Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 21:16

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ] 
Autor Wiadomość
Post: 01-01-2023, 23:23 
Offline

Rejestracja: 13-07-2021, 23:02
Posty: 13
Suzuki: Grand Vitara 2
Chciałbym naprawić problem z wypadaniem zapłonu w mojej GV 2 2.4 benzyna.
Mianowicie, problem polega na tym, że silnik ma wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach.
Zostały sprawdzone luzy zaworowe są ok. Wymienione profilaktycznie świece na nowe, nieszczelności brak.
Niestety te zabiegi nic nie zmieniły. Auto ma dalej błąd wypadania zapłonu na wszystkich cylindrach.
Silnik jak się rozgrzeje i ma około 650 obr/min to lekko drzy, widać to np. na rewalku zmiany biegów jak co jakiś czas mocniej drga...
Innych błędów nie ma, tylko wypadanie na wszystkich cylindrach zapłon.
Sprawdziłem wykres sony lambda i cały czas trzyma się wartość około 0.8V co wg mnie wskazuje na bogatą mieszankę. Przepływka pokazuje nie całe 4g/s zasysanego powietrza na wolnych obrotach.
Pytanie o co tym myślicie, co jeszcze można sprawdzić ?
Czy warto dać wtryskiwacze na sprawdzenie/regeneracje?


Na górę
Post: 06-01-2023, 23:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-10-2022, 07:17
Posty: 20
Lokalizacja: Lublin
Suzuki: Grand Vitara II 2,4B
Zacznijmy od tego co nic nie kosztuje tj od ustawienia biegu jałowego.

na całkowicie zimnym silniku należy:
- odłączyć klemę minusową na 30 sekund i podłączyć ponownie
- włączyć zapłon na 10 sekund, nie odpalać. Wyłączyć wszystkie odbiorniki prądu typu klima, światła, grzanie szyby.
- odpalić silnik i nie dotykać aż do chwili uruchomienia wentylatorów na chłodnicy
- czyli aż się silnik nagrzeje na maxa

_________________
Zrób coś dla innych... Napisz co konkretnie ci pomogło... (czyli jak naprawiłeś auto)


Na górę
Post: 07-01-2023, 09:07 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 11:04
Posty: 240
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Sedici 4x4 1,6
Sonda cały czas na stałej wartości i żadnych błędów poza wypadaniem zapłonów? Coś mi się ta diagnostyka wydaje podejrzana.


Na górę
Post: 07-01-2023, 12:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-10-2022, 07:17
Posty: 20
Lokalizacja: Lublin
Suzuki: Grand Vitara II 2,4B
Co się tyczy sondy - To ja podejrzewam że próbowano zczytać zwykłym multimetrem (czyli miernikiem cyfrowym) i to tak rzeczywiście będzie że odczyt będzie obarczony błędem - takie urządzenie nie jest w stanie dokonać pomiaru w tak szybkim czasie jak pracuje sonda lambda .... a jest bardzo dużo typów sond i od tego należało by zacząć (bo ja nawet nie orientuję się ilu pinowa jest sonda, mogę tylko założyć że więcej niż 3 , a to tylko dlatego że zakładam iż ma grzałkę. Podejrzewam również iż SUZUKI z tego rocznika posiada dwie sondy lambda.... (i zktórej niby pochodzi ten moim zdaniem błędny odczyt - znów założę że próba odczytu była z pierwszej sondy lambda tj. przed katalizatorem)
Ogólnie temat słabo opisany.

>>UWAGA<< Jeśli piszę "podejrzewam", "zakładam" to tak należy to interpretować, że zakładam że coś jest tak a nie inaczej i wynika to z mojego doświadczenia ogólno-mechanicznego niż z wiedzy wynikającej z konkretnej marki i modelu pojazdu.

Prośba do AUTORA tematu : proszę wykonaj (dokładnie!!) moje polecenia z pierwszego mojego postu i daj znać czy pomogło + podać: jak dokonywał pomiarów sondy lambda, z kąd pomysł iż wypadanie zapłonu jest na wszystkich cylindrach, czy kolega kupił taki pojazd - z tą wadą, czy stalo się to nagle, czy jest zależne od pogody - wilgotno to bardziej, sucho czy w czasie mrozów mniej jest to odczuwalne..... pamiętajmy iż ogólnie Zdalna Diagnostyka jest trudna ... a skrajną trudnością jest zdalne diagnozowanie bez podstawowych danych

_________________
Zrób coś dla innych... Napisz co konkretnie ci pomogło... (czyli jak naprawiłeś auto)


Na górę
Post: 07-01-2023, 21:00 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 11:04
Posty: 240
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Sedici 4x4 1,6
Miernikiem bez problemu zaobserwuje się zmiany napięcia sondy, choć przypuszczam że było to robione testerem obd, skoro wartość przepływomierza też jest.
Druga sonda to tez raczej nie jest, a nawet jeśli tak, to wartość i też nie bardzo.
Ale faktycznie nie wiadomo jaka tam jest sonda regulacyjna (znaczy ja nie wiem). Tutaj racja. Może to być szerokopasmówka Denso i wtedy stała wartość będzie normalna.


Na górę
Post: 08-01-2023, 11:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-10-2022, 07:17
Posty: 20
Lokalizacja: Lublin
Suzuki: Grand Vitara II 2,4B
Ja nigdy nie mogłem wykonać pomiarów miernikiem (multimetrem) zbyt szybkie zmiany i rzeczywiście miernik uśredniał wskazania co innego w przypadku miernika ze wskazówką (nie wyświetlacz tylko wskazówka) to rzeczywiście tam można było zaobserwować pracę sondy lambda poprzez "chodzenie" w pewnym zakresie wskazówki.
Jednak Jakby kłopot był z sondą lambda ( i zrobilibyśmy założenie że dane zostały pozyskane przez urządzenie diagnostyczne) to otrzymalibyśmy kod informujący albo o zbyt bogatej mięszance , albo o zbyt ubogiej mieszance a nie o wypadaniu zapłonu (mogła by być ta informacja ale na samym końcu).
AUTOR tematu stwierdza że "wypada mu zapłon" na wszystkich tłokach (osobiście powątpiewam w to) - bo jeśli by tak było to po odpaleniu po krótkim czasie gasłbymu silnik, komputer starałby się ratować sytuację podbijając obroty ale wynik byłby taki że cały samochód by się trząsł jak galareta.
Inaczej się sprawa ma jak silnik "co jakiś czas " gubi zapłon wtedy jest chwilowe tąpnięcie - to znaczy "dziura" w prawidłowej pracy silnika - ale autor się nie odzywa więc ......
Pamiętajmy również że przy zimnym silniku komputer przez pewien czasookres nie zczytuje z sondy lambda informacji i nie koryguje pracy silnika przy pomocy danych pozyskanych z odczytów dostarczonych przez sondę lambda - dopiero po jakimś czasie (jak się sonda lambda nagrzeje) informacje przez nią dostarczane komputer analizuje i wprowadza korekty do pracy silnika właśnie na podstawie danych uzyskanych z sondy lambda.
Ale drogi AUTORZE odezwij się.... ciężko ci pomóc bez twojej współpracy.

_________________
Zrób coś dla innych... Napisz co konkretnie ci pomogło... (czyli jak naprawiłeś auto)


Na górę
Post: 09-01-2023, 21:54 
Offline

Rejestracja: 13-07-2021, 23:02
Posty: 13
Suzuki: Grand Vitara 2
Bardzo dziękuję za odpowiedzi, to po kolei.
1. Diagnozę robię za pomocą obd2 delphi DS 150E a program: Delphi, testy w czasie rzeczywistym oraz błedy.
2. Tylko błędy związane z wypadaniem zapłonu na wszystkich cylindrach, błedy: P0300, P0301, P0302, P0303, P0304 innych błędów brak. Błędy pojawia się praktycznie od razy po wykasowaniu, czasami się świeci kontrolka Check Engine, czasami nie. Program jednak zapamiętuje błędy z wypadaniem zapłonu.
3. Nie robiłem tego testu z kalibracją przepustnicy, bo to chyba tak się nazywa, jak zrobię to dam znać.
4. Logi z programu: https://files.fm/u/apunbfdj7
5. Tak, kupiłem taki pojazd, wada jest od początku, od 1.5 roku tak jeżdze autem. Poprzedni właściciel twierdził, że problem pojawił się nie dawno... Nie wiem, może jest problem z głowicą i dlatego sprzedawał auto...
6. Nie ma znaczenia kiedy, po prostu po rozgrzaniu na obrotach jałowych silnik wpada w delikatne wibracje. Możę to dwie różne rzeczy, wibracje i wypadanie zapłonu??
7. Wg programu badam sondę 2, patrz link po wyżej.

Póki co sam diagnozuje, może się uda, jak nie, to pewnie będę zmuszony oddać auto do ASO. Generalnie jestem z Lublina, a autem jeździ tato w Chełmie.
Przy okazji diagnozy można się coś nauczyć co nie co...


Na górę
Post: 11-01-2023, 21:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-10-2022, 07:17
Posty: 20
Lokalizacja: Lublin
Suzuki: Grand Vitara II 2,4B
Napisze teraz bo mogę potem nie mieć czasu...
Autorze tematu jeśli zrobisz Adaptacje biegu jałowego zgodnie z instrukcją podaną z mojego postu pierwszego i to nie pomoże to:

1) Odnajdziesz czujnik położenia wału korbowego (NIE CZUJNIK WAŁKA ROZRZĄDU !!! tylko czujnik położenia wału korbowego - i tu muszę powiedzieć że jak czujnik wałka rozrządu to wiem gdzie się znajduje to tak czujnik położenia wału korbowego to nie wiem ale jest zapewne gdzieś przy osi wału korbowego. Pamiętajmy że wał korbowy jest jeden i jest nisko (tuż nad miską olejową , a wałki rozrządu to najwyżej usytuowane wałki na silniku i są ich dwa : Pierwszy - otwiera / zamyka "zawory wlotowe" (tu jest czujnik wałka rozrządu - z tyłu silnika - ale w tym przypadku nie jego szukamy, i wylotowych - otwiera / zamyka "zawory wylotowe".
2) Jak już go go odnajdziesz (sądzę że jest od strony grodziowej (czyli od szyby czołowej -ale jest to przypuszczenie) to odepniesz go na wyłączonym silniku i spróbuj odpalić samochód z odpiętym w/w czujnikiem może ciut trudniej ale powinien prawie normalnie odpalić (odpalanie możesz wykonać na zimnym lub ciepłym silniku)

JAK będzie dobrze to wymień ten czujnik (to zapewne będzie trochękłopotliwe bo te czujniki "lubią" być w małodostępnych miejscach.... powodzenia

_________________
Zrób coś dla innych... Napisz co konkretnie ci pomogło... (czyli jak naprawiłeś auto)


Na górę
Post: 30-01-2023, 13:45 
Offline

Rejestracja: 13-07-2021, 23:02
Posty: 13
Suzuki: Grand Vitara 2
Dzięki za podpowiedzi. Póki co nic nie zrobiłem bo był okres ferii.
Co do czujnika położenia wału korbowego, to po rysunkach namierzyłem go, że w 2.4 jest pod alternatorem. Nie wiem jak to wygląda od dołu, ale od góry są kolektory i nie ma jak dostać się do tego czujnika, ale wydaje mi się, że trzeba wymontować alternator i dopiero wtedy będzie można odłączyć czujnik.


Na górę
Post: 31-01-2023, 09:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-10-2022, 07:17
Posty: 20
Lokalizacja: Lublin
Suzuki: Grand Vitara II 2,4B
Drogi Autorze Wątku....
Najpierw wykonaj to co napisałem w pierwszym poście...
a mianowicie:

Zacznijmy od tego co nic nie kosztuje tj od ustawienia biegu jałowego.

na całkowicie zimnym silniku należy:
- odłączyć klemę minusową na 30 sekund i podłączyć ponownie
- włączyć zapłon na 10 sekund, nie odpalać. Wyłączyć wszystkie odbiorniki prądu typu klima, światła, grzanie szyby.
- odpalić silnik i nie dotykać aż do chwili uruchomienia wentylatorów na chłodnicy - czyli aż się silnik nagrzeje na maxa


Jak to wykonasz podziel się czy się poprawiło czy nie....

Jeśli NIE to przejdziemy do następnego kroku.... Sama pomoc przy naprawie zdalnej jest trudna, a jak jeszcze jest brak pełnej współpracy to się robi to wręcz niemożliwa..... Wykonując dokładnie TE zadane polecenia i dzieląc się rzetelnie spstrzeżeniami można popełnić błąd a co dopiero jak wykonujesz działania haotycznie....
PROSZĘ ZRÓB NAJPIERW ADAPTACJĘ SILNIKA !!!!
Pozdrawiam

_________________
Zrób coś dla innych... Napisz co konkretnie ci pomogło... (czyli jak naprawiłeś auto)


Na górę
Post: 19-02-2023, 21:35 
Offline

Rejestracja: 13-07-2021, 23:02
Posty: 13
Suzuki: Grand Vitara 2
Cześć,

Udało mi się dzisiaj wykonać "ustawienie biegu jałowego", ale niestety nic to nie dało. Drgania silnikiem na wolnych obrotach dalej występuje..
Więc jak rozumiem kolejna próba to sprawdzenie czujnika położenia wału? Ale czy aby odpięcie czujnika nie spowoduje, że nie będzie się dało odpalić silnika?


Na górę
Post: 26-02-2023, 09:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-10-2022, 07:17
Posty: 20
Lokalizacja: Lublin
Suzuki: Grand Vitara II 2,4B
Nie myśl za dużo.... wykonaj :uznanie:
Jak nie odpali (a z tego co wiem w tym samochodzie powinno się to udać) , jednak jakby się nie udało spróbuj przy odpalonym silniku (tylko opracuj sobie tak technologię odpięcia aby to zrobić bezpiecznie- żeby ci rąk czy ubrania nie wkręciło (żadnych luźno wiszących szalików wisiorków, łańcószków i luźnych rekawów czy nie zapiętej kamizelki !!!!

Przyczyn jest mnustwo, min:
- słaba masa
- świece , przewody zapłonowe
- brudne wtryskiwacze lub awaria elektrozaworu wtryskiwacza,
- zatkany filtr powietrza
- nieszczelny układ dolotowy silnika, układ paliwowy (zapowietrza się) lub nieszczelny układ wspomagania hamowania
- wadliwy przepływomierz powietrza
- "spalone" zawory, tłoki lub "problem" z uszczelką głowicy silnika
- poważnie uszkodzone gładzie cylindra
- uszkodzony układ rozrządu lub nieprawidłowo ustawiony rozrząd
A my spróbujmy kilka wykluczyć ......... Zlokalizowanie tego typu uszkodzenia nie należy do łatwych.... a wręcz do tych trudnych.

Z uwagi na fakt iż u ciebie falowanie zaczyna się ujawniać na rozgrzanym silniku ZAKŁADAM iż jest to problem któregoś z czujników (ale wcale nie oznacza że tak jest)...... ale od czegoś należy zacząć :)

_________________
Zrób coś dla innych... Napisz co konkretnie ci pomogło... (czyli jak naprawiłeś auto)


Na górę
Post: 26-02-2023, 21:49 
Offline

Rejestracja: 13-07-2021, 23:02
Posty: 13
Suzuki: Grand Vitara 2
Dzięki za podpowiedzi.
Ten wątek to będzie dobry opis dla innych osób, które będą miały podobny problem.
jurkrzy A czy masz możliwość sprawdzić u siebie wartości sond lamda na wolnych obrotach? Jakie są napięcia?


Na górę
Post: 01-03-2023, 04:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-10-2022, 07:17
Posty: 20
Lokalizacja: Lublin
Suzuki: Grand Vitara II 2,4B
NIE - nie posiadam żadnego urządzenia diagnostycznego.
I niestety nie posiadam żadnej serwisówki do tego pojazdu - a szkoda, a przed próbą pomierzenia czegokolwiek najpierw należało by się zorientować jakiego typu są sondy lambda i jak sie na nich dokonuje pomiaru.
Niestety ani mądrych ksiąg nie posiadam :( , ani czasu aby doszukiwać się w necie :( , a potem jeszcze te informacje zweryfikować z rzeczywistością -bo jak wiemy, wiadomości z neta trzeba zweryfikować organoleptycznie.

Informacje o odpięciu czujnika są informacjami pozyskanymi od "zaufanego" machanika a on też pozyskał tę informację od kogoś innego.... , i samo odpięcie nie powinno nastarczać problemów , natomiast już wymiana (jakby co) to już inna bajka - bo podobno siedzi za kołem zamachowym.
Sam jestem ciekawy wyników ......

_________________
Zrób coś dla innych... Napisz co konkretnie ci pomogło... (czyli jak naprawiłeś auto)


Na górę
Post: 18-03-2023, 22:39 
Offline

Rejestracja: 13-07-2021, 23:02
Posty: 13
Suzuki: Grand Vitara 2
Mam jeszcze pytanie, czy jest gdzieś na forum opis jak wymontować wtryskiwacze paliwa?
Jak ten czujnik położenia wału okaże się dobry, to chciałbym jeszcze wymontować i dać na stół do sprawdzenia wtryskiwaczy. Po testach sondy lambda, wydaje mi się, że one podają za dużo paliwka.


Na górę
Post: 25-04-2023, 16:34 
Offline

Rejestracja: 22-11-2021, 01:51
Posty: 1
Suzuki: GVII
Cześć, ustaliłeś co było przyczyną?

Mam to samo GVII2,4Pb

P0301 - Zaplon cylindra 1 - wypadanie zaplonów - nieciagly
P0302 - Zaplon cylindra 2 - wypadanie zaplonów - nieciagly
P0303 - Zaplon cylindra 3 - wypadanie zaplonów - nieciagly
P0304 - Zaplon cylindra 4 - wypadanie zaplonów - nieciagly
P0300 - Uklad zaplonowy - wypadanie zaplonów - nieciagly

Na zimnym jest ok, jak tylko się nagrzeje to na biegu jałowym pojawia się problem


Na górę
Post: 07-05-2023, 20:23 
Offline

Rejestracja: 13-07-2021, 23:02
Posty: 13
Suzuki: Grand Vitara 2
Niestety jeszcze nie.
Robiłem inne drobne naprawy przy aucie. Weryfikowałem jak sie dobrać do tego czujnika położenia wału (CKP), w silniku 2.4 jest centralnie pod akumulatorem. Wg mnie trzeba ściągnąć pasek, potem odkręcić 2 śruby mocowania alternatora, następnie go odchylić i dopiero ściągnąć wtyczkę. Złożyć wszystko do kupy i zapalić silnik i zweryfikować jak pracuje silnik.
Według instrukcji można jeszcze ten czujnik wymontować i sprawdzić miernikiem, powinien mieć 480-660 Ohm przy temp 20 stopni, między pinami 1 i 2.

Dodatkowo jeszcze gdzieś wyczytałem w necie, że ten silnik ma kapy wirowe, może one są wadliwe... Choć nie sprawdzałem czy u mnie są czy ich nie ma...


Na górę
Post: 12-07-2023, 16:28 
Offline

Rejestracja: 13-07-2021, 23:02
Posty: 13
Suzuki: Grand Vitara 2
A więc tak, zrobiłem to co kolega pisał, żeby odpiąć czujnik położenia wału i spróbować zapalić. Niestety przypuszczenia moje się potwierdziły, auto nie odpala.
Między czasie sprawdziłem stan wtrysków i je przeczyściłem chemią, bo generalnie były brudne...
Ale niestety to nic nie pomogło...

Ostatecznie udało się zdiagnozować problem, a mianowicie okazało się, że wałek rozrządu wydechowego jest przesunięty o 2 ząbki.. I teraz jest pytanie dlaczego?
Nowy kompletny rozrząd w ASO 4500 zł. Pytanie czy wymieniać, czy przestawić wałek i jeździć.. Historii auta nie znam, kupiłem auto z takim defektem..
Dodam jeszcze, że czujnik położenia wałka rozrządu jest na wałku ssącym, dlatego komputer nie pokazywał innych błędów.


Na górę
Post: 23-07-2023, 09:58 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 11:04
Posty: 240
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Sedici 4x4 1,6
Trzeba ocenić stan rozrządu, ale z doświadczenia Ci powiem, że rozrządy jeśli są całkiem sprawne, to nie przeskakują, nawet te najsłabsze.
No chyba że jakiś partacz źle złożył nowy rozrząd, ale to trzeba ocenić, czy jest nowy, czy nie.


Na górę
Post: 03-08-2023, 13:43 
Offline

Rejestracja: 15-06-2015, 18:35
Posty: 122
tu masz regulacje zaworów, wez to sprawdz anie grzebiesz gdzie nie potrzeba


Na górę
Post: 14-08-2023, 22:00 
Offline

Rejestracja: 13-07-2021, 23:02
Posty: 13
Suzuki: Grand Vitara 2
To tak, zakupiłem rozrząd do GV w ASO, udało się wynegocjować rabat i w sumie wyszło 3600zł. Po dostaniu się do rozrządu, okazało się, że jeden ślizg pekł i dlatego przestawił się wałek wydechowy. Rozrząd został cały kompletnie wymieniony, 3 koła zębate, łańcuch, dwa ślizgi i pompką do regulacji łańcucha. Auto chodzi idealnie :)


Na górę
Post: 16-08-2023, 18:05 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Dzięki za informację. :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 16-08-2023, 20:39 
Offline

Rejestracja: 03-03-2020, 08:43
Posty: 132
Lokalizacja: planeta Ziemia
Suzuki: osobowy
wojna804 pisze:
pompką do regulacji łańcucha


Ciekawa nazwa napinacza :]

_________________
oilclub.pl - Towarzystwo Wzajemnej Adoracji Olejowych Dewiantów i Onanistów


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]