Wyciągamy pompkę z miejsca montażu. Trzymają je 2 śruby klucz 12. Odłączamy wtyczkę zasilającą pompkę, oracz wtyczkę od czujnika temperatury - jest przymocowany do stelaża pompki.
Tak to wygląda:
Następnie należy otworzyć część pompki- znajduje się tam czujnik ciśnienia i elektrozawór cofający powietrze przy odłączaniu napędu. Ta część pompki przykryta jest kwadratowym, blaszanym dekielkiem. Założony jest jak pokrywka od pasty do butów, podważa się śrubokrętem i schodzi. Pod dekielkiem jest uszczelka więc uważać na nią żeby nie uszkodzić.
Otwarta pompka wygląda tak:
odkręcamy dwie widoczne śrubki i delikatnie wyciągamy całość z wnętrza pompki. Idzie ciężko bo jednocześnie trzeba popychać te trzy przewody które wchodzą po przeciwnej stronie i podłączone są do płytki.
Tak to wygląda po wyciągnięciu:
A tak wygląda wnętrze:
Widzimy tam dwa otwory. W jednym - tym u dołu jest gumowa uszczelka. W tym u góry też jest uszczelka, ale została na tym elemencie:
Jak ją zdjąłem okazało się że króciec jest przyrdziewiały - i to najprawdopodobniej tędy uciekało powietrze - uszczelka słabo przylegała.
Dokładnie to przeczyściłem. Uszczelki przetarłem sylikonem do uszczelek, tak żeby nie sztywniały tak bardzo na mrozie
Poskładałem do kupy, przykręciłem do auta, podłączyłem wszystko.
Załączyłem napęd, zapaliła się kontrolka 4wd i nie mrugnęła ani razu przez około 3 minuty - dłużej nie chciało mi się siedzieć w aucie.
Dodam tylko że część pompki z tłoczkiem jest nierozbieralna, jeśli tam jest nieszczelność - pompka do wymiany. Widać też że powodem niesprawności może być woda która dostanie się do pompki - to przez nią rdzewieje ta metalowa część.
Mam nadzieję że tym manualem komuś pomogę. Na wszelkie pytania chętnie odpowiem. Pozdrawiam.