Bardzo dziękuję za odpowiedzi i proszę o więcej. A szczególnie tych co sami przejechali na LPG (oczywiście w tej wersji silnikowej) ponad 100 000km ( co ile sprawdzaliście "szczeliny zaworów" i co ile przeprowadzaliście wymianę szklanek)
Możemy wywnioskować iż silnik pomimo narzekań ASO na to że ten silnik nie współpracuje z LPG to jednak daje radę bez napraw przejechać na LPG ponad 130 000km (z regulacją zaworów)
Kolega wspomniał o możliwości instalacji butli powiedzmu "pod podłogą" - no cóż to nie dla mnie - można oczywiście to brać pod uwagę jako opcja , ale jak dla mnie wycinanie podłogi + przerabianie wydechu to dla mnie za duża ingerencja w pojazd i zapewne dużo więcej kosztuje (strzelam że 2razy więcej niz w "tradycyjnym" wykonaniu).
Pojazd u mnie ma jeździć 10 lat (albo i więcej

- jak da radę) ma przejechać w tym czasie do 250 000km czyli ma mieć na budziku do 300 000 km za te 10 lat.... tylko czy da radę???) No cóż oszczędności są jakieś stabilne 3,30 zł na 1 litrze paliwa (stosunek Pb do LPG) (LPG=3,10 zł Pb=6,65 zł (+- 0,03zł) - Ja specjalnie podałem 3,3 zł jako różnica minimalna-z uwagi na fakt iż ceny "falują"
Koszty posiadania LPG (przeliczane na 1 litr paliwa LPG) - oszcędności założyliśmy na 3,30 zł na 1 litrze (stosunek Pb do LPG)
założenie że rocznie robimy 10 000 km
0,10 zł z 1 litra oszczędności - na przeglądy (przeglądy rejestracyjne) = 100zł /na rok
0,20 zł z 1 litra oszczędności - na obsługę (filtry, regulacja) = 200zł / na rok
3 zł z 1 litra oszczędności - za zakup instalacji LPG (zakładam że koszt to max 4000zł = 3000zł
No to by wychodziło że instalacja LPG zacznie się zwracać po jakichś 15 000 km (czyli 1,5 roku przy przebiegach 10 000 km /rok)
A przy moich zakładanych 15 000 km/rok będzie to równo jeden rok - potem oszczędności.
Pamiętajmy jednak że należy częściej wymieniać świece (spory wydatek) regulacja luzów zaworowych - zakładam że co 40 000km (spory wydatek), zwrot instalacji LPG (koszt instalacji też nie mały) - serwisowanie instalacji LPG (zakładam że co 70 000 km wymiana reduktora i wtrysków) .... też są to koszty nie małe ale GV2 z silnikiem 2,4 też nie mało pali...
