Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Chip Tiuning w GV DDIS
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=507
Strona 2 z 6

Autor:  GV2007 [ 06-11-2007, 12:02 ]
Tytuł: 

Filtr DPF można również stopić bez tuningu. Wszystko zależy od "kultury" jazdy. Każdy silnik i jego osprzęt można zajechać bez najmniejszego problemu.
Jeśli chodzi o mnie do zdecydowałem się na tuning z pełną świadomością wynikającego z tego faktu ryzyka. Nie zależało mi na żyłowaniu silnika (lata "szaleństw" mam już za sobą :lol: ) ale uważam, że Japońce dali ciała z pisaniem softu do sterownika. Jeżdżę również samochodami Citroen z silnikami HDI i ich elastyczność powala w porównaniu z GV. A mają moce tylko 90 i 100 KM. Poprosiłem tuningowców o skupienie się na momencie obrotowym szczególnie w zakresie poniżej 2000 rpm. Moim zdaniem GV ma straszną "turbodziurę" z oryginalnym softem. Teraz silnik przyspiesza beż żadnych oporów od samego dołu, a 150 KM jest w zasadzie efektem ubocznym.

Autor:  blizzard [ 06-11-2007, 12:16 ]
Tytuł: 

Wasze auta, wasza sprawa :D Jak znajdę chwilkę to napiszę dlaczego Ja bym się nie zdecydował.

Autor:  GV2007 [ 06-11-2007, 13:31 ]
Tytuł: 

blizzard pisze:
Wasze auta, wasza sprawa :D

Dokładnie. Jak to mówi mój przyjaciel "jedni lubią rybki, drudzy jak im nogi śmierdzą..." :D :D
Pozdrawiam :lol:

Autor:  blizzard [ 06-11-2007, 17:23 ]
Tytuł: 

Moje i innych przemyślenia :roll:

Zmiana sterowania polega na zwiększeniu dawki wtryskiwanego paliwa, czyli trzeba przyśpieszyć wtrysk. To powoduje że w czasie dopalania z filtra dochodzi do zwiększonej emisji niespalonych węglowodorów, które odkładają się w filtrze (Podobno średnio 3 razy więcej) .Po odjęciu gazu dostaje się olbrzymia ilość tlenu co daje gwałtowne spalanie(temp. do 1000 C). Filtr się topi.

Dodadam jeszcze, że dla aut z turbo jest to dodatkowo katastrofalne.
Dlaczego? Bo chipy zwiększają też temperaturę gazów spalinowych docierających do turbo.

Czyli podsumowując - jest ryzyko :?
A tak na marginesie nowoczesne diesle nawet bez chipów często ulegają awariom z powodu wysilenia.

Ja tyle :)

Autor:  taoma [ 07-11-2007, 08:39 ]
Tytuł: 

GV2007 pisze:
U mnie na razie ~150KM i 340


gdzie robiles tuning jesli mozna wiedziec
wyglada mi to na ustawienia vtechu a sam o tym myslalem
pawel

Autor:  GV2007 [ 07-11-2007, 09:18 ]
Tytuł: 

Trafiłeś w 10. Byłem w siedzibie w Krakowie. 100% profesjonalizm. Poza tym od niedawna można również wykupić dodatkową gwarancję http://www.vtech.pl/aktualnosci/najnows ... 343-1.html

Autor:  wilkosz [ 07-11-2007, 12:58 ]
Tytuł: 

no no gwarancja super sam sie zastanawiam ;)

Autor:  POGO [ 07-11-2007, 18:32 ]
Tytuł: 

Witam Ja robiłem ECU. przejechalem ok 30000 i jest ok. jak na razie.:)

Autor:  KrisB4 [ 07-11-2007, 21:57 ]
Tytuł: 

blizzard pisze:
.Po odjęciu gazu dostaje się olbrzymia ilość tlenu co daje gwałtowne spalanie(temp. do 1000 C). Filtr się topi.


Zależy od typu filtra.
Filtry NGK/Bosch (np. Toyota) są robione z kordierytu i faktycznie mają niższą odporność na ostrą regenerację.

Filtry stosowane przez Forda, PSA, VW, Fiata czy Suzuki są robione przez Ibidena (koncern japoński, produkcja Węgry) oraz przez Saint Gobain (Niemcy i być może wkrótce w Polsce) z węglika krzemu.
1000 st. C to dla nich bułka z masłem (SiC spieka się w >2000).
Filtr z SiC prędzej popęka niż sie stopi.

BOX oszukuje fabryczne ECU i to faktycznie jest groźne bo on tylko zwiększa dawkę paliwa.

Zmiana ECU jest droższa ale bezpieczniejsza bo nie są ignorowane sygnały z czujników zabezpieczenia (np. temp. spalin).

Autor:  Konrad [ 07-11-2007, 23:13 ]
Tytuł: 

[quote]"A tak na marginesie nowoczesne diesle nawet bez chipów często ulegają awariom z powodu wysilenia."[quote]

zupelnie sie z tym nie zgadzam, jest dokladnie na odwrot jako ze silniki diesla sa silnikami przede wszystkim jakosciowymi i z tego tytulu plynie duzo zagrozen sa one wlasnie tak programowane zeby nie wykorzystywac pelnej mocy, czyli zostawia sie im seryjnie kilkunastoprocentowy zapas mocy
tych niebezpieczenstw jest duzo, m.in. sposob uzytkowania, jakosc paliwa, oleju, terminowosc obslugi itd.

Autor:  taoma [ 08-11-2007, 00:24 ]
Tytuł: 

GV2007 pisze:
Byłem w siedzibie w Krakowie.


super dzieki za rekomendacje wobec tego na pewno zjawie sie u nich
pawel

Autor:  taoma [ 08-11-2007, 00:27 ]
Tytuł: 

wilkosz pisze:
no no gwarancja super sam sie zastanawiam ;)


w nadarzynie masz swietnego tunera p. Chojnacki, wystroi autko no moze bez gwarancji ;) ale jest to jeden z najlepszych:)

Autor:  GV2007 [ 08-11-2007, 07:13 ]
Tytuł: 

POGO pisze:
Witam Ja robiłem ECU. przejechalem ok 30000 i jest ok. jak na razie.:)


Mógłbyś przytoczyć trochę szczegółów?. Ja spróbuję podpiąć wykresy jak je będę miał. Interesuje mnie szczególnie jak wygląda elestyczność silnika po tuningu. :lol:
Pozdrawiam

Autor:  DDiS [ 13-11-2007, 17:44 ]
Tytuł:  Pakiet Zwiększający moc

Witam . Właśnie się dowiedziałem ,ze jest możliwość zwiększenia mocy do 160 km , moment wzrasta do 360 nm . Przyspieszenie jest o 2s lepsze. a wszystko bez utrarty gwarancji. Pakiet kosztuje 790 Euro .
Odstawia się auto do delarea suzuki na okres około 1 tygodnia . Oni wyciągaja komp. i wysyłają go do Austrii . Tuninh przprowadza Austryjacka firma , która podpisała umowę z SMP. Do tej pory nie było żadnych usterek , a jedynie uśmiech na twarzach właścicili nowych GV. Info mam z działu technicznego SMP.
Problem polega na tym ,że żaden z dealerów nie wie o co chodzi.
Zastanawiam się czy 160 KM z 1.9 to nie przesada . Chociaż SAAB też swoje TiDy męczy .
Czekam na odpowiedz w dniu jutrzejszym od kilku dealrów , zobaczymy co oni na to . Pozdro

Autor:  4na4 [ 13-11-2007, 23:08 ]
Tytuł: 

790 Euro ? to trochę dużo jak za zwykłą modyfikację ECU i to atomatyczną, bez indywidualnych ustawień i hamowni ... No nie wiem czy na to czekałem ...

Autor:  DDiS [ 13-11-2007, 23:34 ]
Tytuł: 

To spory wydatek , ale przy zachowaniu gwarancjii na cały samochód to raczej warto. Tym bardziej ,że zwiększenie mocy może stopić DPF i wiele innych rzeczy. Wszystkie firmy dają około 3 latnią gwarancję na silnik i to wszystko. Ja wolałbym raczej przepłacić i zachować gw. tym bardziej Asistance 24h. :))) .
polecam jeszcze firmę ZIPtunning - holenderską .

Autor:  Konrad [ 14-11-2007, 23:35 ]
Tytuł: 

nie ma to jak dobry tuner ktory napisze specjalny program pod konkretne autko a nie takie uniwersalne softy
a co do mocy to mozna pewnie i wiecej ale to nie sa zawody kto wiecej a kto ladniej rozlozy moc i moment obrotowy w jak najszerszym zakresie obrotow 8)

Autor:  Konrad [ 15-11-2007, 12:04 ]
Tytuł: 

dowiedzialem sie dzis ze prawdopodobnie SMP planuje wprowadzic seryjnie zmodyfikowana jednostke DDiS GV do sprzedazy, ciezko okreslic kiedy
pewnie wtedy tez bedzie mozna spokojnie zmodyfikowac obecnie posiadane modele ;)

Autor:  DDiS [ 15-11-2007, 13:55 ]
Tytuł: 

Procedura modyfikacjii silonika jest nieco praco i czasochłonna.
Po przeprogramowaniu softu i oczywiście zachowaniu gwarancji , otrzymuje sie komplet dokumentów od Austryjackiego tunera . Z tymi dokumentami należy wybrać się do urzędu i wyrobić nową kartę pojazdu . Oznacza to , że teoretycznie samochód od nowości dysponuje 160 PS. Tak to formalnie wygląda i to jest dokument dla SMP .
GV ma homologację tylko na 129PS . Stąd cała ta zabawa .
Ciekawe jak to cudo się zbiera ??? :))

Autor:  krystanty [ 08-01-2008, 18:46 ]
Tytuł: 

Witam. Już jestem po chiptuningu. jak pisałem koszt 1600 zł, zrobione w Gdyni w oddziale firmy V-tech. W zasadzie nie wiele mogę napisać ponieważ posiadają oni hamownię tylko do jednej osi. W kwietnu dostaną do aut 4x4 więc pojadę sprawdzić jaki otrzymałem moment obr. Firma w przydomowej dobudówce ale muszę powiedzieć że na mnie chłopaki zrobili dobre wrażenie, sprzęt, programy i przede wszystkim wiedza na wysokim poziomie ( oczywiście jak dla mnie jako laika). Program wgrywali standardowy, zaczynając od ok 10%, poniewaz nie było czuć wzrostu dynamiki, od ręki przysłali im drugi program z Krakowa i po wgraniu znowu przejażdżka. Stwierdziłem że coś drgnęło ale słabo wiec po konsultacjach z Krakowem że jeszcze można troszką podciągnąć przysłali mocniejszy program i... jest ok. Teraz czuję że ciągnie. na drugim biegu wręcz wciska w fotel, nie wiem jak było wcześniej ale na piątym ciągnie już od 1900 obr przy prędkości ok 80 km/h i to dosyć dynamicznie ale nawet przy 1500 jeszcze się nie dławi. Ogólnie jak dla mnie rewelacja gdyby ktoś chciał się przejechać to zapraszam do Słupska. Tematy gwarancji, ryzyka itp pomijam bo każdy ma na ten temat swoje zdanie

Autor:  Robek [ 09-01-2008, 22:03 ]
Tytuł: 

Cytuj:
w nadarzynie masz swietnego tunera p. Chojnacki, wystroi autko no moze bez gwarancji ;) ale jest to jeden z najlepszych:)



Jesteś pewien, że p. Chojnacki sam stroi autka diesla, czy tylko wyjmuje komputer i strojenie robi ktoś inny :lol:

Autor:  taoma [ 10-01-2008, 11:53 ]
Tytuł: 

Cytuj:
tylko wyjmuje komputer i strojenie robi ktoś inny :lol:

komputera sie nie wyjmuje... a poza tym co to za roznica kto stroi wazne ze u niego... :)

Autor:  krystanty [ 10-01-2008, 20:36 ]
Tytuł: 

w GV komputer tzreba wyjąc bo nie ma osobnego wejścia.

Autor:  GV2007 [ 11-01-2008, 12:25 ]
Tytuł: 

krystanty pisze:
w GV komputer tzreba wyjąc bo nie ma osobnego wejścia.


Nie sądzę. Wczytanie oprogramowania dokonuje się przez złącze diagnostyczne znajdujące się nad pedałem gazu w okolicy łydki. Widziałem na własne oczy.

Autor:  krystanty [ 11-01-2008, 17:58 ]
Tytuł: 

Ty widziałeś a ja mam zrobione. Może robią to na kilka sposobów? Przy mnie gość wyjmował komputer ( pod maską od strony kierowcy) szedł z nim do laptopa podłączał i wgrywał. Polecam firma V-tech. Teraz jazda to przyjemność. Nie wiem co to znaczy wciskac gaz do podłogi.

Strona 2 z 6 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/