąganie sterownika, nie wiem w jakim celu to robią, może korzystają z innego złącza, na pewno w Krakowie wyciągają sterownik i już widać że była ingerencja. Piotrulec pisze: mielnik, troche cię oszukali w nowej GV kazda firma tuningowa jest w stanie wgrać nowy program(chipa) przez złącze diagnostyczne, bez rozkrecania kompa i wlutowywania chipa.
|
Autor: | mielnik6696 [ 25-03-2008, 13:36 ] |
Tytuł: | |
Jeżeli chodzi o spalanie po chipie . 150km po górach, 200km po autostradzie 120-130 km/h, 250 km spokojnej jazdy 80-100 km/h średnia 7,9 - 8,2. Hałas bez zmian dalej głośno |
Autor: | czoboki [ 25-03-2008, 15:15 ] |
Tytuł: | |
mielnik6696 pisze: Jeżeli chodzi o spalanie po chipie . 150km po górach, 200km po autostradzie 120-130 km/h, 250 km spokojnej jazdy 80-100 km/h średnia 7,9 - 8,2.
8l/100km. No to bardzo ładnie, tak w okolicach 1,5-2l mniej niz u mnie na fabrycznym oprogramowaniu. Chociaż ja ostatnio z packiem na dachu ganiam to róznica wychodzi jeszcze większa, ale żeby w depresje nie wpasc to nawet nie sprawdzam ile wychodzi. A tak OT: Tak patrze na twoj avatar i sie zastanawiam co ladniejsze: psisko czy GV i wychodzi mi że psisko |
Autor: | mielnik6696 [ 25-03-2008, 15:22 ] |
Tytuł: | |
też tak uważam |
Autor: | msab [ 28-03-2008, 17:36 ] |
Tytuł: | |
Mam pytanie. Z rozmowy z zaprzyjaźnionym dealerem wiem, że przy podniesieniu mocy, Austriacy nie robią żadnych zmian w chłodzeniu. Jako że przyrost mocy jest spory, czy nikt ze szczęsliwych posiadaczy "chipowanych" wersji nie miał problemów z przegrzewaniem się silnika, szczególnie pod dużym obciążeniem (długa jazda pod górę, teren, przyczepa itp)? |
Autor: | WitekS [ 08-04-2008, 15:54 ] |
Tytuł: | |
Już mogę coś powiedzieć na temat spalania. Przejechane 1200 km. 650 km to wycieczka do Zakopanego na bardzo miękkich zimówkach, tempomat na 120. Pozostały dystans to oryginalne Bridgestony duelery w mieście. Wskaźnik średniego spalania zatrzymał się na 8,3 l. Warto było , a ile fajniejsza jazda po tuningu .... Pozdrowionka dla wszystkich. |
Autor: | Masmo [ 16-04-2008, 20:03 ] |
Tytuł: | |
msab pisze: Mam pytanie. Z rozmowy z zaprzyjaźnionym dealerem wiem, że przy podniesieniu mocy, Austriacy nie robią żadnych zmian w chłodzeniu. Jako że przyrost mocy jest spory, czy nikt ze szczęsliwych posiadaczy "chipowanych" wersji nie miał problemów z przegrzewaniem się silnika, szczególnie pod dużym obciążeniem (długa jazda pod górę, teren, przyczepa itp)?
Nie możesz cisnąć długo do deski bo chłodzenie faktycznie może nie wyrobić. Osobną kwestią jest to że bez zmiany IC będzie się przegrzewał dolot (zwłaszcza w upały) silnik będzie puchł i może mocniej dymić. To doświadzczenia z TDI . Mam Octavię trochę zmodyfikowaną przez zmianę programu w ECU, wczesniej troszkę używałem prymitywnego box-a. I tak: 1. Z tym zużyciem paliwa to komputer Was po zmianie programu oszukuje. Te bajki że polepsza się spalanie to marketnigowy chwyt. Sprawdźcie realne zużucie klasyczną metodą. Mój komputer w Octavi oszukuje o ponad litr/100 Nie ma takiej opcji żeby zmniejszyło się zużycie 2. Dpf w dużej mierze utrudnia chipowanie. Filtr może mieć tendencje do zapychania się ponieważ silnik z chipsem znacznie mocniej dymi! Nie mam pojęcia jak jest w silnku Renault ale VAG-i z dpf-em mogą być chipsowane tylko nieznacznie. Na starych TDI uzyskiwano 25% mocy więcej, nowe silniki z dpf mogą o tym tylko pomażyć. 3. Co do szkodliwości: Seryjny silnik z seryjnym programem jest praktycznie idiotoodporny. Można cisnąć non stop gaz do dechy i nic się nie powinno sypnąć. Chipowane silniki już takie nie są. Jeśli używacie gazu z rozsądkiem (np podczas wyprzedaznia deska a potem grzecznie odejmujecie gaz) powinno to być bezpieczne, ale jak ktoś będzie katował chipowany silnik cisnąc ciągle deskę sypnie się: turbo, uszczelka pod głowicą. Pierwsza poleci turbina. Np w seryjnym TDI turbina daje 1,0 atm po chipsie daje 1,3 więc nic dziwnego że szybko da ciała jak będzie się auto katować. 4. Mimo powyższego jednak WARTO chipsować nowoczesne diesle. Oczywiście silniki VAG są do tego szczególnie predysponowane. Moja Octavia z nową większą turbiną i większym IC leje na trasie auta droższe od niej kilkukrotnie . Tylko trzeba robić to z głową i razczej unikać za mocnych programów i wybrać profesjonalnego tunera z dużym doświadczeniem. Polecam: http://www.tdi-tuning.pl Świadomość że producentem motorowni jest Renault też raczej zniechęca do mocnych programów . Kolegi seryjny 1,5D Renault w Almerze ostatnio wystawił nogę (korbowód). To co napisałem wynika z doświadzczeń z silnikami VAG. Bardzo dużo już tych silników jest mniej lub bardzej zmodyfikowanych. P.S. Własnie nabyłem box-a do Corolki 1,4 D4D czekam na przesyłkę. Niech MOC będzie z Wami |
Autor: | tomasfan [ 22-05-2008, 15:08 ] |
Tytuł: | |
powiem wam tak kilka miesięcy temu jak jeszcze się przymierzałem do gitary byłem w serwisie we wrocławiu i suzuki ma taki chip kosztuje to 4kpln i nadal jest gwarancja na wszystkie podzespoły!!! ponadto nadmieniłem im że właśnie boję się o ten nieszczęsny filtr i czy dałoby się go wymontować na co oni powiedzieli że z tym nie ma problemu ale trzeba to zrobić u nich bo będą musieli oszukać komputer hehe!! |
Strona 3 z 6 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |