Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 18:11

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 22-11-2010, 14:44 
Offline

Rejestracja: 22-11-2010, 10:56
Posty: 12
Lokalizacja: KO02MI
mielnik6696 pisze:
suzuki 1.9 ddis który ma napęd stały 47-53 - gdzie jest dziura od 2000-2500 tys i auto wyje a nie jedzie.


Witam, u mnie jakoś wszystko jest inaczej. Wygląda to tak:

od 900 do 1800 po prostu rusza, żadnych rewelacji, jak to ślimak ;)
od 1800 do 2500 wreszcie coś się dzieje, autko dosłownie w przedziale 2000-2400 dostaje kopa i czuc wyraźnie że przyspiesza
po 2500 wyje ale dalej przyspiesza.

Biegi zmieniam ok 3000-3500 z jednej strony ze względu na koło masowe z drugiej, jak zmiana następowała w okolicach 2500 wydobywał się dziwny dźwięk i szarpnięcie (w serwisie po badaniach stwierdzili że wszystko ok, zarówno ze skrzynią jak i ze sprzęgłem). Wygląda na to, że nie umiem ją jeździc, bądź po prostu się nie lubimy ;).

Średnie spalanie w/g kompa/kalkulatora: 8,5/8,4 L/100km.
Mieszkam na warszawskiej białejmące, stoję w korkach, trasy mało, a jak już to do 120km/h, więc jeżeli chodzi o spalanie jestem zadowolony.

W terenie nawet nieźle sobie radzi, urywają się jedynie osłony pod silnikiem. Ja swoje zastąpiłem aluminiowymi na całej długości pojazdu i problem przestał istniec. Trzeba uważac na większe kałuże w mieście, ponieważ już kilkukrotnie spadł mi wydech z wieszaków.

Na koniec dodam, że kupiłem ją nową w grudniu 2009 i do dnia dzisiejszego zrobiłem 30000 tys. Bez chipa w moim przypadku się nie obejdzie, bo miałem przyjemnośc powozic taką zrobioną na 350Nm i był sam miód.

W najbliższych planach wygłuszenie całego auta specjalistycznymi matami. Jak skończę dam znac, jak wyszło i czemu tak drogo.

Pozdrawiam
Statek


Na górę
Post: 30-11-2010, 10:22 
Offline

Rejestracja: 29-12-2008, 21:30
Posty: 5
Lokalizacja: Łódź
Witam wszystkich posiadaczy Suzuki
Mam taki problem po kolizji został usunięty z mojego auta filtr cząstek stałych, teraz pojawiają się kontrolki od filtra cząstek stałych i wtrysku paliwa nie bardzo wiem co mam dalej teraz robić. Czy to może spowodować jakąś awarię w silniku czy nie. Mogę się tym autem poruszać bez żadnego zagrożenia uszkodzenia czy też nie?? Proszę o jakąś pomoc. Słyszałem że powinienem przeprogramować komputer, przy okazji jak widzę w wielu waszych wpisach mógł bym od razu poprawić parametry auta tylko czy ktoś z Was zna godnych polecenia fachowców z Łodzi czy lepiej podjechać gdzieś dalej (tylko czy mogę tym autem gdzieś w dalszą drogę pojechać). Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-12-2010, 10:15 
Offline

Rejestracja: 22-11-2010, 10:56
Posty: 12
Lokalizacja: KO02MI
Witka, tak jak pisałem wyżej, tak i zrobiłem ;)
Przy pierwszym pomiarze moja GV była mocniejsza od serii:
136 KM i 305 Nm
Po zabiegu 170,5KM / 125,4 kW i 366.4 Nm
Wykresik:

Obrazek

Program jest specjalnie dobrany pod ten silnik i auto. Wyszło dość dobrze ale to zaleta mojej GV,bo niestety co auto to inne wyniki

Jeżeli chodzi o wygłuszenie GV - totalna porażka, koszt ok 5000 do 7000PLN, ja rezygnuję.

Statek

Uzupełnienie
Sromol po stracie filtra, komp nadal będzie go szukał, więc będzie się przełączał w stan serwisowy. Nie ma rady, musisz podjechać do fachowców. Ja polecam Master Tuning:
http://www.tdi-tuning.pl/dpf.htm

Proszę używać opcji Obrazek zamiast pisać 2 komentarze pod rząd - Sebastian


Ostatnio zmieniony 19-12-2010, 21:55 przez statek, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: 18-12-2010, 08:01 
Offline

Rejestracja: 12-10-2010, 13:46
Posty: 36
Witam. Pytanie do osób które zrobiły mod silnika. Ja zrobiłem ale bez hamowni bo nie było. Od jakich zakresów zaczyna wam auto ciągnąć. U mnie od 1200 obrotów z dwójki. Poniżej tych obrotów dwójka zaczyna się dusić a w aucie robi się głośno. Czy macie podobnie? Denerwuje mnie ten dzwięk jak dojeżdżam do świateł a obroty spadną do 1100 i już muszę redukować na jedynkę. Może to jest oczywiste że tak się dzieje ale np. w Hondzie co prawda w benzynie takiego efektu nie miałem. Z góry dziękuję za informacje od użytkowników vitar po chiptuningu :) I jeszcze jedno. Jakie wam wychodzi spalanie po tym zabiegu?. Moja Vitara pali tak jak przed czyli średnio po mieście 11,5 litra 100% miasto a mieszane czyli trochę miasta trochę trasy 9 litrów i za chiny nie chce zejść niżej. Jak u was spalanie bo jak widzę że komuś po mieście wychodzi 8,5 litra to brzmi jak jakaś abstrakcja i jakoś nie chce mi się w to wierzyć


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-05-2011, 16:38 
Offline

Rejestracja: 29-12-2008, 21:30
Posty: 5
Lokalizacja: Łódź
Witam wszystkich
Dzięki statek za info zadzwonię do nich i podpytam o szczegóły. Mam jeszcze pytanie po czym poznać że auto przełącza się w stan serwisowy?
Muszę się przyznać że do tej pory nie byłem na hamowni i jeszcze nie zrobiłem modyfikacji kompa natomiast zaryzykowałem i jeżdżę tym bez modyfikacji. Ku mojemu zaskoczeniu oprócz tych kontrolek zapalających się w zegarach auto lepiej się sprawuje ma lepsze przyśpieszenie a co najlepsze zmniejszyło się spalanie komp pokazuje na trasie 15,6km/1l czyli wynika iż spala 6,41 litra/ 100km a wcześniej było to w granicach 10,5km/1l czyli 9,52 litra/100km różnica jest naprawdę spora. Tryb miejski wychodzi około 12,7km/1l czyli 7,87 litra/100 km. Zacząłem się zastanawiać czy jechać na ten tuning i modyfikację kompa jedynie to pozbył bym się tych kontrolek i sprawdził czy wszystko z silnikiem ok.
Pozdrawiam
Sromol


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-05-2011, 18:29 
Offline

Rejestracja: 29-12-2008, 21:30
Posty: 5
Lokalizacja: Łódź
A i jeszcze jedno - szkoda że tak rzadko ktokolwiek odpowiada na wpisy....
Zajrzałem tu po pół roku i myślałem że naprawdę będę miał co poczytać a tu tylko jeden człowiek odpowiedział i jeszcze jeden inny coś zapytał pewnie szybko nie uzyskasz odpowiedzi wolk13. Lepiej sam weź się do roboty jak chcesz się coś konkretnego dowiedzieć i nie znajdziesz podobnego przypadku do swojego to się pewnie za dużo nie dowiesz.
Mimo wszystko pozdro dla wszystkich i jeszcze raz dzięki statek!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-11-2011, 18:09 
Offline

Rejestracja: 22-11-2010, 10:56
Posty: 12
Lokalizacja: KO02MI
Moją vitką zrobiłem już przeszło 65tys km, z czego po modyfikacji przeszło 35tys. km i jest git. Modyfikacja nie wpłynęła negatywnie na żadne podzespoły, czy działanie całego układu. Spalanie spadło na 8,1 wg komputera.
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-03-2015, 15:26 
Offline

Rejestracja: 30-09-2010, 11:19
Posty: 30
Lokalizacja: mławskie
Witam - niedawno nabyłem Vitarkę 1.9 z 2009 r. z bardzo małym oryginalnym przebiegiem 40 tys. i jakies 2 tygodnie temu zrobiłem czip tuning w Piasecznie - na hamowni pokazało fabrycznie 137,4 KM i 304 nm - po tuningu - 160,7 oraz 351 nm - załączam foto :). Teraz jazda to sama przyjemność :).


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Robert


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-03-2015, 15:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
Pamiętaj tylko o częstym kontrolowaniu poziomu oleju i sprawdzaniu czystości zaworu EGR


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-03-2015, 16:41 
Offline

Rejestracja: 30-09-2010, 11:19
Posty: 30
Lokalizacja: mławskie
A jak się sprawdza czystość tego zaworu??

_________________
Robert


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-03-2015, 17:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
Niestety jak zauważysz objawy spadku mocy, nadmiernego dymienia, falowania obrotów jedną z przyczyn może być nieszczelność zaworu EGR w którym osadziły się sadze/nagar, który można wyczyścić zdejmując go. Tak robiliśmy w kilku GV z podniesioną mocą
http://www.forum.klubsuzuki.pl/viewtopi ... =EGR+GV+II


Na górę
Post: 25-03-2019, 12:24 
Offline

Rejestracja: 19-03-2019, 09:05
Posty: 5
Suzuki: Grand Vitara 1.9ddis
Witam,
temat podciągnięcia osiągów skończył się w 2010, a chyba troszkę zmieniło się w tym czasie. Chciałem zapytać czy ktoś ma doświadczenie z wpakowaniem Boxa do GV 1.9 DDiS by nie co go rozbujać, na allegro znalazłem Box firmy V-tech za 430 zł, jest sens to kupować?? może ktoś ma inne namiary na produkty tego typu??
dodam, że zależy mi tylko na boxie, aby samemu móc wypiąć go z samochodu.


Na górę
Post: 26-03-2019, 22:58 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Niewiele się zmieniło.
Czytałem, że chcesz tylko box :) ale jednak sugeruje nie iść w boxa tylko zrobić nową mapę. Drożej, ale lepiej. Boxy ( w większości albo wszystkie, a V-Tech na 100%) "zwiększają ciśnienie paliwa na szynie rail przez co pośrednio minimalnie jest zmieniane ciśnienie doładowania" i nic więcej. Cytat z maila od V-Tech. :)
Przez chwilę jeździłem i odczucia super, ale jak pisze lepiej iść w zmianę softu.
Podłącza się go banalnie i odłącza też. 5 min roboty.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 27-03-2019, 11:55 
Offline

Rejestracja: 19-03-2019, 09:05
Posty: 5
Suzuki: Grand Vitara 1.9ddis
W sobotę skoczę na diagnostykę silnika i zobaczę co komp pokarze, a jeśli odczucia są super Marku to po co przepłacać?? ;) wiem że z mapą było by lepiej i autko można fajnie dostroić, ale nie chce nadmiernie w niego ingerować, jedynie nie co poprawić jego start ze świateł, a poza tym baba mnie zabiję jak wydam 1500 zł :D


Na górę
Post: 27-03-2019, 14:32 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Z tego co wyczytałem, to takie wzmocnienie silnika nie jest dla niego najzdrowsze. To tyle co gdzieś wyczytałem.
Fakt, fajniej się zbiera pod światłami, tak samo w tasie i pali mniej. W trasie spalił mi o 2l mniej.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 28-03-2019, 08:33 
Offline

Rejestracja: 19-03-2019, 09:05
Posty: 5
Suzuki: Grand Vitara 1.9ddis
Marku a jakiego ty boxa miałeś wpakowanego???


Na górę
Post: 28-03-2019, 20:48 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Tego za 430 pln :)
http://powerchip.vtechtuning.eu/index.p ... oduct_id=1

Popytaj w różnych miejscach ile kosztuje zmiana całej mapy (1500 to bardzo dużo). Jeśli naprawię auto to zapewne będę myślał o zmianie całej mapy.

Ewentualnie spróbuj pogadać z nimi co robią te droższe.
Teoretycznie ten za 430 pln, ma 8 ustawień, niestety te ustawienia można zmienić tylko w warsztacie. Nie wiem też co oprócz dawki paliwa się zmienia i czy się coś jeszcze zmienia.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 28-03-2019, 21:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2014, 20:46
Posty: 40
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Suzuki: GV2 2.0 2007
Co koledzy sądzą o chip-ach ProRacing ?
https://proracing.co/pl-pl/chip-box-tuning/10765/665/suzuki/diesel_suzuki/grand-vitara_/chip-%2C%2Cobd-suzuki-grand-vitara-1.9-ddis-detail
Ktoś testował je w GV2 diesl/benzyna ?

Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam
JanS


Na górę
Post: 29-03-2019, 09:45 
Offline

Rejestracja: 19-03-2019, 09:05
Posty: 5
Suzuki: Grand Vitara 1.9ddis
czoboki pisze:
Tego za 430 pln :)
http://powerchip.vtechtuning.eu/index.p ... oduct_id=1

Popytaj w różnych miejscach ile kosztuje zmiana całej mapy (1500 to bardzo dużo). Jeśli naprawię auto to zapewne będę myślał o zmianie całej mapy.

Ewentualnie spróbuj pogadać z nimi co robią te droższe.
Teoretycznie ten za 430 pln, ma 8 ustawień, niestety te ustawienia można zmienić tylko w warsztacie. Nie wiem też co oprócz dawki paliwa się zmienia i czy się coś jeszcze zmienia.


Rozmawiałem z Vtechem i oni twierdzą, że te ustawienia można sobie samemu przestawiać po dostaniu się do środka i że jest to bardzo proste, no chyba że to chwyt marketingowy. Jeśli rzeczywiście po zawdzianiu tego boxa będzie miał te ok 150km to mnie to wystarczy bo cholernie drogie jest zmienianie map, chyba że u ciebie jest inaczej cenowo.


Na górę
Post: 29-03-2019, 18:59 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Mi powiedzieli, że w tym za 430 nie można samemu, że musi to robić warsztat. :) Rozmawiałem z nimi w sierpniu 2017.

Dopytaj, bo w tych dwóch droższych można samemu. ;)

Decyzja Twoja. Znam kilka aut (GV II DDIS), które zrobiły z boxem dobrze ponad 100 tyś bez problemów, ale ja z boxów zrezygnowałem. Jeśli będę cokolwiek robił to zmiana całej mapy. :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 07-04-2019, 18:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2016, 06:37
Posty: 16
Lokalizacja: warzawa
Suzuki: Grand Vitara 1.9DDiS
Polecam zrobić w Vtechu , ja robiłem ponad rok temu i super śmiga ,polecam usunąć DPFa , od razu inne auto ps.jak znajdę to wrzucę wykres z hamowni
GV II 2007 5d DDiS


Na górę
Post: 07-04-2019, 21:41 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Usuwajcie usuwajcie, to już niedługo będziecie szukać DPF do wstawienia lub auta sprzedacie na części. :) Już kontrolują obecność DPF choć chwilowo mało efektywnie, ale to się szybko zmieni.
Można zrobić mapę bez usuwania DPF.

Robiłeś cała mapę? Jakie koszty?

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 10-04-2019, 10:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2016, 06:37
Posty: 16
Lokalizacja: warzawa
Suzuki: Grand Vitara 1.9DDiS
tak całą dokładnie nie pamiętam ale ok 2000 tyś ps. a po usunięciu Dpfa naprawde auto odżyło :skoczek:


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 10-04-2019, 19:51 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
To konkret, ale dla silnika lepiej niż sam box. :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 10-04-2019, 20:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2016, 06:37
Posty: 16
Lokalizacja: warzawa
Suzuki: Grand Vitara 1.9DDiS
Gościu mówił że można było jeszcze bardziej podkręcić ale szkoda przegubów , sprzęgła itd


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]