Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-02-2020, 17:08

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 06-11-2007, 12:02 
Offline

Rejestracja: 10-09-2007, 09:57
Posty: 47
Lokalizacja: Podbeskidzie
Filtr DPF można również stopić bez tuningu. Wszystko zależy od "kultury" jazdy. Każdy silnik i jego osprzęt można zajechać bez najmniejszego problemu.
Jeśli chodzi o mnie do zdecydowałem się na tuning z pełną świadomością wynikającego z tego faktu ryzyka. Nie zależało mi na żyłowaniu silnika (lata "szaleństw" mam już za sobą :lol: ) ale uważam, że Japońce dali ciała z pisaniem softu do sterownika. Jeżdżę również samochodami Citroen z silnikami HDI i ich elastyczność powala w porównaniu z GV. A mają moce tylko 90 i 100 KM. Poprosiłem tuningowców o skupienie się na momencie obrotowym szczególnie w zakresie poniżej 2000 rpm. Moim zdaniem GV ma straszną "turbodziurę" z oryginalnym softem. Teraz silnik przyspiesza beż żadnych oporów od samego dołu, a 150 KM jest w zasadzie efektem ubocznym.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-11-2007, 12:16 
Wasze auta, wasza sprawa :D Jak znajdę chwilkę to napiszę dlaczego Ja bym się nie zdecydował.


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 06-11-2007, 13:31 
Offline

Rejestracja: 10-09-2007, 09:57
Posty: 47
Lokalizacja: Podbeskidzie
blizzard pisze:
Wasze auta, wasza sprawa :D

Dokładnie. Jak to mówi mój przyjaciel "jedni lubią rybki, drudzy jak im nogi śmierdzą..." :D :D
Pozdrawiam :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-11-2007, 17:23 
Moje i innych przemyślenia :roll:

Zmiana sterowania polega na zwiększeniu dawki wtryskiwanego paliwa, czyli trzeba przyśpieszyć wtrysk. To powoduje że w czasie dopalania z filtra dochodzi do zwiększonej emisji niespalonych węglowodorów, które odkładają się w filtrze (Podobno średnio 3 razy więcej) .Po odjęciu gazu dostaje się olbrzymia ilość tlenu co daje gwałtowne spalanie(temp. do 1000 C). Filtr się topi.

Dodadam jeszcze, że dla aut z turbo jest to dodatkowo katastrofalne.
Dlaczego? Bo chipy zwiększają też temperaturę gazów spalinowych docierających do turbo.

Czyli podsumowując - jest ryzyko :?
A tak na marginesie nowoczesne diesle nawet bez chipów często ulegają awariom z powodu wysilenia.

Ja tyle :)


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 07-11-2007, 08:39 
Offline

Rejestracja: 25-08-2007, 21:46
Posty: 14
Lokalizacja: Kraków
GV2007 pisze:
U mnie na razie ~150KM i 340


gdzie robiles tuning jesli mozna wiedziec
wyglada mi to na ustawienia vtechu a sam o tym myslalem
pawel


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-11-2007, 09:18 
Offline

Rejestracja: 10-09-2007, 09:57
Posty: 47
Lokalizacja: Podbeskidzie
Trafiłeś w 10. Byłem w siedzibie w Krakowie. 100% profesjonalizm. Poza tym od niedawna można również wykupić dodatkową gwarancję http://www.vtech.pl/aktualnosci/najnows ... 343-1.html


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-11-2007, 12:58 
Offline

Rejestracja: 20-09-2007, 11:05
Posty: 71
Lokalizacja: nadarzyn
no no gwarancja super sam sie zastanawiam ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-11-2007, 18:32 
Offline

Rejestracja: 15-12-2006, 14:38
Posty: 6
Lokalizacja: PABIANICE
Witam Ja robiłem ECU. przejechalem ok 30000 i jest ok. jak na razie.:)


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-11-2007, 21:57 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
blizzard pisze:
.Po odjęciu gazu dostaje się olbrzymia ilość tlenu co daje gwałtowne spalanie(temp. do 1000 C). Filtr się topi.


Zależy od typu filtra.
Filtry NGK/Bosch (np. Toyota) są robione z kordierytu i faktycznie mają niższą odporność na ostrą regenerację.

Filtry stosowane przez Forda, PSA, VW, Fiata czy Suzuki są robione przez Ibidena (koncern japoński, produkcja Węgry) oraz przez Saint Gobain (Niemcy i być może wkrótce w Polsce) z węglika krzemu.
1000 st. C to dla nich bułka z masłem (SiC spieka się w >2000).
Filtr z SiC prędzej popęka niż sie stopi.

BOX oszukuje fabryczne ECU i to faktycznie jest groźne bo on tylko zwiększa dawkę paliwa.

Zmiana ECU jest droższa ale bezpieczniejsza bo nie są ignorowane sygnały z czujników zabezpieczenia (np. temp. spalin).


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-11-2007, 23:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-09-2006, 10:10
Posty: 174
Lokalizacja: Wawa/Rawa/Okolice...różnie
[quote]"A tak na marginesie nowoczesne diesle nawet bez chipów często ulegają awariom z powodu wysilenia."[quote]

zupelnie sie z tym nie zgadzam, jest dokladnie na odwrot jako ze silniki diesla sa silnikami przede wszystkim jakosciowymi i z tego tytulu plynie duzo zagrozen sa one wlasnie tak programowane zeby nie wykorzystywac pelnej mocy, czyli zostawia sie im seryjnie kilkunastoprocentowy zapas mocy
tych niebezpieczenstw jest duzo, m.in. sposob uzytkowania, jakosc paliwa, oleju, terminowosc obslugi itd.


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-11-2007, 00:24 
Offline

Rejestracja: 25-08-2007, 21:46
Posty: 14
Lokalizacja: Kraków
GV2007 pisze:
Byłem w siedzibie w Krakowie.


super dzieki za rekomendacje wobec tego na pewno zjawie sie u nich
pawel


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-11-2007, 00:27 
Offline

Rejestracja: 25-08-2007, 21:46
Posty: 14
Lokalizacja: Kraków
wilkosz pisze:
no no gwarancja super sam sie zastanawiam ;)


w nadarzynie masz swietnego tunera p. Chojnacki, wystroi autko no moze bez gwarancji ;) ale jest to jeden z najlepszych:)


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-11-2007, 07:13 
Offline

Rejestracja: 10-09-2007, 09:57
Posty: 47
Lokalizacja: Podbeskidzie
POGO pisze:
Witam Ja robiłem ECU. przejechalem ok 30000 i jest ok. jak na razie.:)


Mógłbyś przytoczyć trochę szczegółów?. Ja spróbuję podpiąć wykresy jak je będę miał. Interesuje mnie szczególnie jak wygląda elestyczność silnika po tuningu. :lol:
Pozdrawiam


Na górę
Post: 13-11-2007, 17:44 
Offline

Rejestracja: 26-01-2007, 21:02
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław
Witam . Właśnie się dowiedziałem ,ze jest możliwość zwiększenia mocy do 160 km , moment wzrasta do 360 nm . Przyspieszenie jest o 2s lepsze. a wszystko bez utrarty gwarancji. Pakiet kosztuje 790 Euro .
Odstawia się auto do delarea suzuki na okres około 1 tygodnia . Oni wyciągaja komp. i wysyłają go do Austrii . Tuninh przprowadza Austryjacka firma , która podpisała umowę z SMP. Do tej pory nie było żadnych usterek , a jedynie uśmiech na twarzach właścicili nowych GV. Info mam z działu technicznego SMP.
Problem polega na tym ,że żaden z dealerów nie wie o co chodzi.
Zastanawiam się czy 160 KM z 1.9 to nie przesada . Chociaż SAAB też swoje TiDy męczy .
Czekam na odpowiedz w dniu jutrzejszym od kilku dealrów , zobaczymy co oni na to . Pozdro


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-11-2007, 23:08 
Offline

Rejestracja: 29-10-2007, 22:31
Posty: 71
Lokalizacja: Polska
790 Euro ? to trochę dużo jak za zwykłą modyfikację ECU i to atomatyczną, bez indywidualnych ustawień i hamowni ... No nie wiem czy na to czekałem ...


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-11-2007, 23:34 
Offline

Rejestracja: 26-01-2007, 21:02
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław
To spory wydatek , ale przy zachowaniu gwarancjii na cały samochód to raczej warto. Tym bardziej ,że zwiększenie mocy może stopić DPF i wiele innych rzeczy. Wszystkie firmy dają około 3 latnią gwarancję na silnik i to wszystko. Ja wolałbym raczej przepłacić i zachować gw. tym bardziej Asistance 24h. :))) .
polecam jeszcze firmę ZIPtunning - holenderską .


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-11-2007, 23:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-09-2006, 10:10
Posty: 174
Lokalizacja: Wawa/Rawa/Okolice...różnie
nie ma to jak dobry tuner ktory napisze specjalny program pod konkretne autko a nie takie uniwersalne softy
a co do mocy to mozna pewnie i wiecej ale to nie sa zawody kto wiecej a kto ladniej rozlozy moc i moment obrotowy w jak najszerszym zakresie obrotow 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-11-2007, 12:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-09-2006, 10:10
Posty: 174
Lokalizacja: Wawa/Rawa/Okolice...różnie
dowiedzialem sie dzis ze prawdopodobnie SMP planuje wprowadzic seryjnie zmodyfikowana jednostke DDiS GV do sprzedazy, ciezko okreslic kiedy
pewnie wtedy tez bedzie mozna spokojnie zmodyfikowac obecnie posiadane modele ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-11-2007, 13:55 
Offline

Rejestracja: 26-01-2007, 21:02
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław
Procedura modyfikacjii silonika jest nieco praco i czasochłonna.
Po przeprogramowaniu softu i oczywiście zachowaniu gwarancji , otrzymuje sie komplet dokumentów od Austryjackiego tunera . Z tymi dokumentami należy wybrać się do urzędu i wyrobić nową kartę pojazdu . Oznacza to , że teoretycznie samochód od nowości dysponuje 160 PS. Tak to formalnie wygląda i to jest dokument dla SMP .
GV ma homologację tylko na 129PS . Stąd cała ta zabawa .
Ciekawe jak to cudo się zbiera ??? :))


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-01-2008, 18:46 
Offline

Rejestracja: 27-06-2006, 22:07
Posty: 22
Lokalizacja: Słupsk
Witam. Już jestem po chiptuningu. jak pisałem koszt 1600 zł, zrobione w Gdyni w oddziale firmy V-tech. W zasadzie nie wiele mogę napisać ponieważ posiadają oni hamownię tylko do jednej osi. W kwietnu dostaną do aut 4x4 więc pojadę sprawdzić jaki otrzymałem moment obr. Firma w przydomowej dobudówce ale muszę powiedzieć że na mnie chłopaki zrobili dobre wrażenie, sprzęt, programy i przede wszystkim wiedza na wysokim poziomie ( oczywiście jak dla mnie jako laika). Program wgrywali standardowy, zaczynając od ok 10%, poniewaz nie było czuć wzrostu dynamiki, od ręki przysłali im drugi program z Krakowa i po wgraniu znowu przejażdżka. Stwierdziłem że coś drgnęło ale słabo wiec po konsultacjach z Krakowem że jeszcze można troszką podciągnąć przysłali mocniejszy program i... jest ok. Teraz czuję że ciągnie. na drugim biegu wręcz wciska w fotel, nie wiem jak było wcześniej ale na piątym ciągnie już od 1900 obr przy prędkości ok 80 km/h i to dosyć dynamicznie ale nawet przy 1500 jeszcze się nie dławi. Ogólnie jak dla mnie rewelacja gdyby ktoś chciał się przejechać to zapraszam do Słupska. Tematy gwarancji, ryzyka itp pomijam bo każdy ma na ten temat swoje zdanie


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-01-2008, 22:03 
Offline

Rejestracja: 06-12-2007, 22:24
Posty: 38
Lokalizacja: Brwinów
Cytuj:
w nadarzynie masz swietnego tunera p. Chojnacki, wystroi autko no moze bez gwarancji ;) ale jest to jeden z najlepszych:)



Jesteś pewien, że p. Chojnacki sam stroi autka diesla, czy tylko wyjmuje komputer i strojenie robi ktoś inny :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-01-2008, 11:53 
Offline

Rejestracja: 25-08-2007, 21:46
Posty: 14
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
tylko wyjmuje komputer i strojenie robi ktoś inny :lol:

komputera sie nie wyjmuje... a poza tym co to za roznica kto stroi wazne ze u niego... :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-01-2008, 20:36 
Offline

Rejestracja: 27-06-2006, 22:07
Posty: 22
Lokalizacja: Słupsk
w GV komputer tzreba wyjąc bo nie ma osobnego wejścia.


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-01-2008, 12:25 
Offline

Rejestracja: 10-09-2007, 09:57
Posty: 47
Lokalizacja: Podbeskidzie
krystanty pisze:
w GV komputer tzreba wyjąc bo nie ma osobnego wejścia.


Nie sądzę. Wczytanie oprogramowania dokonuje się przez złącze diagnostyczne znajdujące się nad pedałem gazu w okolicy łydki. Widziałem na własne oczy.


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-01-2008, 17:58 
Offline

Rejestracja: 27-06-2006, 22:07
Posty: 22
Lokalizacja: Słupsk
Ty widziałeś a ja mam zrobione. Może robią to na kilka sposobów? Przy mnie gość wyjmował komputer ( pod maską od strony kierowcy) szedł z nim do laptopa podłączał i wgrywał. Polecam firma V-tech. Teraz jazda to przyjemność. Nie wiem co to znaczy wciskac gaz do podłogi.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl