Z tego co piszesz, to najbardziej wygląda mi na uszkodzenie DPF podczas czyszczenia lub po prostu zużycie. DPF w GV II DDIS z przebiegiem ~200 tyś km niestety często nadaje się tylko do wymiany, a czyszczenie potrafi go dobić.
Co do zapchania DPF - GV II DDIS nie sygnalizuje momentu wypalania DPF. W efekcie na 100% nie jeden z nas wyłączał silnik w czasie wypalania DPF przez komp.
Wtryski - u mnie po 180 tyś też były prawie jak nowe.
Poza tym:
Auto bierze olej?
Co z EGR i przepustnicą? W jakim są stanie? Były czyszczone lub wymieniane?
Przewody od DPF - teraz już nie do sprawdzenia, ale one rozlatują się ze starości.
Czujniki temperatury na dpf - też już nie do sprawdzenia, ale często lecą zwłaszcza ten za dpf i auto nie jest w stanie wypalić DPF.
Czy auto miało zmieniany soft lub podpięty box podnoszący moc i Nm?
W wolnej chwili poczytaj na forum o zygzaku i dpf. Jest bardzo dużo informacji o problemach i rozwiązaniach. Przyznam jednak, że pożaru nie kojarzę, jesteś pierwszy
_________________
Pozdrawiam, Marek"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't"
I już bez klekocika