Witam, zainspirowany akcesoriami taktycznymi do terenówek typu Patrol lub Wrangler postanowiłem zamontować panel molle na tylnej klapie w Suzuki Grand Vitara II w wersji budżetowej i podzielić się tym z wami
Koszt całego montażu to około 250 zł (w porównaniu do markowych akcesoriów to cenowa przepaść
)
Co będzie na potrzebne do montażu:
Części:1. Panel Molle firmy Armakologia
https://armakologia.com/ - robiony na zamówienie do Suzuki Grand Vitara II, cena panelu 4 mm 180 zł + 20 zł koszt wysyłki
2. Śruby kuliste M6X30 np.
https://allegro.pl/oferta/m6x30-sruby-kuliste-czarne-kl-10-9-iso-7380-10szt-61206393143. Śruby kuliste M6X45 (użyte do przykręcenia panelu w miejscu wgłębienia w plastiku tylnej klapy) np.
https://allegro.pl/oferta/m6x45-sruby-kuliste-czarne-kl-10-9-iso-7380-10szt-61206180054. Podkładki M6 pod śruby (widoczne po otwarciu klapy) np.
https://allegro.pl/oferta/podkladki-plaskie-bez-pokrycia-m6-din125-50szt-84127013285. Dystanse pomiędzy panel MOLLE a plastik klapy Fi 12 H10 pod śruby M6 np.
https://allegro.pl/oferta/100szt-rolka-dystans-fi-12-h10-podkladka-sruby-pe-98014810466. Podkładki M6 pod nakrętki (nie widoczne po otwarciu klapy) np.
https://allegro.pl/oferta/podkladka-okragla-zgrubna-din-125-m6-ocynk-100szt-127217550657. Nakrętki samokontrujące M6 umieszczone od wewnątrz klapy np.
https://allegro.pl/oferta/nakretka-samokontrujaca-ocynk-m6-din985-100szt-11908115399Narzędzia:1. Klucz płaski lub oczkowy 10 mm (potrzebny w kilku miejscach w zależności jak wypadną nam otwory)
2. Klucz grzechotka z nasadką 10 mm
3. Bit imbus 4 mm
4. Wkrętarka
5. Wiertło 6 mm
6. Czteropaczek (dla przyjemniejszej pracy
)
Realizacja:1. Najpierw należy zdjąć plastik tylnej klapy. Poradnik jak to zrobić jest na YT
https://www.youtube.com/watch?v=5_1dXxyr98s2. Kolejnym etapem jest przymierzenie panelu molle na plastiku tylnej klapy:
3. Po odpowiednim ustawieniu panelu czas na zaznaczenie dwóch dziur do wywiercenia (najłatwiej w dolnej części po obydwu stronach)
4. Wstępnie przykręcamy panel do boczka klapy w celu unieruchomienia i wiercimy pozostałe dziury (plastik jest na tyle miękki, że od razu można wiercić wiertłem szóstką)
5. Po wywierceniu wszystkich otworów odkręcamy panel i zaczynamy skręcać wstępnie panel, tj. śruba M6X30, podkładka zewnętrzna, panel, dystans, boczek, podkładka wewnętrzna, nakrętka samokontrująca.
W środkowym wgłębieniu boczka używamy śrub M6X45 i dwa dystanse. Wkrętarką z zamontowanym imbusem 4 mm przykręcamy śruby jednocześnie grzechotką z nasadką 10 mm lub kluczem oczkowym przytrzymujemy nakrętkę od strony wewnętrznej.
Ważne ! W początkowym etapie skręcamy śruby i nakrętki na luźno, zachowując luz na panelu, ułatwi nam to wkładanie kolejnych śrub. 6. Po wstępnym montażu wszystkich śrub skręcamy panel na sztywno zaczynając od środkowych śrub i kierując się do granicznych. Pozwoli to na lepsze ułożenie się panelu na boczku klapy.
7. Montujemy boczek wraz z panelem w tylnej klapie.
8. Cieszymy się zwiększoną funkcjonalnością naszego bagażnika