Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-04-2024, 22:42

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 11-04-2023, 09:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-06-2008, 22:09
Posty: 75
Witam. Pokazał się błąd P242A (exhaust gas temperature sensor 3 bank 1, circuit malfunction). Jest o czujnik spalin tylko pytanie który, za filtrem cząstek stałych czy przed? Będę wdzięczny za informację, który to czujnik bo nie chcę kupować dwóch.


Na górę
Post: 11-04-2023, 11:22 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Kup dowolny. Jeden różni się od drugiego tylko długością przewodu i wtyczką. Ja kupiłem ten "przed" i wykorzystałem przewód od zepsutego czujnika. :)
Z tego opisu nie powiem, który to, ale z doświadczenia swojego i innych obstawiam, że ten "za". :) Jak się podepnie komp, to można się zorientować który po temperaturach na czujnikach. Na przykład mój nie pokazywał wyższej niż 200 stopni. :)

Ale zanim kupisz czujnik, sprawdź stan przewodów do DPF. One potrafią się posypać i ten błąd może być tego efektem.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 29-04-2023, 09:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-06-2008, 22:09
Posty: 75
Dzięki tak zrobię. Teraz nie pokazuje się błąd. Zauważyłem, że zygzak zapala się w czasie jazdy powyżej 120 km/h i w deszczu.


Na górę
Post: 27-07-2023, 21:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-06-2008, 22:09
Posty: 75
Wymieniłem ten co jest na puszce i też raz po raz pokazuje się zygzak. Zapala się kiedy przeciągnę ją na biegach :(


Na górę
Post: 28-07-2023, 07:24 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
A sprawdzałeś stan zapchania dpf? Po wymianie czujnika, wypalałeś dpf w trasie? Jeśli jest zapchany, to sama wymiana nie pomoże, trzeba go wypalić.
U mnie pomogła trasa. Mimo, ze nie palił się zygzak, pojechałem "na spacer" S-ką. Jechałem z ciężarówkami (ale nie na tempomacie). Po 15 km zapalił się zygzak, po jakimś czasie zgasł i zapaliła się kontrolka dpf, zgasła. W sumie przejechałem jakieś 40km w jedną stronę, wróciłem tak samo. Miałem spokój na dłużej.
Potem były inne problemy. ;)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 16-09-2023, 23:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-06-2008, 22:09
Posty: 75
Wypaliłem i dalej pokazuje się zygzak. Zapala się powyżej 80 km/h i pokazał się błąd P0135. Już wiem, że następny samochód nie będzie diesel.


Na górę
Post: 17-09-2023, 19:56 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Moim zdaniem masz zapchany dpf. Spróbuj wypalić w trasie. Ja wypalałem jadąc S-ką z ciężarówkami, czyli te 80-90 km/h, bez tempomatu, minimum 30 min w jedną stronę i powrót tak samo. Było skuteczne. Inna sprawa, że silnik brał olej i do remontu musiałem robić to często.

Możesz mieć też uszkodzony dpf...

Klekot jest ok, ale jeśli się dużo jeździ w trasie.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 17-09-2023, 20:01 
Offline

Rejestracja: 03-03-2020, 08:43
Posty: 132
Lokalizacja: planeta Ziemia
Suzuki: osobowy
Ale to nie ma co się obrażać na diesel'a :] wszyscy się jarają niskim zużyciem paliwa, ale że jest to okupione poziomem serwisowania niczym prom kosmiczny, to mało kto dopowie...
Silnik diesla w swoim założeniu miał być prostą konstrukcją, ale teraz z ciśnieniem wtrysku na poziomie 2 000 bar, z pierdyliardem czujników i innej badziewnej elektroniki - jest po prostu przerostem formy nad treścią i tyle.

P0135 to może być zbieg okoliczności - sonda padła i tyle... chociaż "na gaz to są zapalniczki, ale te lepsze i tak są na benzynę..." :] a diesel jest dobry do traktora :brawo: :D

_________________
oilclub.pl - Towarzystwo Wzajemnej Adoracji Olejowych Dewiantów i Onanistów


Na górę
Post: 17-09-2023, 20:07 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Ogarniecie sygnalizacji błędów w Suzuki wymaga kilku doktoratów i habilitacji, a i to nie jest gwarancją sukcesu. :D

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]