Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 26-04-2024, 08:20

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 30-03-2023, 13:49 
Offline

Rejestracja: 10-07-2020, 17:42
Posty: 38
Suzuki: Grand Vitara II ddis
Czesc

Zauwazylem dzisiaj ze mam niewielki przedmuch z rurki przy zaworze egr. Nieszczelnosc jest miedzy sama rurka a flansza. Zaznalczylem na zdjeciu z zalacznika. Jak uwazacie, czy jest sens to jakos skleic? Nie wiem jakie tam cisnienie jest czy nie wywali kleju mimo wszystko?

Oczywiscie biore tez pod uwage opcje ze wymienie na inna. Dostep ogolnie jest latwy, ale w jaki sposob mocowana jest druga czesc? (druga fotka)


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 30-03-2023, 21:07 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 11:04
Posty: 254
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Sedici 4x4 1,6
Przeważnie jest na takich połączeniach uszczelka (taki krążek z blachy), która nieraz komuś wypadnie i potem dmucha. Sprawdź czy jest. Ale nawet ja nie będzie, bo niema być, to można dokupić z innego auta i założyć.
Druga strona jest mocowana jak widać - na śrubki.


Na górę
Post: 31-03-2023, 16:57 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3908
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Ja bym nie kleił. Sprawdzić czy nie wywiało uszczelki i założyć nową lub nowy komplet. Może ktoś grzebał przy EGR i źle złożył?

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 02-04-2023, 11:48 
Offline

Rejestracja: 10-07-2020, 17:42
Posty: 38
Suzuki: Grand Vitara II ddis
Dzieki za odpowiedzi, ale mam wrazenie ze o innych koncach rury mowimy. Forum odwrotnie wrzucilo :)

Puszcza tam gdzie jest kreska i rura w tym miejscu jest na stale z flanszą na sruby. Zdjecie z zaznaczonym elementem w kolko to ta druga strona blizej kolektora wydechowego (tutaj wlasnie mnie zastanawia jak to jest zamontowane do reszty).

Na chwile obecna zakleilem to epoksydowym kitem hydraulicznym i nie puszcza, ale zobaczymy do kiedy :)


Na górę
Post: 02-04-2023, 13:26 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 11:04
Posty: 254
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Sedici 4x4 1,6
A, no to w takim razie rurka cała do wymiany. Nie pamiętam jak dokładnie jest wykonana kryza w tym silniku, bo różnie są rozwiązania, ale w takim przypadku co by nie było, to pękło i do wymiany.
Ciśnienie jakieś tam jest. Jak ciśniesz na gaz, to nawet kilka barów (ciśnienie przed turbiną). Ale przede wszystkim jest tam wysoka temperatura, więc klej raczej nie wskazany.
A od drugiej strony w takim przypadku jest spinana obejma.


Na górę
Post: 03-04-2023, 12:02 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3908
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Nic nie było źle wrzucone i rozmawiamy o tym samym końcu. :). Tam jest tylko metalowa podkładka. Tu masz schemat:
http://www.catcar.info/suzuki/?lang=en& ... MjYwODQ%3D

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 03-04-2023, 12:43 
Offline

Rejestracja: 20-08-2021, 13:11
Posty: 102
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka
Suzuki: Grand Vitara II
Przecież tą rurkę można spokojnie obspawać w koło na mosiądz i będzie git. Jedyny szkopuł to taki że trzeba ją wymontować z auta. I to cała filozofia....

_________________
J.K.


Na górę
Post: 03-04-2023, 21:28 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3908
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Tu nie ma co spawać, więcej - pewnie nie należy.
Tam musi być podkładka, jak na schemacie, do którego link podrzuciłem i tyle.
Przypomniałem sobie przy okazji jak to wygląda przy egr, bo wymieniałem egr samodzielnie. Jest opcja, że ktoś tam grzebał i albo źle podłożył podkładkę, albo nie podłożył.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 04-04-2023, 15:42 
Offline

Rejestracja: 10-07-2020, 17:42
Posty: 38
Suzuki: Grand Vitara II ddis
Ale ja nie mam nieszczelnosci przy podkladce (pewnie ci chodzi o ta z nr 18?). Tylko w miejscu fabrycznego łączenia rury z flanszą, która ma otwory i przykreca sie do egr (czyli element 9 na samym koncu).


Na górę
Post: 05-04-2023, 08:00 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3908
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Ok. Nie do końca łapię, ale nie szkodzi. :)
Jeśli to uszkodzenie rury, to ja bym wymieniał, nie kleił i nie lutował. Można poszukać na szrotach.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 05-04-2023, 20:26 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 11:04
Posty: 254
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Sedici 4x4 1,6
czoboki pisze:
Nic nie było źle wrzucone i rozmawiamy o tym samym końcu. :). Tam jest tylko metalowa podkładka. Tu masz schemat:
http://www.catcar.info/suzuki/?lang=en& ... MjYwODQ%3D

To było raczej do mnie, bo faktycznie źle zrozumiałem.
Ale teraz już wiem o co chodzi i nie jest to wina uszczelki, tylko pęknięcia na łączeniu (prawdopodobnie lutowaniu) rurki z kryzą.


Na górę
Post: 05-04-2023, 20:32 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3908
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Spoko, ważne aby znaleźć rozwiązanie i się nie pozabijać. :D

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 12-04-2023, 00:11 
Offline

Rejestracja: 10-07-2020, 17:42
Posty: 38
Suzuki: Grand Vitara II ddis
Dziekuje panowie za odpowiedzi. Poo zalataniu i przejechaniu lacznie 400-500km jest ok. Rurke uzywana juz mam kupiona, jak tylko pusci badz przed dluzsza trasa od razu wymieniam. Tylko boje sie troche srub przy egrze bo sa juz rudawe i niechce obecnie zostac z palcem w ..... :) W kazdym badz razie dam znac jaki bedzie final, w razie jakby ktos kiedys mial podobny problem.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]